Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:47

fokfanaat: benieuwd hoe de "cowboy" het gaat aanpakken :) hopelijk is hij daarna van zijn bokkige gedrag af :j

Blohal: mooi gemaakt! :j

Vencedor: hoi! Wat sneu van je paard, maar fijn dat je bezig kan zijn met een jonkie nu! Verzet idd de gedachten! :)

Polo: Dan is het idd wel leuker om erlangs te staan dan erop als ze zo doen :)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 11:07

Vind het ook heel leuk om je te helpen Blohal, gaat helemaal goed komen! Heel leuk gedaan trouwens je onderlapjes, ik wil nog een oranje hebben voor tijdens mij wedstrijden. Dus ik ga gelijk even knutselen thuis, haha.

Vencedor, soms is het inderdaad beter om weer lekker verder te gaan en je gedachten te kunnen verzetten met een nieuw dier.

Leonie, altijd lekker om even alles te laten checken. Volgende week komt de Osteopaat voor Hinde. Ze heeft nergens last van, maar vind het toch altijd fijn om alles goed bij te houden.

Hoe hebben jullie je paarden staan qua ijzers? Mijne staat nu alleen voor op ijzers. Maar zit te denken om haar ook achter op een ijzertje te zetten.

vencedor

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:14

we zullen zien wat deze gaat brengen :). Hij lijkt kwaliteit zat te hebben, even kijken wat hij straks onder het zadel gaat doen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:32

Hier komt ook elk half jaar de osteopaat, gewoon om ze effe lekker los te maken indien nodig, of ze nu last hebben of niet :)
Mijn 7-jarige staat rondom op ijzers en mijn jonkie staat zonder ijzers. Als hij nu aan het werk gaat, gaat de smid bekijken of hij voor een ijzertje moet hebben of niet. Denk het niet hoor, staat mooi op de voeten.

Vencedor: spannend!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:59

Beide paarden staan bij mij zonder ijzers, zowel mijn wedstrijdpaard als de jonge :) Jonkie gaat zondag voor het eerst mee naar een wedstrijd. We gaan hem nog niet starten, maar wel een keer rondrijden tussen de andere paarden enzovoort.. Kan ie ook weer veel van leren :)

Fysio doe ik ook 2x per jaar, meestal zijn er geen grote problemen maar dan ben je er iig wel op tijd bij :)

Welkom Vencedor!

Succes bij de 'cowboy' fokfanaat! Ik zou het al eng vinden als mijn paard daarnaartoe moet, hopelijk hoeft het maar 1x en is hij daarna wel braaf :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:59

Hier geen ijzers voor de puppie. Hoop dat ook zo lang mogelijk uit te stellen. Eigenlijk pas als we willen gaan crossen. Hoop dressuur gewoon zonder te kunnen starten.
Mijn huidige paard trapt er regelmatig een ijzer onderuit en zit niet te wachten op nog zo'n mormel. Die heeft het laatste springparcours ook weer lekker lopen krabbelen van achter omdat hij 2 weken achtereen een achterijzer er af trapte en ik het dus zat was.

Ik doe niet echt een preventief fysio. Hij is wel 2 keer nagekeken voor ik er op ging omdat hij tijdens de castartie zulke smakken gemaakt heeft. Toen werd hij helemaal goed bevonden. Nu alleen als ik zou voelen dat hij ongelijk is. Al kan ik daar nog maar weinig van zeggen. Daar hebben we nog niet echt de rijtechnische vaardigheden voor.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 16:48

Eergister weer een lesje gehad met Hinde. Ze kon de laatste tijd soms heel erg terug vallen als we een overgang naar stap maakte, dan ging ze gelijk heel traag stappen. We zijn haar dus iets vlugger aan het maken door maar 2 passen te stappen en daarna gelijk weer aan te draven. Dit pikte ze erg snel op en vond ze ook nog is leuk, haha. Verder bezig om haar steeds iets verder uit te schuiven en goed vanuit de schoft te laten zakken.

Afbeelding

Afbeelding

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:42

Mijn toekomstige rijtopper is nu net 10 dagen bij de zadelmak maker. Ze hebben er vandaag opgezeten en gestapt. Erg blij dat ze er op hebben gezeten. ik kan niet wachten.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:09

XUlyssesX schreef:
Mijn toekomstige rijtopper is nu net 10 dagen bij de zadelmak maker. Ze hebben er vandaag opgezeten en gestapt. Erg blij dat ze er op hebben gezeten. ik kan niet wachten.

