En mijn konijnen hebben niet eens haar op de achterkant van hun oren! Ja een baby-dons laagje waardoor het net lijkt of ze kaal zijn, want aan de voorkant zit gewoon dikke wintervacht. Zelfs het infuusplekje van mijn ene konijn (dat gaat dus aan het oor) is niet eens teruggegroeid.
Ik eergister konijnen(binnen)hok nog wat beter winddicht gemaakt, extra hooi en stro erin, moet dat beestje mogelijk gedacht hebben ... jee wat warm hier, want hij is buiten gaan zitten en bleef daar zitten. Kan ook in de buienren uit de wind gaan zitten, maar nee ... met de kont ook nog eens op de wind. Tja ... Doe je dan zo je best voor haha.
Vanochtend was mijn blauwe fleecetrui 3 kleur bont ... naast zwarte ponyharen, zaten er nu ook witte en bruine op (wel minder); maar Yoob verhaart nu dus ook We zullen zien ... hittegolf begin april?
blensink
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-12 12:54
Te merken dat de natuur helemaal van slag is dat ze al allemaal in de rui zitten. Ben aan één kant blij dat ik geen paard meer heb. Zat gisteren nog te denken wat een ongerustheid ik gehad zou hebben met Flash op het moment in baskenland is het ongeveer hetzelfde als bij jullie in Nederland. Sneeuw en hele lage temperaturen.
Maikeltje jij bent ook precies op tijd geweest met Vic
Ja hittegolf begin april en dan een verregende zomer, wederom. Ik denk dat wij ook maar een moessonseizoen aan moeten houden.
merrieveulen
Geplaatst: 02-02-12 17:24
hmm nee bedankt, wil jij niet zulke enge dingen zeggen?
Isabella... Koningin van de alwetendheid (hoop ik)
bij ons zijn er ook al enkele aan het verharen (paardenlichaam reageert m.n. op het langer en korter worden van de dagen, en veel minder op temperaturen), de mijne ook een héél pietsie.
mijn beessies zijn boos op me denk ik, ik ben van de week steeds maar kort geweest voor alleen het noodzakelijke (bakken ijsvrij maken, voeren, mesten etc.), dus ze hebben aandachttekort... arme schaapies. we zijn aan 't verhuizen hier, man wat een drama ik ben echt kapot.
MAAR ook leuk nieuws, ik heb vanmorgen de laatste dingetjes voor mijn Chris Irwin trainingsweekend geboekt!!!!! ga ik met Zneddie heen, misschien ook met Flicka. eerst twee dagen lessen van een uur per les en studeren, en dan twee dagen train the trainer. en héél misschien wel mijn eerste trainerscertificaat
Mijn lessen gaan bestaan uit longeren, grondwerk aan de hand (zijgangen wil ik oppakken ook, en verzamelen) en langeteugel. flink aanpoten dus, arme Zned. God zij dank heeft hij een eindeloze conditie, haha! ben alleen nog aan het nadenken of Flicka mee moet of niet. op shows is ze altijd wel mee en blijft dan in de trailer als Zned op moet, maar dat kan daar natuurlijk niet. ik kan een weitje afzetten maar ik denk niet dat Flicka zich erg lekker voelt als ze daar dan achterblijft. Zneddie wel, die is met mij alleen ook prima op zijn gemak, maar voor Flicka geldt hetzelfde en ik kan me niet in tweeën delen. verder moet ik nog slaapruimte boeken, no way dat ik thuis slaap als mijn aapies (of één ervan) daar in de vreemdheid rondhangt.
Enge dingen zeggen? Ik baseer de voorspelling op afgelopen jaar...
blensink
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-12 18:23
Wat gaaf merrieveulen, wanneer ga je dat doen? Wel foto´s maken he!! Hoop dat je een slaapplaats in de buurt vind en natuurlijk haal je dat certificaat. Verhuien is een ramp inderdaad, sterkte
merrieveulen
Geplaatst: 02-02-12 19:15
gebeurtenissen uit het verleden bieden géén garantie voor de toekomst! hoop ik dan maar... vorig jaar was over het geheel natuurlijk niet een lekker jaartje... gortdroog in april en daarna ineens explosieve grasgroei... wat voor een aantal paarden hier nou niet erg gunstig uitpakte. maar goed, dit jaar beter!
