@Simon: wauw wat een grote en dappere stap voor zowel jouw merrie als jijzelf!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xsensibel schreef:Ik heb al heeel lang niks van me laten horen.
Red Bull is inmiddels naar de tandarts geweest en heb hem daarna een aantal keer gepakt, heeft nu 3/4x met een bijzetje gelopen. Hangen en zitten geeft hij niks om. Maar wil eerst nog wat longewerk doen voor we echt gaan rijden
[ [url=m/SNDJYG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lV11Nj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Chicken01 schreef:xsensibel schreef:Ik heb al heeel lang niks van me laten horen.
Red Bull is inmiddels naar de tandarts geweest en heb hem daarna een aantal keer gepakt, heeft nu 3/4x met een bijzetje gelopen. Hangen en zitten geeft hij niks om. Maar wil eerst nog wat longewerk doen voor we echt gaan rijden
[ [url=m/SNDJYG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lV11Nj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mag ik vragen waarom je een bijzet gebruikt?
Zertab schreef:Als ik lees hoever de meeste al zijn maakt me dat wel onzeker. Wat nergens op slaat want ieder doet het op zijn eigen manier en tempo! Maar met bijzet ben ik niet bezig en dat gaat ook niet gebeuren voor het inrijden, omdat zodra de rijbak goed is, ik samen met eigenaar wil investeren in het inrijden zodat ik in de zomer meters kan maken onder het zadel.
En natuurlijk kan ik dan ook gewoon longeren met bijzet tussendoor. Maar soms mijn hoofd...
Muronia schreef:Ik longeer ook niet bijgezet hoor! Ik leer vooral gehoorzamen op stemhulpen, kennismaken met een hoofdstel, een singel, en tzt met het tuig en met een zadel. Eerst zonder beugelriemen, later met en dan ook met beugels naar beneden. Gewoon mak maken. De hoofd-houding en druk op het bit leert ze onder het zadel of in aanspanning straks wel. Hou ik me nu helemaal niet mee bezig.
Maar dat is het dus ook, ieder z'n eigen manieren he.
xsensibel schreef:Sommige paarden zijn nou eenmaal makkelijker en sneller dan andere