De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:23

_Sabrinaa schreef:
Leuk Magicmist! Je bent dacht ik de eerste, ben benieuwd hoe het gaat! Succes alvast! :)

hahah, ik ook.
vind het erg spannend. en ik wilde eigenlijk eerst beleren voor de kar, maar helaas zijn de omstandigheden verandert.
Vind hem ook nog jong en wilde pas in het voorjaar starten.
maar goed, het is even niet anders.
De inrijdster zegt ook, hij is er klaar voor en de bedoeling is dat het iig de beginselen zijn.
en dan weer ff lekker de wei op.
maar dan weet ik hoe hij is en dat ie het al wel kent.
hij hoeft zeker geen l proef te lopen.
al zegt de inrijder dat hij dat makkelijk kan. :+

TheWelsh

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:37

Spannend! Dat hij de wei daarna weer lekker op mag vind ik wel heel eerlijk. Hoeft ie niet volop aan de bak maar is het begin van het rijden al wel ingeprent.
Ik denk dat ik pas in het najaar begin met Zine of voorjaar 2017.
Hij is nog zo jong in doen en laten!
Ff met mijn vriendin overleggen, zij heeft er meer kijk op!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:06

We gaan met een maandje of 2 beginnen met Maggie (die wordt in maart 3), dat ze de beginselen kent (stap/draf/galop/rem en stuur) en dan lekker tot het najaar de wei op.
Iris gaat eerst alleen keuringsklaar gemaakt worden en dan in het najaar pas beleerd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:18

Diva blijft helaas afvallen, vandaag maar wat lucerne bij de pulp gedaan.
Had alleen beter niet de lucerne onderaan kunnen doen, zodra ze het vond werd de pulp gewoon uit de emmer gespaaid :Y)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:08

magicmist schreef:
As maandag gaat de dochter van de stal eigenaresse met Lucas beginnen met inrijden. Ik wilde eigenlijk tot het voorjaar wachten, maar ik ga waarschijnlijk van stal verhuizen en inrijden wordt daar veel moeilijker.
Dus gaat ze maandag rustig aan beginnen en over een maand is ie dan iig zo ver dat ik het verder kan oppakken zelf.

Spannend!

Impala vindt het zadel ook niet zo boeiend, was even benieuwd hoe het bruine tuig zou staan O:)

Afbeelding

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:32

Wat staat dat haar knap! Mooi bruin tuig op een vos.

Spannend magicmist, hou ons maar goed op de hoogte.

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:41

Staat haar mooi Nies!

Azmay wat vervelend dat ze nog steeds zo afvalt. Haha als ze eenmaal door hebben wat ze lekker vinden gaan ze idd uitzoeken. Hopelijk komt ze snel wat aan.

Vandaag Vienna gelongeerd met mijn zadel erop, beugels er wel afgehaald, niet meteen al dat geklepper. Ging hartstikke goed, ze gaf geen kik, geen bok of wat ook en liep super braaf. *trots* :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:42

_Sabrinaa schreef:
Staat haar mooi Nies!

Azmay wat vervelend dat ze nog steeds zo afvalt. Haha als ze eenmaal door hebben wat ze lekker vinden gaan ze idd uitzoeken. Hopelijk komt ze snel wat aan.

Vandaag Vienna gelongeerd met mijn zadel erop, beugels er wel afgehaald, niet meteen al dat geklepper. Ging hartstikke goed, ze gaf geen kik, geen bok of wat ook en liep super braaf. *trots* :o

De ellende is dat ze alles wel eet, maar het zet niet aan.
De hele dag hooi, anderhalve kilo pulp, 200g Vitalbix voor de vitaminen en nu dus ook nog een bult lucerne. Nu mag het onderhand wel beginnen aan te zetten -O-

Fijn dat het longeren zo goed gaat, vandaag mijn vriend weer aan de gang gezet maar zelfs het principe van een rondje stappen is voor ze nog even te veel. Ach, ze hebben de tijd om samen te leren ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:28

Mooi dat Vienna het goed doet!

Impala is een hengst trouwens, geen merrie :D

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:11

Nies_ schreef:
Mooi dat Vienna het goed doet!

Impala is een hengst trouwens, geen merrie :D

Sorry, volgens mij zeg ik standaard iedere keer "haar" :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:17

Ja, klopt :))

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:22

Staat mooi!

