[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:57

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:59

caro29

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:02

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:30

Arianne1993 schreef:
xSOULSISTER schreef:

Daar heb ik gekeken, mooi compact paardje :j
maar heeeel gevoelig op het been, mij iets te gevoelig.

Aah toevallig! Ik ga zondag kijken, ben benieuwd.
Heb 'm graag iets te voorwaarts als te sloom :p

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:32

xSOULSISTER schreef:
Aah toevallig! Ik ga zondag kijken, ben benieuwd.
Heb 'm graag iets te voorwaarts als te sloom :p

Dat heb ik ook liever :j Kan ook zijn dat het komt omdat
ik geen klik had met het paard en het daarom niet lekker voelde.
Hij gallopeert wel mooi berg op, zit heel lekker :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:34

Leuk dier die don davidoff!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:22

caro29 schreef:
Ik ben naar 1 stal geweest en daar 3 paarden uit de stal getrokken. 1 was te oud (bleek 7 ipv 4 te zijn), 1 te klein maar wel erg leuk en nr 3 staat bij mij op stal. Ik weet snel of ik iets leuk vind of niet. Ben ook wel eens ergens heen geweest en nadat die uit stal was gehaald had ik het al gezien of gestopt na 5 min rijden. Verkopers waren niet blij maar het heeft dan toch geen zin om verder te rijden. Bij de zoektocht naar mijn vorige paard heb ik er 2 gereden. 1e was zwaar afgekeurd en nr 2 is het geworden.
Snap soms niet waarom men zolang op zoek zijn en veel verschillende paarden testen.

Ik heb als verkoper juist liever dat ze snel zeggen hoe het zit... Ik ben zelf ook zo, als ik erop stap, en het voelt niet goed, dan zeg ik dat gewoon... (meestal snappen ze het dan wel ;) maar je hebt natuurlijk ook andere gevallen..)

Toen ik iets meer dan 3jaar geleden mijn vorig paard verkocht, probeerde een meisje van stal haar, samen met haar papa. Alles ging super goed, papa kon er mee wandelen, meisje leerde er veel van bij. Na zo'n 10 dagen kwamen ze af "ja ze is ons toch iets te duur, maar vanaf dat je de prijs laat zakken, mag je ons bellen" (euhm sorry maar je weet toch op voorhand hoeveel het paard kost???)
Daar was ik toen echt niet blij mee eigenlijk, heb gewoon liever dat ze dat dan op voorhand zeggen. Zo verdoen ze mijn tijd en die van hun ook. Ze is gelukkig de dag erna verkocht aan iemand anders :Y) waar ze nu nog steeds, echt een super thuis heeft gevonden!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:23

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 02:33

Over het onbeleerd kopen: ik zou het als het echt puur voor mezelf voor de sport was ook niet doen. Maar zo heb ik nu een merrie waarvan de moeder mega kon lopen, haar oma springen ZZ en dressuur ZZ was, maar een karakter waar je u tegen zegt. Niet heel prettig om mee te werken. Terwijl haar dochter een genot is om onder het zadel te hebben. Maar dat noem ik eerder puur geluk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 05:09

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 07:29

Ja, klopt...

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 07:53

caro29 schreef:
Ik ben naar 1 stal geweest en daar 3 paarden uit de stal getrokken. 1 was te oud (bleek 7 ipv 4 te zijn), 1 te klein maar wel erg leuk en nr 3 staat bij mij op stal. Ik weet snel of ik iets leuk vind of niet. Ben ook wel eens ergens heen geweest en nadat die uit stal was gehaald had ik het al gezien of gestopt na 5 min rijden. Verkopers waren niet blij maar het heeft dan toch geen zin om verder te rijden. Bij de zoektocht naar mijn vorige paard heb ik er 2 gereden. 1e was zwaar afgekeurd en nr 2 is het geworden.
Snap soms niet waarom men zolang op zoek zijn en veel verschillende paarden testen.