@ blensink, 16, 17, 18 en 19 maart, bij stal Mansour. zij hebben ook appartementen en B&B, moet ik alleen even kijken of ik het in mijn eentje doe of dat er meer mensen zijn die dat ook willen, dan kan je kosten delen en voor een appartement gaan. evt. slaap ik in de bus, hangt van het weer af, en het overgrote nadeel is dat je dan sowieso niet optimaal uitrust en dat is eigenlijk wel nodig, ben vorige keer alleen als kijker twee dagen geweest en dat was al behoorlijk pittig als je echt zoveel mogelijk wilt leren/ opnemen dus tjaaa....
maar goed wel superveel zin in hoor! we kunnen er eigenlijk alleen maar beter van worden
Isapaardje
Geplaatst: 03-02-12 14:29
Wat dubbel die sneeuw ... Enerzijds zit ik verheugd naar buiten te kijken naar het aangroeiend laagje, omdat ik heel graag wil uitproberen hoe Yoob het voor de slee zal doen. Anderzijds zit ik met schrik naar buiten te kijken naar het aangroeiend laagje, omdat ik weet dat hoe meer sneeuw, hoe meer problemen Isabella aan het krijgen is. Sowieso moet ik dadelijk schoenen wisselen want die ze nu aan heeft (en geen drukplekken veroorzaken) zijn erg glad (te glad) met sneeuw. De schoenen met meer houvast geven wel wat drukplekken bij langdurig aan hebben. En zonder schoenen is nu absoluut not done ... pfffff ... lastig. Hoop dat het straks ophoudt hier met sneeuwen en dat ik dan stuk sneeuwvrij kan maken voor Isa. De rest is dan voor de slee ...
Maar vooralsnog sneeuwt het hier nog gestaag door, dus van ruimen is nog geen sprake
Verdorie, het ziet hier helemaal wit! Ben er helemaal niet blij mee!
mariska32
Geplaatst: 03-02-12 14:54
isapaardje@ ik meen ergens in een of ander topic gelezen te hebben dat er een soort pekel te koop is voor paardenbakken. dit zou geen schade aan de hoeven en benen geven. ik weet helaas niet meer welk topic maar het was er 1 van vorige winter......
van mij mag de kou snel over zijn. bob krijgt het zwaar en als ik dan lees wat ze voor vanacht afgeven ben ik er niet gerust op.
Ik zit er nu toch over te denken om Isabella straks een dun winterdeken op te gaan doen. Maar ze is nu wel helemaal vol gesneeuwd, dus ik weet ook niet wat wijsheid is. Op zich heeft ze een dikke vacht, maar ze was vanochtend wat stijver en net lag ze en was ze behoorlijk stijf toen ze op gang kwam. Terwijl Yoob, die naast haar lag (op de harde bodem nu) opstond en gelijk begon te lopen; niets stijf.
maikeltje
Geplaatst: 03-02-12 15:06
Wat de kou betreft ben ik blij dat ik Victor net op tijd heb laten gaan. En van mij mag het snel dooien. Ben zo'n 3 uur per dag in de weer met water en voer en binnen en buiten zetten en dan heb ik nog niet eens gereden. Heb er onderhand een dagtaak aan zo. Is leuk voor een weekje maar daarna moet het echt klaar zijn Lastig van de schoenen Isapaardje, ook voor jullie hoop ik dat het snel dooit. Kun je Isabella niet af en toe een paar uurtjes binnen zetten of wordt ze dan helemaal stijf?
Ik denk zelf dat een dekentje niet veel verschil zal maken, Isabella heeft een flinke wintervacht, toch? In principe werkt zo'n wintervacht veel beter dan een deken (uitzonderingen daar gelaten, zoals Romy )
Romy staat ook onder de deken, op dit moment 360 grams, ongeschoren. Maar met deze kou is Romy ook stijf. Dat hou je denk ik toch niet tegen met een deken. Bij Romy helpt het om haar verplicht mee te nemen op een wandeling, maar ik weet niet of Isabella daarvoor in een goede conditie is?
Ze gaat trouwens wel 's nachts op stal, met een dikke laag stro en dat helpt wel om haar wat soepeler te houden, ze gaat nu ook eerder naar binnen, omdat ze zichzelf buiten heel zielig voelt. Ze staat maar zielig in het hoekje van haar paddock te suffen. Aansteller
Ja beweging is wel beter; want nu ze 2 dagen eigenlijk stil staat (ik heb inderdaad alleen maar tijd nu voor sjouwen met water en mest bikken en zo), is ze stijver geworden. Ze kunnen nu niet op het grasland (vanwege fructaangevoeligheid voor Isabella durf ik dat niet aan, en mag Yoob ook niet).
