De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:10

Bay schreef:
Wat een mensen zeg :? Je zou bijna denken dat ze jouw advertentie in de war haalden met een andere :+

Nee, de dame in kwestie wist precies welke advertentie het was, we hadden van tevoren best veel mail contact gehad namelijk. Maar dan denk ik; waar haal je het lef vandaan om zo te reageren. Deze mensen waren duidelijk uitop een koopje en hoopten gewoon dat het zo'n kant en klare wedstrijdpony was waar ik misschien niets vanaf zou weten zodat ze die cheap ass mee konden nemen gok ik zelf eigenlijk :(

marije1109

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:29

Lowara dan heb ik je advertentie ook gezien. Leek me geweldige pony maar idd hier een meisje van 8 met matig rijervaring:-(

Aangezien ik kan lezen en nadenken heb ik dus niet gereageerd :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:05

Daarben ik je heeeeeel dankbaarvoor :D ik heb geloof ik wel 50 berichten beantwoord/telefoontjes afgehandeld waarbij mensen vroegen of de pony geschikt was voor hun beginnende kind volledig los :=

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:17

kruimeltje89 schreef:
hier op bijrijder gezocht ook amper reactie's.. Geen idee waar het aan ligt.

Vast niet in mijn regio. Haha

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:18

Donna89 schreef:
kruimeltje89 schreef:
hier op bijrijder gezocht ook amper reactie's.. Geen idee waar het aan ligt.

Vast niet in mijn regio. Haha

Hier ook niks kunnen vinden voor meer dan 2 dagen per week... Hopen dat de bruikleen wat word pff. :(

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:28

Lowara schreef:
Bay schreef:
Wat een mensen zeg :? Je zou bijna denken dat ze jouw advertentie in de war haalden met een andere :+

Nee, de dame in kwestie wist precies welke advertentie het was, we hadden van tevoren best veel mail contact gehad namelijk. Maar dan denk ik; waar haal je het lef vandaan om zo te reageren. Deze mensen waren duidelijk uitop een koopje en hoopten gewoon dat het zo'n kant en klare wedstrijdpony was waar ik misschien niets vanaf zou weten zodat ze die cheap ass mee konden nemen gok ik zelf eigenlijk :(

Heel apart en zo zonde van jouw tijd. Een advertentie en mails goed lezen lijkt me toch niet zo moeilijk :=

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:09

Dus bij deze ga ik mijn advertentie sluiten, de papierloose, niets-bezonder-hengst is verkocht voor mijn vraagprijs aan superlieve mensen *\o/*
Heb weliswaar genoeg raare mensen gehad maar toch uiteindelijk het passende match gevonden. ..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:25

Fijn dat ie verkocht is! Gefeliciteerd

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:23

Ik schop dit topic weer even nieuw leven in!

Ik ben begonnen met de zoektocht naar een nieuwe beste vriendin (of eventueel vriend). Ik heb een advertentie op marktplaats en de boktmarkt gezet met daarin een omschrijving van wat ik zoek.

Krijg ik vandaag een 2,5 jarige merrie aangeboden die al voor de kar en onder het zadel beleerd is. Ze moest alleen nog kilometers maken. Toen ik aangaf dat ik dat te jong vind kreeg ik terug "je kan altijd gewoon komen kijken". Ehrm, ja dat kan, maar waarom zou ik gaan kijken naar een dier waarvan ik weet dat het niet is wat ik zoek? :?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 18:19

Vjestagirl schreef:
Ik schop dit topic weer even nieuw leven in!

Ik ben begonnen met de zoektocht naar een nieuwe beste vriendin (of eventueel vriend). Ik heb een advertentie op marktplaats en de boktmarkt gezet met daarin een omschrijving van wat ik zoek.

Krijg ik vandaag een 2,5 jarige merrie aangeboden die al voor de kar en onder het zadel beleerd is. Ze moest alleen nog kilometers maken. Toen ik aangaf dat ik dat te jong vind kreeg ik terug "je kan altijd gewoon komen kijken". Ehrm, ja dat kan, maar waarom zou ik gaan kijken naar een dier waarvan ik weet dat het niet is wat ik zoek? :?

Omdat ze haar perse kwijt willen. Klinkt als mensen die zsm een paard klaarmaken en verkopen voor het rendement.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:37

Dat is waarom ze haar aanbieden. Maar ik zie niet in waarom ik zou gaan kijken. Ze geeft ook aan nu, een 4 jarige ruin te hebben staan. Ik geloof niet dat ik erop vertrouw dat ze die niet met 2,5 al hebben ingereden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:16

Wat voor iets zoek je heb nog een leuke merrie 4 jaar 1.30 net pas onder het zadel.

