Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:57

merrieveulen schreef:
inderdaad, omdat ze in het stuk wat ze schreef zelf dit oordeel al geeft. niks mis mee om er dan op in te gaan, niet? het geeft meer aan dan alleen wat er gebeurd is, als je tussen de regeltjes doorleest. ze zegt zelf: 'ik zou mijn paard dit nooit meer aandoen'.

dat ze dat zelf ook snapt, lijkt me niet meer dan logisch. het geeft echter wel te denken, want in eerste instantie is het wel gebeurd. en aangezien men de put pas dempt als het kalf verdronken is, is er imo niks verkeerd aan om na te denken over de andere putten die er dan nog aanwezig zijn.

Ik stoor me er nogal aan dat je haar ruitergevoel dan ook meteen in twijfel trekt. Knipoog Maargoed, de beste stuurlui staan aan wal.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:01

MissJ schreef:
merrieveulen schreef:
overigens schreef Anky in de Telegraaf over haar val van Nelson dat ze het nooit meer zo doet, dat de losrijmogelijkheden eigenlijk te slecht waren, en het paard er eigenlijk nog niet klaar voor was. dit omdat het losrijden dus vrijwel onmogelijk was. paardengevoel? ik zou mijn dieren niet tegen heug en meug dan alsnog de bak inslepen. dat ziet Anky nu ook, maar iemand met ZO'N geweldig ruitergevoel had het in eerste instantie al niet gedaan, lijkt me. maar goed, wie ben ik?

Iemand die makkelijk achteraf commentaar kan geven. Knipoog Jij bent geen publiekstrekker die betaald wordt om clinics te geven. Achteraf had Anky het anders gedaan ja. Als Nelson tijdens het loswerken levensgevaarlijk had gedaan was ze vast niet zo opgestegen, maar dat zal niet het geval geweest zijn. Anky is niet gek. Had ze geweten dat ze zou gaan vallen, dan had ze het vast anders aangepakt Maar dat is achteraf, dat weet je op voorhand niet. Dus nogal makkelijk oordelen zo. Knipoog

Anky besloot zelf om te gaan rijden, inrijden was niet mogelijk, ze nam het risico zelf, wat gezien haar nivo in mijn ogen erg naief was; het ging om het publiek dus daarin ging ze voorbij aan het welzijn van het paard en haarzelf; het paard had zich ook kunnen bezeren.

Haar man verweet de organisatie eea en ook de bodem van de bak, dat is het meest ergerlijke, ze kozen zelf door te gaan op een paard wat al een paar dagen niet gereden was EN niet losgereden.. Zo makkelijk om dan naar derden te wijzen...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:05

detour schreef:
Anky besloot zelf om te gaan rijden, inrijden was niet mogelijk, ze nam het risico zelf, wat gezien haar nivo in mijn ogen erg naief was; het ging om het publiek dus daarin ging ze voorbij aan het welzijn van het paard en haarzelf; het paard had zich ook kunnen bezeren.

Haar man verweet de organisatie eea en ook de bodem van de bak, dat is het meest ergerlijke, ze kozen zelf door te gaan op een paard wat al een paar dagen niet gereden was EN niet losgereden.. Zo makkelijk om dan naar derden te wijzen...

Nogmaals: als zij het gevoel had dat het echt gevaarlijk was, was ze vast de baan niet in gegaan. Laten we er maar vanuit gaan dat zij haar eigen paarden het beste kent. Knipoog Was het paard al een paar dagen niet gereden? Anky zelf zat in het buitenland, maar ik neem aan dat de paarden dan gewoon door grooms gereden/getraind worden? En hij was niet GOED losgereden.

Makkelijk om naar derden te wijzen? Lijkt mij niet meer dan logisch dan een dergelijk evenement zorgt voor een fatsoenlijke losrijring, zodat de mensen die shows komen verzorgen hun paarden optimaal voor kunnen bereiden...Maar wat is makkelijker, wijzen naar derden, of wijzen naar Anky? Er staan nogal wat mensen paraat om meteen met modder richting Anky te gaan smijten. Dus wie zit er fout? Knipoog

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:08

Citaat:
Na 2 x goud en 1 x zilver op de Olympische Spelen en 2 x goud en 3 x zilver op wereldkampioenschappen mag je zo iemand ook wel hoog inschatten hoor

Absoluut. Maar dat geldt niet voor de juryleden die debet zijn aan deze kampioenschappen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:08

@ MissJ, de hele actie geeft niet echt blijk van paardgericht werken of ruitergevoel, of vind jij van wel? het kan heel goed een éénmalig iets zijn, desondanks is het wel een behoorlijke fout. verder ga ik hierin ook met detour mee.

