Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:30

Leuk S1993!
Gaat al harstikke goed vind ik!
Ik oefen alles nu nog vanaf de grond zonder krukje, Malik wilde vandaag het liefst alles tegelijk doen, als ik hem liet halthouden vloog hij al opzij en en toen ik hem terug liet wijken vloog hij half achteruit enzo.. _O-
Dus ik had besloten eerst maar wat meer rust erin te brengen elke keer voordat hij wat moet doen.
En dat vond hij wel lastig, niks doen. :D

Vientje, Tolbert gaat niet door zag ik!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:45

Zo leuk om te zien!! Hoe leren jullie dat inparkeren?! Vind het echt heel knap en nuttig :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:50

Op Facebook bij de trainingsggroep van Celine vd Stroom.

Daar is een opstapchallenge georganiseerd, kun je je voor opgeven.
Is leuk hoor!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:59

Gaaf filmpje s1993! :j
Los heeft Joya weinig aandacht voor me...Die Gaat dan buurten, op zoek naar eten, hapjes proeven van de bakrand etc. Alles is interessanter dan ik -O-

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:52

Wat luistert hij goed s1993, braaf hoor! Leuk filmpje :j

Niks doen is ook lastig :D

Indoor Tolbert is idd afgelast, zo jammer!! Beste strop voor de organisatie, en heel sneu voor de deelnemers. Vooralsnog niks gehoord van Exloo (de workshop daar morgen is wel afgelast, maar dat was dan ook 80+ deelnemers en daarnaast nog publiek dus gaat ruim over de gestelde 100 mensen heen), online ook geen nieuws erover te vinden nog. Zag wel al een eventingwedstrijd aangekondigd dat die na overleg met RIVM gewoon doorgaat, dat schept weer iets hoop.

Ik hoop nog steeds dat het wel doorgaat zondag, er zijn maar 16 starts in de ochtend en 12 in de middag (plus bij lange na niet alles tegelijk binnen op het dagdeel ivm lengte vd proeven) dus de omvang is zeer beperkt...qua publiek is dat ook niet iets wat storm loopt geloof ik. Wanneer het doorgaat verwacht ik dat we wel gewoon heen gaan dus. En als ze het afgelasten ga ik dat iig echt heel erg jammer vinden ^)

Zo stom, ik 'moet' verplicht voor mijn werk 2x daags de overvolle trein in en dan zou zoiets kleinschaligs niet kunnen (voornamelijk omdat de KNHS na de blamage van Indoor Brabant nu opeens het braafste jongetje van de klas wil uithangen met strengere maatregelen dan de overheid zelf stelt). Ik vind het van de zotte allemaal. Maar goed, tis nie anders :+

*edit: dju, toch afgelast.... ^) ^) ^) Zo jammer!
Laatst bijgewerkt door Vientje op 12-03-20 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:10

fransje23 schreef:
Gaaf filmpje s1993! :j
Los heeft Joya weinig aandacht voor me...Die Gaat dan buurten, op zoek naar eten, hapjes proeven van de bakrand etc. Alles is interessanter dan ik -O-

Joya is natuurlijk best kalm, dat is dan weer de keerzijde, ze gaat lekker scharrelen en maakt zich niet druk om vrouwtje.. :')

Malik wil graag bezig gehouden worden maar als hij dus stil moet staan gaat hij van alles doen, de zweep of longeerlijn pakken, of zelf snoepjes uit mijn zak proberen te pakken, langs de rand plantjes pikken of aan het hout knagen, of aan de stroomdraad trekken.. :')

Vientje, kleinere dingen zullen waarschijnlijk wel doorgaan.
Die regels begrijp ik ook niet helemaal, het is een beetje met twee maten meten, wel allemaal in de trein maar niet naar dingen met meer dan 100 personen, 99 kan wel.. :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:19

Helaas, het gaat niet door...ws omdat de laatste voorronde en de finale in Brabant sowieso niet door konden gaan, dus tja dan heeft het weinig zin meer ook. Ik vind het stom ^)

Nou ja, maar voorbereidingen gaan treffen voor een directe verhuizing van Pinda naar huis zondag dan. Dat kan gelukkig wel doorgaan :) Wie weet valt er nog wat te verzinnen voor een later tijdstip van de zomer, is ze ook wat verder doorgereden dus wat dat betreft ook beter. Maar toch :+

Ze gaan ook de treinen verminderen in de spits, want er zouden minder reizigers moeten zijn. Ik voorspel sardientjes in blik }:0

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:27

Jammer zeg Vientje.. -O-
Nou, dat gaat alleen maar averechts werken ben ik bang... minder treinen :')

MirandaFuego schreef:
Op Facebook bij de trainingsggroep van Celine vd Stroom.

