Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toogfilosoof

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:45

Kennelijk kijkt iedereen je hier raar aan als je zegt dat je je paardje wil houden.Ik snap dat niet hoor.Waarom zou je alles moeten verkopen voor 1 miljoen?Je kan toch een goede band hebben met je paard en met rijden gaat ook alles goed.Een miljoen is natuurlijk wel heel veel geld dat snap ik wel.Maar maakt geld gelukkig?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:47

Niks moet natuurlijk, Ik heb mijn paard nog niet zo heel lang dus van een hele diepe innige band is geen spraken. Verder heb ik een 2 jarige die ik alleen als veulen in de hand heb gehad en die in de opfok staat dus daar heb ik ook geen band mee. Die mogen van mij voor 1 miljoen echt wel verkocht worden. Mooie strik er om heen en huppa

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:07

Ik vind het niet gek hoor als je je paard niet wilt verkopen. Ik heb ook een band met mijn paard, en met het rijden hebben we samen heel veel plezier!! Maar een paard is geen mens met menselijke ideeen, hij heeft gevoel dat geloof ik maar dicht ze aub niet al te veel menselijke eigenschappen toe.
Als je paard bij een nieuw baasje ook goed verzorgt wordt en eerlijk wordt gereden zal hij ook hier heel gelukkig zijn.
Maar het is ieder vrij om te kiezen, als je maar zorgt dat het dier het goed heeft of krijgt.
Sommige mensen vallen anderen hier inderdaad op aan, laat ieder in zijn waarde met zijn of haar ideeen!!!
Mensen die wel hun paard zouden verkopen hebben ook echt wel een band met dat dier hoor en zijn niet alleen maar op prestatie gericht!!
Maar een miljoen is wel een boel geld en als je continu geld bij elkaar moet schrapen aan het eind van de maand om rond te komen, dan is de verleiding toch wel enorm groot.
En gelukkig zijn er mensen die hun paarden wel verkopen, dan kunnen we tenminste een paardje kopen als we er een willen!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:09

Ik vind het niet gek als mensen hun paard niet willen verkopen voor een miljoen.

Ik vind het wel gek en erg ongenuanceerd als mensen die hun eigen paard niet willen verkopen geen begrip op kunnen brengen voor anderen die hun paard wel willen verkopen door uiteenlopende redenen, en daarbij ook nog voorspellende gaven aan de dag leggen door te zeggen dat zij dat nóóit zouden doen, zulks is voor niemand te voorspellen, immers de redenen voor verkoop kunnen in de toekomst gelegen zijn en nu nog niet voorspelbaar.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:11

Venetia helemaal mee eens! ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:28

Venetia schreef:
Ik vind het niet gek als mensen hun paard niet willen verkopen voor een miljoen.

Ik vind het wel gek en erg ongenuanceerd als mensen die hun eigen paard niet willen verkopen geen begrip op kunnen brengen voor anderen die hun paard wel willen verkopen door uiteenlopende redenen, en daarbij ook nog voorspellende gaven aan de dag leggen door te zeggen dat zij dat nóóit zouden doen, zulks is voor niemand te voorspellen, immers de redenen voor verkoop kunnen in de toekomst gelegen zijn en nu nog niet voorspelbaar.

Precies! Ja

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:35

maikeltje schreef:
Het kan ook samengaan, bij mij staat het welzijn van een dier voorop, dat wil niet zeggen dat er geen wedstrijden gereden kunnen worden. Mijn paard en ik beleven daar samen plezier aan, we werken samen om resultaten te kunnen behalen. Winstpunten scoren lukt ook niet als je niet samenwerkt, als je geen combinatie met elkaar vormt.

Hee, dat zeg ik niet Lachen. Natuurlijk kun je wel wedstrijden rijden - sterker nog, mijn paarden lopen ook wedstrijden. Maar het is niet énige wat belangrijk is en wat je met een paard kunt doen.

Dat mensen ambitieus zijn en hoog willen presteren, dat snap ik volkomen. Alleen: hier is wel een dier in het geding. Hockey, tennis, you name it, daar zijn alleen mensen bij betrokken, mensen die bewust gekozen hebben om veel te trainen en proberen te presteren. Niks mis mee.

Maar bij paardensport betrek je er een dier in dat zelf nooit zou kiezen voor dit soort ambities, dat vind ik een wezenlijk verschil. Mijn nu oude merrie heeft meegedaan in twee verschillende paardensportdisciplines. Toen ze niet meer mee kon komen, heb ik mijn eigen ambities aangepast en ben ik wat anders met haar gaan doen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:50

promptertje schreef:
maikeltje schreef:
Het kan ook samengaan, bij mij staat het welzijn van een dier voorop, dat wil niet zeggen dat er geen wedstrijden gereden kunnen worden. Mijn paard en ik beleven daar samen plezier aan, we werken samen om resultaten te kunnen behalen. Winstpunten scoren lukt ook niet als je niet samenwerkt, als je geen combinatie met elkaar vormt.

