Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:15

@Jaimy haha idd. En dat is maar gewoon het beste :j

@Elina ja grappig he! Stip gaat flamen op momenten dat ik denk, je weet gewoon precies wanneer je dat in moet zetten als clown :+

Jaimy_Liam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:21

@ElinaSK helemaal mee eens!! Je doet onwijs je best en dan vind iemand het nodig om tóch nog even een steek onder water te geven, echt jammer.
Wat gaaf! Ja echt onwijs lief!! Fijn om zo'n band met je paard te hebben!

@Leedebee Al doende leert men haha. Bij mij duurt het soms wat langer _O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:50

Jaimy_Liam schreef:
Die mentaliteit die jij hebt, die moet ik nog ontwikkelen. Ik vind het heel erg wat andere mensen vinden/denken, en dat is eigenlijk de grootste onzin die er is natuurlijk..
Mooi dat je er zo instaat. _/-\o_ _/-\o_

Lief <3 <3
En echt hoor, absoluut niet dat ik het me nooit aantrek, maar als iemand roeptoetert zonder redenatie doet het me in ieder geval al veel minder.
Als ik tig keer dezelfde comment krijg waar ik niks mee kan die ronduit bot zijn, wordt ik ook wel verdrietig. :')

Anderzijds kunnen paarden niet (Nederlands) praten en is iets er van durven zeggen natuurlijk zo hier en daar is gewoon wel nodig.. alleen als het al door iemand is opgemerkt dan ga ik het niet óók nog door de strot douwen. Ik like die opmerking bijvoorbeeld en dat is duidelijk genoeg denk ik dan!

ruitje

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:53

Je moet in de paardensport wel leren je eigen pad te volgen... anders word je gek hoor :+ . En wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet. Dat is toch ook prima :)

Jaimy_Liam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:02

@AlwaysH die snap ik volledig, dat heb ik soms ook wel, maar ik ben iemand die denkt; we delen beide de passie met paarden, waarom kun je niet gewoon blij zijn voor mij/ons en waarom moet jouw kennis en overtuiging uitgesproken worden?

@ruitje helemaal mee eens. Die dagen heb ik al gehad ook _O- "vraag 100 meningen en je krijgt 100 meningen" zei degene waarbij ik op stal stond. Maar als ik mijn eigen plan trok en deed wat ik wilde en mij goed bij voelde, voelde ze toch de behoefte om haar (op dat moment) unwanted mening te geven. Waar ik overigens precies 0 mee deed, maar goed.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:38

Vanaf 6 minuten zie je ons bedrijf in een open dag. We hadden Ursin en Pypsa midden op het erf gezet in een stal met uitloop( is een dubbele stal) . Zo konden ze zich ook goed terug trekken hadden we bedacht.

Die 2 geeltjes hebben dus de hele dag met hun neus aan het hek gestaan om geaaid te worden door meer dan 1000 mensen :+

Dit is precies waarom ik een Fjord wilde, zodat als mijn kids later een spreekbeurt houden op school, ik ze mee kan nemen het schoolplein op.

Het is wel niet 'beleren' , maar dit soort dingen vind ik minstens net zo tof :D

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:31

Wat leuk! Die kleine vondt het ook allemaal wel prima zo te zien!

Ik was net bij Stip en dacht, laat ik het labyrint opnieuw proberen nu hij de commando's weer aardig op een rij heeft. Alleen begon ik met mn suffe hoofd met clickeren waardoor hij daarna de labyrint oefening niet meer kon doen. Dan is hij te veel bezig met dingen doen voor zn beloning, terwijl die oefening juist om leiden en volgen gaat. Dan zijn voerbeloningen niet handig 8)7

Volgende keer beter haha

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:21

ruitje schreef:
[ Video ]

Vanaf 6 minuten zie je ons bedrijf in een open dag. We hadden Ursin en Pypsa midden op het erf gezet in een stal met uitloop( is een dubbele stal) . Zo konden ze zich ook goed terug trekken hadden we bedacht.

