[VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:57

Ik heb van die randdebielen die achter een open hek blijven staan 8)7

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:28

Maar Qimm dat is juist heel slim, ze zijn jou aan het conditioneren om het hek open te laten staan zodat ze straks vrij in en uit kunnen lopen :D

Ik vind jouw emmertje aan het plafond super, als ik er nog eens 1 heb met boxrust dan ga ik zoiets ook proberen :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:43

Haha misschien wel! Het is al meer dan eens voorgekomen dat ik na het uitmesten het hek open heb laten staan en dan nog 'gauw' even boodschappen ging doen, of stofzuigen ofzo. En dan loop ik langs en dan is het 'oepsie :oo '

Afbeelding
Laatst zag ik toen ik ging uitmesten dat deze doorgang open was... nou gebruik ik deze nooit voor de paarden, dus ze herkennen de plek niet als uitgang, maar ze passen er best door :+

Zafira had snel door hoende emmer werkte, ze was wel een slechte speurhond, want ze miste ze brokjes best vaak terwijl ze er vlak met de neus langs ging. Maar alleen maar goed, was ze er mooi lang zoet mee.
Ik denk dat mijn andere dame dit zou slopen. Deze is te beleefd om dingen te slopen. Zo heeft ze ooit een pakket welke, heeeeel slim door de postbezorger, in de 'lege' paardenstal (inloopstal dus) was achter gelaten. Toen ik thuiskwam stond ze een beetje verbouwereerd naast de vrij forse doos met zo'n hoofd van 'het staat in de weg en het ruikt niet naar eten' (zaten ook geen tandafdrukken of liksporen op het pakket :') )

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:15

Avalanche schreef:
Oh dat ken ik idd. Ik heb grendels onderaan de staldeuren omdat ze echt prima snappen hoe die open moeten :j

Paarden hebben echt een ontzettend goed geheugen en kunnen echt héél goed kijken en dan nadoen :')

Daarvoor heeft mij paard en kettinkje op de deur.. Die maakt niet alleen haar eigen staldeur open maar ook die van haar bff die in de stal naast haar staat.
Samen voertonnen omgooien en lekkere hapjes zoeken is tenslotte gezelliger. :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 00:19

Love it :')

Geboefte is het :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:51

Ohh, onze manegefjord was ooit eens niet eens met haar nieuwe stalling. Dus toen iemand met een voerbeurt stal open liet staan (wel een kruiwagen met hooi ervoor) klom ze over de kruiwagen heen dr oude stal in.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 14:08

:oo

Wat erg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:16

Was een heerlijke eigenwijze merrie. Klein formaat, bibliotheek vol met streken, heerlijk om te rijden.
Heb ooit een voetje op mijn bovenbeen van dr gehad omdat ik tussen haar en een stout veulen stond, ze heeft toen ook de hele poetskist inhoud naar dr hoofd gehad.
Vond ook nog deze foto van een lieve vosbonte. Ik mag niet de stal uit van de baas O:)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-22 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:18

Avalanche schreef:
:')

jullie zien wel dat ik paarden helemaal niet braaf maak, paarden worden hier stout :')

zelfs de paarden in mijn topic worden stout :')

Ik ga ontstippen denk ik.... Joy en Rêve hebben al kuren genoeg zonder jouw hulp. _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 16:58

:')

Haha ja je hebt het zwaar met ze :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:05

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar ik verveel mij de paasei en verwacht een update of je bent gaan zwemmen of toch wacht op iets minder stormachtig weer :Y)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 17:22

Ik wacht op iets minder stormachtig weer. Madammeke is ERG fris vandaag :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:23

Verstandig! Maar dat wist ik al van te voren. Fijn.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:28

Hahaha eh jaa heel verstandig ja...

Jammer maar verstandig _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 17:29

Ze wil alleen maar hard en zoekt naar dingen om van te schrikken. Ze schrikt niet echt, ze is gewoon erg fris :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:34

_O-

Dat zijn momenten dat je er niet opmoet nee
Merrie van mn zusje, die oh zo brave.
Als die zulke momenten heeft, je kunt er zonder problemen op. Maar je moet haar wel ruimte geven om even der ei kwijt te kunnen raken.
Eraf gooien zal ze echt niet met opzet doen.
Maar spookjes om even te kunnen galoperen zal ze zeker vinden

Avalanche schreef:
Ze wil alleen maar hard en zoekt naar dingen om van te schrikken. Ze schrikt niet echt, ze is gewoon erg fris :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:42

Avalanche schreef:

Nou dan heb je wel ineens het ergste gehad toch? O:)

(zouden we het op film kunnen krijgen? O:))

Nee even serieus, als het weer bij jullie enigszins overeen komt met dat in België zou morgen een mooie dag worden met veel minder wind. Op 1 dag zal het niet steken. ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 17:51

Oh, dat is een goed idee :D

Ik woon in het zuiden van Nederland he, meestal hebben we min of meer hetzelfde weer. En soms verschilt het elke meter :')

Ik zie wel, het moment komt vanzelf dat het een goed idee is :j

Hagelslag: Mja, Madammeke is wel niet braaf he :') zeker vandaag niet _O- volgens mij geniet ze wel enorm :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:53

Ze is nog niet braaf...

