Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:09

studiemiep schreef:
jaaa vertel!! (via PB).

@ksb waarom ga je eigenlijk L1 starten ipv B?

Bij mij gieren de spanningen door mijn lijf! bijna gaan we kijken!! jahoe. Wel fijn dat kennis geen roze bril op heeft ik ben namelijk al helemaal verliefd :D :o

Ik mag B en L1 starten, of mag ik geen B meer starten? weet het niet! :P En trouwens, het verschil is niet echt enorm, een goed afgericht paard zal geen verschil merken heb ik zo het idee! :P Veel succes straks!!!

Ik heb een kei schattig bordje gekocht bij de intratuin waar z'n naam op komt met krijt!! Haha!!
ben ook wel heel nieuwschierig Twilight! :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:10

Lioony, ik ben juist op zoek naar een ruin, toen ik er niet uit kwam ging ik merries kijken. Nu weet ik helemaal zeker dat het een ruin moet worden ;).
Guysss, over 50 minuten vertrek ik van huis! Wat spannend! Hopelijk vindt mijn instructrice geen gekke dingen!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:13

Kaitlin schreef:
studiemiep schreef:
jaaa vertel!! (via PB).

@Kaitlin waarom ga je eigenlijk L1 starten ipv B?

Bij mij gieren de spanningen door mijn lijf! bijna gaan we kijken!! jahoe. Wel fijn dat kennis geen roze bril op heeft ik ben namelijk al helemaal verliefd :D :o

Ik mag B en L1 starten, of mag ik geen B meer starten? weet het niet! :P En trouwens, het verschil is niet echt enorm, een goed afgericht paard zal geen verschil merken heb ik zo het idee! :P Veel succes straks!!!

Ik heb een kei schattig bordje gekocht bij de intratuin waar z'n naam op komt met krijt!! Haha!!
ben ook wel heel nieuwschierig Twilight! :D

Als je 2 keer Z bent geweest mag je geen B meer starten. :)

Ik moet wel in de B beginnen, anders was L1 inderaad het wel geworden. Knoppen zitten er voorlopig allemaal op haha..

@ jotoma
Ik heb altijd merries gereden en vond ruinen altijd irritant haha.. Maar nu is dat ook wel grappig, dat irritante. :)

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:16

manou1990 schreef:
hobbyboerin schreef:
hier kijk ik ook nog wel eens http://www.koopeenpaard.nl maar moet nog ff wachten tot hier alles rond is

Daar heb ik wel is een poging gewaagd alleen je hebt geen zoek functie |( of kijk ik daar overheen?

rechts bovenin op zoeken en dan onderin uitgebreid zoeken kiezen wat je zoekt b.v paarden dan volgende en daar heb je meer mogelijkheden.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:17

Jotoma schreef:
Lioony, ik ben juist op zoek naar een ruin, toen ik er niet uit kwam ging ik merries kijken. Nu weet ik helemaal zeker dat het een ruin moet worden ;).
Guysss, over 50 minuten vertrek ik van huis! Wat spannend! Hopelijk vindt mijn instructrice geen gekke dingen!

Ik hoop dat dit m word voor je!! heel veel succes!! :D

Lioony: Ow zo! weer wat geleerd! :P
Ik ben ook een merrie mens, maar een ruin past toch beter bij mij, ben snel gespannen!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:18

Hihi wat grappig, ik vind de merries vaak irri, te wispelturig. Een ruin vind ik meestal wat constanter (over het algemeen gezien) ;). Heb het in elk geval geprobeerd, maar ben gelukkig nu toch bij een ruin uitgekomen :)

Thanks Kaitlin :D

Silly1972

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:45

Ik ben absoluut geen merriemens, weet niet waarom maar heb er gewoon weinig mee, al verzorg ik nu een schat van een merrie, toch zou ik er zelf geen willen hebben.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:47

ik ben meestal wel een merriemens, maar ruinen die zich nog een beetje hengst voordoen vind ik ook wel leuk

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:48

Haha, ik ben juist wel een merriemens. :')

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:14

Ik ben een merriemens, maar een ruin past voor de sport beter bij mij! :P

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:21

:j :Y) Ik ben vanaf nu een merrie mens!! :D paard is SOLD! (er zouden dit weekend nog 4 andere mensen komen kijken voor dit paard nananaanan hebben ze lekker allemaal pech :D ;) Daroma (zo heet ze ) is mine.

Kennis was echt laaiend enthousiast, is een merrie met heel veel kwaliteiten en ook een super goede afstamming (dus naar de keuring gaan zou inprincipe geen probleem moeten zijn, dus later een veulen fokken ook niet..al heb ik totaal niet die ambitie maar het is wel leuk).

