Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:28

randie schreef:
http://henhsporthorses.nl/Paarden_te_koop.html

Zag net dat een bokker een heel leuk fijn gereden paard hier vandaan had :). Voor diegene die een allrouder zoeken? Goed bewegende springpaard als ik dat zo zie.

de Hinault x Sebastiaan zou ook niet misstaan in de dressuurring denk ik .

klopt, die bokker was ik :D
ze hebben er inderdaad ook ontzettend fijne paarden, dit is die van mij die ik van h&h heb!
[RIJ-ITP] nieuwe aanwinst! Collino S (numero uno x goodtimes)

had trouwens ergens helemaal in het begin ook al deze stal vermeld! en staat nog een hinault x topas, daar had ik ook op gereden en volgensmij was de vp van hem rond de 6500.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:16

Wat een super leuk paardje xChanel! Ik vind de Rascin x Kennedy ruin wel heel een leuk dier om te zien! Al zou ik liever een 3 of 4-jarige willen hebben.

edit: Kunnen jullie me misschien helpen als kopers in dit topic?
Ik krijg heel weinig reacties op Vorstin, weten jullie misschien iets om dit te veranderen? Dit is de advertentie: http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/90038
Nu ik de knoop heb doorgehakt om mijn paard te verkopen, wil ik haar ook graag snel verkopen. Dus als jullie misschien heel eerlijk naar mijn advertentie willen kijken, heel graag :)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:32

Er is wel één ding wat ik niet zo goed snap Arabiertje, waarom heb je het paard niet onmiddellijk na aankomst laten keuren? Alé zoals het nu zit, kan je flinke problemen krijgen indien het paard afgekeurd zou worden.
- de klinische keuring brengt een probleem aan het licht => de verkoper stelt dat dit er nog niet was toen jij het dier kocht, dus dat het in de proefperiode gebeurd is => jij bent de sigaar. Zijn daar afspraken over gemaakt?

Meer nog, ik zou klinisch gekeurd hebben voor vertrek want bij keuren bij aankomst kunnen ze nog altijd zeggen van ahja sorry maar dat moet op transport gebeurd zijn, niet onze verantwoordelijkheid.

Ik heb ooit een merrie verkocht (en later ook teruggekocht) en die ging één week op proef. Wij hadden daar een hele goeie afspraak over, ik bracht de merrie naar het pension waar ze ging komen te staan, de koper vroeg haar eigen DA om onmiddellijk wanneer de merrie aankwam de klinische keuring te doen. Bij afkeuring ging de merrie gewoon per direct terug mee naar huis. Zo is het ook gebeurd, zowel de koper als ikzelf waren dan aanwezig bij de klinische keuring.

Ik vind het een prachtige merrie maar ik vind dat je veel risico's neemt. Op dat vlak mag je niemand zo maar vertrouwen. Mijn merrie is indertijd verkocht geweest aan een meisje dat ik via bokt kende en dat meerdere keren hier is komen rijden. Je kan dus stellen dat er zowel voor de koop als na de koop een vertrouwensrelatie tussen ons was. Toch hebben we alles heel duidelijk op papier gezet.
Idem toen ik mijn veulen verkocht heb, die is verkocht aan een collega waar ik al meer dan tien jaar mee samenwerk en ook daar zijn heel duidelijke afspraken op papier gezet. Bvb dat zij in de periode tussen het sluiten van de verkoop en het afhalen van het veulen, onmiddellijk haar geld zou terugkrijgen mocht hij een blessure oplopen of komen te sterven. Van zodra echter het opladen op de vrachtwagen begon, was alle risico voor haar, enzovoort.

Goeie afspraken maken goeie vrienden!!!!!

Mijn excuses voor het binnenvallen in dit topic maar ik kon mijn bezorgdheid voor Arabiertje niet zo maar loslaten ;) .

