Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:55

Ach dat keulfje. Hoe schattig <3

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:23

Heerlijk dit topic op de zondagmorgen ! :D :D :D

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 11:27

Oh dat is heel schattig Kookaburra <3
Dat mag ook hoor, zo'n keulfje is ook heel lief.
Ik verzorgde vroeger pony's op een boerderij en was ook altijd gek op de kalfjes die zo lief op je vingers gingen sabbelen (terugkijkend als volwassene is het eigenlijk best sneu die beestjes zonder moeder erbij met hun zuigreflex :(:) ).

Goed zo Lieser! Het kan nog steeds inderdaad!

Hopen is helemaal goed Pien, doe ik ook!

Ja een heel lief keulfje Jindai, zelfs de naam van dit nieuwe fenomeen is schattig <3
Zou mooi zijn als er vandaag iets geboren wordt want het is prachtig weer! Maar ik vindt Skyla er nog niet zo bevallerig uitzien -O-

Jammer van de datum Ponytante maar verder kan je nog gewoon gelijk krijgen, dat kan toch bijna niet anders met die plopjes :D
Hahaha nou dit informatieve topic vol kennis en wijsheid wordt vast onmisbaar in het voorspellen van dracht bij Shetlanders :') Als ik nu google in mijn eindeloze zoektocht naar antwoorden komt dit topic ook al regelmatig omhoog -:)

Heerlijk hè myk_en_shant, ik geniet er ook zo van :D Hahaha team keulfje kan er ook nog wel bij :+

Heel schattig Melzazu al zou ik wel raar staan te kijken als er daadwerkelijk een keulfje geboren wordt, al hoewel er op de plek waar we Skyla kochten ook koeien stonden >;)

En natuurlijk mogen de foto's weer niet ontbreken. Ik heb weer van alles gevoeld en gezellig staan keuvelen tegen het keulfje, het drolletje of het veulentje :')
Uier wil nog steeds niet meer zijn best doen dan dit, dat vind ik dan wel weer teleurstellend, de buik doet wel lekker mee:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:38

Ponytante schreef:
(...)
Mooi realistisch plaatje, Kookaburra. Dit is dus de kracht van Bokt. Alle kennis en kunde en expertise én ook creativiteit en artistiek in ėėn topic. Als in 2035 iemand op Google zoekt op "kenmerken dracht", "betroubaar datum voorspellen", "afbeelding pasgeboren veulen" of gewoon "hoe weet je zeker wel/niet drachtig" dan kan het haast niet anders dan dat dit topic met alle relevante informatie boven op de lijst van zoekresultaten verschijnt. -:)

_O-

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:41

Skyla begint toch wel een beetje de vorm aan te nemen van een hangbuikzwijntje, om nog maar eens een ander diersoort te noemen.

Tine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:49

Afbeelding
[/img]

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:52

Dan adopteer ik hem *\o/* <3

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 19:30

Nou inderdaad herr_balou :') Haar buik wordt nu toch wel echt opvallend qua vorm. Sowieso echt laag maar nu ook wel wat ronder:
Afbeelding

Sorry Shirley dat gaat hem niet worden, onze jongste dochter is helemaal verliefd op het plaatje. <3 "Wauw, wat is dat mooi! Het lijkt wel een Rapunzel varken paardje." :j
Super leuk gemaakt Tine1987!

Wij hebben vandaag heerlijk genoten van het mooie weer, zo fijn om weer even op te laden in het zonnetje! De Shetjes genoten weer van hun wandeling, dat is ook een stuk leuker met mooi weer erbij!

Afbeelding

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:38

De onderschrift van ts viel me nu pas op: Paardencoachingendrachten, tuurlijk. :+ Of lees ik hem verkeerd :=

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 19:44

Hahaha :D :') natuurlijk ik moet Skyla gewoon naar een dracht (of meerdere drachten kan natuurlijk ook) toe coachen! Een beetje late start misschien maar ik ga er meteen mee beginnen dan komt het hopelijk nog goed :+ Het liefdevol toespreken van haar buik heeft hopelijk ook al wat gewerkt (al ben ik meestal eerder direct dan liefdevol, misschien moet ik Skyla ook maar eens confronteren :') )
Laatst bijgewerkt door Swift op 28-01-24 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:46

Sorry, ik zie geen verschil met de vorige buikfoto’s :=
Maar ik hoop dat er toch eentje in zit. Al blijf ik nog team hooi.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 19:54

Het is denk ik ook heel lastig om het verschil op de foto te zien Knolselder... En misschien is het ook wel een ingebeeld verschil, dat zou ook goed kunnen. We weten wel zeker dat eerst Skyla de slanke shet was en Sterra de dikkere maar dat is nu echt omgekeerd (en ja ik heb dat nagemeten met een touwtje om de buik zo erg is het al :') ) Maar goed een veulen is niet de enige verklaring, wel de fijnste. Ik hou dus ook nog maar een beetje hoop, maar dan moet er binnenkort wel echt wat meer actie komen zou je verwachten...

