Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:52

ik had van de week wat ik sta sinds kort op een manege heel leuk maar de zin die ik tegen mijn paard zei maakt een verkeerde indruk bij de kindertjes.

Ze was namelijk ontiegelijk aan het schoppen tegen der stal deur enzo dus ik had haar al 5x zeker gewaarschuwd.en nog niet luisteren. Waarop ik zeg; Risse nu nog 1 keerschoppen en ik bel naar die man in zeeland en dan kan je schoppen.

KSAC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:35

Ik praat heeeeel veel tegen mijn paardjes. Vooral tijdens het rijden, heel overdreven belonen en wat bozer 'nee zo niet' als (vooral bij de pony) ze over de schouder en door mijn buitenteugel en been heenrent. Ik voel me wel vaak stom daardoor, maar ik vind het wel nodig, omdat ik merk dat Charel er helemaal 'groot' van word, alsof ze trots op zichzelf is als ze het goed doet! :D En Acando is nog jong, dus daar vind ik dat het zeker moet, hij moet echt goed merken wanneer hij het snapt en goed uitvoert.

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:01

ik praat ook veel tegen mij paarden,
me paarden zijn echt me vrienden, bij hun kan je alles kwijt doorvertellen dat doen ze niet.
maar met rijden ook hoor, dat ze mooi,braaf,lief is enz.

Liesssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:25

Ik praat ook echt veel tegen m'n paarden! Van onzin dingen tot op een boze toon wanneer ze weer eens lopen te klooien.. Ook onder het rijden zeg ik vaak 'goed zo meissie' ;) of maak een 'boos' geluidje als ze lopen te testen ofzo... Maar daarnaast kan ik ook hele verhalen ophangen als ik alleen met ze in de wei of stal sta!
Laatst bijgewerkt door Liesssje op 30-10-09 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:29

Ik 'praat' wel tegen mijn paard, maar niet om mijn levensverhaal kwijt te geraken.
Het is eerder van ' goeie meid ' ofzo :-)

HazyDawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:46

Ik praat ook altijd tegen mijn merrie. Ik vind het gezellig en ze geeft tenminste geen domme antwoorden :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:55

Ik heb een speech aan mijn merrie gegeven. Ik kon nog net geen medaille bij haar omhangen, want die verdient ze wel, die kanjer van mij. The award for the bravest, most magnificent mare goes to....... *D 8-)
Een persoonlijke speech, gericht aan Wolin. En niemand anders heeft 'm gehoord.. goddank, had echt voor joker gestaan ;) . Maar Wo kon 'm waarderen :D .

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 13:54

Ik praat altijd tegen mijn paardjes. Ik vind het ook niet raar of zo. Als ik huil of iets ergs heb meegemaakt ga ik bij m'n pony's in de stal zitten en dan komen ze me troosten en dat vind ik heel lief van hun :+:. 's avonds als de lichten uit gaan bij de stallen zeg ik ook: 'weltrusten allemaal'. Of onder het rijden:'even opletten poepie' :).
Dus ik blijf lekker tegen mijn paardjes praten :).

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:25

HazyDawn schreef:
Ik praat ook altijd tegen mijn merrie. Ik vind het gezellig en ze geeft tenminste geen domme antwoorden :+

IDD

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:30

Ik klets wat af tegen mijn verzorgpony :P
Het is vaak gewoon wat gemopper of een beetje geklets over kleine dingetjes, maar soms vertel ik haar ook grote geheimen. Zij vertelt in ieder geval niets door!

XxIriiSs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:30

Ik praat wel tegen mijn paard.
Opzich zit er natuurlijk wat in, dat je het beter niet kunt doen!
Het is misschien voor hun dan wel een teken dat er gevaar aan komt, maar ik denk dat de toon
waarop je praat ook aardig een rol speelt! :o

Groetjes,

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:32

:j Ik praat tegen mijn paard. Meer in omgang en tijdens het rijden; niet om mijn eigen verhaal kwijt te kunnen.

zambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:38

Ja,

kun je altijd je verhaal kwijt.
zonder dat je er bonjer mee krijgt. :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:43

Haha ik praat ook tegen de paarden. Gewoon omdat ik nooit mijn mond kan houden :+
Als er niemand in de buurt is, ga ik gewoon verder bij de paarden :D
Ik vind het toch altijd lijken alsof ze er net wat meer ontspannen van worden.
Maar als er iets niet goed word gedaan, of hij is vervelend, gebruik ik ook altijd mijn stem om het duidelijk te maken.