Hee, dat zeg ik niet Lachen. Natuurlijk kun je wel wedstrijden rijden - sterker nog, mijn paarden lopen ook wedstrijden. Maar het is niet énige wat belangrijk is en wat je met een paard kunt doen.

Dat mensen ambitieus zijn en hoog willen presteren, dat snap ik volkomen. Alleen: hier is wel een dier in het geding. Hockey, tennis, you name it, daar zijn alleen mensen bij betrokken, mensen die bewust gekozen hebben om veel te trainen en proberen te presteren. Niks mis mee.

Maar bij paardensport betrek je er een dier in dat zelf nooit zou kiezen voor dit soort ambities, dat vind ik een wezenlijk verschil. Mijn nu oude merrie heeft meegedaan in twee verschillende paardensportdisciplines. Toen ze niet meer mee kon komen, heb ik mijn eigen ambities aangepast en ben ik wat anders met haar gaan doen.

Dat is ook een ander verhaal. Je oude merrie zou je waarschijnlijk niet gelukkig maken door haar te verkopen aan iemand die er weer mee de sport in zou gaan. Die heeft haar dienstjaren erop zitten en zal het best vinden als er af en toe nog een ritje mee gemaakt worden. Een pony in de bloei van z'n leven zul je er weinig plezier mee doen als je hem koste wat kost wil houden, ook al wordt hij niet meer gereden. Het is per situatie verschillend. Soms is verkopen de beste optie voor het dier, soms ook niet. Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:24

maikeltje schreef:
Je leert een kind keuzes maken. Wil het kind zijn/haar sport uitoefenen en kunnen rijden, of wil het gewoon een maatje die uiteindelijk te klein wordt en waar het kind niet meer op kan rijden. Want ook dat is ok. Maar wil mijn kind verder met rijden dan zal het in moeten zien dat hij of zij niet alles kan hebben. Dus kiest het kind voor een pony om op te rijden dan zal hij/zij afscheid moeten nemen van de pony die te klein is geworden. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Maar mijn kinderen zijn wel vrij in die keuze.

o, maar híer ben ik het dan ook absoluut mee eens hoor! wanneer een kind écht gaat voor de sport en graag een grotere pony daarvoor wil hebben, zou ik het persoonlijk heel jammer vinden, maar ben het absoluut met je eens dat er dan keuzes gemaakt moeten worden als je niet de ruimte/geld hebt er meer te onderhouden.
maar dit vind ik iets anders dan de opmerking 'een kind moet leren dat afscheid nemen bij het leven hoort'

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:28

Mijn paard verkopen voor 1 miljoen?? Nou dan zou ik ten zeerste twijfelen aan de bedoelingen van degene die een miljoen biedt, voor een merrietje van 21 Haha! En wat zouden ze er nog mee kunnen doen? Hier krijgt ze alles wat haar hartje begeert, haar pensioen is begonnen. Dus nee hoor, die blijft lekker hier Ja

Mocht ik n een jonger paard hebben in de sport ofzo, die ze willen kopen voor een miljoen omdat ze er iets in zien en het paard wat te bieden hebben, dan zou het een heel ander verhaal zijn, en mogen ze hem meenemen. Daar heb je toch een ander soort band mee denk ik dan het paard dat je als eerste had, waar je alles op hebt geleerd, en waar je je kinderjaren op hebt doorgebracht (zoals de merrie die ik nu heb)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:47

Ik zou er echt wel verdriet om hebben, maar als ze echt veel geld zouden bieden voor mijn paard, zou ze wel gaan.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:40

Nadya schreef:
En weer ben ik het helemaal met je eens, Rosita. Lachen
Een kind leert in het leven echt wel wat afscheid is. Helaas sterven er altijd wel dierbare mensen en/of huisdieren of er gebeuren andere nare dingen waarmee je te maken krijgt met het thema afscheid. Zo zit het leven in elkaar.

Ik leer mijn kind liever de waarde mee dat je een dier niet zomaar aanschaft, er goed voor moet zorgen, elke dag weer. Ik zie al veel te veel kinderen (en volwassenen) die al teveel in een wegwerpmaatschappij opgegroeid zijn. Kijk bijvoorbeeld maar naar wat er over een paar weken weer gebeurt, als de vakantieperiode weer aanbreekt (dierenasiel). Verdrietig

En verder vind ik een weloverwogen verkoop om bepaalde redenen een iets ander verhaal. Maar ik zou mijn Sam nooit meer willen missen. Nee, ook niet voor een miljoen. Tong uitsteken

Ach met een miljoen kun je heel veel dieren uit een asiel een goed onderkomen verschaffen..

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:09

Jep,
Ik zal hem zelfs een gouden strik om doen voordat ie gaat Tong uitsteken

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:29

moeilijke vraag ik zou het niet weten eigenlijk...

