Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fleurtjeuh schreef:Springen en western... Tja ik hou gewoon erg van deze 2 takken van de sport.
Dus het een of het ander.
Ik hoef geen springend westernpaard hoor
@dodyg
Helaas is daar al meer op geboden
bruceandnoon schreef:ik kruip even uit de meelees modus op dit leuke topic. lees nog steeds met veel plezier mee over alle beslommeringen rondom de zoektocht van iedereen hier naar het perfecte paard.
Ik ben rustig op zoek naar een zgn echt "familiepaard" ( dwz hij komt uiteindelijk aan huis te staan waar kleine kindjes en heel wat beestjes rondscharrelen), een lief, stoer goudeerlijk mensgericht dier met het liefst een flink scheut gelders bloed. wedstrijdambities heb ik absoluut niet en ik geef dus niet veel om spectaculaire gangen maar ik heb wel de ambitie om een leuk stukje , correct rond te sturen op mijn toekomstige vriend voor het leven.
Anyway, ik heb geen haast maar ik vind dit paard zo ontzettend gaaf ! Ik blijf maar op de advertentie klikken. Is er overigens iemand bekend met deze verkoper?
http://link.marktplaats.nl/596933843
ikke schreef:[Anky is voor mij geen maatstaf., in tegendeel. En geweldig rijden kan ik ook al niet.
HET wezenlijke verschil dat je aan mij toedicht, moet je toedichten aan mijn instructeur! Het enige wat ik daaraan toevoeg is het totale gebrek aan competitiedrang. Het enige wat belangrijk is voor mij, is een correct lopend paard, dat fysiek verantwoordt mij kan dragen daar waar ik ik met het paard heen wil.
Dat het gros niet verder komt dan voldoen aan het plaatje, zonder begrip van het waarom achter dat plaatje, dat is niet mijn probleem.
Dat het maar voor een enkeling is weggelegd is een zwaktebod. Je zegt daarmee feitelijk: ik wil er geen tijd en kennis insteken, ik wil enkel zo snel mogelijk door de rubrieken heen, ongeacht wat dat doet met het paard. Dat klopt ook wel, waar anders denk je dat het vandaan komt dat het gros van de wedstrijdpaarden afgekeurd wordt, ergens rond de 12 jaar (veen halen zalfs dat niet) en "degradeerd" tot recreatiepaard voor een enkel, kort buitenritje (lees: mag een ander de ellende oplappen die ik heb aangericht).
Dees schreef:Ik ben het met je eens, ikke.
Echt goed kunnen rijden heeft veel minder te maken met zo snel mogelijk door de winstpunten heen raggen, maar met hoe lang kun je je paard fit, gezond en fris in het koppie houden.
Er is veel eer te behalen aan het corrigeren van paarden die een ander verknipt heeft. Maar het is wel een lange weg en de meeste mensen schrijven daarom liever het paard af. Zeker de mogelijke kopers.
Geen enkel paard is van zichzelf een slome trapzak: zo'n paard is gewoon niet goed opgeleid. Schuld van het paard? Nee. Ik heb er ook moeite mee dat mensen een paard in woorden zo veroordelen. Veroordeel dan degene die er op rijdt, want het is zijn taak om dat te veranderen.
ikke schreef:Die mensen zouden er verstandig aan doen om eens kritisch naar zichzelf, hun doelen en hun instructie te kijken, zodat ze VOORKOMEN dat paarden "projectjes" worden.........
listiglistje schreef:Asjemenou en zo snel mogelijk door de klassen heen jagen![]()
je moest eens weten....
Het ging btw niet over "projectjes" maar het aanschaffen van fysiek slecht in elkaar stekende paarden,
daar heb je als ruiter last van ja en het paard ook, want je loopt altijd tegen zijn tegen fysieke beperkingen aan... (ook al ben je een goede ruiter)
Kijk als je boshobbelt maakt dat helemaal geen flaus aus, maar wil je succesvol de sport in, is het toch handiger als ze fysiek goed in elkaar steken,
Want wat er van nature op zit hoef je er als ruiter ook niet aan te rijden, hoe beter het paard, des te simpeler het is voor paard en ruiter....
fleurtjeuh schreef:http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/diere ... on=asqSent
Wat vinden jullie hiervan?
Als ik het goed zie op de stamboom is het een Corland.
Pletje123 schreef:Ik heb ook het liefst een correct gebouwd paard. Paarden met bijv scheve voeten laat ik liever staan.. bij intensief gebruik is dat min of meer vragen om problemen..
asjemenou schreef:Nee hoor Pletje, als je er maar genoeg tijd en kennis insteekt, en een goede instructeur hebt, dan kan ook dat paard probleemloos alles wat je maar wilt.