Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:53

Ketly paard wat je verkoopt is die uit je profiel? Wat een leuk dier. Mag ik vragen waarom je hem/haar verkopen wilt?

Joke 3 noordelijke provincies een beperk je jezelf wel. De leukste paarden komen vaak van ver :D

Calipsolover tot wanneer zijn de regels bij jullie verlengd?

Moonlight ik zou denken tussen de 4500 en 5000 hooguit. Op zich mooie leeftijd. Gekke jaren gehad als het goed is. Maar nog niet veel "gedaan" qua niveau. Al zegt dat ook niet alles natuurlijk.

Cioccolato

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:55

Hmm het ligt er aan wat voorn karakter precies en hoe veel zich dit uit. Verder zo'n allround dier denk ik gelijk al richting de 10. Lager als het karakter veel naar boven komt.
Maar corona tijd weet ik niet hoor

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:14

Ik denk inderdaad “voor een buitenstaander” dat je gauw wel rond de €7500 zit. Maar ik zou rond de €4500 een bod neerleggen en vanaf daar gaan onderhandelen

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:44

Is er iemand die ik even via pb om advies/meedenken zou kunnen vragen? Er gebeurd een hele hoop nu maar kan het even niet openbaar kwijt..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:23

Pb maar hoor als je er nog niet uit bent.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:49

Ik heb in januari een paard op proef gehad, maar die is helaas afgekeurd. Een mooie KWPN'er met prachtige papieren. Ik ben nu langzaam aan het kijken op marktplaats en sporthorses om een idee te krijgen van welke prijzen mensen vragen en wat het aanbod precies is. Maar het valt me op dat er echt veel rotzooi te koop aan wordt geboden. :\
Het begint bij mij nu een beetje te kriebelen om een veulentje aan te schaffen i.p.v. een al ingereden/doorgereden paard.

Wat betreft de crisis denk ik dat er nu als direct gevolg een overschot zal zijn aan paarden, want er gebeurd weinig in de handel, maar volgend jaar een tekort. Ik begreep ook van een aantal fokkers in België en Duitsland dat zij momenteel hun merries niet lieten insemineren vanwege de onzekerheid met zowel de coronamaatrdegelen als de mogelijk daarop volgende economische crisis.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:08

M1994 schreef:
Is er iemand die ik even via pb om advies/meedenken zou kunnen vragen? Er gebeurd een hele hoop nu maar kan het even niet openbaar kwijt..

Tuurlijk! Pb maar :)

Cioccolato schreef:
Hmm het ligt er aan wat voorn karakter precies en hoe veel zich dit uit. Verder zo'n allround dier denk ik gelijk al richting de 10. Lager als het karakter veel naar boven komt.
Maar corona tijd weet ik niet hoor

Ik vind 10 erg veel. Zou eerder voor 7000 gaan. Het is geen 5 jarige en een lastig karakter. Ik vind 10 normaal voor een jong talentvol Sportpaard zonder kuren.

MISTRAL94 schreef:
Ketly paard wat je verkoopt is die uit je profiel? Wat een leuk dier. Mag ik vragen waarom je hem/haar verkopen wilt?

Joke 3 noordelijke provincies een beperk je jezelf wel. De leukste paarden komen vaak van ver :D

Calipsolover tot wanneer zijn de regels bij jullie verlengd?

Moonlight ik zou denken tussen de 4500 en 5000 hooguit. Op zich mooie leeftijd. Gekke jaren gehad als het goed is. Maar nog niet veel "gedaan" qua niveau. Al zegt dat ook niet alles natuurlijk.

Klopt :') goede paarden komen van ver.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:15

Het is afhankelijk van de kuren staat er ook. Er van uit gaande dat die op concour is gestart eigenlijk. Stond dat erbij? Als ie helemaal niet is gestart zou ik al gelijk gaan naar 6.
De prijzen lagen nou eenmaal hoog. Maar dat staat ook ij mn post. Nu met corona is alles vrij onzeker.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:25

Lau07 denk idd wel dat de prijzen weer wat gaan zakken. En mogelijk dat er volgend jaar minder aanbod is. Al zal dat de prijzen wel weer laten stijgen denk ik. Het blijft koffiedik kijken hoe het zal gaan lopen. Er zullen ook weer betere tijden komen vroeg of laat.

Elin: ja daar heb jij ook ervaring mee :D

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:16

MISTRAL94 schreef:

Klopt. Wat me aanspreekt op diverse sites is allemaal minimaal 200km rijden :D . Als de corono maatregelen versoepeld worden dan ga ik wel weer mijn cirkel vergroten. Ik merk dat op heel veel stallen nu ook niemand van buitenaf wordt toegelaten dus dat beperkt het nu ook. Ik heb ook geen haast verder.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:39

joke165 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Klopt. Wat me aanspreekt op diverse sites is allemaal minimaal 200km rijden :D . Als de corono maatregelen versoepeld worden dan ga ik wel weer mijn cirkel vergroten. Ik merk dat op heel veel stallen nu ook niemand van buitenaf wordt toegelaten dus dat beperkt het nu ook. Ik heb ook geen haast verder.