'de beste stuurlui staan aan wal'? nee ik zal nooit zo goed kunnen rijden als Anky, gelukkig heb ik die ambitie ook niet. ik zeg ook zeker niet dat ik dat kan of zou kunnen, ik zou het niet eens WILLEN, als ik kijk naar wat voor leven die paarden hebben. ik ben de laatste die zal beweren beter te zijn dan Anky, er zijn echter wel dingen waar ik mijn mening over wil geven, en imo is daar niets verkeerds aan.

'meteen met moddder smijten?' tot voor kort heb ik Anky altijd bewonderd, ik had haar ook op een voetstuk staan, zoals zovelen. gezien de zaken mbt haar die de laatste tijd boven water komen drijven, is dat beeld wel een stukje veranderd ja.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:12

merrieveulen schreef:
@ MissJ, de hele actie geeft niet echt blijk van paardgericht werken of ruitergevoel, of vind jij van wel? het kan heel goed een éénmalig iets zijn, desondanks is het wel een behoorlijke fout. verder ga ik hierin ook met detour mee.

Nogmaals, als zij dit vooruit aan had zien komen/ had gevoeld, had ze het vast anders aangepakt. Tuurlijk snapt zij ook wel dat dit niet optimaal was, maar ik denk dat zij niet heeft aangevoelt dat Nelson zou gaan ontploffen. Paarden die gespannen aanvoelen ontploffen niet altijd, een ontspannen paard kan net zo goed schrikken en over de jank gaan. Dus in deze vind ik een discussie over het ruitergevoel niet op de plaats.

Citaat:
'meteen met moddder smijten?' tot voor kort heb ik Anky altijd bewonderd, ik had haar ook op een voetstuk staan, zoals zovelen. gezien de zaken mbt haar die de laatste tijd boven water komen drijven, is dat beeld wel een stukje veranderd ja.

Voel jij je aangesproken dan?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:13

MissJ, het paard was inderdaad al een paar dagen niet gereden voor ze het dier reed daar in Groningen. Ze zijn verder zelf accoord gegaan met de beperkte facciliteiten door door te gaan met de clinic. Dat is hun EIGEN verantwoordelijkheid. Het zijn nl grote mensen. Als haar man wijst naar anderen dan vind ik dat erg kinderachtig.

Wat vind jij trouwens ruitergevoel? Als we dezelfde definitie hanteren wordt het misschien een zinvollere discussie.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:15

detour schreef:
MissJ, het paard was inderdaad al een paar dagen niet gereden voor ze het dier reed daar in Groningen. Ze zijn verder zelf accoord gegaan met de beperkte facciliteiten door door te gaan met de clinic. Dat is hun EIGEN verantwoordelijkheid. Het zijn nl grote mensen. Als haar man wijst naar anderen dan vind ik dat erg kinderachtig.

Wat vind jij trouwens ruitergevoel? Als we dezelfde definitie hanteren wordt het misschien een zinvollere discussie.

Ik denk sowieso niet dat dit ooit een zinvolle discussie zal worden. Iedere keer als er zinnige dingen tussendoor komen, gaat het weer volledig off topic met allerlei loze kreten en gezever op bekende ruiters. En dat al ruim 50 pagina's lang....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:18

OKe, jammer dat je niet in staat bent mijn vraag te beantwoorden. denk dat dat wel degelijk ontopic is, nl; was dat ruitergevoel er geweest dan was er geen sprake geweest van de rollkur en de hyperflexion!! een paard opkrullen onder dwang, opknopen, stress bezorgen heeft geen bal met ruitergevoel te maken!!!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:20

detour schreef:
OKe, jammer dat je niet in staat bent mijn vraag te beantwoorden. denk dat dat wel degelijk ontopic is, nl; was dat ruitergevoel er geweest dan was er geen sprake geweest van de rollkur en de hyperflexion!! een paard opkrullen onder dwang, opknopen, stress bezorgen heeft geen bal met ruitergevoel te maken!!!

