Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:09

@lindamunster, geen idee hoe je dat goed opgebouwd krijgt... loopt hij wel goed over de rug? Ik denk ook we dat het tijd nodig heeft :)

@welshfan, twee keer 70% is niet mis, goed bezig zeg! Ziet er echt goed uit, je hebt echt een knapperd onder je kont. :))

@tymone, ziet er netjes uit, fijn dat hij ook zo ontspannen was op vreemd terrein! :)

___________________

Zo ontzettend trots op Mn knappe fionn! Hij doet het steeds beter en de afgelopen twee keer met rijden was. Hij ook echt mega braaf. Kan niet wachten tot hij weer thuis staat en we zelf weer lekker aan de slag kunnen. Hij word ook echt een spierbundel al <3 :))

Afbeelding


Afbeelding

Tymone

Berichten: 901
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:59

Na lang kijken heb ik besloten om toch het hoofdstel te bestellen wat ik zo gaaf vind. Als het goed is komt het volgende week binnen *\o/* . #nieuwsgierig


Afbeelding

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:28

Tymone, ziet eruit alsof er heel goed over is nagedacht maar wat is het "idee" achter dit hoofdstel? Of is het voor de mooi zo anders?
Je paard heeft wel een gaaf koppie, dat moet ik toch wel even kwijt :o

Hier gaat onze vriend heel goed. Hij is ontzettend braaf (vorige week door omstandigheden na een week niks doen zo opgestapt en hij ging meteen goed zijn best doen). Ook op wedstrijd doet hij het super. Eerste 2 wedstrijd waren even wennen en was hij wat veel afgeleid maar de 2 wedstrijden daarna heeft hij alle 4 de proeven tegen of boven de 70% gelopen. Stiekem wel heel trots op hem! Hopelijk kunnen we in mijn vakantie ook lekker gaan buitenrijden want dat maakt (mij in ieder geval) ook heel gelukkig, nog geen idee wat hij ervan vindt.

Change3x

Berichten: 6625
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:27

Wat gaan jullie allemaal hard met jullie 4 jarigen! Die van mij is nog volop aan het groeien dus wij denken nog lang niet aan wedstrijden of volop trainen. :=

Mooi hoofdstel heb je daar! Is dat een echte? :D

Foto van mijn grote slungel. :=

Afbeelding

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:04

Die van jou ziet er goed uit! Jullie passen mooi bij elkaar!

Volop training is een groot woord. We rijden 2 tot 3 keer en mijn moeder longeert 1 keer per week, dat is inclusief eventuele wedstrijd. Hij is erg leergierig en zo veel stellen de B en L1 proefjes niet voor, de "trucjes" had hij zo onder de knie (hij kon bijvoorbeeld eerder schouderbinnenwaarts dan een pasje wijken ;) ), zijn achterhand en balans mogen wel nog beter maar dat komt wel met de tijd. We oefenen rustig verder.
En groeien lijkt die van ons helaas niet meer veel te doen, wel in de breedte maar dat is nu nog wel goed.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:44

Wat leuk dat het zo goed gaat!

Ik ben gisteren voor het eerst dit jaar op Impala gestapt. Hij was zo braaf! Wel sterren kijken natuurlijk, maargoed zoveel heb ik er vorig jaar ook niet mee gedaan. Hij is wel echt een stuk forser en groter geworden,heb in de tussentijd alleen op pony's gezeten dus dat merk je dan wel goed.

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:58

Het is stil hier! Alleen maar een teken dat het bij iedereen heel goed gaat?

Nies wat goed dat je er weer opgestapt bent. Altijd weer even wennen na zo tijd!

Mijn bink wordt toch wel erg gaaf. Hij is super braaf en lief geworden. Ben laatst voor het eerst met hem op pad geweest dat vond hij nog wel erg spannend maar wel erg braaf.

Afbeelding

xChanelx
Berichten: 1928
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:07

@Mandy_B: zó! :wow: Wat ziet dat er fijn uit zeg!

Hier was de Tinkergup deze week een jaar onder het zadel. Vooruitgang is er langzaam, maar zeker. Ik vind haar steeds leuker :D En ze krijgt meer spieren.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:21

Dat ziet er graaf uit Mandy!!

