Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 21:55

fransje23 schreef:
Toepasselijk in deze tijd een Passier Corona :D

_O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:19

:D
Daar heeft passier nu wel spijt van. :')
Maar fijn dat het past!!
Spannend hoor maar je hoeft zelf niet dat scheelt. :P

Wat goed dat Dije al zo mensgericht en minder angstig reageert!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:33

Wel superfijn dat het zadel past!
Spannend die vooronde maar wel goede ervaring.

Volgens mij kunnen alle rassen klierig zijn :))

Fijn dat Dije aan het wennen is!

Ben de regen en blub ook zat... Begon net op te drogen en nu weer moeras -:(-
Zou vanavond longeren maar heb het bij poetsen , ontharen, gehouden. Zo geen zin in regen en wind.

xXutopiaXx

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:29

Dank voor de leuke reacties allemaal :D :+: Fijn positief <3

En mooi dat het zadel past! Spannennddd voor zondag!! :oo

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:52

Spannend hoor Vientje! Weet zeker dat Pinda het netjes gaat doen!
Fijn dat Dije een beetje begint te wennen, is toch altijd een beetje een lastige periode.
Regen en blubber...... ben er ook goed klaar mee. En dan mag ik eigenlijk nog niet klagen want heb een binnenbak tot mijn beschikking. Waarin Timmie zich gisteravond voorbeeldig gedragen heeft, gelukkig! Netjes zijn rondjes gelopen, beetje stamina kweken. Voor het eerst op commando gegaloppeerd, dat kostte toch behoorlijk moeite. Hij wordt ineens groot...mijn knappe beebie.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:19

Brave Timmie, nu ook netjes aan het galopperen! +:)+

Ohh die regen en blubber, ben er ook zo klaar mee!! _-:( Paddocks zijn blubber, longeerpaddock is alleen nog toegankelijk op eigen risico vrees ik (moeras :+ ) en de bak is kletsnat (wel nog rijdbaar, als je niet vies bent van vies worden. Wat dat betreft hebben we echt een prima buitenbak). Nog een paar dagen, dan moet Pinda ook in weer en wind aan het werk zonder de binnenbak. Had op beleerstal al gewaarschuwd dat als maandag het dak van hun binnenbak mist ik het niet geweest ben en ze ook niet bij ons op stal moeten komen zoeken }> :+

Ja ben heel blij dat ik niet zelf rij zondag, ik heb tussen die ruiters niks te zoeken en al helemaal niet op zo'n hele groene gup. Ze zien me aankomen, rij iedereen van de sokken omdat ik niet kan sturen :D

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:21

Zo na een tijdje niet actief te zijn geweest. Heb ik een heeeeeeele hoop gemist zie ik wel. Fransje23 wat een onwijs gaaf zadel zeg!

Die knappe Pro begint eindelijk een beetje een hengstennek te otnwikkelen, hij is echt een laatbloeiertje. Ik wacht op de drogere dagen om echt het grondwerken op te gaan pakken, we zijn nu vooral heel veel aan het aanraken en op het krukje ernaast staan. Volgende week wordt het weer beter. Dus dan gaan we spelenderwijs aan de slag in de bak *\o/*
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:09

Och ja dat afschuwelijke weer... vreselijk!

Rijden jullie je paarden eigenlijk in met een body-protector? Of gewoon met een cap en that’s it?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:41

Nu ga ik voor het eerst een paard inrijden met cap. :')

Shanna ja dat is een behoorlijke nek!

Timmie heeft de galopknop!

Naar Pinda kijken is wel spannend genoeg! :D
Fijn dat jullie bak nog te doen is, hier is het de laatste weken slechter geworden, maar het wordt gelukkig wat beter weer!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:57

Ik heb alleen een cap op. Een bodyprotector beperkt me flink in mijn bewegingen en juist met jonge paarden wil ik gewoon alle bewegingsvrijheid hebben. Mochten ze een keer gek doen dan kan ik ook meekomen :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:00

Ja dat heb ik dus nu ook GA. Ik heb een ballistisch vest besteld, die is véél lichter en véél dunner dan de standaard bodyprotector maar ik ging hem passen en.. Ieuw. Nee. Zo vast in mijn rug dan. Zal ongetwijfeld beschermen maar Flynn heb ik ook altijd zonder gereden.. Voor de crosslessen met Sil moet ik wel, dan vind ik het ook wel prima.