Niet in staat zijn tot of het nut er niet meer van inzien zijn twee verschillende dingen. Knipoog Ik zie er het nut niet meer van in om in discussie te gaan met mensen die niet open staan voor een ander standpunt. Discussies kunnen heel leuk en leerzaam zijn, als de verschillende partijen bereid en in staat zijn om naar elkaar te luisteren en open te staan voor elkaar's standpunten. Dat dit hier niet het geval is wordt pagina op pagina bewezen, jouw laatste zin is daar weer een uitstekend voorbeeld van. Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:24

sta jij daar wel voor open dan?

overigens vraag ik me af, wij worden hier bestempeld als 'beste stuurlui', en er wordt meermaals gezegd dat wij geen oordeel kunnen geven omdat we het niveau niet kennen. blijkbaar heeft iedereen die vóór is dit niveau wel dan. hoe kan jij dit beoordelen als goed? omdat het anky is, of omdat je zoveel weet van anatomie en paardengedrag?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:28

Niet in staat zijn tot of het nut er niet meer van inzien zijn twee verschillende dingen. Ik zie er het nut niet meer van in om in discussie te gaan met mensen die niet open staan voor een ander standpunt. Discussies kunnen heel leuk en leerzaam zijn, als de verschillende partijen bereid en in staat zijn om naar elkaar te luisteren en open te staan voor elkaar's standpunten. Dat dit hier niet het geval is wordt pagina op pagina bewezen, jouw laatste zin is daar weer een uitstekend voorbeeld van.

je weigert om contsructief te discussieren. Op het moment dat ik niet meega in je ideeen reageer je koppig en ga je wijzen.

dat heeft idd geen niet, dus doe geen moeite. Blijf hangen in je eigen gedachtewereld, doe aan struisvogelpolitiek en geniet ervan. Suc6.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:35

MissJ schreef:
Ik denk sowieso niet dat dit ooit een zinvolle discussie zal worden. Iedere keer als er zinnige dingen tussendoor komen, gaat het weer volledig off topic met allerlei loze kreten en gezever op bekende ruiters. En dat al ruim 50 pagina's lang....

Ik heb destijds alleen het begin van dit topic gelezen, hoor, en ik ben me toen weer eens rot geschrokken van deze foto's. Ik vind dat er wel degelijk heel, heel erg kritisch gekeken mag worden naar dit hele Anky gedoe. Persoonlijk vind ik gevoel voor paarden nog veel belangrijker dan ruitergevoel.

Ik ben geen Anky en wil dat ook nooit van zijn leven worden. Omdat mensen anders rijden, is dat meteen niet goed genoeg Verward ??? Mag je dan niets meer zeggen Verward ? Nou, ik weet zeker dat mijn paard niet staat te lachen als er zo'n Ankytypje op hem gaat zitten Scheve mond . Dan heb ik het nog niet over de manier van paarden houden, waar hij nou ook niet bepaald (en dan druk ik me nog licht uit) happy van zou worden.

Het enge vind ik dat al die kleine meisjes (en blijkbaar ook grote Clown ) achter hun idool aanlopen, terwijl zo'n 'idool' zou moeten beseffen dat ze als voorbeeld gezien wordt. Mensen leren zo dat dit normaal is of stellen geen kritische vragen, want Anky doet het toch ook zo???? Lips are sealed
Dat vind ik echt iets verschrikkelijks.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:37

merrieveulen schreef:
sta jij daar wel voor open dan?

overigens vraag ik me af, wij worden hier bestempeld als 'beste stuurlui', en er wordt meermaals gezegd dat wij geen oordeel kunnen geven omdat we het niveau niet kennen. blijkbaar heeft iedereen die vóór is dit niveau wel dan. hoe kan jij dit beoordelen als goed? omdat het anky is, of omdat je zoveel weet van anatomie en paardengedrag?

Waarom praat jij toch steeds in het wij? Haha! Je voelt je echt enorm aangesproken of niet? Haha! Dat ik jouw stukje er nou net weer even uitpakte betekent niet dat ik me al een topic lang irriteer aan jou. Ik erger me aan de manier van reageren van een deel van de bokkers. Er gebeurt iets en meteen staan mensen klaar om met modder en stenen te gaan gooien. Ik geef er de voorkeur aan om niet zo keihard te oordelen over dingen waar je het fijne niet van weet.