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:51

ik denk wel dat ie weg zou gaan.. daar kan een heel mooi paard voor terug komen

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:55

voor een miljoen.. ja natuurlijk ! .. ik hou super veel van me pony's maar voor een miljoen kun je ze niet houden horo Tong uitsteken en als ik het niet wou zouden denk ik mij ouders het toch doen .. het is toch een miljoen hoor !! (A) maar ja iedreen anders hea ;p

LauraEden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:56

Ik zou het echt niet weten xP

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:11

Dirkje25 schreef:
Nadya schreef:
En weer ben ik het helemaal met je eens, Rosita. Lachen
Een kind leert in het leven echt wel wat afscheid is. Helaas sterven er altijd wel dierbare mensen en/of huisdieren of er gebeuren andere nare dingen waarmee je te maken krijgt met het thema afscheid. Zo zit het leven in elkaar.

Ik leer mijn kind liever de waarde mee dat je een dier niet zomaar aanschaft, er goed voor moet zorgen, elke dag weer. Ik zie al veel te veel kinderen (en volwassenen) die al teveel in een wegwerpmaatschappij opgegroeid zijn. Kijk bijvoorbeeld maar naar wat er over een paar weken weer gebeurt, als de vakantieperiode weer aanbreekt (dierenasiel). Verdrietig

En verder vind ik een weloverwogen verkoop om bepaalde redenen een iets ander verhaal. Maar ik zou mijn Sam nooit meer willen missen. Nee, ook niet voor een miljoen. Tong uitsteken

Ach met een miljoen kun je heel veel dieren uit een asiel een goed onderkomen verschaffen..

Als mensen eens echt goed na zouden denken, voordat ze een dier aanschaften en zich dan zouden houden aan de zorg voor zo'n dier, zou een asiel niet eens meer nodig zijn. Ik doe liever iets aan de oorzaak, dan aan symptoombestrijding.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:15

Warschijnlijk wel

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:39

[[/quote]

Ach met een miljoen kun je heel veel dieren uit een asiel een goed onderkomen verschaffen..[/quote]

Als mensen eens echt goed na zouden denken, voordat ze een dier aanschaften en zich dan zouden houden aan de zorg voor zo'n dier, zou een asiel niet eens meer nodig zijn. Ik doe liever iets aan de oorzaak, dan aan symptoombestrijding.[/quote]

Ja maar dan het wel erg kleinschalig zijn.

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:34

maikeltje schreef:
Ik denk dat je juist dan zo'n dier te kort doet en ik vind dat je juist goed bent voor je dier als je dat voor jezelf toe durft te geven. Want zo gaat het vaak in de praktijk. Je kunt wel roepen: er gaat nooit een dier weg naar een andere eigenaar, maar ondertussen staat het betreffende dier door tijdgebrek ongelukkig te wezen. Wees dan eerlijk tegenover jezelf en je dier en verkoop hem aan iemand die er wel weer de tijd in kan steken die zo'n beestje verdient.

Daar heb je gelijk in, als ik geen tijd meer zou hebben voor mijn paard, zou ik d'r weggeven aan iemand die ik voor de volle 100% vertrouw en dus niet aan een vreemde..Dan zou ze opdezelfde stal kunen blijven staan en zou ik langs kunnen komen wanneer ik wil/kan.. Ik wil ook niet dat mijn paard ongelukkig word.. Het gaat niet om wat ik wil, maar om wat me paard wil...

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:39

Venetia schreef:

Ze gaat voor geen enkel bedrag weg, als ze weg zou moeten om welke reden dan ook, dan gaat ze naar een bekende en verdwijnt ze niet naar verweggiestan

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:42

maikeltje schreef:
Dat is ook een ander verhaal. Je oude merrie zou je waarschijnlijk niet gelukkig maken door haar te verkopen aan iemand die er weer mee de sport in zou gaan. Die heeft haar dienstjaren erop zitten en zal het best vinden als er af en toe nog een ritje mee gemaakt worden. Een pony in de bloei van z'n leven zul je er weinig plezier mee doen als je hem koste wat kost wil houden, ook al wordt hij niet meer gereden. Het is per situatie verschillend. Soms is verkopen de beste optie voor het dier, soms ook niet. Lachen

Waarom worden dan overal nog oude pony's/paarden te koop aangeboden of gratis op te halen???

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:44

LadyElmira schreef:
Dat ligt eraan, als dit het paard is waarmee ik samen ouder wil worden en veel mee wil gaan doen, dan niet. Dit is dan mijn beste maatje en dat gaat natuurlijk niet zomaar weg. Maar als het paard en ik niet goed klikt en ik er toch al aan zat te twijfelen om het beestje weg te doen dan wel. Lijkt me niet dat dat zal gebeuren maar goed.

Mee eens.

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:46

Nadya schreef:
Als mensen eens echt goed na zouden denken, voordat ze een dier aanschaften en zich dan zouden houden aan de zorg voor zo'n dier, zou een asiel niet eens meer nodig zijn. Ik doe liever iets aan de oorzaak, dan aan symptoombestrijding.

Ik ben het met je eens, ik help je wel met de oorzaak Tong uitsteken