Eston vandaag voor het eerst een hoofdstel om gedaan (zonder neusriem met bit, om het halster heen). Hij heeft wel een erg klein hoofd merk ik al, cob (zowel halster wat ik even van de buurman pakte als hoofdstel van Carrera) moet op de kleinste maat. Zou nog in ponymaat passen :+ Babyface! Hij is verder wel echt aan het groeien die gaat de 1.65 wel halen/over. Hij had bij 1.62 moeten stoppen :P

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:29

Deze week eindelijk weer kunnen longeren nahet slechte weer. Eerst donderdag en vanavond ook weer even. Chameur doet alles goed alleen het terug komen naar stap vond hij heel moeilijk. Soms wel 10 rondjes blijven draven voordat hij naar stap ging. Blijkbaar heeft die paar weken. Even niets doen hem goed gedaan want donderdag kwam hij na 3 a 4 rondjes al terug naar stap en vandaag zelfs na 1 a 2 rondjes. Heb hem dan ook de hemel in geprezen hahahaha. Als dit eenmaal goed gaat doe ik het zadel met longeren er op, hij kent dit al wel van de poetsplaats en van los (ofteqel weg gerend omdat hij schrok) in de binnenbak. En als dat goed gaat met zadel en hoofdsstel. Hij is een heel erg fijn paard om mee te werken en ik moet ook goed in de gaten houden dat ik biet te veel van hem vraag want hij wil echt graag dingen met en voor je doen. Gelukkig weet ik zelf dat ik het rustig aan moet doen met hem en liever een half jaar langer bezig met hem dan te kort. Zo trots op mijn barockje aan het zijn

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:30

Zoals gezegd hier dan eindelijk een foto van Rocco met zn sportcoupe 8-), het ziet er op deze foto niet uit maar het is toch wel een stuk vlotter dan die lange manen! :D

Edit: misschien dat het handig is dr foto er dan ook bij te doen :')
Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:48

Azmay schreef:
_Sabrinaa schreef:
Staat haar mooi Nies!

De ellende is dat ze alles wel eet, maar het zet niet aan.
De hele dag hooi, anderhalve kilo pulp, 200g Vitalbix voor de vitaminen en nu dus ook nog een bult lucerne. Nu mag het onderhand wel beginnen aan te zetten -O-

Fijn dat het longeren zo goed gaat, vandaag mijn vriend weer aan de gang gezet maar zelfs het principe van een rondje stappen is voor ze nog even te veel. Ach, ze hebben de tijd om samen te leren ;)

Scheut zonnebloemolie door het eten wil ook goed helpen en is goed te combineren met een suikerarm dieet. Als je de hoeveelheid opbouwt geef je niet snel te veel.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:45

Ik voer Whinny de pavo slobber bij, zet ze mooi wat van aan. Droog 600gr, en dan nog water erbij natuurlijk.

Linda: staat altijd gelijk een stuk anders!

Nies: staat hem goed zeg dat bruine tuig!

magicmist: de eerste van het topic, ben benieuwd hoe hij het oppakt :)

Sabrinaa: ook al een zadeltje op, lijken dan net echt al rijpaarden :')

De bak bij ons is nog drama. Ik doe alleen een beetje borstelen tegenwoordig, ga denk ik beginnen met wennen aan longeersingel en zadel. Dit weekend even kijken of ik weer eens kan wandelen met een stalgenootje.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:03

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:58

Filmpjes staan privé. Jammer was erg benieuwd!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 01:10

Ff kijken hoe ik dat moet veranderen

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 01:12

Je kunt bij privacy-instellingen van dat filmpje op fb aangeven dat hij zichtbaar is voor vrienden, vrienden van vrienden of iedereen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 01:17

Nu zichtbaar?

suzysuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 03:15

Ja, nu zijn de filmpjes zichtbaar.
Hij ziet er lekker fris uit!

Fijn hoor dat het bij iedereen zo goed gaat.
Ik kan niet wachten tot het 19 maart is, dan komt Isa naar huis en kan ik ook eindelijk met haar aan de slag!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:19

magicmist: ziet er goed uit!

Ik heb wat gedoe op de stalling.. paarden staan tegenwoordig wat te lang binnen.. en icm een bak die niet te gebruiken is... grmbl.. in maart gaat echter ons huis te koop dus wil haar eigenlijk nu niet nog eens weg halen, moet ze straks 2x verhuizen in korte tijd, plus het goede weer komt er langzaam wel weer aan...

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:46

Leuk Magicmist! Ben benieuwd naar meer :o

Urosa wat vervelend! Het is ook wel erg nat buiten, dat is wel een nadeel! Ik snap best dat je niet twee keer in korte tijd wil verhuizen... Jullie bak is dus ook erg nat? Anders kan je haar nog even inzetten... Heb ik ook wel gedaan als ze veel binnen stond door het weer. Lastig!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:54

De bak is niet alleen nat helaas, zit verkeerd zand op dus hij zuigt ontzettend... echt niet goed voor pezen... vandaag gaat ze gelukkig weer een paar uur naar buiten in het land met 2maatjes..de rest blijft allemaal binnen..