Ik sta daar absoluut voor open. Want zal ik eens wat schokkends vertellen Haha! : ik ben niet per definitie LDR fan. Bloos! Tong uitsteken Ik ben echter ook niet anti. Ik denk dat LDR een aanvulling KAN zijn op een klassieke scholing. Naar mijn weten worden de paarden van topsporters namelijk nog steeds op de "oude" manier opgeleid tot ze een bepaald niveau bereikt hebben. Vanaf daar wordt de LDR pas toegepast. Ik ben geen topsporter en ik heb ook geen ervaring met paarden die op topniveau meedraaien. Juist daarom acht ik mezelf niet in staat om een keihard oordeel te vellen over de training van topsporters, mens en paard. Die trainingen zijn namelijk van een totaal ander kaliber dan die van het overgrote deel van de Nederlandse ruiters en amazones, ook die van jou en mij. Iemand die maratons loopt zal zich waarschijnlijk anders voorbereiden op een stukje joggen dan ik. Zo zal een paard dat op topniveau loopt anders getraind worden dan het gemiddelde paard. Er zullen andere spiergroepen aangesproken moeten worden om op GP niveau te lopen dan in een basiswedstrijd. Het gaat er bij mij gewoon niet in dat iemand als Anky, Coby of wie dan ook, iemand die afhankelijk is van paarden voor zijn/haar inkomen, deze dieren moedwillig de vernieling in gaat helpen. Bovendien is er nog steeds niet wetenschappelijk bewezen dat LDR schade veroorzaakt bij een paard. En voorbeelden van paarden die er gezond oud mee worden zijn er. Om ook maar eens een stokpaardje in de groep te gooien. Haha! Komt dat bewijs er, dan ben ik de eerste om het te veroordelen. Maar volgens mij is alles niet zo zwart wit als hier door een aantal mensen voorgesteld wordt. Het gaat mij dus om de nuance. Die ontbreekt hier zo dikwijls. Dit soort discussies kunnen heel leerzaam zijn, maar dan moeten ze wel op de juiste manier gevoerd worden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:38

detour schreef:
je weigert om contsructief te discussieren. Op het moment dat ik niet meega in je ideeen reageer je koppig en ga je wijzen.

dat heeft idd geen niet, dus doe geen moeite. Blijf hangen in je eigen gedachtewereld, doe aan struisvogelpolitiek en geniet ervan. Suc6.

Praat je nou tegen jezelf? Ach gut Haha!

detour schreef:
een paard opkrullen onder dwang, opknopen, stress bezorgen heeft geen bal met ruitergevoel te maken!!!

I rest my case

Edit: quote gerepareerd.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:43

arie53 schreef:
Citaat:
Na 2 x goud en 1 x zilver op de Olympische Spelen en 2 x goud en 3 x zilver op wereldkampioenschappen mag je zo iemand ook wel hoog inschatten hoor

Absoluut. Maar dat geldt niet voor de juryleden die debet zijn aan deze kampioenschappen.

Die zijn toch jurylid geworden na een zorgvuldige selectie als ik me niet vergis Knipoog. Door de FEI?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:43

Nadya schreef:
Het enge vind ik dat al die kleine meisjes (en blijkbaar ook grote Clown ) achter hun idool aanlopen, terwijl zo'n 'idool' zou moeten beseffen dat ze als voorbeeld gezien wordt. Mensen leren zo dat dit normaal is of stellen geen kritische vragen, want Anky doet het toch ook zo???? Lips are sealed
Dat vind ik echt iets verschrikkelijks.

Hier kaart je een groot probleem aan. Ja Mensen doen het na omdat ze het zien. Er wordt dan echter in de gauwigheid vergeten dat die paarden op een heel ander niveau in de training zijn dan hun eigen dieren. Dat is fout. Mijns inziens ligt de fout echter bij die mensen en bij hun instructeur, die hier in mee gaat. De verschillende Nederlandse ruiters en amazones die LDR toepassen geven ook altijd aan dat dit niet iets is wat je op eigen houtje moet gaan proberen. Dus ik denk dat hier een verantwoordelijkheid ligt bij instructeurs die in moeten grijpen als ze een trainingsmethode fout zien gaan, welke methode dan ook.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:44

Mensen, ga svp gewoon NOOIT op je paard zitten want de grootste fouten en het ergste paardenleed komen bij de amateurs voor, niet bij de profs Knipoog.
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 29-10-07 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:48

MissJ: Wijzen! Dat laat je zien met je reactie! Top.