Laatst zag ik okk al zo iets voorbij komen op met pijn in me hart maar snel weg geklikt en op me handen gezeten om er geen bericht naar toe te doen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:38

Ik ben opzoek naar een fjord, tussen de 3 en de 6 jaar oud, minimaal 1.45 (ivm eigen lengte). Liefst een merrie. Graad van africhting in overeenkomst met de leeftijd (aka: geen beleerde 2,5 jarige...).

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:44

OhTwat een ellendige verhalen in dit topic zeg. Ik heb mijn pony wegens het niet goed kunnen rijden op haar door gezondheidsklachten van mijn kant te koop gezet en heb echt geluk gehad zo te lezen. Eerste kijkers direct verliefd. en meisje reed netjes en vriendelijk. Krijgt goed huisje en ben altijd welkom om te komen kijken. Goddank. Pony wordt morgen opgehaald. Ze zal daar recreatief gereden worden, waar ze heel geschikt voor is *\o/* komt aan huis te staan in uitloopstal, wel eerste maandje alleen (maakt pony echt helemaal niets uit)en na die tijd gaan ze kijken voor shetlander erbij. Reden dat ik haar weg doe is dat ze te voorwaards is voor mij. Ik kan haar lichamelijk niet bijbenen. Ze wil lekker draven en galopperen buiten door de berm en ik ben alleen in staat om saaie stapritjes te doen dus het is voor pony ook leuker zo. Moest even flink puzzelen met alles want ik heb haar dochter nog die absoluut niet alleen kan staan. Gezelschap voor haar komt ook morgen (klein, ouder welshje waar ik zo eens per week ook eens een rondje mee kan mennen. Weet niet zo goed hoe ik me nu moet voelen, ben opgelucht de knoop te hebben doorgehakt voor iets wat al 2 jaar niet ging en blij met andere pony maar wel heel verdrietig dat pony weg gaat. Ik weet gewoon even niet wat te voelen. De een komen en de ander gaan op 1 dag heb ik puur gedaan omdat de 2 jarige dochter echt heel slecht alleen kan staan en dan erg overstuur raakt. Qua emoties en verwerking kan ik het echter niemand aanraden het zo te doen.

kalliexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:24

Dat klinkt al geen makkelijk besluit. Maar je kiest voor haar geluk en ook dat van jou uiteindelijk. Heel knap. Wij hebben het ook zo moeten doen omdat de pony die wij hadden ook niet alleen kon. Toen zijn vriendje ingeslapen werdt stond de volgende dag de nieuwe pony al op de stoep. Ik raad het niemand aan. Wat haatte ik die situatie. Nog steeds trouwens baal ik dr van

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:18

Ik ben hier ook al mee bezig.Mijn ruin van 21 kan niet alleen staan en zijn vriendin is 34.Ik weet dat als ze dood gaat er binnen 2 dagen een nieuw paard moet komen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:40

Britta31 schreef:
Ik ben hier ook al mee bezig.Mijn ruin van 21 kan niet alleen staan en zijn vriendin is 34.Ik weet dat als ze dood gaat er binnen 2 dagen een nieuw paard moet komen.

Ik kan je daar misschien mee helpen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:59

Er kan nu geen derde paard bij omdat 3 teveel is.Pas als mijn oude dame dood gaat kan er een nieuw paard komen.Ik hoop dat dat nog lang duurt natuurlijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:04

Dat maakt het moeilijk, nieuw maatje om aan te wennen is lastiger vaak dan er 1 missen maar ook er 1 overhouden. Ook geen plek voor minimaat?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:10

Nee,we willen graag een pony waar we ook op kunnen rijden.Maar misschien wordt mijn dame wel 50 :=

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:38

kalliexxxx schreef:
Dat klinkt al geen makkelijk besluit. Maar je kiest voor haar geluk en ook dat van jou uiteindelijk. Heel knap. Wij hebben het ook zo moeten doen omdat de pony die wij hadden ook niet alleen kon. Toen zijn vriendje ingeslapen werdt stond de volgende dag de nieuwe pony al op de stoep. Ik raad het niemand aan. Wat haatte ik die situatie. Nog steeds trouwens baal ik dr van