Ik zag ook voorbij komen dat er mensen een pony zoeken. Ik heb een prachtige pony voor de verkoop maar hij beantwoordt nog niet aan de vereisten van diegenen die zoeken ;) . Hij wordt in mei pas twee jaar. Het is een Welsh sectie A hengst, cremello (met DNA testen erbij aangezien zijn vader een cremello schimmel is, hij heeft geen schimmelgen en is homozygoot agouti), zeer lief karakter, super gangen. Zou een ideale hengst zijn om voor te brengen bij een kleurenstamboek zoals het Royal Belgian Palomino.
Om die reden wil ik hem niet castreren maar vermits ik verder enkel merries en één ruin heb, kan ik hem zelf ook niet houden...

Eb01

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:45

Het toch via JvdH? Die heeft alle risico's vwb proefperiode en transport met een verzekering dichtgetimmerd. Verstandig en professioneel.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:47

Wat bedoel je daarmee Eb01? Dat er een verzekering is die schade tijdens proefperiode en transport dekt en je je dus geen zorgen hoeft te maken over wat ik hierboven schreef, ook niet als je bvb pas een klinische keuring aan het einde van de proefperiode zou laten doen?

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:51

ja precies. Een vriendin heeft ooit naar geïnformeerd. Gedurende de gehele proefperiode is het paard verzekerd. Aan het einde moet je dus ofwel het paard terugbrengen ofwel kopen en dan is het aan de koper of hij het paard wil laten keuren. Je betaalt ook voor die proefperiode een bepaald bedrag.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:57

Ok Eb01 dan heb ik niks gezegd :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:31

@snoekej, ik heb geen idee, vind dat je mooie foto's hebt geplaatst. Enige wat ik me kan bedenken is dat de maat van je paard wat lastiger is omdat er minder vraag naar is.
Ik vind het verder een prima advertentie...
ben benieuwd wat anderen vinden...

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:03

Ik vind de foto's in ieder geval erg mooi :)
Het enige waarop ik zou afknappen is de bemerking, maar misschien zou je wat beter kunnen omschrijven wat dit inhoudt.
Bij het lezen zou ik denken dat ie er last van heeft aangezien er staat dat ie niet meer geschikt is voor de samengestelde sport.
Vind het verder wel een heel aasprekend paard, alleen als sportpaard zou ik er liever een willen die goedgekeurd is, en voor de recreatie is ie denk ik te duur.

Heb er verder geen verstand van hoor, maar zo las ik de advertentie's in de tijd dat ik op zoek was naar een paard :)

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:16

ik vind het ook een goede advertentie! :)
mooie foto's, alleen ik zou inderdaad ook afknappen op de bemerking, ook omdat ik geen idee heb wat het is dus misschien is het inderdaad wel een idee van LisErm94 om dat te kunnen omschrijven..
veder is er helemaal niks op aan te merken! mooie advertentie

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:18

Ik vind het goede, integer klinkende advertentie. Bemerking zou ik alleen wat specifieker in zijn inderdaad. Ook met bovenstaande eens: de maat en als echt sportpaard niet meer geschikt zijn met de bemerking maakt misschien dat de prijs wel wat aan de hoge kant is.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:21

Snoekiej schreef:
Wat een super leuk paardje xChanel! Ik vind de Rascin x Kennedy ruin wel heel een leuk dier om te zien! Al zou ik liever een 3 of 4-jarige willen hebben.

Ik krijg heel weinig reacties op Vorstin, weten jullie misschien iets om dit te veranderen? Dit is de advertentie: http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/90038
Nu ik de knoop heb doorgehakt om mijn paard te verkopen, wil ik haar ook graag snel verkopen. Dus als jullie misschien heel eerlijk naar mijn advertentie willen kijken, heel graag :)

Niet om bot te doen, maar ik vind haar voor een recreatiepaard met die stokmaat en leeftijd behoorlijk aan de prijs. Ik weet niet wat de bemerking is. Maar als ze niet meer geschikt is voor de sport zal het ook niet niks zijn. Verder maak ik uit de tekst op dat ze niet geschikt is voor een wat minder ervaren ruiter. En tja dat zijn de meeste recreatieruiters wel. Maar goed dit is zoals ik de advertentie lees.
Pluspunt, mooie en goede foto's.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:21

