slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:45

Maar zoals ik van ellebels uitleg heb begrepen zou het wel kunnen als de pin niet diepgenoeg is gegaan

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:46

katiavl schreef:
Maar zoals ik van ellebels uitleg heb begrepen zou het wel kunnen als de pin niet diepgenoeg is gegaan

Daar komen die verhalen dan denk ik vandaan

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:49

Ja, en die zouden er niet zijn als het dier gewoon direct verbloed zou worden Knipoog Ik heb dit overigens van een wel betrouwbare docent. Hij vertelde dat er na ongeveer een minuut soms weer enige hersenactiviteit gemeten kon worden bij proefdieren. Compleet ongecoordineerd,maar toch.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:50

Ellebel schreef:
Ja, en die zouden er niet zijn als het dier gewoon direct verbloed zou worden Knipoog Ik heb dit overigens van een wel betrouwbare docent. Hij vertelde dat er na ongeveer een minuut soms weer enige hersenactiviteit gemeten kon worden bij proefdieren. Compleet ongecoordineerd,maar toch.

Dat zei mijn docent idd ook, maar die breidde het nog uit met dat ze weer opstonden Verward Is vast niet dezelfde docent geweest Bloos

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:51

Zeker eentje van LHD Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:51

Mijn eigen DA dan, en de slager Knipoog Ik waardeer jullie info trouwens wel Ja

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:55

Ellebel schreef:
Zeker eentje van LHD Haha!

nee, van paard

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:59

Ik dacht aan Schuyt maar die is gelukkig al een tijdje opgekrast. Die kon ook zulke verhalen ophangen

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:01

dit is de naaper van Hajer (die ik overigens een goede docent vind, maar wel afentoe een beetje sterke verhalen kan ophangen)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:04

Oooooh ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja Haha!

*gaat nu terug on topic*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:43

Maar in theorie kan je paard dan wel pijn voelen na geschoten te zijn? Als de pin niet diep genoeg is

Edit had het in het verkeerde topic gezet

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:12

toch maar even hier antwoord: De eersteminuut na het geschoten zijn sowiezo niet, die hersenen krijgen zo'n enorme dreun. Daarna waarschijnlijk ook niet ondanks enige hersenactiviteit, maar je weet het natuurlijk nooit 100% zeker

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:14

Mijn shetlander moest 3 spuitjes voor dat die overleid maar de pony leid geen pijn met zo een spuitje tog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:15

Nee hoor, als ie eenmaal onder narcose is voelt ie niks meer Ach gut

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:16

Ellebel schreef:
toch maar even hier antwoord: De eersteminuut na het geschoten zijn sowiezo niet, die hersenen krijgen zo'n enorme dreun. Daarna waarschijnlijk ook niet ondanks enige hersenactiviteit, maar je weet het natuurlijk nooit 100% zeker

Ok, vroeg het me even af Lachen

eliiewn nee hoor spuitjes doen absoluut geen pijn Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:24

Achgossie, wat lief he weer zoiets er tussen ? Huilen Knipoog
Ze zou ze bijna gaan zoenen die kiddies..... Ach gut

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:26

Ja dat dacht ik ook al! Bloos

Olke2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:49

Wij hebben een paard in laten slapen het paard was 35 jaar, het was binnen enkele minuten gebeurd. Die vehalen over het duurt 2 uur en drie spuiten heb ik nog nooit gehoord. Een goed advies is misschien een betere dierenarts nemen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:58

reyert schreef:
Wij hebben een paard in laten slapen het paard was 35 jaar, het was binnen enkele minuten gebeurd. Die vehalen over het duurt 2 uur en drie spuiten heb ik nog nooit gehoord. Een goed advies is misschien een betere dierenarts nemen.

daar ben ik het ook helemaal mee eens.
en oom eerst een narcose en dan de definitiefe spuit.
wij hebben het een keer gehad met een hond die kreeg rechtstreeks een hartprik, (toen was ik er nog niet hoor).
maar de verhalen van me moeder schijnt het een drama te zijn geweest die hond heeft geschreeuwd voor ze leven.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:00

daarom mag dat ook helemaal niet meer

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:07

Had het nog nooit gezien dat een paard werd ingeslapen maar zo erg was het helemaal niet om te zien en er was geen doodsstrijd, het viel allemaal reuze mee. Zag er tegenop (samenloop van omstandigheden dat ik het gezien heb) om dat ooit te zien door al die verhalen hier. Beestje is heel rustig ingeslapen en was pas 19 jaar maar het moest. Het mooiste van alles was nog dat het op het moment dat ze ging, er geen geluidje te horen was van paarden op stal die geluid of herrie maakte (terwijl dat normaal wel zo was) paarden die in de losgooibak stonden waren stil en keken naar het weiland. Zo bijzonder was dat. Ze was dood..... en ze gingen weer spelen en het lawaai kwam terug. Het was een "mooi" gezicht zo. Natuurlijk erg onverwacht en verdrietig voor de eigenaressen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:46

Afgelopen zondag heb ik totaal onverwacht één van mijn paarden in moeten laten slapen. We zijn met hem naar de kliniek gereden waar hij in een speciale box een spuitje heeft gekregen. Binnen enkele seconden na de spuit was hij hersendood, het hart klopt dan nog even door, maar het bewustzijn is weg. Het is heel erg vredig gegaan en onze DA vertelde precies wat hij ging doen en wat er gebeurde. We zijn bij Boef gebleven en ik ben blij dat ik we het op deze manier hebben gedaan. Het was een "waardig" afscheid, wat natuurlijk niet wegneemt dat het sowieso een erg droeve gebeurtenis blijft als je paard dood gaat. Ik ben niet tegen de slacht, maar als ik kijk hoe rustig het allemaal is verlopen, ben ik blij dat we deze keuze hebben gemaakt.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:50

Mijn gevoel zegt ook inslapen. Ik kan gewoon zelf niet tegen de sfeer in een slachthuis en ik zou mijn paard nooit alleen laten gaan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:07

Ik snap wat je bedoelt, Suus. In principe komt het op hetzelfde neer, want de uitkomst is hetzelfde, je paardje is dood. Maar toch... Boef lag op de grond van de box, dood, en wij hebben op ons gemak nogmaals afscheid van hem kunnen nemen. Wat ik heel erg bijzonder vond en waar ik zelf erg geëmotioneerd van ben geworden, is het bijzondere "contact" wat we met Boef hadden toen we bij de kliniek waren. Maar da's weer een ander verhaal.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:42

Altijd leuk als iemand een topic weer ophaalt met een geweldig goed onderbouwde mening Haha! .

Chevax, ik vind het natuurlijk heel erg dat je dit moest meemaken, maar tergelijkertijd ben ik ook heel blij voor je dat je met zo'n fijn gevoel afscheid hebt kunnen nemen. En dat is uiteindelijk datgene wat we allemaal willen Lachen .