Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:50

Daniplonk, ik zie het nu pas. Ik had natuurlijk beter kunnen zeggen (dus dat doe ik nu maar even, want dat bedoelde ik ook): Ik doe liever iets TEGEN de oorzaak. Bij deze...... Lachen

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:08

Nadya schreef:
Daniplonk, ik zie het nu pas. Ik had natuurlijk beter kunnen zeggen (dus dat doe ik nu maar even, want dat bedoelde ik ook): Ik doe liever iets TEGEN de oorzaak. Bij deze...... Lachen

Hahaha, ik snapte je al..
Ik bedoel het zelfde Tong uitsteken
Mijn zin klopt ook niet helemaal.. Clown

xfebex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:09

Nee !

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:10

xfebex schreef:
Nee !

Wat nee?

xfebex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:12

ik zou m'n paard niet weg doen voor 1 miljoen

xfebex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:12

kwam er een beetje raar uit Clown

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:13

Hahaha inderdaad Tong uitsteken

xfebex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:14

Kwam niet echt over met de zin ervoor Tong uitsteken

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:14

Nee. ik zou het niet doen, en ik kan het ook niet.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:45

Ik heb geen eigen paard, geen leasepaard en zelfs geen lievelings-manegepaard meer, omdat ik vanwege gezondheidsproblemen al heel lang niet meer onder de paarden ben geweest... Ook heb ik niet veel geld omhanden; ik zit in de WAJONG.

Maar ik kan je zeggen; ik zou mijn geliefde honden nooit wegdoen, niet voor 100 miljoen. Ik hou zoveel van mijn mannen, daar kan niks en niemand tegenop!! Zelfs al zou ik 100% zeker weten dat ze nog slechts één dag te leven hebben, dan NOG brengen zij die laatste dag bij MIJ door, miljoen of niet. Net zo min krijgt iemand mijn katten mee voor een miljoen. Misschien zou ik er mijn vogels wel voor verkopen, maar met de vogels heb ik ook een hele andere band...

Ik denk, als ik zie hoe ik me hecht aan mijn dieren, dat ik een eigen paard zou kiezen op de klik, en een band met het dier zou krijgen... Ik ben persoonlijk niet zo prestatiegericht en zou dus hoogstwaarschijnlijk een recreatiepaardje hebben. Als ik eenmaal een band met het dier aanga, is het voor het leven... dan gaat zo'n dier nooit meer weg, tenzij ik het (in het geval van een paard, de andere dieren zijn niet zo duur) niet meer financieel zou kunnen opbrengen. Maar dan kan iemand wel een miljoen bieden... ik wil wel weten waar hij terecht komt. Als me dat niet zint, kunnen ze hun miljoen houden...

Mandy_Fjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:45

Ik zou mijn paard dan ECHT NIET weggeven, okee een miljoen is veel. Maar je kan ook heel veel van zo'n paard houden! Ik zou het alleen doen als het zou moeten en het nodig zou zijn. Knipoog

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:49

Ik zeg nu dat ik het niet zou doen. Maar als het moment ooit daar zou zijn, dan zou ik er toch is goed over nadenken.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:54

Absoluut nooit. Ook niet als er iemand voor mijn neus zou staan Lachen Bobby gaat nooit weg, en als ik morgen neer zou vallen zouden mijn ouders haar houden, en daar zou ze ook voor eeuwig en altijd blijven staan (tot zover eeuwig en altijd duurt in een paardenleven Clown)

norrahS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:55

Als ik een paard zou hebben, ja, als, dan zou ik hem nooit wegdoen voor een miljoen.
Alleen als ik hem daarna weer terug krijg! Tong uitsteken
Dat zou ik trouwens nog niet eens kunnen. Liever een paardje dan een miljoen. Dat zeg ik nou wel zo mooi, maar als het echt zou gebeuren weet ik niet wat ik zou doen. Ik hoop dat ik op dat moment zou beslissen dat ik mijn paardje houd. Vast wel. Knipoog

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:03

Bij Romeo zou ik er lang over denken. Maar ik vrees dat ik het uiteindelijk wel zou doen, omdat ik graag verder wil in de (Top)springsport. Wat niet weg neemt, dat ik het ongelooflijk vreselijk zou vinden hoor. Maar dan zou ik toch mijn carriere voor laten gaan denk ik. Maar wat betreft Romeo twijfel ik.

