Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:07

Lioony schreef:
minikatje schreef:
duidt alleen op het iq van de lezer.

hoe heet was heet in de buitenbak?
ben je ok stukje buiten geweest?

Bedoel je stukje buitenritje zeg maar?
Nee, hij is bijna 4 en nog niet verkeersmak.

Niet té heet, leuk heet :D Teminste, dat mis ik vaak bij m'n bijrijdpaard, het liefste heb ik in elke hoek van de bak een shet staan, want die zijn eng :')
Maar ben wel wat gewend van m'n andere bijrijdpaard. Hij was een beetje schrikkerig op 1 stuk, want hij is daar een keer erg geschrokken, voor de rest vond hij mijn ouders niet eng die op een paar tuinmeubels aan de bakrand zaten. Maar kon het wel handelen :j

a kijk dat is fijn :)
als ze zo jong zijn moeten ze nog veel leren.

laat cathcath lekker, bewijst genoeg.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:08

Trouwens, ik heb een hele mooi E-pony te koop, maar die gaat alleen naar iemand waarbij ik hem goed vind passen.

CathCath

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:10

I.Q. is tegenwoordig niet genoeg. Het leven gaat ook over een E.Q. tja, maar zoal nog meer. Dat vermaakt een paard ook wat hij is en wordt.

Succes kindertjes!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:11

Bedankt :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:13

Lioony schreef:
minikatje schreef:

Bedoel je stukje buitenritje zeg maar?
Nee, hij is bijna 4 en nog niet verkeersmak.

Niet té heet, leuk heet :D Teminste, dat mis ik vaak bij m'n bijrijdpaard, het liefste heb ik in elke hoek van de bak een shet staan, want die zijn eng :')
Maar ben wel wat gewend van m'n andere bijrijdpaard. Hij was een beetje schrikkerig op 1 stuk, want hij is daar een keer erg geschrokken, voor de rest vond hij mijn ouders niet eng die op een paar tuinmeubels aan de bakrand zaten. Maar kon het wel handelen :j

a kijk dat is fijn :)
als ze zo jong zijn moeten ze nog veel leren.

Inderdaad! :j En je hebt er vaak alleen maar profijt van, van dat hete, zolang het niet té is. Hij reageert gewoon rustig verder op alles wat ik doe, alleen die ene plek in die bak was heel eng :')

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:15

Morgen, morgen morgen!! Hihi.

Veel succes met de keuring Lioony!
Rosemarin, ik wil ook wel snel foto's zien hoor! :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:16

CathCath schreef:
Nou vertel, mij oren staan wagenwijd open. Lees nu alles een even voordat je een oordeel velt over mij. Dus ..

Dit noem je vriendelijk vragen?
Cath Cath, ik denk dat wij hier allemaal heel serieus zijn. En ons kindertjes noemen heeft denk ik geen goede uitwerking betreffende je agressieve gedrag zie ik dan ook geen verbetering.
Hoe oud ben je? nee betere vraag hoe volwassen ben je? Op dit moment heb ik het gevoel dat jij meer reageert met je emotionele intelligentie dan met je intelligentiequotiënt. Ben je misschien verdrietig dat je je E-pony weg moet doen? Daar kan ik me iets bij voorstellen maar ik denk niet dat je dit af moet reageren op bokkers die graag een paard/pony willen kopen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:18

Amandaa_ schreef:

Veel succes met de keuring Lioony!
Rosemarin, ik wil ook wel snel foto's zien hoor! :D

Spannend!!!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:21

zoooo wat een lekker sfeertje hier :')

Succes met de keuring Lioony!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:22

Amandaa_ schreef:

Zo spannend heel veel succes!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:23

Joycebunny schreef:
zoooo wat een lekker sfeertje hier :')

!

Sorry ik doe daar ook aan mee! moet me niet zo laten mee slepen! :(

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:24

Ach ja, laten we gewoon verder doen alsof 't er niet staat toch :D!

Bedankt beide hihi.

Lioony

Ik moest er net ook even wat van zeggen :=
Maar nu houden we het gewoon op onze potentiële aanwinsten en alles wat daarbij komt kijken! :D

CathCath

Hierboven, je moet alles lezen.

Nee, ik verkoop de pony niet aan iemand die er weinig of geen cent voor over heeft. Niet alleen de aanschaf kost geld, maar ook de hele reutemeteut eromheen.

Ik heb veel lui gehad die de pony of wilde kopen of wilde leasen, ik heb hem zelfs in bruikleen gesteld. Vragen mensen nog, betaal jij die vee-artskosten.

Dacht het toch niet. Hij gaat goed mee en als iemand dat best door onkunde verrot rijdt.

Er zijn teveel paarden in Nederland. Veel mensen moeten geen paard nemen, ja misschien een hobbelpaard.

Tuurlijk ben ik nijdig, lijkt me duidelijk, omdat veel mensen niet weten wat een paard inhoudt.

Afgelopen maandag kon hij verkocht worden, woensdag weer iemand gehad, maar als zij het niet kan ..........

Ja, daar ben ik kwaad over. Heb veel voor iemand over, maar niet voor iemand die zelf niets kan.