Er ligt hier inmiddels een heel pak, dus laat ik er dan toch maar van gaan genieten, het is toch niet anders. Tuig ligt al klaar ... dus als het straks even kan ; sleetje achter Yoob
Ze komen bij ons ook niet op de wei, Romy is dan te blij en wilt in volle galop de wei in stormen, uit veiligheidsoverwegingen mag ze dus niet de wei in. Daar kreeg ze wel meer beweging, maar ik neem deze stijfheid maar even voor lief, want ze breekt geheid haar benen als ze de wei op mag.
Groot gelijk heb je, even lekker genieten! Sleetje rijden is hartstikke gaaf
Sterker nog, de sneeuw op haar rug was hard bevroren. Dus zo goed isoleert ze wel. Yoob was niet zo wit; hij ontdooide (dus geeft warmte af).
en maar wat extra voeren nu.
Nog even grappige foto van mijn clown
mariska32
Geplaatst: 03-02-12 22:11
nog gelukt met de slee?
maikeltje
Geplaatst: 03-02-12 22:50
Haha leuke foto's Hebben ze wel een schuilplekje isapaardje? Ik ging rond half 6 de paarden hier binnen zetten en de ijspegels hingen aan hun neus, baard en oren. Het wordt min 15 vannacht
Hier staan ze dagelijks op de wei dus die doen niet gek. Normaal gesproken staan ze er dag en nacht maar omdat er geen schuilstal op de wei is haal ik ze met extreem weer 's nachts naar binnen. Zo direct nog even met een emmer heet water naar stal om de waterbakken nog een keer bij te vullen en te ontdooien voor de nacht. Etren ze bij jullie nu ook zoveel hooi? Bij mij gaan er nu 3 balen per dag doorheen voor 1 paard en 1 c-pony en een shet. Ik krijg het niet aangesleept
Lonniej ik zou ook lekker op safe gaan met die van jou
het hooi is niet aan te slepen en de emmers met heet water ook niet, het was hier vannacht min 18,4 echt heel koud. tussendoor geef ik nu ook een keertje zemelen geweekt in lauw water met mais en muesli erdoor. Dat slobberen de dames en heren heerlijk op en ze hebben weer een keertje extra vocht. Want dat koude water wordt toch maar slecht gedronken. Ons mannetje kan het wel wennen in zijn luxe hotel, maar hij mist zijn stalmaatje wel. Straks rijden en dan gaat ie mee, morgen om half 12 moet mijn dochter starten op het regiokampioenschap. Duimen jullie mee dat het goed gaat ? Wij zijn al heel blij dat het is gelukt om er te starten met alle kreupele momenten en luchtwegproblemen die we op de weg er naar toe tegen aan zijn gelopen! Maar een goede score zou wel een extra beloning zijn
Ze hebben wel een schuilplek, maar daar wordt nu alleen in geplast zo te zien. Hier is het -16 geweest. Isabella had nu een bevroren dekje op
Achterhoef zie je nog hoe de sneeuw klontert, maar het zit ook muurvast (zelfs met hoevenkrabber krijg ik het er niet uit) en dat is nu gelijk haar probleem. Haar rechterachterknie heeft hier erg veel moeite mee als ze links door zo'n stand lastig kan belasten. Deel van de uitloop is al sneeuwvrij, straks de rest. Daarna pas lol gaan maken met de slee ... ik vind het toch belangrijker dat Isa goed vooruit kan om eerlijk te zijn
Vreselijk he Isapaardje... Mijn konijnen zaten dus ook gewoon nog buiten, zelfde verhaal. Alleen werden hun pootjes toch koud op een gegeven moment dus zijn ze wel binnen gaan zitten, met het koppie uit de deur. Zucht.
Zag meer paarden zo staan trouwens gisteren, allemaal met een mooi sneeuwdekentje a la Isa op. En er waren toch echt schuilplekken!
Ik heb bij Yoblin vanochtend met een ijzeren roskam eerst letterlijk moet ijskrabben om het tuig op te leggen. Klonten sneeuw zaten vastgevroren in zijn vacht ... maar goed ... daarna kon de pret beginnen
Ben toch wel blij ook een niet zorgenkind te hebben