Mystique92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:45

Ik praat tegen mijn paard alsof ik hoop dat ze nog een keer wat terug zal zeggen.
Maar helaas dat gaat niet gebeuren!! hahaha.

Martine74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:18

Als mijn lespaard in de les het goed doet, zeg ik dat ook zachtjes tegen hem ;)
En zeg het ook als het ietwat te hard gaat. :D

JuliaSandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:05

Tja, als er andere mensen zijn eigenlijk niet. :o
Maar soms wel is in de stal of zachtjes tijdens het rijden.

xvivianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:41

ik praat juist heel veel tegen mijn pony..
ze word er ook heel rustig van als ik tegen haar praat

Julie_Kyenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:01

Ik praat altijd tegen mijn pony's, vooral omdat ze er rustig van worden. Ook om mijn verhaal kwijt te kunnen, je bent zeker dat ze het niet doorvertellen.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:45

Met mijn verzorgpaarden praat ik gewoon algemeen.. Ik begroet ze, zeg ze als ze iets niet goed doen etc.
Ik heb een goede band met 1 van hen (die andere twee ken ik net). Zo zeg ik ook vaak lieve dingen als hij me 'knuffelt' etc.

Het gekke is, dat ik een vaste friese merrie heb waar ik op rij in de les. En zij is veel aanhankelijker tegen mij dan mn verzorgpaard. Ze doet het bij geen andere lesklant (niemand begrijpt het hoe en waaarom.. Het klikt gewoon?). Daardoor, praat ik dus ook op een manier met haar, alsof ze mijn verzorgpaard is.
Tijdens het rijden praat ik geruststellend met haar, voorwaartsdrijvend (denkend aan commando's) enzo. Vooral veel belonend. Ze is namelijk nog jong, hangt veel aan de teugel, loopt niet door, struikeld over haar eige benen, kan niet goed galopperen etc. Sinds we samen elke week 1 of 2 x oefenen gaat het beter (niet te geloven, i know :+) Daarom beloon ik haar dus ook voor elk ding dat ze goed doet.(bijvoorbeeld als ze aanspringt in galop beloon ik haar.. ondanks dat ze na 3 passen weer in draf terug valt) En dat doe ik dan vooral met mijn stem.

Dus ja ik praat behoorlijk tegen ze :+

Amke_Fredje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:41

Ik praat tegen mijn paard:
-In de stal
-Tijdens het kuisen
-Tijdens het longeren (stap, draf ...)
-Tijdens het uitstappen
-Soms tijdens het rijden vb: goed zo en een klopje of komaa als ik weet dat het beter kan xD

Amke_Fredje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:42

HazyDawn schreef:

Haha, inderdaad ^^

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:29

Hele verhalen krijgt Nero te horen!

Heeerlijk :+:, ik ben me ei kwijt en hij zal me nooit veroordelen of gek aankijken!
Geweldig ook als ik me verdrietig voel en een jankbui heb en me verhaal doe bij Nero dat ie me echt probeert op te vrolijken met ( hardhandig :') kroelen en gekke bekken :+:

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:06

Ik praat al mijn hele leven tegen paarden. Ze luisteren, raken niet verveeld als je teveel praat, veroordelen je niet, en als je geluk hebt geven ze je zelfs een knuffel terug! (puur toeval, natuurlijk, maar toch!).
Met rijden praat ik vooral met de woorden 'nee' en 'goedzo', die twee kent ze dondersgoed en weet vaak precies wat ik er op dat moment mee bedoel!

dusty01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:08

ik praat heel veel tegen mijn verzorgpaadje daar is niks mis mee en tja soms is hij vervelend en dan zeg ik ook nou dan niet meer met het karretje want dat vind hij onwijs leuk.