Het is ook heel begrijpelijk dat als je zoveel bordjes in de lucht hebt te houden, dat datgene wat al een tijdje stilligt, met de paarden dingen doen, dat je er geen gat in zien om dat te gaan op te pakken en dat dat dan laag op de prioriteitenlijst komt te staan. Het gevoel, van het ligt nu al zo lang stil, die paar weekjes extra maken nu ook niet meer uit. Maar gezien de gezondheid van je paarden zullen ze toch wat hoger op de prio lijst terecht moeten gaan komen. Daarnaast lijkt het me voor jou, gezien de omstandigheden, ook heel goed om iets te gaan doen waarmee je even je aandacht van alle sores af kan zetten. Voor mij werken paarden daar in ieder geval super voor, is echt het enige waarmee ik alles achter me kan laten en puur focussen op genieten met mijn paard.
Probeer een lijst te maken met de dingen waar je nu allemaal tegenaan loopt die je weerhouden van tijd met je paarden kunnen besteden. Probeer dan uit die lijst te kijken of er dingen tussen staan die of te schrappen zijn, of door een praktische aanpassing ineens lucht geven. Alleen jij kent natuurlijk de hele situatie en dat goed beoordelen, maar als ik jouw posts lees denk ik bv aan dingen zoals het longeren van de arabofriezen. Ik weet niet of je dat nog doet momenteel, maar als dat wel zo is zou je met de buurman afstemmen dat je nu even die tijd voor je eigen paarden nodig hebt. Lijkt me dat iedereen daar begrip voor zou hebben. Of het probleem dat je huisgenoot geen deurbel hoort. Ik weet niet of dat de enige reden is waarvoor jij thuis moet zijn op het moment dat de thuiszorg er is, maar anders zijn daarvoor ook sleutelkastjes, zodat je geen sleutels hoeft af te geven. Of misschien is er een app oid voor op de telefoon dat je op afstand de deur kan openen. Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat er ook mensen zijn die in soortgelijke situatie zitten maar full time buiten de deur werken. Probeer via de arts van je huisgenoot of via de thuiszorg een na te vragen hoe anderen dat doen. Je kan nooit voorspellen hoe lang zo'n terminale fase gaat duren, maar dat kan echt nog maanden zijn, dus probeer voorzieningen te treffen.
En verder, je hoeft het niet meteen groots aan te pakken hè. Kleine stapjes. 2 keer in de week 20 minuten bijvoorbeeld is al een prima begin. Of 10 minuten als dat beter past. Het hoeft niet van niets in 1 keer naar perfect. Maak de drempel om te starten niet te hoog voor jezelf. Keep it Simple. Zorg er vooral voor dat jij en je paarden er wat plezier uit halen.
Sterkte!