Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 08:53

Wat een vorderingen maakt iedereen! *\o/*

Mooi zadel, Aliaa!

Lily_Fee

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:33

Nou ik had beloofd om nog wat van mijn dubbele lijnen les te plaatsen. Lily-Fee deed het echt top alleen snapte ze er helemaal niks van. Haha. Is ook raar dat er een touwtje aan de linkerkant en rechterkant wordt bevestigd en dat je dan als er aan wordt getrokken die kant op moet lopen. Mijn instructrice liep bij haar hoofd en ik er achter, dus als ik naar rechts stuurde, stuurde de instructrice met haar lichaamstaal Lily-Fee naar rechts. In het begin liep ze alleen maar met een mega groot vraagteken boven haar hoofd. Baasje waarom loop je nou achter mij, wat bedoel je nou, ik snap er echt geen hout van???? Aan het einde ging ze een paar keer heel mooi naar links en de rechts, maar ze vond het toch een partij raar. Laten we zeggen dat ze in het begin er 0% van snapte en na 1 les 15%, dus af en toe nog zeker error maar ook succesjes en deze worden dan ook uitvoerig beloond.

Het grappige is dat longeren met dubbele lijnen echt meteen super ging, want dan sta ik in het midden van de longeerbak en alleen wat druk op twee lijnen, is er verder niks spannends. Want ik stuur haar aan met comando’s en mijn lichaamstaal. Maar het sturen op zich is echt raar. Haha.

Verder moet ik ook zeggen dat er vijf paarden om mij heen aan het rijden waren en zij ook nog flink aan het galopperen en draven waren. Dat Lily-Fee zich daarvan nauwelijks wat aantrok en zich wist te concentreren op ons, maakte mij alleen al mega mega trots.

Ook vond ik het echt mega tof om te zien, dat ze ondanks dat ze in het begin het echt mega raar vond, ze het zag als een uitdaging. Ze raakte niet in paniek of gefrustreerd, maar ging alleen maar zoeken naar wat wij bedoelden. Echt gaaf om te zien.

Helaas geen foto’s gemaakt, helemaal vergeten.. ging helemaal op in mij les.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:32

Ik had tot afgelopen herfst ook nog geen ervaring met osteopaat. Maar pony liep duidelijk niet fijn en onregelmatig. Ze heeft laten zien waar het probleem zat en kon het ook echt voelen. Daarna liep ze al zoveel beter dus ben blij dat ik haar toen heb laten komen. Ze loopt nu ook veel beter en het was ook geen nare ervaring voor haar.

Danuah : Mijlpaal! Dat gaat vast goedkomen in het bos!

Puppy : Wat heerlijk!! Fijn als ze zo braaf zijn!

Miranda : Leuke foto! Lekker relaxed slapen B-)

Goldenarrow : Genieten zeg!

Welkom Misty! Heb je een foto van je paardje?

Deempje : Ziet er goed uit! Lekker onwennig maar dat wordt vanzelf beter!

Retjethorse : Moooooooi zadel zeg!!!!! Staat goed zo westernzadel op je paardje met jou erbij! Geduld is altijd zo fijn!

Isabel : Dat zijn mooie dingen om te winnen!

Lilly Fee: Lina had ook echt problemen met dubbele lijnen sturen. Maar dat was meer dat er zoveel rek op die longeerlijnen staat. Dus als je stuurt is het niet echt direct duidelijk of te duidelijk in mijn geval. Die lijnen waren voor lina te zwaar en toen wilde ze op den duur gewoon niet meer :') Toen leidsels van het mennen eraan en dan kan ik gewoon kleine stuurhulpen geven. En toen was het probleem ineens opgelost.

