Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Phonix schreef:Moet zeggen dat een dag of twee uit is leuk, maar nadat ik nu elke hoek van het land heb gezien en meerderen afkeuringen gehad (had je niet van te voren kunnen weten) ben ik er klaar me.
Zou toch fijn zijn met een register waar je kunt zien of een paard eerder is gekeurd en de foto’s.
mavantos schreef:Ik vind een echt grote (175+) echt niet fijn, maar ligt heel erg aan het type paard.
Hier gaat de zoektocht door. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niets aan vind om overal te gaan kijken. Ik hou er ook niet van om op vreemde paarden te rijden. Zaterdag 2,5 uur in de auto enkele reis en dan is het toch een teleurstelling als het écht niks voor je blijkt te zijn.
Maar we zijn pas 1 dag op pad geweest, dus ga er vanuit dat er nog wat dagen volgen.
mavantos schreef:Belker schreef:Liesel, de meeste mensen kijken met rijpaard ogen. Mijn beste en fijnste pony was een new forest pony van 1.39. Dat gaf hetzelfde beeld en ik heb nog altijd spijt dat ik haar om die reden voor weggedaan heb. Wat een werelds ponietje was dat.
Nu maakt het mij niet meer uit. Fiesta is 1.58, ons jonkie 1.50 en ik zie wel hoe dat gaat passen. Lat een ander je plezier niet bederven, het is simpel, iedereen heeft een mening dus ergens of bij iemand doe je het niet goed.
Het zal vast wel meevallen met het 'te groot', tenzij je met je benen bij de knieën komt.
Lieser schreef:Ze is 11, dus wel uitgegroeid helaas![]()
Op haar 3e bij de Feldtest is ze voor het laatst officieel gemeten, toen was ze 1m53. Komende dinsdag wordt ze dus opnieuw gemeten (niet omdat wij hier speciaal iemand voor hebben laten komen hoor, we haken aan bij iemand die een officiële meting van haar paard nodig had).
Maar het beeld zou inderdaad best kunnen vertekenen omdat ze vrij compact (kort) is.
Damelza schreef:Als een paard in december 2022 volledig rontgen goedgekeurd is, zouden jullie dan opnieuw keuren of eventueel enkel foto's laten herbeoordelen + klinisch?
cissy schreef:Mijn Hongaarse avontuur heeft een vervolg, paard is inmiddels in Nederland gearriveerd en door dierenarts klinisch gekeurd. Chip en leeftijd kloppen, is gelijk ge-ent, ontwormd en over 6 weken uitgebreide tandjes check, voor nu draait ze geen proppen en dr kaken kunnen makkelijk over elkaar heen. Hij wilde nu nog niet verdoven om met sperder goed te kunnen kijken naar doppen etc. Ze moet toch over 6 wkn weer ge-ent en dan is ze iets meer gesetteld en gewend.
Zitten nog wel wat middeleeuwse Oostblok ijzers onder(als in 4 vaste kalkoenen per ijzer) maar morgen komt de smid.
Paardje is 5, vos merrie, ongeveer 1.50 en type luxe koudbloed.
Dierenarts vond het een prima sterk paardje.
Ze mist nog wat opvoeding maar is braaf en vriendelijk, ik wilde geen heel jong paard meer maar dat liep dus een beetje anders![]()
Maar goed, eerst de smid morgen en dan kunnen we aan de slag.
Ze staat nu even in quarantaine vanwege komende uit buitenland.
StalNollie schreef:cissy schreef:Mijn Hongaarse avontuur heeft een vervolg, paard is inmiddels in Nederland gearriveerd en door dierenarts klinisch gekeurd. Chip en leeftijd kloppen, is gelijk ge-ent, ontwormd en over 6 weken uitgebreide tandjes check, voor nu draait ze geen proppen en dr kaken kunnen makkelijk over elkaar heen. Hij wilde nu nog niet verdoven om met sperder goed te kunnen kijken naar doppen etc. Ze moet toch over 6 wkn weer ge-ent en dan is ze iets meer gesetteld en gewend.
Zitten nog wel wat middeleeuwse Oostblok ijzers onder(als in 4 vaste kalkoenen per ijzer) maar morgen komt de smid.
Paardje is 5, vos merrie, ongeveer 1.50 en type luxe koudbloed.
Dierenarts vond het een prima sterk paardje.
Ze mist nog wat opvoeding maar is braaf en vriendelijk, ik wilde geen heel jong paard meer maar dat liep dus een beetje anders![]()
Maar goed, eerst de smid morgen en dan kunnen we aan de slag.
Ze staat nu even in quarantaine vanwege komende uit buitenland.
Die is toevallig samen met een schimmel deze kant in gekomen ?