Hallo allemaal,
Dit jaar, als het goed is in Juni, moet mijn merrie bevallen van haar veulen.
Nu is zij zelf en de vader van het veulen beide van het stamboek Oldenburg.
Na wat rondvragen al een paar jaar geleden is het duidelijk dat het officieel niet uitmaakt bij het stamboek met welke letter de naam van het veulen begint, echter er is wel een trouwe traditie die het volgende aangeeft.
De traditie is dat als het veulen een merrie is, dat deze begint met de eerste letter van de moeder, en als het veulen een hengstje is met de eerste letter van de vader.
Nu ben ikzelf dus verschrikkelijk slecht in het bedenken van namen. Toen ik mijn merrie kocht was ze namelijk naamloos en heb ik na enkele maanden hard nadenken een naam kunnen bedenken.
Of te wel.
Hebben jullie misschien ideeën?
De moeder van het veulen heet Wickey. De moeder van Wickey heet Wenizia en de volle zus van haar heet Weltwunder. etc.
De vader van het veulen heet Quaterback. Een zoon van Quaterman, welke weer een zoon is van Quando Quando en Quando Quando is een zoon van Quattro B.
Wickey zelf is een merrie van Royal Diamond (Rubinstein I) x Freiherr (Furioso II) x Adrian xx.
Quaterback is van afstamming een Quaterman (Quando Quando) x Brandenburger (Beach Boy) x Brentano II.
Zowel Wickey als Quaterback zijn beide vos. Alleen is Wickey een zeer donkere vos (geen koffie) en Quanterback is een lichtere vos.
Dus als het een merrie is dan moet de naam beginnen met een W en als het een hengstje is moet de naam beginnen met een Q.
Ideeën?
Alvast bedankt. ^^