De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:20

Geen verkoop(nog) meer lease/bruikleen.
Maar talloze reacties waar ik ook weleens van denk tja.. Lees je wel?.

:(

sasja0705

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:42

Allemaal bedankt voor de tips... dat dringend is nu eruit :)
Ga vanavond even rustig voor zitten en de tekst verder aanpassen.
Qua foto's moet mij nog iets bedenken ( of het weekend nieuwe maken) , heb alleen maar van die maffe foto's van hem tot nu toe ...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:15

Nieuwe foto's lijkt mij de optie. Netjes opgesteld links en rechts (alle benen zichtbaar) let op je achtergrond, een leuke 1e foto (bv hoofd) om mensen uit te nodigen te clicken. en eventueel nog 1-2 duidelijke bewegingsfoto's.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:05

ik vind hem toch best prijzig zonder papieren, hengst, 2.5 jaar. nopes zou ik zelf ook zeker een deel vanaf bieden. en zo op foto ook niks bijzonders.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:12

StalNollie schreef:
ik vind hem toch best prijzig zonder papieren, hengst, 2.5 jaar. nopes zou ik zelf ook zeker een deel vanaf bieden. en zo op foto ook niks bijzonders.

Dat dacht ik ook. Maat is ook niet ideaal net geen paard en ook geen d-pony.

En de combi snel weg geeft inderdaad lage en in jouw ogen onzin biedingen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:18

ook dat is inderdaad een min punt ik heb hier een een pony staan 1.36 jeetje wat een rot maat om te verkopen, kappen veel mensen op af.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:57

1.36 is toch een grote c pony? Mijn zusje had vroeger een C van 1.33 en die vonden ze allemaal te klein, ze wouden een grote c van ongeveer 1.36, want daar kon hun kind nog wat langer op doorrijden (of dan kan kon die hoger springen ook zo iets). Volgens mij maakte die 3 cm niet uit maargoed.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:52

@Stalnolie en Lienek: of prijzig of niets bezonders ligt alltijd aan de persoon. Iedereen zijn smaak en geld
;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:59

Vond de prijs anders ook vrij hoog voor dit type paard wat met spoed weg moet.. En dan kun je wel zeggen dat is ieder z'n smaak, maar tis wel kiezen of delen in dit geval.

Als er zo'n haastige spoed bij is kun je zakken in prijs maar als je niet wilt zakken heb je hem gewoon langer op stal staan.

En hij zal het heus waard zijn, maar met zo'n tekst had ik ook een flink stuk lager geboden.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:00

Ik zou zelf niet meer dan900, - geven voor je hengst, maar dat is mijn mening. :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:32

sasja0705 schreef:
@Stalnolie en Lienek: of prijzig of niets bezonders ligt alltijd aan de persoon. Iedereen zijn smaak en geld
;)

Dat is beetje onzin natuurlijk. Paperloos, maat en leeftijd hebben nu eenmaal een bepaalde waarde. Ik vind de vraagprijs ook echt hoog voor een 2,5 jarige kruising hengst die een E gaat worden waarschijnlijk. Die maat is niet geliefd.750€-1000€ maximaal.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:05

DatBenIkNou schreef:
sasja0705 schreef:
;)

Dat is beetje onzin natuurlijk. Paperloos, maat en leeftijd hebben nu eenmaal een bepaalde waarde. Ik vind de vraagprijs ook echt hoog voor een 2,5 jarige kruising hengst die een E gaat worden waarschijnlijk. Die maat is niet geliefd.750€-1000€ maximaal.

Het lijkt mij ook lastig met dat Fries wat erin zit. Vaak is Fries als kruising al niet helemaal geweldig voor veel mensen, en persoonlijk zou ik dat ook niet in mijn pony of paard willen. Als ik voor een Fries zou kiezen, dan liever een volle. Zijn maat vind ik op zich niets mis mee, hij zal zo goed als paard uitgroeien, dus als klein paard zou je m nog wel aan kunnen prijzen. Dat ie die 2 of 3 centimeter mist straks maakt dan ook niet veel meer uit in mijn ogen. Ik zou ook voor rond de 900 euro gaan denk ik met deze.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:27

Tja, kruising, hengst en 2,5 jaar oud. Daar is maar weinig markt voor. Wil je er meer voor vangen, zal ruinen een oplossing kunnen bieden. Je hebt jezelf aardig uit de markt geprijsd. Op dit moment zijn de prijzen weer lager aan het worden ivm stal seizoen. Maar als ik kon kiezen tussen een merrie met vol papier, maar kleiner in diezelfde prijsklasse, ging ik voor de merrie.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:34

voor verkoop is enkele cm's echt van belang zeker voor sport. (wist ik ook niet tot ik daar meer naar ging rond vragen)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:51

Klopt helaas had zelf een D pony van 1.41 en die vonden ook heel veel mensen te klein.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:52

