Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:32

Oh dat is balen zeg. De zoektocht naar een paard is inderdaad niet makkelijk, ik leef met je mee.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:23

c_alsemgeest schreef:
ikke schreef:
Ik ga ze de kost niet geven die het niveau "aap kunstje leren" maar net ontstegen zijn.

Oh zeker... maar zien dat een paard niet zuiver loopt... voor èn achter? Kan het me bijna niet voorstellen...
Daarom zou ik het ook zeggen en graag de verklaring van de verkoper willen... al is het maar alleen voor mijn eigen nieuwsgierigheid.

Hier een zoekertje trouwens:
3 of 4 jarige, onder het zadel, maar mag heel groen zijn. Als ze los in de baan kunnen zijn ze mak zat.

Goed lopen, correct in alle gangen. Grote of verwachtte grote 1m70 of hoger ivm lengte ruiter.
Geen stal of andere gebreken. Mag best wat scherp zijn, houdt eerder van een hele scherpe van van een hele makke :')
Budget 15-30K prijs naar kwaliteit.

Is het al jouw zoekertje? :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:36

Iemand ervaring met “horses for you” in Molenschot? (Voorheen horse-contact)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:09

Nee, maar ik ben een beetje voorzichtig met naamswijzigingen.

Hoe gaat het met je verkochte paard?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:42

Oh ja die is verkocht en vorige week zondag al opgehaald. Die vermaakt zich prima bij de nieuwe eigenaar aan de foto’s en filmpjes te zien :)

De naams wijziging is omdat ze meer gaat focussen op verkopen van paarden en daarvoor deed ze behandelingen (massage geloof ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:51

Wie weet heeft iemand in het topic ervaringen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:35

xSCWx schreef:
Iemand ervaring met “horses for you” in Molenschot? (Voorheen horse-contact)

Ik ken de stal wel waar ze staat (als ik het goed zie op de foto’s) maar ken haar niet. Heb haar facebook even gelezen en komt op mij wel oprecht en netjes over.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:18

Ik ga onverwacht morgen kijken bij een fuchs × haflinger merrie van 10 jaar oud dankzij een kennis van mij die me tipte :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 23:01

Lizenlotte schreef:
Ik ga onverwacht morgen kijken bij een fuchs × haflinger merrie van 10 jaar oud dankzij een kennis van mij die me tipte :)

Mocht je interesse hebben, mss wel interessant deze te testen op PSSM1 wat in beide rassen voorkomt.

xSCWx

Leuk, veel plezier!

Ineke2

Succes en veel plezier!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 23:06

Earth schreef:

Nee van vrienden :D
Mijn zoektocht is nog niet gestart, en ik wil ze over het algemeen niet zo groot :+

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:32

Dank jullie wel :-) lukasje ik weet het idd en was al van Plan om ook te vragen om een pssm test als ze me bevalt, maar toch fijn dat je het zegt om teleurstellingen te voorkomen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:57

c_alsemgeest schreef:
Earth schreef:

Nee van vrienden :D
Mijn zoektocht is nog niet gestart, en ik wil ze over het algemeen niet zo groot :+

Ja ik twijfelde al vanwege de stokmaat :P

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:16

Wij zijn dit weekend bij verschillende jonge Welsh pony's gaan kijken. Echt stuk voor stuk super knappe en lieve pony's, maar er was een merrie die eigenlijk aan al mijn eisen voldeed.
Vanochtend gebeld en volgende week wordt ze gekeurd :D .
Spannend! :):)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:16

Heel spannend Josien , hoe groot is ze en hoe oud ?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:42

Lizenlotte schreef:
Dank jullie wel :-) lukasje ik weet het idd en was al van Plan om ook te vragen om een pssm test als ze me bevalt, maar toch fijn dat je het zegt om teleurstellingen te voorkomen

+:)+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:20

Wat leuk Josien, spannend!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:19

Wij hebben voor vrijdagavond een bezichtiging gepland staan. Als dat weer niks wordt, ga ik op zoek naar een lease- of bijrijdpaard :(

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:28

moniek21 schreef:
Heel spannend Josien , hoe groot is ze en hoe oud ?