Dank je :) heb de eerste foto's en filmpjes al binnen, ze springt ook met haar, vind pony harstikke leuk (ik durfde dat niet)

kalliexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:28

farahdiba46 schreef:
kalliexxxx schreef:

Dank je :) heb de eerste foto's en filmpjes al binnen, ze springt ook met haar, vind pony harstikke leuk (ik durfde dat niet)

iedereen blij haha gelukkig maar

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:52

Jeetje, ik heb dit topic vandaag helemaal gelezen (goed he :+) en ik sta echt perplex om sommige situaties, wat een ellende allemaal zeg
... (wel fijn om vervolgens te lezen dat de meesten er alsnog een fijne pony/nieuwe eigenaar aan over hebben gehouden)

Ik heb slechts een ervaring met het kopen van een paard, in april 2016.
Ik kende en verzorgde het paard in kwestie al vanaf de geboorte, 2,5 jaar daarvoor. De eigenaar was het type 'het boeit me niet' boer, de paarden stonden zo dag achtereen binnen,(als ik kwam gingen ze naar buiten, was ik twee week op vakantie, stonden ze ook zo twee week binnen) hadden überhaupt maar 100 vierkante meter weide, kregen alleen maar slecht beschimmeld hooi, geen ontwormingen, entingen, hoefsmid e.d., dit mocht ik allemaal zelf betalen en doen, als ik dacht dat dat beter was....
Verschrikkelijke eigenaar dus :n
Hij had al enkele keren laten vallen dat hij haar misschien wel wou verkopen, en ik had de eerste koop.
Vorige lente werd het echt wel tijd wat mij betreft, dus afspraak met de eigenaar gemaakt, paps meegenomen (ik ben nogal schuchter, en mijn paps is niet op zn mondje gevallen :Y) )
En naar zijn vraagprijs gevraagd.
€3000,- :wow:
En let wel, het ging hier om een 2,5 jarige merrie zonder goed papier, gewoon twee willekeurige ouders (dat word vast een leuk kleurtje!) zonder speciale sportpotentie, en ze kon alleen nog maar aan het halster meelopen, meer niet.
Maar hij wist dat paard en ik een hele diepe band hadden gevormd, dus dat ie de meest belachelijke bedragen kon vragen... Tsja.
Uiteindelijk hebben we de prijs naar €2000,- gekregen, wat ik nog steeds behoorlijk wat vond voor dat paard, zeker als je bedenkt dat ik ook 2,5 jaar tijd en geld in de verzorging heb gestopt en het beest überhaupt niet meer had geleefd als ik er niet was geweest (zeer vergevorderde rotstraal, we stonden echt op het randje, eigenaar deed er geen reet aan en alle kosten en zorgen heb ik toen op me genomen)
Daar had ie nog een mooie opmerking over "och ja, die zogenaamde rotstraal, volgens mij probeerde die hoefsmid gewoon geld aan jou te verdienen, ik geloof niet in rotstraal"
Alsof ie dat arme beest niet had zien kreupelen....

Heb dr uiteindelijk voor die 2000 meegenomen, ik wou haar gewoon weg hebben daar.
En ach, wat is 2000 euro als ik nu gelukkig mag zijn met mn beste vriendinnetje :D

Weet niet of mijn verhaal hier wel echt tussen de rest van de verhalen past, maar het was in elk geval een bijzondere koop :')

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 07:22

Ja als ze weten dat je een band met ze hebt... Maar vind 3000/2000 euro eigenlijk vrij laag hoor, zeker gezien de kosten voor de fok. Als het dier verder gezond is dan mag je zeker in je handjes knijpen hoor.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:04

Cardy schreef:
Ja als ze weten dat je een band met ze hebt... Maar vind 3000/2000 euro eigenlijk vrij laag hoor, zeker gezien de kosten voor de fok. Als het dier verder gezond is dan mag je zeker in je handjes knijpen hoor.

Nouja toen ik zocht naar een eigen paard, wilde ik of een jaarling of een bereden paard.

Maar of ik een veulen van 2500 koop of een beleerd paard die braaf is +/- 5-10 jaar oud en zelfde prijs.. Nou dan kies ik wle voor het beleerde en vind ik het veulen pittig duur. Papier maakt mij geen drol uit. Al zou een paard uit een chimpansee komen, had het mij nog niet veel uit gemaakt. Als het maar een fijn karakter heeft en gezond is. :+

En zelfde is met een 2,5 jarige. Mag hopen dat ie niet onder het zadel is. Maarja is toch een puntje kwa bedrag.