Ik hoop dat ik geen mensen heb overgeslagen. Vind het moeilijk bij te lezen maar dat is meer omdat we zelf niet zoveel doen nog. Nog 17 dagen tot ze in principe mag bevallen. Dus daarna mogen we weer aan de gang! Kan t veulen mooi leren draven *D

Lina is vooral kwaad op het moment. behalve tegen mij dan.
Verder nog klein beetje in het rond slingeren om nog beetje soepel te blijven. Duurt ook hooguit 10 min.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 11:49

Gaaaaf zadel Aliaa!! Ik hou wel vam western O:) :))

Oh wat een fijn gevoel geeft dat het Lily_Fee! En dan maakt het niet uit dat het maar kleine stapjes zijn. Iedere vordering is er 1! *\o/*

Haha Nynkster terrorpony }> Maar wel eentje die knap kan lopen! <3

Joy had gister haar lolbroek aan :+

Ze kan ook steeds beter "blijven" alleen als ik dat wil filmen denkt ze f*ck you  :')

Nu ook bezig met "pak" en dat is voor Joy niet een moeilijk kunstje :o

Daarna even gewandeld met een stalgenootje. Op het dijkje, op het gras. Madam was er niet van gedient dat ze geen gras mocht eten, dat resulteerde in stampvoeten... Beetje zoals een kleuter die in de supermarkt op de grond gaat liggen krijsen. >;) Alleen dan een kleuter van 500 kilo. Met vier benen de lucht in. Alsof ik daar van onder de indruk ben dan... Uiteindelijk schikte ze zich in haar lot. Om aan het einde wel nog even een tak van een wilg af te trekken ("lekker puh!") En daar vervolgens triomfantelijk mee het erf op te lopen... Clown  _O-

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:22

Isabel_k schreef:
Wat gaaf allemaal! En wat een mooi zadel voor Aliaa :j

Ik heb een zadel pas consult gewonnen, dus ik ga binnenkort ook aan de bak :-)
Gewonnen dan nog wel, leuk! :D

Lily_Fee schreef:
Nou ik had beloofd om nog wat van mijn dubbele lijnen les te plaatsen. Lily-Fee deed het echt top alleen snapte ze er helemaal niks van. Haha. Is ook raar dat er een touwtje aan de linkerkant en rechterkant wordt bevestigd en dat je dan als er aan wordt getrokken die kant op moet lopen. Mijn instructrice liep bij haar hoofd en ik er achter, dus als ik naar rechts stuurde, stuurde de instructrice met haar lichaamstaal Lily-Fee naar rechts. In het begin liep ze alleen maar met een mega groot vraagteken boven haar hoofd. Baasje waarom loop je nou achter mij, wat bedoel je nou, ik snap er echt geen hout van???? Aan het einde ging ze een paar keer heel mooi naar links en de rechts, maar ze vond het toch een partij raar. Laten we zeggen dat ze in het begin er 0% van snapte en na 1 les 15%, dus af en toe nog zeker error maar ook succesjes en deze worden dan ook uitvoerig beloond.

Het grappige is dat longeren met dubbele lijnen echt meteen super ging, want dan sta ik in het midden van de longeerbak en alleen wat druk op twee lijnen, is er verder niks spannends. Want ik stuur haar aan met comando’s en mijn lichaamstaal. Maar het sturen op zich is echt raar. Haha.

Verder moet ik ook zeggen dat er vijf paarden om mij heen aan het rijden waren en zij ook nog flink aan het galopperen en draven waren. Dat Lily-Fee zich daarvan nauwelijks wat aantrok en zich wist te concentreren op ons, maakte mij alleen al mega mega trots.

Ook vond ik het echt mega tof om te zien, dat ze ondanks dat ze in het begin het echt mega raar vond, ze het zag als een uitdaging. Ze raakte niet in paniek of gefrustreerd, maar ging alleen maar zoeken naar wat wij bedoelden. Echt gaaf om te zien.

Helaas geen foto’s gemaakt, helemaal vergeten.. ging helemaal op in mij les.
Fijn dat ze niet gefrustreerd raakte maar verder bleef zoeken! De mijne kan zich zo opwinden als ze iets niet snapt, en dan begint ze haar hele trucjesdoos boven te halen in de hoop met het juiste antwoord te komen. :')
Dat sturen komt wel, lekker blijven oefenen en belonen wanneer ze het goed doet!

