[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aniquegraaf

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:28

Super! En wat goed dat je hem niet verkocht hebt!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:12

WAT GAAAFF! :):)

Ik wist dat jullie bij elkaar hoorden , top team <3

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:01

Prachtige foto's! Schitterend paard. En als je ziet vanwaar jullie komen, knap hoor! (En ik hoop ondertussen over enkele maanden ook dergelijke foto's van mijn dochter met haar paard te posten, ik spiegel me vaak aan jullie).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 22:30

Vandaag even een dieptepuntje. Bijrijdster en Fie hadden vandaag les, maar hij was behoorlijk fris plus toen ze erop ging weer in de paniek. Hij is dus ook de lucht weer in gegaan en heeft het op een rennen gezet, waarna zij eraf is gesprongen. Daarna toch nog even doorgezet en het aandraven werd als vanouds aangalloperen ipv draven. Ik zag weer even de oude Fie terug en voor bijrijdster voelde hij ook niet echt lekker. Toch nog iets ontspannen kunnen rijden in de stap en wat kunnen doen, maar achteraf aan de rug te voelen was die weer wat harder/gevoeliger.

Volgende keer dus weer even goed luisteren naar hem, hij gaf het weldegelijk weer aan. Ik wijt het nu aan de kou/regen wat op zijn spieren kan hebben geslagen (hij staat sinds een paar weken 24/7 buiten), maar we gaan het weer in de gaten houden..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 22:31

Marein schreef:
Prachtige foto's! Schitterend paard. En als je ziet vanwaar jullie komen, knap hoor! (En ik hoop ondertussen over enkele maanden ook dergelijke foto's van mijn dochter met haar paard te posten, ik spiegel me vaak aan jullie).

Ik ben zeer benieuwd! Link je topic maar even door over een paar maanden :D

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:52

Kreeg net een idee toen ik nog even terug ging naar de filmpjes op de vorige pagina. Misschien zou je een tijdje kunnen proberen om hem langer en lager in te stellen. Hij loopt natuurlijk geweldig mooi en super constant voor zo'n jong paard, maar misschien is het zo vroeg in zijn leven toch wel fijn om nog wat meer zijn rug te laten gebruiken en te trainen via de lange lage lijnen. En dan kun je hem na wat meer training vast nog makkelijker oppakken en is zijn rug wellicht wat sterker dan nu.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 22:55

Heb je gelijk in, vooral in de buitenbak hebben we hem wat "korter". In de binnenbak zakt hij wel een stuk lager en is er meer ontspanning. Zal kijken of we daar in de buitenbak ook weer naartoe kunnen werken :j zou makkelijk moeten kunnen. Ik zal morgen eens beginnen met de dubbele lijnen en zo lang en laag vragen :j kijken wat dat ook met zijn rug weer gaat doen.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:02

top!
succes!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:19

Jeetje dat is balen zeg!

Je zou je haast gaan afvragen of hij niet iets mankeert in zn rug...
Steeds terugkomende reacties..harde rug..

Hopelijk is ie snel weer de oude!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 15:54

Jolliegirl schreef:
Jeetje dat is balen zeg!

Je zou je haast gaan afvragen of hij niet iets mankeert in zn rug...
Steeds terugkomende reacties..harde rug..

Hopelijk is ie snel weer de oude!

Hij was juist alleen maar zacht de afgelopen tijd, maar hij staat nu 24/7 buiten en het is flink afgekoeld incl regen... Volgens dierenarts, osteopaat en masseur is het echt een spierkwestie. Hij loopt na behandeling vaak als een zonnetje en met de oefeningen van de osteopaat bleef hij dus wel echt mooi zacht!
Maar mocht dit wel onverklaarbaar terug blijven komen, dan deins ik er niet voor terug hem alsnog op de foto te zetten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:59

Misschien komt die spierspanning (vastzittende spieren) toch van stress. Dan krijg je natuurijk zo'n cirkeltje, waarbij geestelijke spanning en lichamelijke spanning elkaar in de weg gaan zitten.

Wel balen! :(

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 22:56

Jessix schreef:
Misschien komt die spierspanning (vastzittende spieren) toch van stress. Dan krijg je natuurijk zo'n cirkeltje, waarbij geestelijke spanning en lichamelijke spanning elkaar in de weg gaan zitten.

Wel balen! :(

Vraag me af waar de stress die dag vandaan kwam dan, aangezien hij juist de afgelopen weken liever lui dan moe z'n rondje liep (anders zou ik er zelf echt niet los op gaan galloperen :n )
Ik weet wanneer hij gespannen is inmiddels, iets wat ik afgelopen weken dus echt niet heb gezien.

