Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:55

Ik ben geen orendeskundige. Ik kijk naar de reactie op het been, dat de oren naar achteren gaan en dat hij verder weinig onder de indruk is van de spoor die constant in zijn barst prikt :+

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:57

heee, niets negatiefs over dreamcatchers he? Denk erom! Ik ben juist zo trots op de mijne. En die heeft heeeele lieve oortjes die altijd naar voren staan. Overigens veel betere gangen, in bezit van predikaten en ehh, nou prijs ga ik niet noemen maar komt niet in de buurt van die vos.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:59

Hoi,
Ik heb al een aantal keren gereageerd in dit topic.
Ondertussen hoor ik ook in het lijstje: in-afwachting-van-keuring!!!
Ik heb een Kasparow ruin van 4 jaar gevonden.

Mijn eerste paard had altijd wat en is uiteindelijk afgemaakt. Daarom ben ik best voorzichtig.
Ik heb, voordat het paard gekeurd zou worden, een thermografische keuring laten doen.
Hierbij worden foto's gemaakt met een hittegevoelige camera, waardoor punten in het hele lichaam, waar extra doorbloeding is (en dus warmer), aan het licht komen. Hiermee kunnen kleine blokkades in de rug gezien worden, maar ook andere rugproblemen, problemen in pezen, banden, spieren en botten.
Soms worden er zelfs eerder problemen op zo'n thermografische foto gezien dan dat er bij de rontgenologische keuring uit komen.
Het heeft mij wat extra vertrouwen gegeven. Nu moet het paard natuurlijk ook nog de klinische en rontgenologische keuring doorkomen, maar ik heb er eigenlijk wel wat vertrouwen in!
Misschien is deze voor-keuring voor andere mensen nog een tip.

Groet 3^^

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:00

Nee geen kwaad woord over de jouwe, want ik oordeel niet over iets dat ik nog nooit gezien heb :D Maar ik heb dus wel wat Dreamcatchers gezien (en gereden) en die doen wel de oren naar achteren als je been geeft en doen vervolgens moeilijk als je meer van ze vraagt dan rondhobbelen :+

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:01

Carlito?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:02

Een thermografische keuring? Nog nooit van gehoord maar klinkt interessant! Kan elke dierenarts dat doen dan? Kost dat niet kapitalen? Of is het ook een duur paard?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:03

Thermografische keuring? Dat is echt het betere bedotterswerk als je het mij vraagt.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:04

Ik heb het bij Hans Arendse gedaan. komt aan huis en is 150 euro.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 16:04

Dat heb ik ook bij mijn merrie laten doen lovely.. Ik vond het super interessant!
Idd ook bij hans arendse!

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:05

Die van mij is net zadelmak en moet nog leren reageren op het been dus daar kan ik niets van zeggen. Behalve dat ze erg graag voorwaarts is en een mooi achterbeengebruik heeft. We zullen wel zien. Ze is lief, braaf en goed voorwaarts dus het zal wel goedkomen. Ik had begrepen dat Dreamcatchers vaak een superkarakter hadden.

Anoniem

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Sorry, ik geloof niet zo in thermografie.

driebergen

Lovely schreef:
Thermografische keuring? Dat is echt het betere bedotterswerk als je het mij vraagt.

Bij mijn eerste paard was de hele klinische keuring bijna bedotterswerk...
Althans, beest was anderhalve week na aankoop kreupel en is eigenlijk nooit meer beter geworden.

dus ik sta open voor andere dingen...
maar wat zijn jouw ervaringen dan?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:06

Ik vind 12500 euro voor de Dreamcatcher vos ook aan de hoge kant. Een vriend van mij heeft nu een 4 jarige Lord Leatherdale te koop staan, 1.74 groot ongeveer, veel betere gangen, nog meer uitstraling, gezond, braaf, veel potentie en die zit lager in prijsklasse.
Ik weet zeker dat er genoeg te koop staat, alleen niet iedereen die van zijn paard af wilt adverteert.
( Soms kun je best bij handelsstallen informeren. Die hebben soms ook zo links en rechts hun kennissen/mensen of misschien zelfs wel pensionklanten die van hun paard afwillen).