Nynkster: Spannend zeg, wanneer is ze uitgerekend?
En die blik naar dat andere paard... :')

Gimme_Joy: Hou jij van western? Nee, dat wist ik nog niet... :D Western tuig staat gewoon zo stoer! <3
Haha lekker droog filmpje! _O- 'Zoek dat ding daar'... _O- _O- _O-
Joy is volgens mij echt een lolbroek. :))

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:48

Nynke, buik waar ga je met mijn pony heen :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:52

Ook echt hoor :+ :+ Geen gezicht meer

Retjethorse : 19 april is ze op 340 dagen. Dit is haar eerste veulen dus ben op alles voorbereid. Dus houd haar nauwlettend in de gaten. Maar tot nu toe doet uier nog weinig.

Gimme_ Joy : Net een hond zo 8-) 8-) 8-) Ik zie nu helemaal voor me hoe ze als een kleuter over de dijk gaat van frustratie. Bedankt! De buik zit haar nu wel wat in de weg maar ze kan wel scheuren :') Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:14

Gimme_Joy, grappig hoor, ze lijkt qua karakter denk ik best veel op Malik.

Puppy, is zeker waar hoor dat het toch meer een zorgenkind is.
Maar gelukkig weet je het en kun je de verzorging daarop aanpassen en dan kan het ook verder heel goed gaan. :j

Golden arrow, prachtig uitzicht! :))

Misty, welkom, foto's!!

Deempje, wat super allemaal, echt fijn dat ze het zo relaxed doet. +:)+

Retje, Malik tref ik minstens twee keer per dag slapend aan, is nogal een slaapkop. _O-
Mooi zadel en wat heeft Aliaa zich goed gedragen, weer een mijlpaal!

Isabel, wel fijn een gewonnen consult, kost allemaal al geld zat!
Waar ben je naar op zoek, dressuur?

LilyFee, wat leuk om te lezen, echt fijn dat ze zo goed reageert als ze iets niet snapt.
Mijn vorige had ook moeite als ik er recht achter liep, dus ik bleef dan iets aan de binnenkant, dat werkte wel.

Nynkster, ik gebruik gewoon dunnere touwen idd, anders komt er teveel gewicht op vind ik.
Ze ziet er goed uit hoor, lekker bol buikje!
Heerlijk straks een veulentje! <3

Ben met Malik de eerste beginselen van het longeren aan het oppakken, dat hij op afstand naast me moet lopen, dat gaat heel makkelijk.
En aan het verkeer wennen, vooral groot verkeer vind hij spannend, daar hebben we hier nogal veel van, dus we blijven op veilige afstand om de boel te bekijken onder het genot van een hapje.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:25

klinkt goed Miranda!

Ik ben inderdaad op zoek naar een dressuurzadel. Ik heb een trekker liggen die hopelijk aan te passen is op Joep (die heb ik gekregen van zijn vorige eigenaresse). En anders wil ik een ghost.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:42

Haha wauw nynkster een buik op pootjes :') gaat nog lekker!

Joy lijkt inderdaad net een puppy _O- Dit zou voor die van mij al echt te veel moeite zijn voor te weinig reward :P

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:49

Retjethorse schreef:
Avalanche81: Uitstel is gelukkig geen afstel! Maar wel zo fijn dat je rekening houdt met je paard. :) Al had ik niets anders van jou verwacht hoor. :D

Dank je wel :+: ik ben zo blij dat iedereen hier het snapt gewoon :+:

Ik had het al eerder met Gimme_Joy besproken, maar was toch nog wat nerveus om het hier te zeggen. Maar jullie snappen het :D

Nee, is zeker geen afstel, eigenlijk wil ik onwijs graag met haar aan de gang, maar mijn gevoel zegt me dat het nu niet goed is, en ik heb geleerd om daar niet tegenin te gaan.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 14:53

Goedzo Miranda!

Hahaha Granoek, Joy krijgt wortelstukjes. En dan vreet ze zowat mijn hand op. Eten is de hemel, dus voor wortelstukjes gaat ze op haar kop staan }> :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:59

......... en alles bijgelezen.