Daar is een opstapchallenge georganiseerd, kun je je voor opgeven.
Is leuk hoor!

Leuk! Ga ik eens kijken! :D

Wij ook heerlijk genoten van het zonnetje.. wel gelijk weer een beetje tureluurs van de wind _O- Maar je kan niet gelijk alles hebben natuurlijk :')

Vandaag Dije voor 't eerst (dacht ik dan.. :P ) vastgezet en gepoetst.. nou, alsof we nooit anders doen <3 Mocht alles aanraken, overal met de borstel komen, hij bleef keurig stilstaan.. behalve als ik naar de andere kant van hem liep, dan draaide ie mee :P Mocht gewoon antiklit sprayen, zelfs in z'n voorpluk! En heel z'n staart uitgeborsteld <3 Wat een voorbeeldige 2 jarige :+: En zó knap!! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trots <3
En blij dat morgen de smid komt... :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:41

Nou jammer Vientje.. :(
En dat schiet toch niet op met die treinen, dan wordt het helemaal hutje mutje elkaar aansteken. 8)7

Ooh wat heerlijk dan zo'n zwartje, die glimmen zo lekker!
Knapperd hoor! <3
En braaf met de spray!
Malik schrok vorige keer al toen ik glansspray op de borstel deed en toen zijn manen wilde doen. _O-
Hij vertrouwde het niks..
Ik moet die sarcoid insmeren en dat is best een beetje pijnlijk, dat vindt hij wel goed en kan ik los doen. Maar ik denk dat hij daarom zoiets had van 'wat nu weer' :(:)

Bij mij komt ook morgen de smid. *D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:58

Nou hè :+: Zonder deken ziet ie er niet lang zo uit _O- Nu gelukkig alleen z'n benen en heupen hoeven poetsen :P
Hahaha wat een pussy :') Maar wel fijn dat het insmeren wel goed gaat :+:

Haha :D Ben benieuwd!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:19

Malik is hartstikke vies. :')
Hij ligt ook vaak een tukje te doen dus dan zit hij weer onder de poep en piesvlekken.
Maarja, dat hoort bij schimmels. :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:25

Hahaha ja dat hoort er helaas bij ja :') 2 schimmels gehad, de ene was altijd geel.. de ander was een blauwschimmel +:)+ met zilveren staart... -O- :') Mijn god wat heb ik een hoop zilvershampoo opgewassen in die tijd hahaha..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 00:25

Wat jammer, Vientje!
Dat van die treinen snap ik ook niet, meer mensen dichtbij elkaar os toch meer risico?

Dat is braaf van Dije! Prachtige en praktische kleur zwart!
Vanavond weer de staart van mijn schimmel gewassen en met weemoed terug gedacht aan mijn zwartbruine paard :D

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:09

https://vimeo.com/397418845

Vandaag voor de 2de keer rondje gelongeerd. Knappie trots op haar. Natuurlijk nog niet perfect en zelf ook uit de routine na 2 jaar niet longeren. Maar ik vind dat we het best oké doen

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:10

Herkenbaar van dat 'niks doen' MirandaFuego, als ik met Koda oefen met zijwaarts over een balkje en hij moet van mij na 3 passen even stilstaan snapt hij er niks van. Vooruit, achteruit, zijwaarts, alles probeert hij :')

Voor het inparkeren heb ik eerst gewerkt met ontspanning rondom het krukje (dus allerlei grondwerkoefeningen terwijl ik op de kruk sta) en met het bewegen van zijn lichaam als ik dat wil. Dus voorwaarts/achterwaarts/zijwaarts beide kanten op. Toen ben ik op het krukje gaan staan en vroeg ik hem naar me toe en elke keer dat hij een stap in de juiste richting gezet heb ik hem beloond (door een kriebel en even niks te vragen). Dat kan je dan steeds een beetje uitbouwen :)

Koda wil altijd heel graag bij me zijn dus dat is handig met los werken :) Nou was ik laatst weer principles of training van Warwick Schiller aan het kijken en ik besefte me ineens toen ik keek naar de 'choose where you work choose where you rest' video, dat ik van mezelf ook de 'resting spot' heb gemaakt voor Koda. Dus als hij gaat buurten --> Moet hij lopen
Als hij wil eten --> Moet hij lopen
Als hij bij de uitgang gaat staan --> Moet hij lopen
Alleen als ik hem naar me toevraag óf als hij achterin de bak gaat staan mag hij chillen. Nou vindt hij achterin de bak helemaal niet leuk dus daar gaat hij ook niet graag staan :P