De samenwerking komt wel, tenminste daar ga ik vanuit.

Layka, de merrie is ook echt niet braaf geboren...
Tijdens een dressuurwedstrijd buiten op t gras, alleen tussen de bordjes.
Zusje en pony netjes in de hoek rechts in galop, perfecte stelling heerlijk bezig.
Layka bedenkt, oh bij A is de uitgang en maakt een rotbocht naar links... Oh foutje doei ruiter wat doe je daar

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 19:24

_O-

Madammeke heeft veel te veel karakter en eigen inbreng om echt braaf te worden :D

Maar ik vind dat helemaal niet erg. Ik ga gewoon zorgen dat wat we doen een idee van ons samen is :) en dan komt het goed :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:27

Maar braaf is dat wat jij ervan verwacht toch?

Wat voor de ene braaf is, is voor de ander stout...
Zoveel wat layka mag, mag bonnie gewoon absoluut niet.

Omdat layka direct luisterd als we dan toch een x nee zeggen. En bonnie als een tinker door je heen duwt.
Dus bonnie is braaf met genoeg grenzen. Terwijl we layka echt eh verwennen :Y)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 20:13

Ik weet eigenlijk niet goed wat braaf is. Volgens sommige mensen is braaf als iedereen erop kan stappen. Dan is Madammeke niet braaf en dat wordt ze ook niet :)
Je kan ook niet met haar naar buiten, dat vindt ze helemaal niet leuk namelijk. Buiten is eng, en op de eigen plek is leuk. Dus daarin is ze ook niet braaf.

Ze doet wel erg haar best om heel goed te luisteren, en daarin vind ik haar wel echt braaf. En ze doet haar best om haar werkjes heel goed te doen :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:22

Mel doet precies wat je van haar vraagt, vind ik braaf. Alleen soms staat ze echt heel scherp afgesteld dus nja daar moet je ff op bedacht zijn.

Ik rij tegenwoordig de overgangen puur op stemhulp, dat werkt perfect en is toch wel makkelijker met mijn zenuwschade enzo... Groot voordeel van zo'n type paard is dat ze dat alleen maar fijn vind <3 heeft echt 0,0 moeite gekost om haar dat te leren. Elke gang heeft een specifiek geluidje (1 tongklik is stap, meerdere klikjes geeft tempo aan dus kan ook draf inzetten, kus geluidje is galop)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:29

Braaf is in mijn ogen een paard dat van nature meewerkend en vergevingsgezind is. Dat is voor mij echt een braaf karakter.

Een paard met een meer complex karakter kun je wel leren jou te vertrouwen en kun je wel leren dat stout zijn niet loont. Je kunt ze daarmee makkelijk voor jou maken, maar daar zal altijd werk in blijven zitten om die band, dat vertrouwen en die makkelijkheid te behouden. Je zult altijd consequent moeten blijven, het worden nooit allemans vrienden. Maar uiteindelijk kun je daar alles mee. Ik heb ook jaren niet naar buiten gekund, stond bij alles loodrecht overeind en gooide zich zelfs zonder pardon achterover als ze het echt bont maakte. Op wedstrijd was het bal, ik ben door heel wat ringen gevlogen..ook ringen waar ik niets te zoeken had. Maar uiteindelijk, kon ik alleen op wedstrijd, zeiden mensen op het wedstrijd terrein, wat heerlijk zo'n makkelijk paard en is het een heerlijk bospaard. Op haar achterbenen staat ze nooit meer. Nog wel heet en druk, maar daar heb ik haar op uitgezocht. Maar ik hoef er ook echt nog geen vreemde op te laten en dat hoeft voor mij ook helemaal niet. Naast mijzelf kunnen mijn instructrice en instructeur erop (die haar ook al vanaf het begin kennen en die zij ook goed kent) en verder hoeft er voor mij ook helemaal niemand op.

Ik ga nu een veulen met haar fokken, maar daarvoor kies ik wel een hengst die aan mijn definitie van braaf voldoet, want een nog complexer karakter, dat hoeft voor mij als amateur ook niet (en ik wordt er ook niet jonger op :o )

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 23:34

Mooie post oji :) heel mooi gedaan zo :)