Fuego die ligt te chillen buiten, oortjes foto's (leuk!!!!, goed bezig) Lily-Fee die de dubbele lijnen niet snapt, aan het eind een beetje snapt maar nog niet echt, maar toch vreselijk goed haar best doet, Lina die wel een beetje bol is, een pracht van een side-eye en heerlijk bitchy en super kan lopen, Joy is tegenwoordig een speurhond, en misschien kun je verder over haar posten in Beestenboel, oh, en Isabel wint een zadelpasconsult :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:19

Avalanche, juist hartstikke goed dat je nog ff wacht, dat vind ik knapper dan te snel gaan. :j
Malik lijkt op het moment juist heel veel zin te hebben om wat te doen, als ik hem laat staan is hij teleurgesteld en staat dan bij het hek te wachten alsof ik hem ben vergeten. :=
Maar het zijn wel kleine korte oefeningen die we doen, het heeft nog weinig met beleren te maken.
Maar het kan ook zijn dat hij straks weer een andere fase heeft, dan kunnen we ook best besluiten om te pauzeren.
Het is niet Fuego hoor, dat was mijn vorige paard. :x
Dit is Malik, ze lijken wel een beetje op elkaar, allebei schimmel arabier, maar Fuego is in 2016 ingeslapen, is toch heel anders dan buiten slapen. :')

Gimme_Joy, ik doe ook veel met hondencommando's! :D
Mijn andere pony kan 'af' en 'zit'.
:))

Isabel, hopelijk past je zadel gewoon ben je makkelijk klaar!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:28

Oh Miranda, sorry. Ik moest wel erg lachen om je grapje eigenlijk :o Malik is het.

Malik is een Arabier toch? Ik heb een Arabier gehad, die was ook zo outgoing. Erg leuk. Ik had er zelf minder een klik mee, was wel een mooie merrie :) Ik denk dat je het ook zo moet doen, gewoon daarin ook op je gevoel af gaan. Pauzes kunnen heel goed zijn om alles even op een rijtje te zetten ook.

Dank je wel :o zoals het nu is, kan het best zijn dat ik nog een jaar of wat wacht, hoor. Mijn vorige merrie ben ik pas echt mee aan het werk gegaan toen ze 8 was. Toen voelde het ok, ze was er echt klaar voor, en er aan toe, en toen ging het ook ontzettend snel eigenlijk. En ik heb daar helemaal geen druk op gezet, maar ze was al best heel sterk door het werk eromheen (gelongeerd met de pessoa, en dubbele lijnen werk gedaan) en omdat we een goede band hadden, ging het van een leien dakje, eigenlijk. Geen verzet, geen stress, niks. Maar daar zaten jaren van voorbereiding in, en ik heb getwijfeld of ik het niet weer zo wilde doen, en ik denk het eigenlijk wel. Nou weet ik niet of ik wacht totdat ze 8 is, maar ik sluit niks uit. Voorlopig mag ze chillen.
En ze is verder best heel zoet, heel respectvol in de omgang, ze is niet lomp, en zowat al verkeersmak, dus eigenlijk gaat het gewoon heel goed met haar. Mar ik denk dat ik haar overvraag nu als ik met beleren bezig ga, zowel geestelijk als lichamelijk. En 't maakt me ook eigenlijk niet heel veel uit als ze nog een tijd niks doet.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:38

Ik vind het super Avalance, dat je zelf naar je paard kijkt!

En ik hoop inderdaad dat het past! Ontzettend mooi zadel en zij is inmiddels overleden, dus ik hoop dat ik haar hobby met haar zadel door kan zetten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:03

Dank je wel :o

Dat zou prachtig zijn. Het zijn idd heel mooie zadels. Ik weet niets over de kwaliteit ervan, ken het merk niet zo. Maar die symboliek vind ik mooi :) een eerbetoon is dat.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:38

Kwaliteit is ook super! Goed duits leer :j

Joepie vorig jaar met het zadel.