Maar denk dat ik deze terug doe. Hij is ook best lang, dan bonks ik steeds ermee op het zadel -O-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:10

Ik gebruikte ook voordien enkel een cap, ik zet mijn cap ook wel ALTIJD op, dus ook bij grondwerk/poetsen maar dat is natuurlijk ook omdat Marie zo onvoorspelbaar is. Bodyprotectors vind ik echt verschrikkelijk.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:22

Ja, ben straks een rib ermee maar een zadel rijker *\o/*
Moet nog kiezen welke kleur ik wil en welke extra opties maar de maten zijn genomen en de opdracht geven. Heb nu een leenzadel zodat ik gedurende de levertijd 10-12 weken gewoon door kan gaan met inrijden.

Joya deed het echt super goed! We hebben er vijf zadels op gehad en ik heb met drie zadels proefgereden. Was überhaupt de eerste keer dat ik er met een zadel op zat dus dat meteen goed geoefend.
Telkens gewoon los rond gestapt aan een lange teugel en ze was erg ontspannen.

Zadelmaakster vond haar erg breed en ze heeft een vrij rechte rug. Ze is naast de schoft ook aardig gevuld dus vrij rond. Daardoor vallen veel merken af maar gelukkig niet de Signum die ik op het oog had.

Ik heb wel gedacht over een bodyprotector maar ben gewoon zonder begonnen. Cap draag ik sowieso altijd met rijden.

Dit is het leenzadel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:34

Berdien, een te lange bodyprotector is niks nee.

Mooi zadel ook fransje!
Wat is ze braaf geweest, super!
Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.
Ik zie wel ja dat ze heel rond is, dat is heel lastig om een zadel op te hebben..schuift natuurlijk heel makkelijk naar voren.
Zou ze niet wat kilootjes kwijt kunnen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:27

Ze kan wel wat kilo kwijt maar ik kan de ribben nog makkelijk voelen dus echt heel vet is ze niet.
Ben wel gestopt met lijnzaadolie en heb de luzerne al wat verminderd omdat ik ook niet wil dat ze te vet wordt. Zeker niet nu we richting weideseizoen gaan.

Ze heeft wel een enorme borstkas, ruimte tussen haar voorbenen is ook enorm. Ze is gewoon een tank :')

Gelukkig heeft ze wel wat schoft dus naar voren schuiven van het zadel valt mee.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:53

Ja op de foto is dat lastig te zien hoe dik ze daadwerkelijk zijn.
Maar ik zou zelf het zadel iets meer naar achter willen hebben liggen.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:09

Ik gebruik wel bodyprotector van USG voelt heel fijn bewegend aan en heeft me al twee keer zandhappen geholpen:):)

Ik heb nog geen nieuw zadel moest m’n afspraak afzeggen omdat m’n oma was overleden maar nu zitten zij in Brabant en dat zwaar Corona gevoelig dus ik ga deze week even een dressuur zadel passen ga pas die kant op als het met virus wat beter gaat ...

Yuri staat nu net twee weken op z’n nieuwe stal gaat lekker en we longeren weer wat en gaan langzaam even alles weer oppakken :):) m’n hoofd is nog niet helemaal alles lekker zodra ik weer helemaal fit ben dan wil ik weer lessen gaan om rijden weer op te pakken

Hopelijk past het dressuur zadel en anders heeft m’n tante nog twee zadels zit vast wat tussen :) Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:23

Mooi bak +:)+

Hier ook een body protector voor het crossen, maar inrijden doe ik echt zonder.. en dit wordt ook inderdaad mijn eerste paard die ik met cap ga inrijden.. :') Als ik eraan denk dan _O- Echt erg.. tis gewoon zo'n gewoonte om zonder dat ding op te stappen... :n

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:23

Wat een lieve foto met Malik <3

Fijn dat Dije al wat meer ontspannen is!

Fijn dat Pinda het zadel van haar moeder past, dat scheelt een hoop t.o.v. een nieuw zadel. Ik dacht dat de wedstrijd al afgelopen zondag zou zijn, wel echt superleuk dat ze mee gaat doen. Hoe is het met de singelplekken?

Ik ben de blubber ook zo zat, paddocks zijn zo 3x niks nu. Nou moet ik zeggen dat wij op stal écht een goede buitenbak hebben, ik heb er nog nooit een plas in zien staan. Hij wordt hoogstens wat hard als er veel regen is gevallen, maar wordt meestal zo'n twee keer per week gesleept (beetje afhankelijk van hoe het eruitziet).