Waar laat je dat doen? :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:21

Ziet er goed uit yentle. Bij wie les je?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:26

Mooi Yentl ze ziet er goed uit. Ik heb dat ook met Hudson dat hij de overgang naar stap zo terug komt... Was er ook mee begonnen om vlak erna weer weg te draven ;)

Spannend Ulysses , hoe was het gegaan ?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:27

Terug vallen in draf- stap herken ik ook. Draf halt is blijkbaar makkelijker :?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:09

Charica schreef:
XUlyssesX schreef:

Waar laat je dat doen? :)

Bij Feitsma en van Hall

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 21:49

@ Leonie, ik les bij Tim Coomans en Adrianne Wigmans!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:43

echt een mooie combinatie zijn jullie, nou een x mooie fotoos's maken! ;)

de mijne was verdorie weer niet braaf, dus die mag daar blijven totdat het beter gaat. Ik hoop toch echt dat het nog een amateurpaard gaat worden, zo vreemd, moeder is het braafste paard dat ik ken, en vader staat bekend om zijn fijne karakter. Dier is in de omgang ook zo braaf en koel in de kop

hopen maar dat het snel beter gaat.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:45

Ooh dat is oliebol zeg :(. Raar als de rest van de fam zo makkelijk zijn. Hopelijk draait hij bij.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:42

Soms moeten ze er even door fokfanaat! Komt vast wel goed :j

Hurricane snapte de bijzet vandaag al beter :j Morgen nog even bevestigen en dan mag hij donderdag vrij als er concours is op stal. Vindt drie dagen achter elkaar altijd wat veel voor die jonkies, maar komt nu even zo uit :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 04:43

Gadver fokfanaat :( .. Ik hoop echt dat het beter wordt.

Wat fijn Gomir, 3 dagen achter elkaar is ook veel maar soms even nodig ;) .. Hudson pak ik meestal om de dag. Vandaag gaan we weer even rijden, heb er zin in ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:07

Yeentl, jullie zijn echt een mooie combi om te zien.

Fokfanaat, dat is even geen leuk nieuws. Nog even volhouden. Misschien alleen een aanloop probleem.

Gomir, je gaat lekker zo!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:13

Yeentll: wat een mooie combi zijn jullie! Hinde ziet er top uit, een echt meisjespaard :j
Die overgangen vinden ze idd nog niet altijd zo simpel, halt lijkt idd soms iets makkelijker te gaan. Benieuwd of Rico de uitzondering gaat zijn of de regel :)

Ulysses: spannend seg! Lijkt me dat ze er ook rustig hun tijd voor nemen! Hoe lang blijft hij daar?

Fokfanaat: ai toch, karakterkop heb je daar seg! Hopelijk snapt hij het spelletje na een paar keer wel en is het dan ook goed voor de rest van zijn dagen!

Gomir: Hier doen we meestal 3 dagen per week, hoe dat uitkomt is van week tot week verschillend naargelang de ruiters tijd hebben om te rijden :) Meestal ook maar een half uurtje max en na een half jaar wordt dat verminderd naar 2x per week gedurende een maand of 2 en dan een maand of 4 vakantie.
Nadien pakken we ze op en kijken we naar behoefte en nood vanuit het paard hoe vaak ze gereden worden.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:42

@Charisma
Ze hopen tussen de 4/6 weken hem klaar te hebben voor mij.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:49

Das een mooie tijd :j dan kunnen ze lekker rustig aan doen.
Rico gaat normaal 1 maandje uit logeren.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:25

Die van mij loopt niet buiten dus het is of aan de longe of los in de bak. Aangezien morgen geen gelegenheid is om iets aan training te doen pak ik hem dan vandaag maar even door. En dan is de bijzet wsl ook meteen een soort van bevestigd, dat is het voordeel van een paar dagen achter elkaar door pakken. En in het weekend ben ik aan het werk dus dan doet hij weer even wat minder.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:47

Weer een mijlpaal bereikt vandaag :D ik heb met m'n knappe pup in de buitenbak gereden alleen ,
Hij dacht dat hij op een andere plaats was, dus hij was erg aan het brullen aan de lijn ;) toen erop.. Hij stond niet stil dus dat was een uitdaging hihi.. Uiteindelijk een klein momentje gevonden en gelijk opgestapt ( na erachteraan te hebben gehupt met 1 been in de beugel ;) ) hij maakte zich iets groot maar bleef vreselijk braaf.. Eerste paar rondjes was het stuur even zoek maar na een paar rondjes hersteld. Linksom en rechtsom gereden echt top, ben heel blij met deze stap.. Weer een stukje vertrouwen erbij ;)

Morgen naar de pavo cup finale en vrijdag ochtend weer lessen in de buitenbak :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:49

wat fijn dat het zo goed ging! stoer hoor, op zo'n brullerd stapen!