Ik heb de advertentie ook al verschillende keren gezien het is eigenlijk precies wat ik zoek maar die bemerking houd me tegen(weet niet wat het is)maar ik zou bang zijn als ik ga kijken dat ik haar wil hebben.
De maat ervaring en leeftijd past wel bij mij.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:22

Thanks voor de tips allemaal! Ik ga ff knutselen. Ik wilde niet alles open en bloot op internet gooien wat betreft de bemerking, maar misschien moet ik het maar gewoon in de advertentie zetten wat de bemerking is. Ze is gewoon geschikt als sportpaard, maar niet voor de SGW of intensief springen. Ik dacht dat dat er wel duidelijk stond, maar dat ga ik ook nog ff aanpassen dan. En over de prijs zit ik ook idd een beetje te twijfelen. Niet dat ik niet wil zakken, maar hoe meer ik voor haar krijg, hoe meer budget ik straks heb voor een volgend paard.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:33

Kijk, dat is al duidelijker.
Je hebt er, als je fervent dressuurruiter bent, een fijn en gezond paard aan.
Als ik op zoek zou zijn naar een paard zou ik wel willen weten wat de exacte bemerking is dan heb je zegmaar duidelijkheid.

Als je wat met de prijs zakt is dat momenteel denk ik geen drama gezien het feit dat de paardenmarkt op dit moment niet " je van het " is, waardoor de prijzen ook aardig gezakt is en je dus minder geld hoeft te hebben voor een goed volgend paard.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:34

hoi!
hiero een paard zoekende...
ik zoek een grote d kleine e pony
merrie of ruin geen rassen zoals haflinger
prijs tot 1.700 heb je toevallig zoon paardje stuur me dan een bericht!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:36

De prijs vind ik nog niet zo gek hoor. Pluspunten: mooi type, mooie moederlijn, goed papier, mooi niveau, makkelijk te laden/vervoeren, braaf in de omgang. Ze kan echt als leerpaard dienen. Is ze geschikt voor iemand die bijv. van de manege af komt en een eigen paard wil?
Nadeel: maat en ro- bemerking, maar een paard in deze prijsklasse dat een ro-bemerking heeft, hoeft ook geen punt te zijn (de meeste paarden in deze prijsklasse worden niet eens ro gekeurd). Van een chippie aan de kogel (wel met X-ray foto's) hoef je niet zenuwachtig te worden. Vermeld dus gewoon wat de bemerking inhoudt. En breng het positief: omdat ze een bemerking heeft, is ze voor een kleine prijs te koop.

De rijfoto vind ik dus niet geweldig: ik verwacht wat anders van een M2 paard. Dit is een beetje te vrijblijvend. Is M2 haar max of zit er meer in? Als dat laatste het geval is, meldt dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:36

Snoekiej schreef:

Weinig reacties!! Als ik op zoek zou zijn, zou ik na het zien van je advertentie direct een mailtje sturen denk ik. Leuk dier om te zien, leuke dressuurmatige basis en je kunt 'r fatsoenlijk mee naar buiten, wat wil je nog meer? Wellicht dat de maat toch wat lastig verkoopbaar is? Ik zou persoonlijk ook een kleintje zoeken (ca 1.60 vind ik persoonlijk ideaal) maar vanaf 1.65 verkoopt makkelijker denk ik... Maar ja, aan haar hoogte kun je zo weinig veranderen hè ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:39

Probleem is, is dat met die bemerking dat been uitgesloten word voor de verzekering, dat doen ze ook met OCD.

Daarom zou het me tegen houden, verder wel een erg leuke merrie

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:41

nobel1 schreef:
Als je wat met de prijs zakt is dat momenteel denk ik geen drama gezien het feit dat de paardenmarkt op dit moment niet " je van het " is, waardoor de prijzen ook aardig gezakt is en je dus minder geld hoeft te hebben voor een goed volgend paard.

