Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:56

KletsKoekje schreef:
Hier misschien nog iemand opzoek naar een fijne leermeester? Alleen voor goed thuis!
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/58 ... 3D%3D&df=1

Wat een prachtpaard.. Ondanks de leeftijd klinkt ze mij ook wel heel aantrekkelijk in de oren. Het verschilt inderdaad erg per paard :j
Ik ben ook niet iemand die elke week op wedstrijd wil, maar gewoon voor de leuk. Kijken wat je als combinatie kan bereiken.. Gewoon lekker bezig zijn :D

Alja

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:24

Ik ben het helemaal eens met Dees over de 18 jarige merrie!
Vind het ook niet heel fair dat een 18 jarige nog moet gaan presteren op wedstrijden omdat een ruiter dat zo graag wil...

Vind het echt een hele leuke merrie daar niet van en ze mag hier gerust worden gebracht voor der pensioen en een beetje trainen ;)
toen ik mijn oude manege ponys weg deed vond ik een goed tehuis ook beter dan nog geld over hun rug verdienen terwijl ze altijd hun best hadden gedaan en vind dat dan een beter jammer bij die 18jarige merrie.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:27

Ach, ieder zijn ding toch? :) Leven en laten leven zou ik zeggen.

Gisteren had ik iemand aan de lijn. Die stelde allerlei vragen over het paard, welke ik keurig beantwoorde. Kwam als laatst de vraag wat de vraagprijs is, dus ik noemde het bedrag wat wij als vraagprijs hebben en vermelde er keurig bij dat er nog over te praten valt. Zegt ie: "Oke bedankt, daag!"

Huh? Zeg dan even wat je denkt. Bel je nog terug? Vind je het teveel? Wat had je dan in gedachten?

Doen jullie kopers dat ook zo? Ik zat een beetje verbaasd naar mijn telefoon te kijken.. := Als je het teveel vindt, zeg dat dan, denk ik dan maar. Maar goed..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:34

Pletje, dat was voor mij de reden om gewoon de prijs in de advertentie te zetten.
Telkens een heel gesprek aangaan met van die wannahaves zonder centen, daar had ik geen zin meer in.
Dat geheime gedoe rond een vraagprijs doe ik niet meer aan mee. Scheelt een bult tijd en energie :D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:40

haha pletje heeeel herkenbaar :+
of een belachelijk bod uitbrengen heeeel ver onder de vp 8)7

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:43

Hihi, die heb ik ook gehad, van die mensen die 60% bieden en dan erbij zeggen dat ze dan wél willen komen kijken :+ Ehm.... doei :D

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:46

Haha, daarom probeer ik als ik bel het liefste als eerste te vragen naar de vraagprijs, maar dat kan ook heel onhandig overkomen.
Een keer dat ik dat niet deed heel leuk en best wel lang gesprek gehad... laatste vraag over de vraagprijs: Bleek 20.000 euro boven mijn budget te zitten <<) . Haha stond met mijn bek vol tanden (ging om een net 1 maand zadelmak dier). Ik heb netjes gezegd dat ik niet denk dat we daar uit gaan komen :D En succes gewenst met de verkoop. Ik mocht vooral als nog wel komen kijken omdat deze man zo trots was op zijn paard :D (en ik denk wel terecht hoor :D )

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:47

Nou das wel echt bot zeg Pletje. Zijn er dan nog zoveel kopers die denken dat soort paarden te kopen voor minder dan 3000 euro ofzo. Die van jou en Dees kun je toch geen hogere prijsklasse noemen. Bijzonder.

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:53

misschien vonden ze het banketstaaf om te zeggen dat ze dachten dat ie goedkoper was...
zou ik zelf ook banketstaaf vinden om te zeggen :o

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:56

Jullie gaan snel hier!

Gisteren ben ik nog bij een hele leuke 3 jarige uphill merrie gaan kijken. Was onbeleerd, maar was ook echt zo uit de wei geplukt en nog erg schuw, dus vond aan een touwtje lopen al zeer spannend. Kon wel erg goed bewegen. Helemaal mijn type paard, maar helaas voor nu niet zo geschikt.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:58

Haha sprintje, dat is wel een erg groot verschil. Dat vind ik altijd het lastige van advertenties waar notk bij staat. Ik heb liever dat ze gewoon de prijs erbij zetten.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:08

Toen ik nog n paard zocht kwam ik ook n mooie tegen, maar ind prijs : notk..
Eerst maar gebeld, mn budget wat toen 4000-5000, vind ik vrij reeel voor n leuk sportpaard :)
Maar die was toen 9000, dus daar gingen we ook niet uitkomen. Wel jammer, was n leuk beest!