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:27

Lioony schreef:
Ik moest er net ook even wat van zeggen :=
Maar nu houden we het gewoon op onze potentiële aanwinsten en alles wat daarbij komt kijken! :D

*heb niet heel ver terug gelezen, dus misschien heb ik het gemist* :o

Maar heb jij geen foto van je potentiële nieuwe aanwinst??

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:28

haha maakt niet uit hoor, heb ik zo vaak :+
mijn zoektocht ligt momenteel stil, wil alles lekker afwachten :)

@ CathCath : je berichten klinken alsof wij zomaar lukraak een paard zouden kopen van onder de 1000 euro, en we niet weten waar we aan toe zijn? Nou nee, ik heb ondertussen 3 eigen paarden gehad waar ik ook bijna alles zelf heb moeten regelen omdat mijn ouders niet veel weten op dat vlak. Ik weet héel goed waar ik aan toe ben, en ik ben zeker niet de enige in dit topic.

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:29

Oh ja, jij had misschien toch je oude paardje terug gevonden? :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:29

En wat hebben wij daar verder mee te maken dan?
Ik ben IEDERE dag op stal en heb al eens de volledige zorg over een paard gehad, 7 dagen per week, alleen. Heel toevallig heb ik een jaar geleden al ALLE kosten op een rij gezet, ALLES wat er voor info over verzekering te vinden valt, gelezen, vergeleken met elkaar, een vooral GOED onthouden. Verder vind ik het belachelijk om zo maar te stellen dat wij hier zomaar aan een paard beginnen? Pardon?! Ik weet héél goed waar ik mee bezig ben!! Je hebt géén idee waarover je praat, en al helemaal niet over de financiële situaties bij mensen thuis! Pfff... Lijkt wel een geintje dit!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:30

@ Amanda : Jap inderdaad. krijg alleen maar geen antwoord.. maar als ik antwoord krijg ga ik toch even brutaal vragen of ze haar evt willen verkopen O:)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:31

CathCath ik begrijp je heel goed! Als je in mijn profiel zou hebben gekeken kan je zien dat ik voor enkele jaren terug mijn e-pony heb moeten verkopen door omstandigheden.
Ik kreeg mensen die totaal geen verstand van paarden hadden, biedingen van 50euro! Hoe denk je dat ik daar toen die tijd op heb gereageerd?! (ik heb die mensen gemaild en gevraagd als ze voor dit bedrag ergens een paard konden kopen het mij even te laten weten)

Nu ben ik 23 en wil ik graag weer een nieuw paard. Ik ben heel voorzichtig met de aankoop en ik weet van meerdere hier dat ze voor de aankoop van een paard een berekening hebben gemaakt om te weten of ze het wel konden betalen.

Veel van deze dames zijn echte topsporters en kopen niet zo maar een knollie! Zij kopen een wedstrijd paard en worden hierbij geholpen door hun ouders. De andere (zoals ik) kopen het van gespaarde centjes hebben de overweging gemaakt en er heel wat voor moeten opgeven! Hier zitten zeker mensen met verstand van paarden, en wie hier wat minder over beschikt heeft hulp achter de hand.

Als ik jou was zou ik je pony hier aanbieden en kijken of iemand hier geïnteresseerd is in een lieve E-pony, je weet dan zeker dat hij een goed tehuis krijgt.

En voor alle duidelijkheid: Ik heb mijn pony naar het goede doel gedaan, en er dus geen cent aan verdient!

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:32

@Joycebunny
Wat een mooi paard zeg <3
Hoop dat je snel antwoord krijgt!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:33

Leuk Amandaa_ ! Veel succes! :D
En Lioony, ook vast succes met de keuring! :))

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:33

Joycebunny schreef:
@ Amanda : Jap inderdaad. krijg alleen maar geen antwoord.. maar als ik antwoord krijg ga ik toch even brutaal vragen of ze haar evt willen verkopen O:)

Jouw topics laatst gelezen, ik hoop zo dat je haar terug vindt! Je had de nieuwe eigenaar toch via twitter ofzo gevonden! misschien (als hij/zij niet reageerd) even bij vrienden van hem proberen en zo aan het telefoon nummer komen!?! This maar een idee?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:36

Bedankt Amanda, ze is echt mijn droompaard. qua karakter eigenwijs (en dus eigenlijk niet wat ik zoek :') ) maar toch het paard waar het het meest mee klikt :+:
@ alice13 : jep, had via facebook een man gevonden, maar die heeft ondertussen netjes geantwoord dat hij niet de persoon ik waarnaar ik op zoek ben, jammer! Ben ondertussen aan een ander e-mailadres geraakt, en op een site van een ruiterclub vond ik ook zijn naam terug, dus die heb ik ook even gemaild (én gebeld, maar helaas geen antwoord) :)

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:37

Mag ik me hier ook melden, ik ben ook op 'zoek' naar een leuk paardje.
Ik denk niet dat ik heel veel post, volg altijd meer dan dat ik post, maar ik vind het wel leuk om hier andermans ervaringen te lezen. :)
Wij zijn sinds kort rustig aan het rondkijken. Vorige week zondag ben ik met mijn moeder voor het eerst wezen kijken bij een paard, en morgen gaan we weer ergens kijken.

Mijn naam is Berdien, ik ben achttien jaar, en ik zit in mijn examenjaar van de middelbare school.