Het is nu idd wel lastig. Ik ga vanuit Drenthe naar België. Praktisch is het niet, eerlijk is eerlijk. Maar al mijn dieren komen van ver. Mijn honden komen ook uit Zweden, Frankrijk en België :+
Al het goede komt van ver zullen we maar zeggen :D

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:45

MISTRAL94 schreef:
Het is nu idd wel lastig. Ik ga vanuit Drenthe naar België. Praktisch is het niet, eerlijk is eerlijk. Maar al mijn dieren komen van ver. Mijn honden komen ook uit Zweden, Frankrijk en België :+
Al het goede komt van ver zullen we maar zeggen :D

Naar Belgie? Maar de grenzen tussen NL en Belgie zijn toch (gedeeltelijk?) dicht? En mag je daar wel een paard vervoeren? Volgens mij hebben ze daar strengere regels voor de paardensport als hier.
Maar misschien zie ik beren die er niet zijn ;-)

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:48

Je mag niet meer zomaar op straat zijn in België toch? Dan kan je niet naar een paard gaan kijken?

Nederlanders die daar gaan tanken kunnen een boete verwachten. Lijkt me niet dat je daar op stap kan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:53

Nee hoor ze kwam goed door de keuring net voor de lockdown. Dus ze staat daar nog helaas

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:14

Cioccolato schreef:
Het is afhankelijk van de kuren staat er ook. Er van uit gaande dat die op concour is gestart eigenlijk. Stond dat erbij? Als ie helemaal niet is gestart zou ik al gelijk gaan naar 6.
De prijzen lagen nou eenmaal hoog. Maar dat staat ook ij mn post. Nu met corona is alles vrij onzeker.

Is op wedstrijd gestart door mij, met regelmatig een prijs in de dressuur en eventing. In de springring heb ik te maken met zo'n grote hoeveelheid profs en amateurprofs, dan moet ik van goede huizen komen als ik wat wil halen.

Problemen in haar karakter zijn dagelijks/wekelijks zichtbaar mochten mensen dat graag willen weten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:26

Het gaat niet zo zeer om prijzen rijden, oke een beetje. Maar vooral om de klassering dan. Maar wel lekker allround.
Ik denk dat een L paard dat door iedereen te rijden is op zo'n 10 zat. En wat jij zegt met karakter dat het dan kan gaan varieren tussen de 4 en 7 als ik het zo inschat van wat jij zegt.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:52

MISTRAL94 schreef:
Lau07 denk idd wel dat de prijzen weer wat gaan zakken. En mogelijk dat er volgend jaar minder aanbod is. Al zal dat de prijzen wel weer laten stijgen denk ik. Het blijft koffiedik kijken hoe het zal gaan lopen. Er zullen ook weer betere tijden komen vroeg of laat.

Elin: ja daar heb jij ook ervaring mee :D

En dan te bedenken dat ik die ene uit Duitsland wilde gaan bezoek: 7 uur heenweg en terug :+

Ik ben gelukkig met 3x ritje Utrecht geslaagd. Kijken, keuren kopen *\o/*

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 18:59

Het valt me ook wel op dat Cioccolato vaak hoog schat := Voor een paard van 10-11 jaar dat nog maar B niveau loopt of L1 zou ik zeker niet richting de 10 gaan, zeker niet als die wat een rotkarakter kan hebben, eerder rond de 5000-6000, maar zou als je het paard en de eigenaar kent wel iets lager durven bieden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:12

Tja. Dat zijn de prijzen :=
Maar ik heb later ook toegelicht met dat ik er van uit ging dat ie concour ervaring heeft rond L niveau. En dat karakter speelt.
Dus het is ook een kwestie van lezen hoor _O-

Edit. Waren.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 19:13

Gohja, ik heb uiteindelijk geen kat in een bakkie gekocht, waar ik volgens sommige ook richting de 10k ging betalen. Dit heb ik niet betaald.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:19

Ik heb nog nooit een dier voor zoveel gekocht. Als je iemand kent heb je al vriendenprijsje, ga ik vanuit. Maar voor een braaf dier op L niveau ga je makkelijk naar de 10. En ja wat is een naar karakter. Als t dagelijks uit, zoals later ok gezegd werd dan betaal je zeker geen 10. Dan zak je ook gewoon keihard.
Maar ja. Nu kun je nergens meer van op aan. Misschien komt er wel een hele reeks paarden te koop vanuit financiële problemen. Die zijn vaak ook niet al te duur..
Veulens in het najaar. En ga zo maar door

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 06:53

Cioccolato schreef:
Ik heb nog nooit een dier voor zoveel gekocht. Als je iemand kent heb je al vriendenprijsje, ga ik vanuit. Maar voor een braaf dier op L niveau ga je makkelijk naar de 10. En ja wat is een naar karakter. Als t dagelijks uit, zoals later ok gezegd werd dan betaal je zeker geen 10. Dan zak je ook gewoon keihard.
Maar ja. Nu kun je nergens meer van op aan. Misschien komt er wel een hele reeks paarden te koop vanuit financiële problemen. Die zijn vaak ook niet al te duur..
Veulens in het najaar. En ga zo maar door

Ik vind L niet echt hoog hoor. Zou braaf L paard op 8000 schatten.
die andere met lastig karakter op 5000 bij nader inzien.

Dit zijn nooit zo de prijzen geweest en het is een illusie om te denken dat ze het waard zijn. Het is wel een feit dat de kopers zelf de prijs opdrijven.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 07:21

Oh jawel hoor. Maar dan wel met een braaf karakter. Dus daarin zat ik zeker te hoog. Maar voor karakter betaal je veel. Ik heb ze er namelijk zelf daadwerkelijk voor verkocht.....
Maar dat iemand het niet wil geven is wat anders en ook zeker goed recht!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:23

Zo snel als mijn zoektocht begon eindigt deze ook alweer.. :+ Ik ga dus weer mooi meelezen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:29

Ketly schreef:
Zo snel als mijn zoektocht begon eindigt deze ook alweer.. :+ Ik ga dus weer mooi meelezen!

Hé? Vertel!