Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nessie schreef:Hier staat Eston overdag de hele dag buiten samen met een andere hengst (nu op de paddock) en ze staan ook samen in een grote loopstal (avond/nacht). Zowel een vriendje als buitengang vind ik wel erg belangrijk voor hem. Zit ook al wat rond te kijken voor wanneer ik hem ga berijden en hij in pension moet, maar kan nog zeer weinig plekken vinden welke me aanstaan. Overdag hele dag buiten en vooral sociaal contact is nogal een groot taboe bij een hengst.
LiindseyV schreef:Mijn jonge hengst staat nog steeds 7/7 buiten samen met mijn oudere ruin , ookal heeft het echt heel veel geregend ... Hij kan binnen wanneer hij wil , staat supergoed in zijn vel en totaal geen last van de koude of regen.Kan hij zijn babyvet wat verbranden
Vind het ideaal, al mijn paarden(5) staan trouwens zo en nog nooit last gehad van dingen als koliek of mok.
[ Afbeelding ]
Nessie schreef:Hij blijft inderdaad nog wel even hengst, hij is goed hanteerbaar.Hier staat hij met merries, ruinen en hengsten op stal. Samen met een andere hengst dus in 1 stal en samen in de paddock. Merries staan ook gewoon in de buurt levert geen problemen op. Maar hier kan ik hem niet altijd houden als hij in training gaat. Er zijn wel een paar stallen waar ik nog langs moet waar het wel mogelijk is, waar ik reeds ben geweest beviel me niet, ging hij maar een paar uur naar buiten.
Longeren vind ik nog wat te veel van het goede, qua concentratie en belasting. Hij is vriendelijk en meewerkend dus ik verwacht er op termijn ook geen problemen mee. Beleer hem ook pas in de loop van de tweede helft van het jaar.
Nessie schreef:Zowel een vriendje als buitengang vind ik wel erg belangrijk voor hem.
Art_Ificious schreef:Ik ga vragen aan de stalbaas of het mogelijk is om in de zomerperiode als hun paarden terug het land op gaan (waar ze 8 maanden op gestaan hebben) om Harley erbij te zetten voor 2 weken/1 maand nadat ik Harley onder het zadel gehad heb.
Wat denken jullie hiervan? Doen of niet?
Hij komt nu met goed weer ook buiten met de ponies maar die gaan 's nachts terug op stal, de paarden op het grote land blijven 's nachts ook op het land staan.
Art_Ificious schreef:Ik ga vragen aan de stalbaas of het mogelijk is om in de zomerperiode als hun paarden terug het land op gaan (waar ze 8 maanden op gestaan hebben) om Harley erbij te zetten voor 2 weken/1 maand nadat ik Harley onder het zadel gehad heb.
Wat denken jullie hiervan? Doen of niet?
Hij komt nu met goed weer ook buiten met de ponies maar die gaan 's nachts terug op stal, de paarden op het grote land blijven 's nachts ook op het land staan.