Ik ben blij dat ik tot nu toe anders aan mijn paarden ben gekomen hoor, ik zou ook door de bomen het bos niet meer zien! (mijn pony stond op de manege waar ik leste, dus deze heb ik van de manege gekocht en kende ik dus al 2 jaar, en mijn paard stond voor de handel bij mijn schoonvader, alleen had ik er zo'n band mee gekregen dat ik haar zelf gekocht heb)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:07

ik wel.
Heb laatst zelfs gezien dat het in dierentuinen ook veel gebruikt wordt. een kreupele giraf kan je nou eenmaal niet aan een buigproef onderwerpen haha dus ook thermografie.

Waar een onstekings zit is warmte en dat kan warmtecamera vastleggen

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:08

hoop dat ik ook gauw weer wat vindt, raak ongeduldig.
ga morgen even naar de EJ voor nieuwe ariats en chaps

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:11

Interessant!

Wij keuren alleen klinisch en röntgenologisch. Rug en nek wordt ook steeds meer gedaan, maar dat zou ik dan alleen laten doen als je er zelf niet op kan zitten en kunt voelen. Nathe, leuke merrie!

Het loont inderdaad om eens buiten Marktplaats/Sporthorses om te gaan zoeken. Wij hebben 5 paarden gevonden die niet op MP/SH stonden. Viavia of gewoon brutaal zijn.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:11

Ik weet ook niet zo goed waar zo'n hoog bedrag als 12000 vandaan komt. Heb ook een keer een 4-jarige Tygo merrie gereden die ook zoveel moest kosten. Een knap paard, ook ster, maar een halfjaar onder zadel en 1 wedstrijd in de B. Vond het rijden niet eens zo bijzonder, niet lekker aan het been, pas toen er een spoortje aan te pas kwam werd ze wakker. Nou, dat vind ik bij een 4-jarige niet echt een goed teken..

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:13

driebergen schreef:
Lovely schreef:

Bij mijn eerste paard was de hele klinische keuring bijna bedotterswerk...
Althans, beest was anderhalve week na aankoop kreupel en is eigenlijk nooit meer beter geworden.

dus ik sta open voor andere dingen...
maar wat zijn jouw ervaringen dan?

intresant

zou het dan wel tezien zijn op zo een thermografische keuring?
want een kreupel paard hoeft niet altijd een ontsteking te hebben en hoeft het been niet warm
te zijn.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:14

adin mischien is die lord leatherdale van een paar posten hierboven wel wat voor je

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:20

(Lord Leatherdale valt dan wel weer boven de prijsklasse van 5000 euro van Adin, is wel over de prijs nog iets te praten, maar gaat niet zakken naar 5000 euro)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:21

ik heb maar max 5000 te besteden, als het even kan liever 4500 omdat ik al 2x een halve keuring zelf heb moeten betalen. Verwacht nog een rekening van de kliniek, zal vast wel wat duurder zijn.

Ga nog achter een schimmel aanbellen, maar verder niets op het oog.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:23

adin. heb je nog wat van die fotos gehoord?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:48

R_ali_R schreef:
intresant

zou het dan wel tezien zijn op zo een thermografische keuring?
want een kreupel paard hoeft niet altijd een ontsteking te hebben en hoeft het been niet warm
te zijn.

Ik weet niet of bij mijn eerste paard dingen te zien waren geweest op de Thermo...
maar in ieder geval heb ik het bij mijn eerste paard niet goed gedaan ;)

Deze foto's waren me aanbevolen door een instructeur. We hadden wat vragen over de bouw van het paard.
Deze zouden mogelijk beantwoord kunnen worden door deze keuring.

Ik probeer zo veel mogelijk dingen uit te sluiten. en dacht dat dit extra informatie zou geven.
Het heeft mij in ieder geval wel voor een deel gerust gesteld.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:17

Eeffii schreef:
Ik ga morgen ook weer kijken bij een paardje, ben erg benieuwd.

en was het wat???