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 23:21

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 07:18

Vandaag is de dag :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:08

Ik check toch elke ochtend even... :)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:25

Ik ook...

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:49

Ik hoop heel erg dat er een veulentje in zit! Ik vind ook dat je het heel knap doet.

Ik was er van overtuigd dat er een veulentje in zou zitten maar Als je de foto’s van pagina 1 naast die van gister zet zie je eigenlijk nauwelijks verschil. En als je de foto van de zomer ziet en daar haar bij denkt is het denk ik ook een beetje gelijk gebleven.

Naja niet om je te demotiveren want ik gun je gewoon een veulentje! De tijd zal het leren!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 11:09

Wie weet Artimes, het is nog steeds mooi veulen weer!

Helaas nog steeds niks Lente en hahahatsjoe -O-

Dank je Gwenvd!
Ik (en meedere mensen met mij) zien in het echt nu wel duidelijk verschil qua buik. Ook maar sinds kort hoor, eerder veranderde haar figuur steeds.
Maar goed die buik kan natuurlijk ook nog door andere dingen veroorzaakt worden of het is toch wishful thinking.
Uiteindelijk is het gewoon heel lastig te bepalen of een pony wel of niet drachtig is (als de eigenaar een stomme muts is die niet wil laten scannenz/opvoelen tenminste :') ). Tegenover elk teken staat wel weer een verhaal van een pony die dat teken niet liet zien en toch een veulen kreeg. Maar ook verhalen van pony's die alle tekenen lieten zien en toch geen veulen kregen :roll: De tijd zal het leren!

Ik ben gister maar weer met een zadkuur begonnen, een paar dagen eerder dan de planning was. De angst voor zandkoliek zit er nog goed in...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:14

"Voordeel", voor zover je met zand over enig voordeel kan schrijven..., van zand is dat het zich niet verplaatst.
Dus wat dat aangaat, blijf ik ook nog steeds hoopvol op een kleine spruit wachten!

En nee, ik ben helaas niet zo creatief dat ik hierbij een mooie tekening van een groen, geschubd veulen kan laten zien, maar wie zich geroepen voelt... O:)

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:43

He Shirley, creativiteit & tekenen is in deze topic even afwezig als kennis en expertise. :+

AI is your friend en deze spruit maakte 'hij' zo maar :D

Afbeelding

Waarom die hand, geen idee, prompt was maak een veulen met spruitjes als oren. Hij is vos appaloosa en cartoon stijl. Naast toegevoegde hand ook geen spruitjesoren. AI heeft dus wat creatieve ruimte opgezocht.

Overigens staat in de prompt per abuis 'hij'. Uiteraard wordt het een merrie. Dat weet ik dan wel zeker op basis van geen ervaring van veulens whatsoever. :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:47

Ik vind hem/haar/het adorable <3

Je zou toch nog bijna teleurgesteld zijn als er straks een heel normaal veulen naast Skyla staat :D

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 11:55

Dat is inderdaad waar Shirley! En als dit allemaal zand was geweest had ze nu toch bijna wel ziek moeten worden zou je zeggen... Ik hou me er maar aan vast dat dracht de enige optie is die alle 'symptomen' kan verklaren inclusief het boze gedrag naar paarden en het zachte gedrag naar mensen.

Ik krijg het met AI ook niet voor elkaar hoor Ponytante... Bij mij maakt ie alleen naar rare lelijke dingen en niet van die leuke schattige plaatjes die jullie voor elkaar krijgen...

Hahaha ja precies geen spruitje, keulfje, Rapunzel varkentje of vosje -O- Maar met een gewoon veulentje zijn we ook al blij *\o/*

En de foto's nog, geen spectaculaire veranderingen helaas...

Afbeelding

Afbeelding

Dit was trouwens Sterra die niet drachtig was (zoals iedereen dacht) maar vol zat met zand. Ik heb de foto's uit die tijd nog eens terug gekeken en zie wel een heel ander beeld als bij Skyla. Sterra was schraal op de bovenlijn met een dun nekje, slechte vacht en painface. Dat zie ik allemaal gelukkig niet terug bij Skyla (maar ook dat zijn geen garanties natuurlijk)...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Swift op 29-01-24 12:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:09

Met een gewoon veulen, zelfs een saaie effen bruine, zijn we al héél blij. Want schattig zijn ze allemaal. <3

En van zanderige mestballetjes zijn we bijna even blij, want Skyla's (én ts) welbevinden is onze prio nr 1. :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:31

Vind het meer een puntbuikje worden. Zo de afstand tussen achterkant buik en lies is wel erg groot.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:33

Art_Ificious schreef:
Vind het meer een puntbuikje worden. Zo de afstand tussen achterkant buik en lies is wel erg groot.

Verkijk je niet op die lange haren in een bepaalde richting :)

Grappig… bij sterra zou ik juist dan weer wel drachtig hebben gegokt. Ze kunnen ons soms toch mooi foppen!