Ze is recent gemeten op ongeveer 152cm en wordt eind van de maand 3 :) .

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:39

Ik ga er nog even over nadenken, Het paardje was op zich doodbraaf bij uit de wei halen, poetsen en zadelen en reed bij mij ook fijn tijdens het proefrijden, maar ze heeft tijdens het voorrijden de (duidelijk beginnende) ruiter er wel afgebokt nadat ze meerdere tikken met de zweep kreeg omdat ze bleef staken en later omdat ze haar niet in galop kreeg. dat vind ik toch lastig.. enerzijds denk ik het beestje was doodbraaf en ik kon haar zonder problemen (en zweep) rijden terwijl ik absoluut geen Anky ben (eerlijk is eerlijk, ik heb dan niet gegaloppeerd) en ergens begrijp ik wel dat het paard op een bepaald moment dacht fiets You, want die meid zat als een gek te trappen om haar vooruit te krijgen en wou haar in de galop krijgen met de zweep dus ja.. geef het paard eens ongelijk.maar anderzijds denk ik het paard staat geadverteerd als geschikt voor beginners dus dan moet dit eigenlijk niet kunnen gebeuren toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:55

Staken en bokken zie ik als een probleem dat eerst opgelost moet worden alvorens je er een beginner op zet. Zeker niet geschikt voor een beginner. Zo te lezen zelfs mede veroorzaakt door een beginner..

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:56

Lizenlotte schreef:
Ik ga er nog even over nadenken, Het paardje was op zich doodbraaf bij uit de wei halen, poetsen en zadelen en reed bij mij ook fijn tijdens het proefrijden, maar ze heeft tijdens het voorrijden de (duidelijk beginnende) ruiter er wel afgebokt nadat ze meerdere tikken met de zweep kreeg omdat ze bleef staken en later omdat ze haar niet in galop kreeg. dat vind ik toch lastig.. enerzijds denk ik het beestje was doodbraaf en ik kon haar zonder problemen (en zweep) rijden terwijl ik absoluut geen Anky ben (eerlijk is eerlijk, ik heb dan niet gegaloppeerd) en ergens begrijp ik wel dat het paard op een bepaald moment dacht fiets You, want die meid zat als een gek te trappen om haar vooruit te krijgen en wou haar in de galop krijgen met de zweep dus ja.. geef het paard eens ongelijk.maar anderzijds denk ik het paard staat geadverteerd als geschikt voor beginners dus dan moet dit eigenlijk niet kunnen gebeuren toch?

Geen gekke reactie als het paard door onkunde zo reageerde op de ruiter. Ik weet niet hoe oud het dier is, maar bij een jonkie die wat moeite heeft met correct aangalopperen, snap ik dat ze dan reageren op dit zweepgebruik. Waarom heb je zelf niet gegaloppeerd? Dan weet je of het paard hier een probleem mee heeft.

Ik las overigens net op Horze dat de garantietermijn bij verkoop toch weer teruggaat naar 6 mnd ipv 12.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:06

Lastig idd.

Aan de ene kant snap ik wel dat een paard bokt naar een zweep. En als ie niet wil/kan aangalopperen, dan zit er misschien wel iets niet lekker in zijn lijf, of mist ie de kracht nog. Mogelijk gaat het wel goed als ie op een juiste manier getraind/gereden wordt.

Anderzijds, ik zou dan ook niet zo snel geneigd zijn tot kopen. Tenzij ik echt heel zeker zou weten dat ik het probleem zou kunnen oplossen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:07

Lizenlotte schreef:

Je hebt beginnerspaarden en beginnerspaarden. Ik zou geloof ik gewoon nog een keer gaan proefrijden en dan direct zelf erop. Dan weet je ook of het voor jou safe genoeg voelt.

Als ik jou verhaal zo lees is het een eerlijk paard geweest, 1 die een grens durft aan te geven als je te ver gaat. Anderszijds de kruising klinkt me ‘log’ had het paardje überhaupt de balans en nageeflijkheid wel om aan de galopperen in de bak met een ‘beginner’ op z’n rug?