Iphone is afgelopen zaterdag jarig geweest dus nu is hij wel 4 hele jaartjes *\o/* :)
Hier stiekem aan het nadenken om eens flexibel L2 te starten, ivm met studie heb ik niet de juiste en genoeg selectiewedstrijden kunnen rijden (als ik was lid geweest bij de kring naast ons was Iphone nu reserve kringkampioen geweest dus hij heeft het zeker wel netjes gedaan). Het stilstaan en achterwaarts lijken tijdens het trainen nergens op (hij heeft geen geduld en wil niet langer dan 3 seconden stilstaan) maar op wedstrijd gaat het wel goed. Andere oefeningen zijn best vergelijkbaar met het L1, dus een beetje aan het twijfelen.

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:41

Bedankt! :o

@welshfan97 ik zeg doen! er zitten geen consequenties aan en anders kan je altijd nog afgroeten of het onderdeel overslaan.
@Chanelx iedereen zijn eigen tempo als er maar vooruitgang in zit toch!!! :)

Change3x

Berichten: 6625
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:50

Doen waar je je goed bij voelt!

Mijn ukkie ( :') ) was gisteren een jaar onder het zadel!
Tijd vliegt. :)
Afbeelding

Afbeelding

Tymone

Berichten: 901
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:46


lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:51

Gaaf Tymone!!

Twee maanden er uit gelegen door hoefzweer, vorige week wedstrijd debuut in de B. Thuisgekomen met 2 winst en heel fijn kunnen rijden! En... morgen naar het strand!!

Tymone

Berichten: 901
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:16

lindamusters schreef:
Gaaf Tymone!!

Twee maanden er uit gelegen door hoefzweer, vorige week wedstrijd debuut in de B. Thuisgekomen met 2 winst en heel fijn kunnen rijden! En... morgen naar het strand!!



OW jeetje wat vervelend een hoefzweer :( . Wat een super gaaf debuut, om trots op te zijn.

Stand staat inmiddels ook op mijn lijstje, maar het is zover weg. Toch wil ik kijken of ik van het najaar of van het voorjaar een gaatje kan vinden. Wonen jullie dicht bij het strand?

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:41

Tymone schreef:
lindamusters schreef:
Gaaf Tymone!!

Twee maanden er uit gelegen door hoefzweer, vorige week wedstrijd debuut in de B. Thuisgekomen met 2 winst en heel fijn kunnen rijden! En... morgen naar het strand!!



OW jeetje wat vervelend een hoefzweer :( . Wat een super gaaf debuut, om trots op te zijn.

Stand staat inmiddels ook op mijn lijstje, maar het is zover weg. Toch wil ik kijken of ik van het najaar of van het voorjaar een gaatje kan vinden. Wonen jullie dicht bij het strand?


Drie kwartier a een uur rijden zonder trailer

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:55

Ik kwam dit topic weer tegen, heb hier eerder nog meegepraat vorig jaar. Toen Eston beleerd werd. Wat leuk om te zien hoe de paarden het nu een aantal maanden/jaar verder doen :)

Afbeelding

Afbeelding

@Change: Nette sprongen!
@Mandy: Wat een mooie pony heb je!
@Nies: Fijn dat Impala het zo goed doet :)
@Welshfan: Nette scores!
@Tymone: Bijzonder hoofdstel, ben benieuwd hoe het bevalt.
@maaike: Stoere foto's!

Tymone

Berichten: 901
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:24

@Nessie, ik vind het echt een super fijn hoofdstel.
Hij regeert er fijn op. Mooi zacht leer en anatomisch gevormd.

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:27

Fijn dat het bij jullie allemaal zo goed gaat! :D

Hier gaat het meestal goed hij is vaak super lief, braaf en een fijn te rijden paardje en maar soms kan ik hem wel achter het behang plakken :o het is echt een draak en probeerd geregeld even de grens op te zoeken haha we noemen het maar pubertijd ~~}> het is in iedergeval nooit saai met hem!

Afbeelding