Ik heb vandaag ook weer lekker buiten gereden dit x was ze voor het eerst met een ander paard in de bak (die flink werd gereden) merrie gaf geen kick.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:22

Gefeliciteerddd!!! Vind het een heel leuk dier!
Laat je haar nog keuren o.i.d.?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:22

Gefeliciteerd zeg! :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:23

gefeliciteerd studiemiep :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:26

jeps klinisch (foto's worden herbeoordeeld maar ik verwacht totaal geen problemen)

Van de prijs heb ik echt amper iets afgekregen (250 euro) ik "eiste"wel dat ik er een fatsoenlijk halster+touw bijkreeg haha ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:28

Nu alvast op zoek naar al het paarden spul (heb niet eens borstels in huis...) :D

- hoofdstel
- dekens
- bit
- poets spullen :Y)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:30

Whahah geweldig! Moet je echt álles nog kopen?? pfoe... gelukkig heb je nog iets van de prijs afgekregen!
Inderdaad slim om foto's aan eigen DA te laten zien!
Heb je trouwens al rij- foto's?

Ik heb een leren halster gekocht, en wil daar een naamplaatje op laten slaan, weet iemand waar dat kan?
En mijn hoofdstel is verstuurd, kan niet wachten totie aankomt! Hopen datie past! :D
Nieuwe laarzen (voor op wedstrijd) en zadel (heb een heel goed zadel maargoed..) staan nog op de planning, gelukkig heb ik nog 6 weken voordat hij naar huis komt! :D
Verder heb ik gelukkig alles al van ander paard! :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:34

studiemiep schreef:
Nu alvast op zoek naar al het paarden spul (heb niet eens borstels in huis...) :D

- hoofdstel
- dekens
- bit
- poets spullen :Y)

Had je al een paard?

Het lijkt me bijzonder onzinnig om dekens, hoofdstellen en bitten te kopen wanneer je nog geen paard hebt om het op te leggen (en je dus seriues kans loopt dat het niet past).
Ik heb, behalve wat borstels en zadeldekjes, helemaal niets kunnen overzetten van mijn oude paard naar m'n huidige paard!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:35

ze heeft net een paard gekocht ikke.. :P

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:42

Gefeliciteerd studiemiep!!!

Ik heb vandaag een priveles gehad op een (te) kleine pony. Nu besef ik weer dat ik paardrijden dus echt super leuk vind. En dan bij voorkeur op een paardje graag loopt. Moet uiteraard wel goed in te houden zijn op zit. Instructrice wist ook een leuk klein paardje voor mij (rond de 1.60m) dus ben heel benieuwd. En zelf zag ik een leuke merrie op het internet van 1.57m. Denk dat ik maar afstap van het idee van een eigen pony. Ben lichtgewicht maar heb wel lange benen, een paardje staat dan toch wel mooier...

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:44

bit schreef:
Gefeliciteerd studiemiep!!!

Ik heb vandaag een priveles gehad op een (te) kleine pony. Nu besef ik weer dat ik paardrijden dus echt super leuk vind. En dan bij voorkeur op een paardje graag loopt. Moet uiteraard wel goed in te houden zijn op zit. Instructrice wist ook een leuk klein paardje voor mij (rond de 1.60m) dus ben heel benieuwd. En zelf zag ik een leuke merrie op het internet van 1.57m. Denk dat ik maar afstap van het idee van een eigen pony. Ben lichtgewicht maar heb wel lange benen, een paardje staat dan toch wel mooier...

Wat is je budget? Want ik weet een geweldige te klein gebleven kwpner van nu 1.57/58 (word wel 1.60)
Heb er op gereden, hij is 4 jaar, maar ze kunnen er zelfs mee naar het bos zo braaf!

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:49

Hey Kaitlin, ik kijk naar paardjes rond de €2000. Ik vermoed dus dat het paardje waar mijn instructrice het over had, te duur is. Afstamming interesseert mij niet. Heb ook geen voorkeur qua kleur. Wel een voorkeur voor merries :D

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:51

bit schreef:
Hey ksb, ik kijk naar paardjes rond de €2000. Ik vermoed dus dat het paardje waar mijn instructrice het over had, te duur is. Afstamming interesseert mij niet. Heb ook geen voorkeur qua kleur. Wel een voorkeur voor merries :D

Ow oke! Nee deze was wel een heel stukje duurder! Maar er zullen zeker paarden in jou prijsklasse zijn die aan je wensen voldoen! :D

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:00

Haha, dat dacht ik wel. Maar bedankt voor het meedenken. Maar mocht je nog een leuke kleine merrie tegenkomen, dan hou ik mij aanbevolen.

Maarre, ik ben wel erg benieuwd naar de gekochte/gereserveerde paardjes. Dus mocht iemand foto's hebben... :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:07

Kaitlin schreef:
Whahah geweldig! Moet je echt álles nog kopen?? pfoe... gelukkig heb je nog iets van de prijs afgekregen!
Inderdaad slim om foto's aan eigen DA te laten zien!
Heb je trouwens al rij- foto's?

Ik heb een leren halster gekocht, en wil daar een naamplaatje op laten slaan, weet iemand waar dat kan?En mijn hoofdstel is verstuurd, kan niet wachten totie aankomt! Hopen datie past! :D
Nieuwe laarzen (voor op wedstrijd) en zadel (heb een heel goed zadel maargoed..) staan nog op de planning, gelukkig heb ik nog 6 weken voordat hij naar huis komt! :D
Verder heb ik gelukkig alles al van ander paard! :P

kan bij de meeste schoen en sleutelmakers, er zijn leren halsters waar al zo'n plaatje op zit, hoef je hem alleen te laten graveren nog