Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EsterW

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:56

@M8eld: gefeliciteerd! Wat is de afstamming van je merrie? Ze oogt groot? (Of ben jij niet zo groot?)
(Ze heeft veel weg van de mijne, vandaar vraagje uit nieuwsgierigheid.)

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:48

Dankje, het is een Caretinos x Flemmingh. Ik schat haar zo'n 1.73 als ik haar naast mn andere paard zie. Ik ben zelf 1.71 maar ze is best wel fors gebouwd waardoor ik wat breder zit :D . Heb ook niet super lange benen ;) .

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:20

Gefeliciteerd Eva!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:13

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten :D

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:53

Gefeliciteerd m8eld!

Ik heb vandaag eindelijk alvast een stal geregeld.
Nu het paard nog... :P

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:36

Ik volg het dan wel vanaf de andere kant, maar ik wilde toch even met jullie delen hoe wij ons ' verkooptraject' doorzetten. Ik heb Another vanaf vandaag ' officieel' te koop staan :) .
[RIJ-ITP] Another 4 weken ohz , de vorderingen(springen en galop )

Gefeliciteerd Eva, ik vond het erg vriendelijk van je dat je PB' de dat je iets anders gevonden hebt :) . Krijg je ook niet altijd te horen namelijk!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:39

Weet niet of het al eens gevraagd is, maar welke nadelen/gevolgen zijn er verbonden aan een paard zonder afstamming?
Ik heb namelijk een leuke vierjarige op het oog, perfect binnen mijn eisen, ruim binnen mijn budget, en staat bovendien nog eens vlakbij. Hij is alleen stamboomloos. Chip en paspoort zijn wel in orde. Bedoeling zou zijn om wedstrijden te rijden :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:41

Zolang je er niet mee wil fokken zie ik geen nadelen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:44

Even een vraagje wat zijdelings te maken heeft met de aankoop van een nieuw paard.

Hoe zit het met dat inlegvel wat in het paspoort moet zitten?
En als dit er niet inzit kun je het dan nog aanvragen of hoe zit dat?
Het heeft er toch mee te maken of je paard wel of niet aangeboden mag worden voor de slacht?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:45

Misschien een hoop voordelen omdat je geen ' vooroordelen' hebt haha :+ . Hoeveel mensen een paard al niet laten staan vanwege zijn ouders. Bij ons is het gezegde: ' Hij kan nog zulke goede ouders hebben, die komen echt niet helpen duwen!' :')

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:51

Is er nog iemand die een leuke e-spring pony zoekt? Ben vandaag bij eentje wezen kijken maar aangezien dressuur het belangerijkste voor mij is is het denk ik niet zo handig om een springpony te nemen! Dus als iemand er nog een hele goede zoekt voor een leuke prijsje (ik ken de mensen ook) pb!
Btw. ik ben dus nog steeds op zoek naar een sport pony die vooral goed kan dressuren maar ook wel eens zin heeft om een spring parcoursje te lopen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:01

Liever een goed paard zonder papier dan een slechte met een goed papier.
Er zijn echter mensen die alleen een paard willen kopen met papier, dus bij evt. verkoop in de toekomst is je markt wel wat kleiner.

Enige nadeel van geen papier is dat je de evt karaktertrekken van ouders niet mee kan nemen. Zo zou ik bv niet graag een Jazz willen, omdat ik hier teveel moeilijke van gezien heb.

Ulfeino, het inlegvel is niet verplicht, dit was een oplossing voor paspoorten die het medicijnen vel niet hadden of daar waarvan dit vel vol is. Ik heb overigens nog geen DA meegemaakt die medicijnen hierop registreert.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:06

Hmm inderdaad daar hebben jullie een punt :D
Waarschijnlijk vandaar de lage prijs. Want hij is echt een koopje. Ik heb wel zo mijn twijfels bij de bouw etc, maar daar kan ik als leek niet over oordelen. Misschien waag ik het er wel op om te gaan kijken en als hij me bevalt wordt hij uiteraard gekeurd.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:00

Ben wel benieuwd naar de advertentie :D

Als je wilt fokken moet je een paard zonder papier laten staan, maar voor de recreatie en sport hoeft het geen enkele belemmering te zijn ;)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:02

Cath_16 schreef:
Gefeliciteerd m8eld!

Ik heb vandaag eindelijk alvast een stal geregeld.
Nu het paard nog... :P

Gefeliciteerd iedereen met de aanwinsten! *\o/*
Ik betaal nu al 5 maanden een stal, zonder paard helaas.... :+ Maar het is een mooi plekje en die wil ik niet kwijt. :P

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:03

Ik had mijn box ook aangehouden :j Heb alleen maar één maand reserveringsgeld moeten betalen :+

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:04

Ik vond het wel handig om nu toch eens een stal te huren alvast.
Ben ook al een tijd aan het zoeken maar had toen geen stalling, nu heb ik toch minder stress..
Nu maar hopen dat het een keer mee gaat zitten..

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:07

ruitje schreef:
Bij ons is het gezegde: ' Hij kan nog zulke goede ouders hebben, die komen echt niet helpen duwen!' :')

Briljant!!!
Ik werk met mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking. Ik weet uit ervaring dat een beperking in de beste families voor komt.
daar moet ik altijd een beetje aan denken als ik een paard met een goede afstamming zie.

(eh... heel toevallig heb ik een paard met, naar het schijnt, een mooie afstamming heeft. maar dat is puur toeval)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:08

Hoop het ook voor je, Cath! Jij bent ook al lang aan het zoeken!

Ik wilde mijn fijne plekje gewoon niet kwijt, dus had afgesproken mijn box maximaal drie maanden aan te houden, om te bepalen of ik weer een nieuw paard zou willen en weer paarden zou gaan bezichtigen :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:11

Mijn merrie heeft ook best een mooie afstamming (volle zus van een goedgekeurde dekhengst, Jonhson x Burggraaf), maar ik was niet per se ook zoek naar een paard met een goed papier :n Ben toch niet van plan om te fokken :D

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:16

Yelly schreef:
Hoop het ook voor je, Cath! Jij bent ook al lang aan het zoeken!

Ik wilde mijn fijne plekje gewoon niet kwijt, dus had afgesproken mijn box maximaal drie maanden aan te houden, om te bepalen of ik weer een nieuw paard zou willen en weer paarden zou gaan bezichtigen :)

Ja, al vanaf topic 1. :+
Maar goed er komt vast wel een geschikt paard op mijn pad.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:18

Yelly schreef:
Mijn merrie heeft ook best een mooie afstamming (volle zus van een goedgekeurde dekhengst, Jonhson x Burggraaf), maar ik was niet per se ook zoek naar een paard met een goed papier :n Ben toch niet van plan om te fokken :D

:D ik heb precies zo'n geval! en heb ook geen fok-plannen...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:51

Ik vind papieren volstrekt oninteressant behalve, net als wat Jury zegt, als er echt een afstamming in zit waar ik van gruwel.......

Leuk paard gezien, simpel maar ik denk prima voor het doel waar mijn vriendin een paard voor zoekt dus ik denk dat we dit weekend even gaan kijken.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:20

Mocht er nog iemand een goede 2 of 3 jarige ruin weten met maat en goede bewegingen hou ik me ook aanbevolen.
Het is zo moeilijk iets te vinden, ik leef met jullie allen mee!

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:23

Hallo,

ik meld me hier ook even. Ik ben op zoek naar een jaarlinghengst met verwachte stokmaat van minimaal 1.60m. Kleur en papier vind ik niet van belang. Dus als iemand wat weet dan hoor ik het graag.