Meeste mensen zullen hem ook ruilen en tel dat er bij op en dan is het e cht een fiks bedrag voor zo'n paard. Uiteraard wat de gek er voor geeft maar dit type paard heeft op de markt toch een bepaalde waarde

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:53

Het is net wat je doelstelling is, maar idd voor de sport zijn zelfs halve centimeters al belangrijk.
Maar voor recreatie of mennen is het al iets minder belangrijk. Voor mennen zijn de gangen juist weer belangrijker en voor recreatie de braafheid.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:20

Prijzig mag zijn maar
a) is het een vp
b) hou je daarmee handelaren of mensen die voor een prikkie willen kopen (omdan alsnog weer duurder te verkopen ) op afstand en verklein je de mogelijkheid dat hij een " Wanderpokal" wordt
En:
c) het staat niet voor niets dat de prijs besprekbaar.

Dat zijn leeftijd en de jaargetijd er niet optimaal zijn - het zei zo

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:51

Maar dan moet je ook niet verwachten dat ie met een week verkocht is..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:52

sasja0705 schreef:
Prijzig mag zijn maar
a) is het een vp
b) hou je daarmee handelaren of mensen die voor een prikkie willen kopen (omdan alsnog weer duurder te verkopen ) op afstand en verklein je de mogelijkheid dat hij een " Wanderpokal" wordt
En:
c) het staat niet voor niets dat de prijs besprekbaar.

Dat zijn leeftijd en de jaargetijd er niet optimaal zijn - het zei zo

Maar verbaas je dan niet dat hij niet snel verkocht wordt...
Als er spoed bij zit, zal je wat concessies moeten doen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:52

Oh haha zelfde gedachte Froukje :D

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:27

Ik denk dat hij als ruin een stuk sneller verkocht is

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:24

Ik gok ook dat je hengst er te duur opstaat. Verkeerde jaargetijde vooral. Hier ook mega veel reacties gehad op kijn advertentie voor mijn. welsh A, en de biedingen die ik kreeg soms :+

Vorige week zaterdag kwamen er trouwens kijkers, echt te belachelijk voor woorden. Van tevoren duidelijk aangegeven ( zowel in mail als in de advertentie) dat de pony niet voor jonge kinderen of beginners is en dat ze qua rijden heel basis is. Het is namelijk vooral een menpony, en pas sinds enkele maanden onder het zadel. Ze stond dan ook te koop als menpony/fokmerrie/leading rein pony in de advertentie om die reden.

Komen ze aan, meisje van 8 ( hadden we goed overlegd, was een twijfelgeval qua ervaring, dus wilden het wel proberen), moeder, en een of andere springhandelaar uit de buurt.

En toen begon de ellende.. Snel snel snel opzadelen, allemaal kritische vragen over hoe vaak ze sprong, waarom we geen oefenparkoursen met haar hadden gedaan, en waarom er in de advertentie stond dat ze concours ervaring had en nu niet bleek te hebben ( er bestaat nog zoiets als dressuurwedstrijden meneer :+ )

In de bak echt dat meiske afblaffen ' houd je been lang, teugel eraan' etc etc, allemaal superkort en zakelijk, totaal geen reactie van beide om te praten over de pony of de ervaring van het meisje.
Wilden ze dus serieus meteen een flinke stijl opzetten na 15 minuten :=
toen ingegrepen en aangegeven dat ze dat niet van de pony mochten verwachten, start dan even laag en bouw het op? Pony heeft hooguit 8 keer gesprongen in haar leven, kan best een sprongetje van 40/50 cm maken, maar niet op deze wijze. Pony heeft trouwens alles superbraaf en netjes gesprongen.

Kreeg ik te horen dat de pony voor 13 jaar oud totaal geen ervaring had en te duur was.
Dit was geen pony waar het meisje meteen mee op concoursen de ring in kon. ( nee duh.....)
De pony is ervaren, als menpony enkel en dubbelspan, marathons en dat soort dingen. Dat hun prioriteit bij het springen ligt is dan niet mijn probleem of die van de pony natuurlijk.
Op mijn wedervraag dat ze waarschijnlijk op zoek waren naar een kant en klare L wedstrijdpony en waarom ze dan bij deze komen kijken terwijl duidelijk was dat ze geen springpony was, is nooit een antwoord gekomen.

Terug bij stal werd de pony afgezadeld, wederom flink afstandelijk allemaal, en werd het 8 jarige meisje medegedeeld die nog stond te knuffelen ' kom, we gaan, we hebben nog mee te doen vanmiddag'.
Ze waren in totaal 45 minuten geweest :=
Ze zouden het nog overleggen in de auto..
Tot op heden ook nooit geen boe of bah meer gehoord of even een appje dat ze er niet mee doorgingen. Echt niet netjes :n nare nare spring sportlui waren dat hoor.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:42

Wat een mensen zeg :? Je zou bijna denken dat ze jouw advertentie in de war haalden met een andere :+

kruimeltje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:39

hier op bijrijder gezocht ook amper reactie's.. Geen idee waar het aan ligt.