Ik was 15 jaar toen ik eindelijk echt mocht lessen van mijn ouders.
paardje87
Geplaatst: 08-07-12 15:48
Ik was 5 (op die manege mocht je toen al beginnen ) dus rij nu al iets van 10 jaartjes
kimmieh0103
Geplaatst: 08-07-12 15:48
14
Connemaraa
Geplaatst: 11-07-12 14:25
Toen ik 6 was reed ik echt op de pony van mijn zus, alleen. Vanaf mijn 5de heb ik vaak aan de longeerlijk gedraafd en gegalopeerd, eigelijk zo een beetje alles maar wel vast. Heb toen vooral geleerd hoe ik mijn hulpen moest gebruiken en mijn zit enzo. En op mijn 6de mocht ik er eindelijk alleen op, nou iedere dag in de week rijden. De ene keer springen en de andere keer weer in rengalop door de velden. En eigelijk nooit dressuur. en toen begin ik toen ik 8 was met lessen, en mocht mijn pony mee
anoniempje1
Geplaatst: 11-07-12 19:19
Ik was 6 jaar toen ik begon met zeuren dat ik op paardrijden wilde. Na 4 jaar (toen ik 10 was) mocht ik pas op paardrijden. Ben nu 15 en rijd dus 5 jaar. Ben wel serieuzer gaan rijden, nu ook 2 verzorgpony's ook privélessen enzo aan het nemen en wedstrijden rijden. Heb geen eigen pony/paard.
Bentotoet
Geplaatst: 11-07-12 19:20
ik was 6 jaar toen ik begon en voor de rest heb ik (nog) geen antwoord
Vanaf 6e jaar af en toe op shets en pony van mn tante. Vanaf 8e jaar echt lessen op de manege. Vanaf 10e jaar een eigen pony en vanaf mn 14e reed ik een pony van een stalgenoot en de paarden van de eigenaar van de stal. En dat doe ik nog steeds!
Ik reed al vanaf kleins af aan bij mijn nicht op haar shetlander Vanaf mijn 6e les ik op een manege, toen ik 10 was kreeg ik Mitch als verzorgpony en op mijn 12e verjaardag werd hij officieel van mij.
Vanaf mijn 8-9 ongeveer. Gestopt op mijn 17e, toen ben ik verder gegaan op bijrijdpaarden. Op mijn 19e heb ik mijn pony gekocht en heb haar nu bijna 5 jaar
BeauWertz
Geplaatst: 11-07-12 22:30
ik was 2 toen ik voor het eerst op een pony zat 4 jaar toen ik begon en 7e toen ik bij de club begon, 8 toen ik voor het eerst op een paard zat op mij 11e keer ik mijn eerste pony, op mijn 12de reed ik meer met paarden dan pony's en vorig jaar voor mijn 16e verjaardag kocht ik zelf mijn eerste jonge sportpaard voor te springen die ik zelf heb opgeleid,
mijn ouders vertelden dat mijn eerste woordje paadje (paardje) was ihihi zo lief , maarjah ik kom zelf helemaal niet uit een paardennest/familie van huis uit vindt ik nog altijd wel jmmr
verder rij is sinds 2010 bij riny rutjens jongen paard in tot de bassis en maken we er een aantal samen zadel mak dus ik er op en riny er naast en ik train de dressuur paarde die Z, ZZ Gp en Psg lopen maar die breng ik niet uit ben niet zo'n dresssuur ruiter,
en afentoen rij ik links en recht een paard in tot bassis of leer een jong paard springen. of ik rij er 1tje bij en op het monment effee helemaal niks aangzien ik in maart een ongeluk heb gehad met 1 van riny's paarden paard ging zitten kwam te ver om hoog ik viel er achter over af op de beton paard stond op zakte gelijk weer door benen en ging op mij zitten gevolg ik breek mijn bekken linkerkant 4plaasten rechts verbrijzelt, ik breek ook mijn schaambeen stond 5cm open en mijn zit been lag los van de rest en daar boven op was alen ook nog van naar voren en achter verschoven waardoor ik 2 schroeven kreeg en wat ringen en ik heb er keihard voor moeten vechten om in juni na 3 mnd dan eindelijk weer te kunnen rijden
Bullebeest
Geplaatst: 11-07-12 22:48
Hahaha, voel me nu echt een oude taart. Ik ben begonnen op mijn 35e. Na een maand of 3-4 mijn eerste paard gekocht en nu rijd ik 5 jaar. Ondertussen een ander paard. Nog nooit een paard ingereden. Dat laat ik wel aan anderen over
ik was 4 jaar toen ik begon te rijden met mijn zus haar pony & voor mijn 6de verjaardag heb ik een eigen pony gekregen Tot en met mijn 16de heb ik steeds met pony's gereden (van shet tot D-pony's) & nu rijd ik al 4 jaar met mijn huidig paard
Ik denk dat ik echt vaker begon te rijden toen ik 7 ofzo was, bij een een meisje uit m'n toenmalige klas thuis op haar pony's, waar ik ook wat les kreeg van haar moeder. Later, toen ik 8/9 was ben ik gaan lessen op een manege.