Ik denk dat je gelijk hebt dat instructeurs ook een belangerijke rol spelen, maar Anky als voorbeeld echt niet minder; de grotere (onwetende) massa loopt te kwijlen bij wat ze laat zien en gaan er vanuit dat- omdat ze die medailles heeft behaald- ze vast precies zal weten wat ze aan het doen is mbt LDR. Als dat zo is, dan zou ze zich helemaal achter haar oren mogen krabben mbt de fysieke gevolgen voor het dier!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:49

MissJ schreef:
Hier kaart je een groot probleem aan. Ja Mensen doen het na omdat ze het zien. Er wordt dan echter in de gauwigheid vergeten dat die paarden op een heel ander niveau in de training zijn dan hun eigen dieren. Dat is fout. Mijns inziens ligt de fout echter bij die mensen en bij hun instructeur, die hier in mee gaat. De verschillende Nederlandse ruiters en amazones die LDR toepassen geven ook altijd aan dat dit niet iets is wat je op eigen houtje moet gaan proberen. Dus ik denk dat hier een verantwoordelijkheid ligt bij instructeurs die in moeten grijpen als ze een trainingsmethode fout zien gaan, welke methode dan ook.

Je kunt jonge meisjes deze fout niet in de schoenen schuiven, MissJ. Ik ken helaas iets teveel van die meiden met eigen pony en geen instructeur. En dan moet je eens zien wat er gebeurt...... Kotsmisselijk word ik ervan. Met dank aan de Anky's. Misselijk
Het gaat ook om veel meer dan de training, bijvoorbeeld ook de manier van paarden houden. Owee, als je het anders doet dan Anky, dan vallen ze over je heen. Terwijl je dan gewoon je best doet om goed naar je paard te kijken en hem te geven wat hem het allergelukkigst maakt. Nee, ik heb niets met dat wereldje en met de methodes die zij najagen.
Prestatie is waar het om draait ten koste van een hele hoop. Ik kan daar echt niet achter staan, zeker niet als ik dit soort foto's zie.........

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:53

dan heb je veel vertrouwen in instructeurs!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:54

vanitymay schreef:

Waar staat dat Vanitymay, dat ze dat heeft? Koe

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:56

sorry miss J haalt dit aan...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:56

Nadya schreef:
Je kunt jonge meisjes deze fout niet in de schoenen schuiven, MissJ. Ik ken helaas iets teveel van die meiden met eigen pony en geen instructeur. En dan moet je eens zien wat er gebeurt...... Kotsmisselijk word ik ervan. Met dank aan de Anky's. Misselijk
Het gaat ook om veel meer dan de training, bijvoorbeeld ook de manier van paarden houden. Owee, als je het anders doet dan Anky, dan vallen ze over je heen. Terwijl je dan gewoon je best doet om goed naar je paard te kijken en hem te geven wat hem het allergelukkigst maakt. Nee, ik heb niets met dat wereldje en met de methodes die zij najagen.
Prestatie is waar het om draait ten koste van een hele hoop. Ik kan daar echt niet achter staan, zeker niet als ik dit soort foto's zie.........

Huilen van het lachen Wie heeft het over jonge meisjes met pony's? Haha! En wie is er verantwoordelijk voor de dingen die iemand doet? Lijkt mij niemand anders dan de persoon zelf, eigen verantwoordelijkheid.

Detour: jij wijst niet wou je zeggen?

Jammer dat ook dit topic zo loopt. Anoukie heeft een goed punt, ik vind het een mooie afsluiter.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:58

vanitymay schreef:

Dan zal ik je meteen even duidelijk zeggen dat ik in de meeste instructeurs juist helemaal geen vertrouwen heb. Dat was ik dan even vergeten te melden, dus hierbij alsnog een vette vermelding. Haha!
Ik heb niet voor niets zelf twee 'alternatieve' instructrices, die op een hele andere manier les geven dan de gemiddelde instructeur in NL. Ja