Maar heb ook wel gehad stond prijs op aanvraag, dan verwacht je vaak een hoog bedrag, dat dier was maar 3500, maar die liep al niet goed op t filmpje :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:44

Ik heb liever dat mensen even bellen :) Bij SH heb ik de prijsklasse er wel bij staan hoor, tussen de 4.000 en de 6.000. We zijn al wel aardig gezakt. Vind het lastig met deze markt, maar ik wil mijn paard wel graag verkopen. Al ga ik haar niet weggeven.. daarvoor heeft ze teveel kwaliteit.

En mailen mogen kopers me ook, dat heb ik er ook bij staan. Vind het alleen wel prettig als ik weet waar ik aan toe ben.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:33

De haflinger die ik heb bekeken was toch niet zo leuk. De pony was wel heel braaf, maar werd alleen gebruikt als hobbelpaard voor gehandicapten. De pony kon nog niet eens in galop aanspringen. En hij was heel mak zolang hij niet hoefde te werken. Zodra die een paar rondjes ging draven, begon hij te staken: niet meer vooruit willen, links ipv rechts. Ander minpunt: die mensen gebruikten een klein niet passend zadel voor de haf.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:40

Lag het dan niet aan het zadel? Ik zou dan ook in protest komen namelijk ;) En een paard kan je ook trainen.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:42

Pletje: zou best aan het zadel kunnen liggen, maar dat risico ga ik niet nemen bij de aankoop van een pony. Zoek een pony met wat meer ervaring, die meer gedaan heeft dan alleen 'hobbelen'.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:43

Maar je bent vrij kritisch met de prijs toch? Dan loop je het risico consessies te moeten doen op bijvoorbeeld ervaring of leeftijd.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:58

Pletje: heb een budget tot 2.000 euro (wellicht iets meer, maar dat hangt echt af van wat de pony kan) voor een brave recreatieruin in de leeftijd van 8 tot 20 jaar. Zoek een fjord of haflinger (hoeft niet per se) en dat zijn toch geen pony's waarvoor ik ooit iemand duizenden euro's heb zien neertellen. Vind zelf dat ik best een ruim budget heb, en ben bereid ook concessies te doen, maar dan liever op de leeftijd van een pony (20 vind ik niet te oud) of een klein gebrek waarvan de pony met rijden geen last heeft. Ik zoek een pony waarmee ik hoop enkele jaren vooruit te kunnen en daarvoor heb ik wel geduld. En daarnaast vind ik het ook belangrijk dat ikzelf een klik met de pony heb.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:06

@ Ankie: je komt er vanzelf eentje tegen waar wellicht nog veel meer consessies doet, maar het goed voelt ;-) Je moet inderdaad een klik hebben, en misschien ook wat meer hebben gezien en weten wat er te koop is voor je budget.

Het bekende verhaal dat je uiteindelijk thuis komt met een paard wat volledig niet voldoet aan je wensenlijstje :D Dus voor jou misschien wel helemaal geen fjord of haflinger ;-)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:30

2000 voor een recreatiefjord/haflinger moet toch te doen zijn. Wil je perse geen merrie? Dat maakt je zoektocht misschien net iets makkelijker.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:31

Ja 2000 euro is wel een reeel budget Ankie... excuus voor mijn opmerking.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:55

Ik breng deze nog een keertje onder de aandacht;

Remember schreef:
Iemand hier op zoek naar een leuke, attente 3-jarige schimmelruin, Cavalier x Nabuur x Rigoletto? Is 1,66 hoog momenteel, doet nog wat jeugdig aan. Heeft al wel een keertje iemand op gezeten, maar wordt erg rustig aan mee gedaan. Worden hier pas echt wat gereden als ze 4 zijn ;) . Prijsklasse <€5000 en link naar filmpje op aanvraag, paard staat namelijk niet officieel te koop maar wellicht dat hier mensen zijn die naar zoiets op zoek zijn! Zal absoluut een leuke allrounder worden!

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:24

@ Remember. Leuk dier. Jammer dat hij nog niet zadelmak is.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:40

Leuk hoofd Remember :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:43

caro29 schreef:
@ Remember. Leuk dier. Jammer dat hij nog niet zadelmak is.

Hij is zadelmak in die zin dat hij keurig aan de longe loopt met zadel, op- en afstappen is veel gedaan en rondje stappen onder de man aan de longeerlijn ook. En als ze dat braaf doen gaan ze lekker weer het land op tot het najaar en dan weer verder opgepakt!