Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Murosch schreef:Floep, en zo vond ik dit topic terug! Kortgeleden heb ik een minipony gekocht die bij de vorige eigenaar Muesli werd genoemd. Ik weet niet, ik vond het een vreemd idee.. ik zou mijn kind ook geen Kroketje noemen.
Dus nu is de pony maar omgedoopt naar Suzie. Bewust dezelfde klank gehouden zodat ze begrijpt dat ik haar bedoel als ik haar roep.
Ten tweede is het letterlijk Zwitserduits voor "muisje", en dat klinkt dan wel weer lief.
nu omgedoopt tot Puck.musiqolog schreef:Murosch schreef:Floep, en zo vond ik dit topic terug! Kortgeleden heb ik een minipony gekocht die bij de vorige eigenaar Muesli werd genoemd. Ik weet niet, ik vond het een vreemd idee.. ik zou mijn kind ook geen Kroketje noemen.
Dus nu is de pony maar omgedoopt naar Suzie. Bewust dezelfde klank gehouden zodat ze begrijpt dat ik haar bedoel als ik haar roep.
Een kind geef je wel andere namen dan een paard, en Muesli is nog wat anders dan "Kroketje". Ten eerste is het gezonder.Ten tweede is het letterlijk Zwitserduits voor "muisje", en dat klinkt dan wel weer lief.
. Over het gezond zijn van muesli zijn de meningen dan verdeeld, waarschijnlijk evenals brokken (in mijn optiek gevulde koeken), maar goed. Muisje vind ik dan wel weer een leuke betekenis trouwens
. 
. Zhads schreef:De paarden op de manege worden nou ook niet echt omgedoopt met perfecte namen, zo beschikken we o.a onder een Shampoo en een Tonic, beiden schatjes maar ik had ze toch niet anders genoemd.
Ook een ruin op stal die eerder Stijn genoemd werd, op een andere stal omgetoverd is naar Norah en vanwege een paard met half dezelfde naam hier Nono genoemd wordt.
Bitje