Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
candalisa schreef:Maar is het niet zo dat benauwdheid meer met lucht vochtigheid te maken heeft? Of heb ik dat mis?
Spenk schreef:candalisa schreef:Maar is het niet zo dat benauwdheid meer met lucht vochtigheid te maken heeft? Of heb ik dat mis?
Nouja dat ligt er aanTS had het zelf steeds over de warmte het daardoor waarschijnlijk kwam.
Mijn paard reageert op pollen en warmte en niet op regen en luchtvochtigheid in combinatie met regen.
Maar is het dan niet een idee om echt medicatie te geven TS? In plaats van een supplement. Ik denk dat je paard enorm veel baat heeft bij Ventipulmin in combinatie met prednison.
Maar als je morgen een vernevelaar haalt zou ik vragen om de medicatie daarvoordat is hetzelfde maar dan om te vernevelen.
Spenk schreef:Ben ik het niet mee eens en veel artsen gelukkig ook niet... Het onderdrukt niet het lost de ontstekingen op. Dat was bij mijn paard heel duidelijk te zien. Wel ben ik geen fan van prednison in tablet of poeder vorm vanwege de bijwerkingen dus ik zou altijd corticosteroïden in vernevelvorm kiezen.
Maar de stalomgeving is wel het belangrijkste! Als je paard nog steeds op stro staat bijvoorbeeld dan is het water naar de zee dragen.
Jildau schreef:Ik heb zelf een paard met luchtwegproblemen en heb gezien hoe hij is opgeknapt na bepaalde maatregelen. Er zullen geheid mensen in dit topic zitten die ts willen toetsen maar minstens evenveel mensen die het beste met haar en het paard voorhebben w.o ik.Zijn hooi wordt geweekt en hij komt meer buiten, wat moet ze er nog meer over vertellen? Waarom krijg ik het idee dat jullie haar continu toetsen terwijl ze toch nooit een voldoende kan halen?