Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:58

Op papier heet hij dandor, maar hij is door een vorige eigenaar omgedoopt tot django. Dat vond ik wel prima.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:07

Een van mijn pony's heet Amalia van origine :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 07:18

Floep, en zo vond ik dit topic terug! Kortgeleden heb ik een minipony gekocht die bij de vorige eigenaar Muesli werd genoemd. Ik weet niet, ik vond het een vreemd idee.. ik zou mijn kind ook geen Kroketje noemen.

Dus nu is de pony maar omgedoopt naar Suzie. Bewust dezelfde klank gehouden zodat ze begrijpt dat ik haar bedoel als ik haar roep.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:43

ik heb ook een topper gekocht :')

L_akekyle D_unkerrin

gohya

Re: Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:04

Hier een pony die Jodokus heette,heb ik Jordy genoemd en een paard Ursel heb ik Karim El Ahmadi genoemd,roepnaam Karim.Een vroegere pony [haflinger merrie] die heette Hannes,die had ik Yvana genoemd.

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:08

Hier een shet die officieel Herman heet := :=

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:11

Murosch schreef:
Floep, en zo vond ik dit topic terug! Kortgeleden heb ik een minipony gekocht die bij de vorige eigenaar Muesli werd genoemd. Ik weet niet, ik vond het een vreemd idee.. ik zou mijn kind ook geen Kroketje noemen.

Dus nu is de pony maar omgedoopt naar Suzie. Bewust dezelfde klank gehouden zodat ze begrijpt dat ik haar bedoel als ik haar roep.

Een kind geef je wel andere namen dan een paard, en Muesli is nog wat anders dan "Kroketje". Ten eerste is het gezonder. :) Ten tweede is het letterlijk Zwitserduits voor "muisje", en dat klinkt dan wel weer lief.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:20

M'n Shet heet op paspoort Bugs Bunny >;) nu omgedoopt tot Puck.
Onze nieuwe haflinger merrie heet Amel...kan nog niet echt wennen aan die naam, vind het ook niet echt vrouwelijk klinken ofzo.
Maar suggesties heb ik ook nog niet voor haar

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 10:18

musiqolog schreef:
Murosch schreef:

Een kind geef je wel andere namen dan een paard, en Muesli is nog wat anders dan "Kroketje". Ten eerste is het gezonder. :) Ten tweede is het letterlijk Zwitserduits voor "muisje", en dat klinkt dan wel weer lief.

Ik gaf alleen mijn visie op de naam en ik zou mijn dieren geen namen geven die ik ook niet aan een mens zou kunnen geven :). Over het gezond zijn van muesli zijn de meningen dan verdeeld, waarschijnlijk evenals brokken (in mijn optiek gevulde koeken), maar goed. Muisje vind ik dan wel weer een leuke betekenis trouwens :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:36

Mijn nieuwe aanwinst heet Edy... Wil haar naam graag veranderen. Noem haar nu edje haha. Dacht zelf aan Eden Rose ofzo. Vind Edy zo kort pittig haha

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:02

Mijn vorige (inmiddels verkocht) heette op papier Bubbels, roepnaam die wij haar hebben gegeven was Noah. Mijn mini shet hengst staat op papier als Rambo, vond het geen leuke naam, dus hij heet nu Novah. Mijn andere mini had de naam Jack en dat hebben we zo gelaten.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:54

Het paard waarop mijn huidige team traint heet Horval van den Guldennagel, beter bekend als Harrie...

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:38

Nuri van de Koetsiershoeve, roepnaam Noury
Best Choice, roepnaam Niempie. Hij is Best Choice genoemd omdat ze voor zijn moeder de hengst Unaniem de beste keus als vader van haar veulen, en Niempie omdat zijn vader Unaniem heette.

Namen zijn beide niet door onszelf bedacht (de roepnaam ook niet) maar door de fokker.

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:23

Even dit topic weer wat nieuw leven inblazen :P , mijn paard heeft niet echt een lelijke naam maar wel een beetje onuitspreekbaar. Namelijk: Roulette Fly Della Loggia, maar wij noemen haar gewoon Bella!

Amberkelsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:56

Mijn ponylief heette eerst chanel.
Maar vond het een vreselijke naam die niet bij dr karakter pastte, want ze is nogal lomp dus heb het veranderd naar manou :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 21:00

Hey, mijn oude topic is weer uit het stof getrokken :D.

Ik heb er zelf ook weer eentje voor dit topic :j
Sinds oktober staat hier een nieuw mini ponietje die luisterde naar de naam Muesli. We hebben haar nu omgedoopt naar Suzie. Een beetje dezelfde klank maar geen etenswaar deze keer :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:02

Muesli? :?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 21:03

Ja echt.. Zo keek ik ook toen ik haar naam hoorde.. Inmiddels luistert ze al heel goed naar Suzie, dus de omdoping is geslaagd :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:11

Hihi Murosch kijk eens naar de eerdere berichten op deze pagina. Zie je jezelf terug. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voedsel namen soms wel leuk vind, kende ook een kiwi, mango en lemon.

Ooit voor iemand een haflinger gereden die op papier Zoetje heette. Ook niet echt mijn ding :') .

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:16

Onze shet Nono heette Stein van de Pastorije

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:19

Wat een grappig topic! Mijn paard heet officieel Filma, maar dat vond ik ook niet zo geslaagd (was fokker met heel creatief brein, moeder heet Wilma en zusje jaar jonger Gilma). De vorige eigenaar noemde haar Faline, daar heb ik voor de sport Fabulous Faline van gemaakt. Maar haar roepnaam is Fien, omdat dat gewoon ontzettend goed bij haar past.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:22

Het nieuwste paard op onze manege heet Cover. Eerste gedachte toen ik er vanochtend langs liep: Wie is het origineel dan?

Zhads

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:42

De paarden op de manege worden nou ook niet echt omgedoopt met perfecte namen, zo beschikken we o.a onder een Shampoo en een Tonic, beiden schatjes maar ik had ze toch niet anders genoemd.
Ook een ruin op stal die eerder Stijn genoemd werd, op een andere stal omgetoverd is naar Norah en vanwege een paard met half dezelfde naam hier Nono genoemd wordt.

jodovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:35

Zhads schreef:
De paarden op de manege worden nou ook niet echt omgedoopt met perfecte namen, zo beschikken we o.a onder een Shampoo en een Tonic, beiden schatjes maar ik had ze toch niet anders genoemd.
Ook een ruin op stal die eerder Stijn genoemd werd, op een andere stal omgetoverd is naar Norah en vanwege een paard met half dezelfde naam hier Nono genoemd wordt.

Haha klopt, een pony op mijn manege heet bijvoorbeeld Thea :n
Echt vreselijk!!!
Een paard heet ook cucaracha (Je zegt het als kukaratsja) wel een leuke naam maar wordt altijd cuca of cookie genoemd *D

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:56

Hier een fries x kwpn een koelkast van een dier en de officiële naam :( Bitje |(

Dus toen ze drachtig was werd er al gevraagd of het veulentje hoofdstelletje ging heten :j