Ik rijd ook alleen met cap (en soms als ik alleen even ga zitten ook nog wel eens zonder cap :o komt omdat het dan ongepland is dat ik er even op ga), ik vind een bp mij ook belemmeren in het rijden. Al was het twee weken terug wel van pas gekomen, dan waren mijn ribben er een stuk beter vanaf gekomen :P Maar had voor mijn heup alsnog niet geholpen. Vind het ook het nadeel dat je met een BP niet door kan rollen, dat doe ik normaal als ik val (maar als je in het hek komt dan werkt dat helaas niet |o )

Fransje mooi zadel! Is het met die zadels ook dat als ze net nieuw zijn ze nog 'ingereden' moeten worden? Toen we mijn verzorgpony gingen inrijden had de eigenaar ook een nieuw zadel gekocht maar die moest nog vormen en dat was echt geen handige combi met een paard dat ook nog niet heel stabiel is :n

Gister lekker gespeeld met Koda en het was prachtig weer {:} Heb ook even een filmpje gemaakt, maar die is nog aan het uploaden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:25

Je kan inderdaad niet doorrollen.. ooit met crossen braaf m'n BP aan gehad, en m'n schouder gebroken, omdat ik daar vól op viel en inderdaad niet kon rollen, mijn schouder moest dus de klap volledig opvangen, en dat was niet geslaagd :')

Ben benieuwd naar het filmpje! :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:42

Knappe Pro! Hopelijk inderdaad gauw beter weer zodat jullie aan de slag kunnen :)

Hier geen BP, ik kan echt niet uit de voeten met die stugge dingen. Voelt alsof je echt heel erg beperkt wordt in het volgen van de bewegingen van je paard :j

Fijn dat jullie een zadel hebben Fransje! *\o/* Mooi dat ze het zo braaf deed. Ze lijkt inderdaad Hollands welvaren :D dat ronde is lastig met zadels altijd, vertekent ook erg. Zadel ziet er comfortabel uit :j

Het bevalt goed op de nieuwe stal dus Sheeltje, hele mooie bak idd +:)+ Is dat een dubbele longe waar je mee werkt?

Singelplekken van Pinda reageren heel goed op haar fluffy lammetjesvelsingel, gelukkig! Houden zo :) Hopelijk gaat de competitie zondag wel gewoon door, als je ziet wat er allemaal afgelast wordt nu....vooralsnog gaat zelfs Indoor Tolbert (toch een beste slag groter en drukker :+ ) op normale voet hier door dus ik ga er voorlopig maar gewoon vanuit dat het goedkomt. Veel te veel zin in, kijken hoe mijn blije ei het doet tussen de dressuurkanonnen met profs :):) :D

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:01

Ja probeer 2x in de week even dubbele lijnen te doen :) waar we nu staan is net aangelegd dus de bak is ook nog erg zwaar . Ze willen binnenkort sproei installatie aanleggen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:04

Ziet er goed uit Sheeltje!
En iedereen wil een droge bak behalve jij. :D

Fijn dat Pinda haar singelplekken niet erger worden!

S1993 we wachten rustig af wanneer het filmpje komt.. :D

Xutopia mijn vorige paard was met inrijden heel braaf maar buiten niet dus toen ben ik toch maar een cap gaan dragen.
Het is ook wel verstandiger dus ik wil dat wel blijven doen nu. :j

Net gelongeerd, hij was een beetje chaotisch, stormt ook zo!
Ik zou nu eigenlijk wel wat meer willen, met dubbele lijnen gaan proberen, maar vanwege de sarcoid kan het nu niet, maar gelukkig begint het wel te krimpen!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:46

Hierbij het filmpje, was niet het beste moment om te gaan filmen maar aan de andere kant ook wel leerzaam :) Hij had eerst al wat gesprongen, toen hadden we wat grondwerk gedaan en daarna besloot ik een filmpje te maken met o.a. het inparkeren. Alleen draaide ik daarvoor het krukje om zodat je het beter kan zien en toen snapte hij niet meer wat de juiste kant was :') Vond het wel leuk het filmpje terug te zien, geeft me weer inzicht in een aantal verbeterpunten voor mezelf (zoals in het begin komt hij teveel in mijn ruimte en in plaats van hem weg te sturen doe ik zelf een stapje achteruit). Het geluid wat je hoort is trouwens de bladblazer, uiteraard werd de bladblazer net aangezet toen ik wilde filmen :P

Oja hier zit ik er dus ook even op zonder cap (maar wel met één voet nog op het krukje :Y) ). Ik denk dat ik voortaan maar gewoon altijd mijn cap klaar moet leggen zodat ik hem even op kan zetten als ik de neiging voel even te zitten.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:44

Die luistert goed zeg! :wow: