Wendy15 schreef:Tryggur heeft ook nooit beschermers omHebben zelfs een keer een paard naar Zweden gebracht met de trailer, die had alleen springschoenen om, ging prima
Maar hangt er denk ik ook vanaf of je paard rustig is op de trailer
Mijn paard staat ook heel braaf stil/rustig in de trailer/vrachtwagen maar toch heb ik heb rondom ( hoog) in de bescherming zitten.
Waarom? Nou ik heb er 1 keer met mijn neus bovenop getsaan toen een pony bij de manege tijdens het uitladen zich verstapte en van de laadklep afschoot met zijn benen. Zijn linkerbeen schampte langs de laadklep en was "alleen: geschaafd. Zijn rechter been had wel wat weg van een frikandel te te lang in de frituur had gelegen en was opgebarsten.
Pony deedt normaal nooooooit wat, ging wekelijks mee naar les in de trailer of naar concour, stond altijd braaf stil en laade altijd makkelijk in en uit, dus ook geen bescherming om.
Nou ja, zo zie je maar.... voor dat "ongeluk" had ik al transportbeschermers om bij mijn monsters, maar als we haast hadden "vergat"ik het wel eens.
Nu staan ze ALTIJD rondom met hoge transportbeschermers... ookal hoeven we maar een klein stukje!