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:04

Wel een mooi zadel, geen idee hoe dat zit, lijkt me nogal een grote wrong, daar hou ik persoonlijk niet van.
Wel fijn als het goede kwaliteit is, een goed zadel doe je enorm lang mee!
Zou mooi zijn inderdaad als je daarmee een beetje een eerbetoon kan leveren.
Joep lijkt wel drachtig daar! :D

Avalanche, ik maak altijd wel grapjes over dat soort dingen. := Aan de ene kant heb ik altijd intens veel verdriet als ik afscheid moet nemen en aan de andere kant kan ik het wel goed relativeren als het onvermijdelijk is, het beestje had ernstige artrose en het ging niet meer, dan kan ik me er wel beter bij neerleggen.
Malik is inderdaad ook een arab, maar wel een hele coole, ik hou van het sensibele maar liefst wel zonder drama. :P

Beleren is bij mij ook een heel groot veld, het begint bij overal aanraken tot uiteindelijk één zijn met je paard, dat is ook niet iets wat binnen een bepaalde tijd moet en kan gebeuren.
Het is gewoon leuk om bezig te zijn met je paard, al is het maar gewoon gezellig knuffelen en spelen, niks moet, alles mag.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:08

Erg he :=

Inmiddels een stuk slanker _O- Gisteren spotte ik zijn six pack :)) (Niet op deze foto, hier lijkt het ook een beetje een ingezakte loempia) _O-

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:18

Sensibel zonder drama? :') Dan moet je sowieso niet aan een EV merrie beginnen :') ik heb dramaqueens hahahahahahaha :')
Dat is idd :j niets moet, alles mag. Zo voel ik het ook. En dan kun je ook op een gegeven moment besluiten dat het nu wel tijd is om te gaan zitten. Chillen met je paard heb ik altijd belangrijk gevonden. Undemanding time. Gewoon samen zijn, en tuurlijk leren ze op die momenten ook wat, maar het moet allemaal niet. Ik doe idd veel spelen. Gewoon lol maken samen, en ik moet altijd erg lachen om haar, ze heeft echt humor, al is het allemaal wel subtiel, geen Haflinger-humor zeg maar :D Subtiliteit is niet de sterkste kant van de gemiddelde Haflinger :')

Toch vind ik Arabieren wel anders in die dingen, meer outgoing en minder drama om niks :') Zijn wat beter in normaal doen ook hahaha. En lief. En ze zijn idd veel cooler dan EV's.

Isabel: wat is hij mooi! (maar ik heb een voorliefde voor vossen, daarom heb ik ook 2 zwartbruine merries :') ) Het zadel staat hem erg goed, vind het ook een zeer mooi zadel. Voldoende schoudervrijheid ook, zo te zien, dat is fijn. En belangrijk. Bruin staat hem ook goed :j met donkerblauw, ik vind donkerblauw altijd zo mooi op een vos.

Miranda: met een schimmel kun je heel mooi met lichtblauw setjes maken <3

Ik hou niet van setjes of zo, echt helemaal niet :+

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:24

Ik vind 'vos' ook de mooiste kleur. Er zijn ook zo veel gradaties vos. <3

Ik vond deze foto nog, ik moest er zo om lachen. Het klopt helemaal. 8-)

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:32

_O- zo waar :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:42

_O- Onze arabieren lopen er gelukkig zoals allebei bij :))

Lady Brown is ook al 12 en die zijn we nu ook aan het beleren. Je merkt wel echt dat ze volwassen is en veel stabieler dan een jonkie. Prganza is 6, maar die is vrij sensibel, maar na 1 keer iets eng vinden is het ook gelijk goed. Ik heb bij haar van de week gehangen. De eerste keer vond ze even goed, maar daarna begon ze toch een beetje te rennen. Maar de 2e en 3e keer dat ik ging hangen boeide het haar alweer helemaal niks. Gek paard :+

Hier worden ze dus wel allemaal op wat latere leeftijd beleerd, maar dat komt ook doordat mijn vriend meer met het showen heeft en ik wat meer met rijden. Plus dat ze allemaal voor de fok gebruikt worden.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:43

Afbeelding

Afbeelding