Die 2 geeltjes hebben dus de hele dag met hun neus aan het hek gestaan om geaaid te worden door meer dan 1000 mensen :+

Dit is precies waarom ik een Fjord wilde, zodat als mijn kids later een spreekbeurt houden op school, ik ze mee kan nemen het schoolplein op.

Het is wel niet 'beleren' , maar dit soort dingen vind ik minstens net zo tof :D

Wat leuk! <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:19

Leuk Ruitje!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:32

Ontzettend bedankt allemaal. We zijn nog vreselijk aan het nagenieten dus verder inhoudelijk weinig in dit bericht maar wel foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:16

Thanks allemaal!

Wat een mooie foto's dierenfan, waren ze braaf?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:18

Prachtige foto’s dierenfan! Kan me voorstellen dat dit een leuk moment was

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:40

Wat ontzettend leuk Dierenfan. En indrukwekkend zo'n tweespan! En prachtige foto's. Kan me goed voorstellen dat je daar trots op bent.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:44

Prachtig plaatje!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:50

Wat gaaf @dierenfan! Hoe ging het in het 2span?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:52

ruitje schreef:
Thanks allemaal!

Wat een mooie foto's dierenfan, waren ze braaf?

Ze waren mega braaf. Zelfs door haag van roepende en klappende mensen. Ze waren alleen weer gigantisch vlot :D
We hadden Gibbs s ochtends een race ochtend cadeau gedaan haha en s middags beide het water in. Er zat s avonds veel pit in maar ook rust tussen de oren. We kregen ze steeds terug in tempo maar dan gingen ze toch steeds terug vlotter haha. Ze luisterden echter keurig.
Nu gaat Robin z'n benen kaal en Gibbs gaan we vooral op rechts trainen.
Ze waren ook mega braaf bij de voor hun redelijk onbekenden die ze thuus brachten. Die hadden er 2x mee gereden maar bak ervaring bij hun.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:08

Wat gaaf dierenfan. Fijn dat ze zo braaf waren!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:09

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:15

Prachtig Dierenfan!
Leuk filmpje Ruitje!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:23

Wat super braaf zeg! Echt gouden paarden zo <3

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 14:25

Wat gaaf dierenfan! <3

Ik ben zo trots! We hebben een paar keer gehangen op Dino in de afgelopen tijd en dat vond ie alleen maar heel gezellig. :))
Vanmorgen was het plan nog een keertje hangen, z'n verzorgster was er ook zodat zij dat ook een keertje kon doen.
En hij was zo braaf, gaf er niks om als ik m'n been over 'm heen deed en ermee bewoog... Dat ik er op ben gaan zitten. :):) Wat een tof gevoel om ineens op je eigen jonge dier te zitten! <3 Was niet m'n originele plan om zelf te gaan zitten maar vind het wel echt heel gaaf, het eerste rijden wordt straks overigens wel nog steeds door iemand anders gedaan.
Hij was zo braaf en relaxed, leek het vooral heel leuk te vinden allemaal. Even gezeten, gezegd hoe knap ie was en er toen weer af gegaan.
Ik wacht nog even of ik de foto mag delen aangezien z'n verzorgster er ook op staat, maar ik wilde m'n enthousiasme alvast delen. :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:04

Zo heerlijk he, dat soort momenten Mandarijn! Voelt zo tof als je dat samen kunt bereiken!

Wat is je tweespan braaf dierenfan, ik zit echt te genieten van je filmpjes :)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:06

Wat leuk Mandarijn! Ben benieuwd naar de foto :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:51

Eerst aan beide kanten even gehangen.
Heb ook een foto van links, maar de upload werkt niet echt mee.

Z'n verzorgster was mee om te helpen en heeft zelf ook nog een keertje gehangen. :)

Afbeelding

En toen gaan zitten. <3

Afbeelding

Zijn overigens screenshots uit een filmpje, moet nog even kijken of ik die via YouTube geupload krijg.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 20:05

Wat een leuke ontwikkelingen allemaal.
En wat een leuke foto hierboven!
Ik wilde vandaag ook een beetje hangen, maar zadel begon wat te schuiven dussssss toen maar niet..