Maar mijn andere paarden? Strikje erbij, en doeeeei!
Ik vind dat ook wel erg, maar dat valt wel mee hoor

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:22

Ik zou het niet doen. Je bent gehecht aan je paard en die kan je dan niet missen. Een paard is eigenlijk een vriend en een vriend verkoop je niet Knipoog
Stel dat je je paard moet verkopen om financiele omstandigheden, gezondheid of iets anders okay dan natuurlijk wel.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:15

Ik zou mijn Vz-shet Tijger nooit laten verkopen, zelfs niet voor een paar duizend miljoen! Tijger is gewoon alles voor mij, en liefde is niet te koop Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:10

khirshanta schreef:
Absoluut nooit. Ook niet als er iemand voor mijn neus zou staan Lachen Bobby gaat nooit weg, en als ik morgen neer zou vallen zouden mijn ouders haar houden, en daar zou ze ook voor eeuwig en altijd blijven staan (tot zover eeuwig en altijd duurt in een paardenleven Clown)

zelfs mijn broer die totaal niet van paarden houd zou ze niet weg doen moest ik ooit om het leven komen... Mijn moeder helemaal niet!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 23:07

pharagirlke schreef:
khirshanta schreef:

zelfs mijn broer die totaal niet van paarden houd zou ze niet weg doen moest ik ooit om het leven komen... Mijn moeder helemaal niet!

Misschien kun je dan beter je moeder wegdoen of bieden ze daar niet op. Knipoog

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:02

Op dit moment niet, en ook niet voor tien miljoen, maar dat kan zijn omdat ik gewoon een top paardje heb.. mss als ik een andere had wel?

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:50

Vind dat je niet zomaar kan beoordelen of je je paard ZOU verkopen.
Je weet nooit in wat voor situatie je terecht komt.
Toen ik mijn paard kocht zwoor ik ook dat hij nooit meer weg zou gaan.
Tot ik een blessure kreeg waardoor ik (voor onbepaalde tijd) niet mocht rijden.
Moet je een paard wat er van houdt om te werken dan ineens gaan houden om mee te wandelen of te longeren, omdat je zelf niet meer kunt rijden?
Naar mijn idee geldt dit ook als je er niet mee kunt wat je zelf wilt.
Mensen denken veel te veel vanuit zichzelf, in plaats van te kijken naar wat voor het paard het beste is. Daarbovenop blijft een paard een paard. Ik had een super band met mijn paard, hij vertrouwde mij, ik vertrouwde hem. Natuurlijk komt er veel verdriet bij kijken. Maar toch weet ik dat hij bij zijn nieuwe baasje net zo gelukkig zal zijn!
En hoe zou je het oplossen als je een paard financieel niet meer kunt onderhouden?
Er zijn genoeg mensen die nu denken dat ze het niet zouden doen, maar op het moment dat ze in een andere situatie komen, toch anders gaan handelen.
Laatst bijgewerkt door double op 06-06-07 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:01

Als Nicky van mij was, dan had ik haar echt van me lang zal ze leven NIET verkocht!

Ik hou zo veel van haar, en zou het niet doen..
Liefde is niet te koop, zeggen ze dan Tong uitsteken

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:17

@ double,ik ben het helemaal met jou eens. Zeg idd nooit nooit!
Je weet nooit in wat voor situatie je terecht komt. Maar goed,nu krijgen we reacties van: dan zou ik nog mijn paard niet wegdoen. Inleven is soms erg moeilijk, niet iedereen zit in een luxe positie!
Mijn paard gaat weg omdat het niet klikt en zij liever hard werkt en springt als met mij rondtut. Ik doe dat beest geen plezier door haar te houden en mezelf ook niet.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:48

Tiessie schreef:
@ double,ik ben het helemaal met jou eens. Zeg idd nooit nooit!
Je weet nooit in wat voor situatie je terecht komt. Maar goed,nu krijgen we reacties van: dan zou ik nog mijn paard niet wegdoen. Inleven is soms erg moeilijk, niet iedereen zit in een luxe positie!
Mijn paard gaat weg omdat het niet klikt en zij liever hard werkt en springt als met mij rondtut. Ik doe dat beest geen plezier door haar te houden en mezelf ook niet.

denk idd dat het inleven voor sommige mensen moeilijk is!
zelf heb ik ook altijd gedacht dat ik mijn paard NOOIT weg zou doen
(al moet ik zeggen dat iemand serieus met een miljoen koopt, mijn paard toch echt weggaat,
en dat heeft absoluut niet te maken met dat liefde te koop is).
Denk dat het moeilijk is deze vraag te beantwoorden zonder ervaring!
(dus of je paard met een goede reden verkopen, óf werkelijk een bod van 1 miljoen krijgen).
Succes & Sterkte met de verkoop van je paard!

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:10

in princiepe wil ik m'n paard zo ver rijden als ik kan en als hij dan 8 is ofzo hem weer verkopen..
dus als er nu iemand zou komen die hem voor 1 miljoen wil hebben dan zou ik het zeker doen..
het is dan niet zo dat ik het er niet moeilijk mee zou hebben.