Mijn ervaring is anders. Jonge onbeleerde paarden (inclusief veulens, enters en twenters) zijn geen drol waard. Dat geldt ook voor papierloze paarden en 12+ paarden, maar jonge paarden met kwaliteit, maat, ro ggk, goed papier, netjes opgeleid etc zijn ook nu nog steeds geld waard, niet goedkoop maar wel goed verkoopbaar.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:44

Silly1972 schreef:
Probleem is, is dat met die bemerking dat been uitgesloten word voor de verzekering, dat doen ze ook met OCD.

Daarom zou het me tegen houden, verder wel een erg leuke merrie

Als je verzekerd tot meestal € 4.500-5.000 zijn ro foto's niet nodig. Daarboven wel en dan wordt idd uitgesloten waar op voorhand al meer risico is.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:46

Thanks allemaal! Ik heb de advertentie wat aangepast, en hopelijk wat duidelijker gemaakt: http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/90038
Ik heb erin gezet wat de bemerking inhoudt, en een aantal zinnen wat veranderd waardoor ze denk ik duidelijker zijn. Ook de prijs heb ik verlaagd naar 3000. Hopelijk gaat dit wat meer reacties opleveren!

Vorstin zou idd een goed leerpaard zijn voor iemand die bijvoorbeeld net van de manege afkomt, maar ook voor iemand die zelf wel al verder is. De M2 is zeker niet het eindpunt, Z2 moet er zeker ook wel inzitten. Ze kan heel fijn lopen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik meer reacties zou krijgen, omdat het toch wel een blikvanger is om te zien, en ze zeker niet slecht loopt. Maar wie weet zorgt dit ervoor dat haar nieuwe baasje zich meldt :)
Over de verzekering: Ze is op dit moment verzekerd onder de 5000 euro, maar zonder uitsluitingen op het been van de cyste. Ik heb geen idee hoe dat bij een andere verzekering zou zijn, maar ik heb de mijne er iig (nog) niet over gehoord. En lang niet iedereen verzekerd zijn paard natuurlijk, dus het hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn.

@ Marion, wat voor foto zou je liever willen zien? Qua dressuur heb ik helaas niet super veel foto's, veel meer crossfoto's :o
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 15-01-12 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:52

Ik kom ook weer is even binnen vallen. Had al en tijdje niks van me laten horen. Maar vandaag met de Fries een buitenrit gemaakt. Ik had geen mederuiter, dus al mijn lef bij elkaar geschraapt en manlief op de fiets mee. Wat ben ik bang geweest onderweg, maar werkelelijk, ze heeft geen stap verkeerd gezet. Af en toe wat gespannen, maar dat zou ik ook zijn met zo een ruiter :o Maar ze was echt superbraaf. Kwamen onderweg instructrice met 2 karren met hun paarden ervoor tegen. Ik was wel even bang, ze wil vast achter haar vriendjes aan, maar niks. Ze hinnekte een keer en dat was het. Manlief is ook wel gecharmeerd van haar.

Afbeelding

Ik wacht nog 1 of 2 weekjes met de echte beslissing om toch nog 1 of 2 andere paardjes te bekijken. Maar ben bang dat ik er wel al uit ben.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:56

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:00

Klopt inderdaad, ik heb een verzekering voor 160 euro per jaar voor [***].

Ik ben dus verzekerd voor:

- Koliek aanval (operatie)
- Dood
- Transport
- diefstal
- Verborgen gebreken

En nog een paar zaken, zal er morgen eens mijn papier bij nemen.
De dierenarts komt Dinsdag, ik ga hem morgen nog eens bellen om te horen of hij morgen niet zou kunnen komen aangezien ik denk dat er iets mis is met haar tanden. Ze loopt ook veel meer vooruit als we haar gewoon los laten (vandaag gereden) en vanaf je wat druk geeft op eender welke teugel gaat ze wat moeilijker doen. Dus ik denk dat ze wat pijn heeft aan haar tanden, aangezien ze ook geen bieten eet. (Gewoon zo) maar als we die in stukjes snijden wel? Ze morst wel niet met haar eten, en ze schuimt op haar bit ook wel vrij hard.