Vind het ook jammer dat alles van de KNHS is afgelast, zou volgende week zondag eigenlijk tripalon rijden met mijn verzorgpaard -O- Ook stom, minder treinen in de spits.... Het is juist de bedoeling dat je meer afstand houdt van elkaar --> meer treinen zou een beter idee zijn

Oh wat ziet Dije er mooi uit! Koda is echt een moddermonster }:0

Goed bezig Phuddle! Leuk ook dat 'breaking news' erbij

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:31

S1993, ja ik moet daar ook echt wat bewuster mee bezig, die rust, daar kwam ik ook wel achter.. :')
Leuk om te lezen hoe jij dat doet.
Even weer iets om over na te denken. :j

Phuddle ziet er prima uit zo!

Tot nu toe was ik Malik nauwelijks, het is toch onbegonnen werk.
Maar binnenkort wil ik weer eens wat foto's maken dus dan moet hij wel eerst even door de wasstraat.
Dan kan ik tenminste op de foto zien hoe de kleur eigenlijk hoort te zijn. _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:44

Haha hier van de 7, gelukkig 6 zwarte staarten :P En de niet zwarte is een vos, dus ook nog wel te doen haha

Wat een leuk filmpje Phuddle!

s1993, ik had Dije hier natuurlijk ook gepoetst 8-) en hij staat altijd met deken om haha :D

Haha Miranda, dan is het wel tijd voor een wasstraatje ja! :D Wat voor foto's wil je maken en gewoon zelf?! :D

Hier vandaag voor 't eerst de smid op bezoek voor Dije! :D Dus ook z'n voetjes maar even schoongemaakt... Gelijk de eerste keer met water spelen ook achter de rug! Én voor het eerst kennis gemaakt met de hond, van dichtbij dan.. Brego (de hond) waagt zich niet in de paddock, maar nu was Dije er voor het eerst uit dat Brego ook buiten was, en Brego ziet nergens gevaar in.. 8)7 dus die liep gelijk onder 'm door..... :\ Dije schrok even, versteef iets, en sindsdien.... dikke vrienden :') <3 +:)+

Afbeelding

Voetjes schoonspuiten :D

Afbeelding

Ik ook dikke vrienden :+: <3

Afbeelding

En bij de smid +:)+

Afbeelding

Afbeelding

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:29

Wat een leuke foto's van Dije! Knappe Fries hoor!

Ik ga eens kijken naar de warwick, klinkt best interessant :)

Miranda dankjewel, wel super leuk om zelf ook terug te kunnen zien wat je nu doet en hoe ze reageert etc.
Kunnen we de volgende keer weer meenemen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:30

Wat jammer dat die evenementen allemaal niet kunnen doorgaan. Ik zit nu ook 5 weken thuis omdat alle scholen hier sluiten (België).

Wat doet Dije dat flink! Ik denk dat Marie met haar 4 benen de lucht in springt als ik haar voeten zou proberen afspuiten. Maar van klittenspray daarin tegen kijkt ze niet op.

Phuddle, Is die van jou ook een nakomeling van Toto jr? Ziet er goed uit!

Hoevaak werken jullie nu met jullie jonkies per week? Ik heb Marie nu een ruime maand, eerste week heeft ze niks hoeven te doen. Nu werken we 1x per week aan de longe, de rest zijn basis dingetjes zoals vast staan en poetsen. Dat doen we dan ook nog eens 2-3x per week. Nu heb ik haar deze week al 2x aan de longe gehad ipv 1x en wil haar eigenlijk zo meteen nog eens gaan logeren want ze is nu echt stappen vooruit aan het nemen.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:34

CalipsoLover schreef:
Wat jammer dat die evenementen allemaal niet kunnen doorgaan. Ik zit nu ook 5 weken thuis omdat alle scholen hier sluiten (België).

Wat doet Dije dat flink! Ik denk dat Marie met haar 4 benen de lucht in springt als ik haar voeten zou proberen afspuiten. Maar van klittenspray daarin tegen kijkt ze niet op.

Hoevaak werken jullie nu met jullie jonkies per week? Ik heb Marie nu een ruime maand, eerste week heeft ze niks hoeven te doen. Nu werken we 1x per week aan de longe, de rest zijn basis dingetjes zoals vast staan en poetsen. Dat doen we dan ook nog eens 2-3x per week. Nu heb ik haar deze week al 2x aan de longe gehad ipv 1x en wil haar eigenlijk zo meteen nog eens gaan logeren want ze is nu echt stappen vooruit aan het nemen.