Nouja, dubbele lijnen laat ie iig lekker los (gister bij mij en vandaag bij bijrijder) en wilt hij op licht contact al lekker lang en laag. Voelt iig nog prettig.
Morgen eens met zadel op longeren en goed blijven voelen en kijken :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:36

Ik denk ook niet dat het stress is die ineens op komt, maar iets wat hij toch opbouwt. Net als mensen stress kunnen ervaren en hierdoor last hebben van hun nek schouders.

Ik zit maar gewoon hardop mee te denken hoor, ik ken je paard natuurlijk helemaal niet! :)

Hij oogt mij, al vanaf begin topic, als een Right Brain Introvert. Al zag je de spanning in het begin van je topic wel duidelijk(er). Het lijkt dan alsof dit type paard dan uit het niets ontploft.

En wat ik toch zorgelijk zou vinden zijn die spieren. Waarom heeft zo'n jong paard daar zo'n last van en keert het toch steeds weer terug? Dat moet toch ergens vandaan komen? Vandaar mijn eerder genoemde theorie...

Maar nogmaals, het zijn mijn hersenspinsels n.a.v. wat ik hier lees en zie. :)

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:40

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Ik las ook iets van vastzitten in t lichaam, mijn ruin staat ook 24/7 buiten. Is nu 7 jaar en als het heeft geregend of bij kou zit hij ook behoorlijk vast. Vooral laatste stuk rug/bekken. Dierenarts dacht niet dat hij wat aan zijn rug mankeerde evenals de osteo en de fysiotherapeut. Misschien dat een regendeken zal helpen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:27

Jaaaa!
Na bijna 2 maanden niet onder het zadel te zijn geweest (last van rug dus rust, gekraakt door dierenarts, bijrijdster op vakantie, etc.), heb ik vandaag voor het eerst zelf weer op Fie gereden! :):) (bijrijdster heeft 2x gereden van de week, wat ie echt zoo braaf deed!)
Ik ben zelfs ZONDER HULP (zelfstandig en los dus!!!) met het krukje erop gestapt en heb gelijk los gereden!
Kijk! :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:29

Jaaaah! Ik zag de foto's al op fb *D. Super gaaf dat het nu allemaal zo goed gaat, en dat te bedenken dat je hem bijna verkocht had.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:40

Wat een geduld heb je toch!!! Ga zo door!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:42

Mjetterd schreef:
Jaaaah! Ik zag de foto's al op fb *D. Super gaaf dat het nu allemaal zo goed gaat, en dat te bedenken dat je hem bijna verkocht had.

Wat ben ik blij dat dat niet is doorgegaan.. :o
Hij is echt zo leuk en zo ontiegelijk lief! Goud waard.. <3

@ Patricia: soms komen er levenslessen op je pad :Y) Geduld is het sleutelwoord toch? :))

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:58

Ja zeker en iedereen roept het maar wie houd dit vol ;)

Mandytj89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:20

Ik heb echt respect voor jouw geduld en doorzettingsvermogen!!! Ziet er goed uit!!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:55

Dreamy schreef:
Jaaaa!
Na bijna 2 maanden niet onder het zadel te zijn geweest (last van rug dus rust, gekraakt door dierenarts, bijrijdster op vakantie, etc.), heb ik vandaag voor het eerst zelf weer op Fie gereden! :):) (bijrijdster heeft 2x gereden van de week, wat ie echt zoo braaf deed!)
Ik ben zelfs ZONDER HULP (zelfstandig en los dus!!!) met het krukje erop gestapt en heb gelijk los gereden!
Kijk! :

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heeeeee daar zijn ze weer !

Ik weet niet of ik het zo mag zeggen , maar ben onwijs trots op jullie ! En vooral op jou , dat je het nog een keer hebt geprobeerd en je geweldige paard niet hebt opgegeven .

Keep up the great work ! *\o/*

stap stap ,
Elke stap heeft in zich wat er nodig is voor de volgende stap :o

En deze mag je ook onthouden ;
alles komt goed , zo niet ?! DAN TOCH !
En daar zijn jullie het voorbeeld van <3

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:02

Geweldig, dat je toch uiteindelijk de juiste beslissing hebt gemaakt.
Ik ben zo blij voor jullie. Wat een verschil met een paar maanden geleden!!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:32

Echt super tof dat je nog een update plaatst!!
ongelooflijk wat je bereikt hebt! wie had dat gedacht! Het is dat het zo moest zijn!!
Super gedaan meid!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 07:55

Ik zit op een roze wolk na gisteren. IK WIL WEER :):) En het kán nu eindelijk gewoon, écht op mijn eigen paard rijden! Superblij! Alleen nu even een lekkere rustdag :j

Superbedankt voor alle lieve woorden en steun nog steeds :D Binnenkort zal ik wel Rij-Itp topic's aanmaken, dan zal dit topic denk ik wel langzaam naar zijn einde gaan.

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:44

*\o/* TOPPERS!!!! +:)+