Als 9 vd 10 verkopers eerlijk zouden zijn dan weet ik zeker dat de zoektocht van vele minder lang duurt!
Dan was ik bij paard 1 al geslaagd ipv paard 15! Want paard 1 was helemaal wat ik zocht , maar de verkoper liet me lekker 2 uren rijden voor een paard wat niet rad was en een graasvoetje had..Beetje jammer

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 07:54

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:06

Ik ben bij mijn merrie ook 3x geweest om te rijden.. Omdat ik Flo ook op 1x zien gekocht had en hij blijkbaar een erg goed humeur had. Hij's altijd lief gebleven maar t was n ontzettend spookje met rijden!
Cav was alle 3x t zelfde dus toen wist ik t wel. Nu is ze nog steeds erg lief en braaf :j

Sommige verkopers zijn gewoon niet eerlijk, helaas...
En dan kan je zoektocht erg lang duren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:15

Ik ga altijd 2 keer kijken, 1 keer samen met mijn moeder en 2e keer kruipt zij er ook op en gaat mijn vader mee. De 1e keer wil ik altijd dat het paard voorgereden wordt en daarna stap ik op. 2e keer wil ik er juist meteen op. Mijn vader gaat mee voor eventuele onderhandelingen. :')

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:29

Ik ben altijd wel heel eerlijk over een paard.
Daarom heb ik ook graag dat mensen mij bellen ipv mailen over een paard, tijdens zo'n gesprek kom je beter te weten wat iemand echt zoekt, en kun je beter vertellen over het karakter van een paard.
Vraag bv in een mailtje is meestal: is ie braaf...
Wat voor de een braaf is kan voor een ander persoon misschien niet te handelen zijn. Tijdens een telefoon gesprek kan ik dan doorvragen wat iemand van het paard verwacht en of het zal passen.

Als ik al denk door het gesprek dat een paard niet zal passen bij iemand dan geef ik dat aan.
Paarden kijken als koper kost veel tijd, maar om een paard netjes te laten zien als verkoper kost ook een berg tijd.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:38

Naar die van mij ben ik ook twee keer gaan kijken, de tweede keer hadden we wel al geld en de trailer mee :Y)
Ik ben uit België en moest naar Drenthe... Dik 400km dus. Moest hij dichter gestaan hebben had ik ook niet langer getwijfeld eigenlijk!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:41

Ik ken het, ik ben in het verleden ook bij paarden geweest, waarbij ik meerdere bezichtigingen heb gedaan..
De eerste keer niks aan de hand en de 2e keer kwam hun ware karakter naar boven. E
En toen pas werden de verkopers eerlijk. Het paard wat ik op proef heb gehad, kloppen de verhalen ook niks van.
Zo zie je maar weer dat je altijd op je gevoel moet afgaan :j
Vandaar dat ik nu op zoek ben of naar een jong paard of een ouder paard die alle 'kinderziektes' al hebben gehad!

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:54

caro29 schreef:

Hi Caro :)! & zo op de foto's en van verhalen heb je nu een super leuk paard wat goed bij je past, dus je gevoel zit aardig goed!
Ik denk dat mensen beginnen te twijfelen wanneer ze heel veel paarden gaan bekijken, ieder paard heeft plus en min-punten dat zet je aan het denken. Als je veel paarden bekijkt, zie je door de bomen het bos niet meer.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:39

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:42

knetterhard schreef:
Ik ken het, ik ben in het verleden ook bij paarden geweest, waarbij ik meerdere bezichtigingen heb gedaan..
De eerste keer niks aan de hand en de 2e keer kwam hun ware karakter naar boven. E
En toen pas werden de verkopers eerlijk. Het paard wat ik op proef heb gehad, kloppen de verhalen ook niks van.
Zo zie je maar weer dat je altijd op je gevoel moet afgaan :j
Vandaar dat ik nu op zoek ben of naar een jong paard of een ouder paard die alle 'kinderziektes' al hebben gehad!

Is deze niks voor je? http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... oop/s.aspx <3 vind m zo leuk!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:08

Vanochtend ons merrieveulen van Champ op de trailer gezet samen met haar nieuwe stalgenootje en baasjes richting Breda. Alweer een stal leeg dus. :oo

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:11

waar is seven voor het nieuwe topic?????????????????????

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:12

Faline schreef:
Vanochtend ons merrieveulen van Champ op de trailer gezet samen met haar nieuwe stalgenootje en baasjes richting Breda. Alweer een stal leeg dus. :oo

Hou je jouw hengstje nu wel aan? Nu Champ en het merrieveulen zijn verkocht?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:19

Nee, die is 2 weken geleden al verkocht.
Heb wel weer 2 veulens op komst hoor :j voor mei en juni. Van Goldy en Bailey.
Bailey komt dus voorlopig zeker niet te koop, dat overwoog ik namelijk toen de verkoop van Champ nog niet aan de orde was. Overigens gaat dat rijden nu ook prima. T zal nooit een hoogvlieger worden, het is niet zo'n snelle leerling, maar ze is nu iig niet meer zo onvoorspelbaar onder het zadel.
Ik hoop op een Champagne (merrie)veulen van Goldy (mijn oudje), die mag dan zeker blijven.