Jup toto jr x Stravinsky x havidoff :)
Jij ook een toto?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:37

Phuddle schreef:
CalipsoLover schreef:

Jij ook een toto?

Ja, Toto jr x Bretton Woods x Zeoliet :) Hoe groot is die van jou? Ziet er een grote uit.
En hoe is die nu qua karakter? Die van mij is ongelofelijk sensitief, maar wel een snelle leerling.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:34

CalipsoLover schreef:

Jij ook een toto?[/quote]

Ja, Toto jr x Bretton Woods x Zeoliet :) Hoe groot is die van jou? Ziet er een grote uit.
En hoe is die nu qua karakter? Die van mij is ongelofelijk sensitief, maar wel een snelle leerling.[/quote]

Hier ook een hele sensibele, maar ergens ook weer zo braaf en doet zo goed haar best om het goede te doen.
Verder ook echt een kroelkip.
Ze is echt nog heel ukkie met haar 1.58 2 maanden geleden gemeten hihi.
Hopelijk krijgt ze er nog wat centimeters bij van de zomer.
Hoe groot is die van jou? Waar uit dat sensibele in bij die van jouw?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:49

Ja Marie is ook echt een knuffelpaard, totaal geen merrie-streken en als ze zou kunnen zou ze op schoot komen liggen denk ik. :+ Marie is ook maar rond de 1m58 nu, ze is wel enorm aan het groeien op dit moment en heb de indruk dat ze elke keer groter is als ik haar zie. Dierenarts heeft haar uiteindelijke maat rond de 1m62 geschat. Ik vind die van jou wel groter tonen! Marie uit het vooral in stressen en verschieten/panikeren. Ze bouwt snel spanning op maar anderzijds is ze ook heel nieuwsgierig en ze leert zo snel. Maar het heeft ook wel wat te maken met dat ik haar van een fokker gekocht had die haar al die tijd in de opfok had staan, ze was wel in de hand, maar verder kent ze echt niks dus alles is ook nieuw voor haar.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:41

CalipsoLover schreef:
Ja Marie is ook echt een knuffelpaard, totaal geen merrie-streken en als ze zou kunnen zou ze op schoot komen liggen denk ik. :+ Marie is ook maar rond de 1m58 nu, ze is wel enorm aan het groeien op dit moment en heb de indruk dat ze elke keer groter is als ik haar zie. Dierenarts heeft haar uiteindelijke maat rond de 1m62 geschat. Ik vind die van jou wel groter tonen! Marie uit het vooral in stressen en verschieten/panikeren. Ze bouwt snel spanning op maar anderzijds is ze ook heel nieuwsgierig en ze leert zo snel. Maar het heeft ook wel wat te maken met dat ik haar van een fokker gekocht had die haar al die tijd in de opfok had staan, ze was wel in de hand, maar verder kent ze echt niks dus alles is ook nieuw voor haar.

Wat grappig echte zusjes zo te horen. Hier nog zo'n spook. Wat die van mij ook doet als ze heel erg in de spook modus schiet is omhoog komen maar dan wel heel beleefd en gecontroleerd op een afstandje ‍♀️
En niet verder dan het touwtje lang is als ze een keer verschiet. Vind dat zo fijn aan haar.
Als ze met dat schieten ook nog lomp zou zijn heb je er helemaal je handen aan vol.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:08

Phuddle schreef:
CalipsoLover schreef:

Wat grappig echte zusjes zo te horen. Hier nog zo'n spook. Wat die van mij ook doet als ze heel erg in de spook modus schiet is omhoog komen maar dan wel heel beleefd en gecontroleerd op een afstandje ‍♀️
En niet verder dan het touwtje lang is als ze een keer verschiet. Vind dat zo fijn aan haar.
Als ze met dat schieten ook nog lomp zou zijn heb je er helemaal je handen aan vol.

Ja dat is nu wel zo'n beetje met Marie, ze is nog zo weinig gewend dat ze snel schrikt maar dan is er ook geen houden aan. Je moet harder opletten met haar voorbenen dan met haar achterbenen. En ze heeft alles heel snel gezien, iets nieuws dat ergens hangt of de bezem die ergens anders staat... Nu moet ik wel zeggen dat het de afgelopen 2 weken echt wel veel beter gaat, ze trekt zich niet meer zo snel los en ze panikeert ook veel minder snel.