[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:39

Iessie schreef:
Wat een schreeuwerige adv heb meteen weggeklikt. Maar wat ziet dat beestje eruit zeg :x
Op die 3de foto ziet hij eruit alsof hij al de pijp uit is..

HAHAHA nou indd :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:41

Lievemeid

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:48

Tsja..hij is nog te jong om er echt iets mee te doen, het is nog een hengst. Castreren, laten beleren, kost allemaal geld. En de eerste tijd kun je er nog niks mee. En je moet nog maar afwachten wat zijn karakter onder het zadel is, misschien is hij dan helemaal niet zo meewerkend..

Ik heb eens een jong paard gehad en van mij hoeft het niet meer. Als er nog eens een paard komt wil ik er een die al goed doorgereden is.

Maargoed dat is mijn mening :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:52

Iessie schreef:
Tsja..hij is nog te jong om er echt iets mee te doen, het is nog een hengst. Castreren, laten beleren, kost allemaal geld. En de eerste tijd kun je er nog niks mee. En je moet nog maar afwachten wat zijn karakter onder het zadel is, misschien is hij dan helemaal niet zo meewerkend..

Ik heb eens een jong paard gehad en van mij hoeft het niet meer. Als er nog eens een paard komt wil ik er een die al goed doorgereden is.

Mja, als je goed naar het karakter van het paard kijkt, dan kun je uittekenen hoe hij onder het zadel zal zijn. Dat wijkt vaak niet zo enorm af, mits je hem van een gedegen opleiding voorziet, danwel laat voorzien...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:55

Iessie schreef:

Ja het kost allemaal geld, maar kijkt naar wat het paard kost. Je geeft er geld aan uit om het een goed paard te maken. Niet iedereen 'laat beleren'. Dat doe ik namelijk niet... Ik doe het samen met iemand op eigen terrein, ik wil me er zo veel mogelijk mee bemoeien...

Het geld wat je uiteindelijk hebt uitgegeven, daar had je een paard van kunnen kopen die al zo ver was. Maar dan doe je het voor jezelf.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:16

Dat een paard maandelijks geld kost (vooral als je hem in pension moet stallen), dat weet ik zelf ook, ;) maar ik vind het jammer dat als je er veel moeite en tijd in hebt gestoken en het gaat uiteindelijk toch niet.
Zelf heb ik toch het idee dat het karakter al meer is gevormd bij een volwassen paard dan bij een jaarling/twenter.

Voordat er gezegd wordt dat ieder paard zonder consequente aanpak in een monstertje op 4 benen veranderd, dat snap ik. :j

Edit: als het paard je aanspreekt: absoluut gaan kijken hoor. Misschien is het wel je droompaard! :) :)
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 28-10-12 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:27

Ik zoek wel een springer, denk niet dat dit echt een goede springer is.

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:27

die vos is echt gaaf! Wat een stoer ding, wat een uitstraling.
Zal je net zien Nicole, besloten om te wachten met een nieuwe aankoop, kom je de een naar de andere tegen.

Amarial gefeliciteerd! Leuk dat je merrie zich ook thuis voelt op haar nieuwe plekkie! Past springen beter bij haar?

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:59

Ik heb gereageerd op deze advertentie: http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/594 ... gpony.html
Iemand op of aanmerkingen, ga de pony vrijdag proefrijden.

Ik ben het trouwens roerend eens met Iessie, als een paard al iets met je doet op de foto kan je het beste maar gaan kijken hoe het in het 'echie' is, misschien is het idd wel je droompaard.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:16

Jong paard geen probleem, alleen niet een magere kopen.
Ze zijn niets voor niets zo mager dan.. ;)

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:16

Evelien_1987 schreef:
die vos is echt gaaf! Wat een stoer ding, wat een uitstraling.
Zal je net zien Nicole, besloten om te wachten met een nieuwe aankoop, kom je de een naar de andere tegen.

Amarial gefeliciteerd! Leuk dat je merrie zich ook thuis voelt op haar nieuwe plekkie! Past springen beter bij haar?

Ja zekerweten :j Ze heeft zo veel energie dat moet er echt uit gereden worden!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:29

Over die echte 'paardenmensen' gesproken. Bij mijn haflinger die toen te koop stond kwamen een keer een meisje en haar vader kijken, ze hadden een expert meegenomen want het zou de eerste pony worden. Meisje was 14 en had al 2 jaar niet op een pony gezeten, maar goed. Zegt meneer de expert: goh, hij heeft wel wat weinig aftekeningen. Dat was zijn enige toevoeging, en hij vond het wel een goede combinatie. Dat kind kon de al niet te makkelijke haflinger niet eens in draf krijgen.

Over JVDH, daar heb ik, toen het helemaal stil lag met de verkoop van mijn haflinger, nog naar gebeld. Was een prima pony van 8 jaar maar ik kon hem niet aan, daarom was hij ook een tijdje niet echt gereden, niet echt goed voor de verkoop dus. Omdat ik de handel wel een beetje ken, laat ik me niet gek maken. Heb meneer gevraagd wat hij wilde geven nadat ik de situatie had uitgelegd, ja 500 euro mevrouwtje, ik zei: dacht het niet meneertje. Waarop hij geirriteerd raakte.

Tot zover mijn ervaring met JVDH, ze komen nogal vaak voorbij hier. Ook gezonde paarden kunnen dus daar komen, met mijn haf was niks aan de hand verder. Kwestie van goed kijken en keuren.

Gelukkig is de mijne inmiddels verkocht, aan een superadresje.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:31

mijn paardje is vandaag weggegaan naar de nieuwe eigenaar.

zoveel verdriet dat ik gewoon ben vergeten te vragen naar zijn gegevens en of ik nog eens mocht komen kijken :( kon geen woord uitbrengen..
en nu blijft het moeilijk die lege stal..

nu rustig opzoek naar een betuigde pony of paard. (liefst nog een haf ofzo)
durf en mag jammer genoeg niet meer rijden wegens lichamelijke redenen.
dus ga overstappen op mennen

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:40

Maaike wat wil je nu zeggen met echte paardenmensen...degene die hun hadden meegebracht
Was er dus duidelijk geen .maar de echte kenners haal je er wel uit hoor

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:42

maudenmarc schreef:
Maaike wat wil je nu zeggen met echte paardenmensen...degene die hun hadden meegebracht
Was er dus duidelijk geen .maar de echte kenners haal je er wel uit hoor

Er zijn zoveel mensen, ook hier, die claimen alles te weten. Zo ook deze man, het was maar een voorbeeld.
Echte kenners herken ik inderdaad ook wel, ik schaar mijzelf daar niet onder. Ben niet feilloos als het om paarden gaat.
Maar ik denk dat er een hoop rotte appels tussen zitten, als het aan deze man lag was mijn haflinger met een onervaren meisje van 14 meegegaan, zoals ik hem ook heb gekocht. Groen + Groen = blauw. Een combi die ik in de toekomst graag voorkomen zie worden.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:43

die grote letters in adv zijn irritant....

en die magere :oo oei! idd geen wonder dat dat dier braaaafff is!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:47

Nou de tinker waar ik vanmiddag achteraan heb gemaild, gaat ook niet door.
Het leek zo'n leuk beestje..
Maar helaas, ook al te duur...

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:48

Wat is je budget dan Fleurtjuh?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:49

Helaas is dat nog maar 1000...
Maar spraen gaat helaas niet zo snel als je maar 1 keer in de maand loon krijgt and thats it..

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:50

ik krijg ook 1x pm loon ;)
maar wat zoek je dan? kruizing tinker fjord leeftijd ect?

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:52

Dat is idd niet veel, misschien beter even wachten tot je wat meer uit te geven hebt. Er zijn natuurlijk ook nog bijkomende kosten als harnachement en bv. keuring.
Kan me voorstellen dat het erg frusterend is hoor.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:52

Ras maakt me niet erg uit, maar ben niet erg fan van fjorden haflingers en friezen.
Verder zoek ik iets dat ingereden is tussen de 4 en de 12/13 jaar.
Zou leuk zijn als ie kan springen of western is beleerd maar niet verplicht.
Graag wel verkeers mak, maar is ook niet verplicht.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:54

1000 euro is wel een erg laag bedrag.. :)
maar je kan geluk hebben :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:56

Als je elke maand het uitgespaarde stalgeld erbij doet schiet het bedrag snel omhoog.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:56

met dat bedrag is het wel onhandig als je niet voor fjorden, haflingers of dravers wil kiezen.
en... springen en western????