Hooi uit een bak voeren, van Impala heb ik ze tot nu toe allemaal
Azmay
Geplaatst: 25-01-16 16:43
Nies_ schreef:
Hooi uit een bak voeren, van Impala heb ik ze tot nu toe allemaal
Dat gaat niet, 6 paarden die elkaar niet kunnen luchten of zien als ze eten (op die twee van mij na) Hooi ligt letterlijk over 3 hectare verspreid denk ik
ik kan die van Harley ook niet terugvinden in de stal. Hij is nu de bovenste linkse ook kwijt zoals ik gisteren al dacht dat vandaag zou gebeuren Op zich niet zo'n ramp, ik ga binnenkort een plukje van de staart afknippen (onderkant van de staart) voor een sierraad ervan te laten maken
Hi! Ik lees nog steeds mee hoor maar had ff niks te melden hier Maar nu jullie het over tanden hebben... Haha! Ik vond pas een maal-kies, maar aangezien Zine niet alleen op de paddock had gestaan, geen idee van wie hij was. Stoetterij, dus meerdere jonge paarden. Ik kijk bijna elke dag wel even in zijn mond maar tot nu toe zit alles er nog in Ik hoop dat ik er van hem ook een terug vind!
Volgende week gaat Zine weer terug naar de container met uitloop (kleine paddock). Ben ik erg blij mee want ik merk dat hij het in de container fijner vond dan op stal. Hij staat dan met zijn opa
Volgende week komt de tandarts voor Stip, Fay haar moeder, zal even vragen of ie ook even bij Fay wil kijken. Tanden vinden is leuk inderdaad! Heb van Stip ooit wel een kies kunnen vinden!
Heb bij Eston nog geen tand gevonden, maar er eigenlijk ook niet op gelet. Hij is vorige week bij de hoefsmid geweest en hij vond het een fijn en makkelijk dier
Het is lastig een foto te maken, hij loopt continu achter me aan. Maar hier een plaatje van gisteravond, was al donker en in de stal.
Nies_
Geplaatst: 26-01-16 11:20
Ik zoek er ook niet naar, maar ik vind ze gewoon Ze zitten in een lege pot psyllium, maar denk niet dat ik er ooit nog wat mee ga doen. Heb daar allemaal niet zoveel mee.
Fijn Nessie!
Impala ziet er goed uit al zeg ik het zelf, hij is ook best wat gegroeid inmiddels. Foto is van gisteravond, hals komt wel wat triestig over hier
Ik heb weer op mijn paard gezeten Ze lag lekker ontspannen toen ik aan kwam, en dat soort momenten benut ik graag. Eventjes zitten, opstaan, belonen, terug gaan zitten en vanaf de rug belonen. Algemene indruk van Diva: Saaii, geef me maar wat te eten vrouwtje.
Die is dadelijk zo ingereden (al wil ik daar eigenlijk nog niet eens aan denken )
Heerlijk! Charlie komt altijd direct overeind als hij me ziet aankomen met een blik van: BAAS!!! Wat gaan we doen!!! Heb je eten?? Ach, hij is in ieder geval blij om me te zien zullen we maar zeggen.
Hij is trouwens nogal dwars en wakker sinds een paar weken en is duidelijk weer grenzen aan het verkennen. 'Hoezo mag ik je niet afsnijden als ik naar links wil en jij zo nodig rechtdoor moet?' 'Ik mag toch best even een paar flinke sprongen maken op het fietspad als ik mijn ei kwijt ben'. 'Yo! Aan de kant! Ruimte!!! Zand!!! Ik mag springen!!! Huh? Zat jij ook nog aan het touwtje?' Even voor de goede orde: hij is behoorlijk opgevoed. Loopt netjes mee aan een los touwtje, stopt als ik stop zonder enige druk op het touw, wacht met eten tot hij mag van mij, stopt met grazen als ik het vraag etc. Alleen nu ff niet... : Gisteren stond hij bij de bekapper ineens met 1 been op de bok, recht overeind, heel blij te kijken dat hij een stuk hoger stond. Balans heeft hij wel in ieder geval Ook naar zijn kuddegenoten wordt hij steeds brutaler. Meneer is nu bijna 2,5, laten we er maar vanuit gaan dat het vanzelf over gaat... Klein mormel
Art_Ificious
Geplaatst: 28-01-16 21:15
Gaat idd over. Die van mij is ineens weer een koele kikker en erg rustig, niet meer happerig of steigeren in de piste. Op wandeling nog 1x gesteigerd maar ook niet meer sinds alle 4 de snijtanden eruit zijn.
En sinds vandaag ook meer in de rui, eerder was het enkel zijn hoofd maar nu ook op de rug.
Hier nog eentje, man wat een drukte dat ie kan maken. En ja hier ook pittig in de rui, leuk met donkere kleren en een schimmel ! Vandaag ook zn manen geknipt en jawel meneer maakte een onverwachte beweging en toen was er een hele hap uit. Dus nu is het naar mijn mening helemaal geen gezicht meer. Moet binnenkort nog een beetje delen eruit trekken dat het wat minder 'poeferig' staat. Zal morgen eens een foto maken.
Leuk azmay dat je dat zo kan! Rocco komt ook altijd gelijk omhoog als hij me ziet. Niet dat ie ook maar een minuut rustig kan blijven liggen ook als ik niet op m af kom
Wat braaf azmay! Zou ik bij Fay nog maar niet proberen, uit zelfbescherming haha.
Fay was deze periode ook aan het puberen, vooral op stal. Vloog bij de stal muren omhoog als er eten kwam, heeft regelmatig als gevolg een beste smakker gemaakt, maar ze is het nu wel afgeleerd. Monster...
Hoop dat Fay net zo nuchter en stoer als haar mama wordt, al ben ik bang van niet. Wil de foto toch even delen.
CharlieVM
Geplaatst: 28-01-16 23:58
Hahaha, ik twijfel er absoluut niet aan dat het over gaat. Hij heeft wel vaker van die periodes gehad, en dan is hij ineens weer poeslief. Het is een behoorlijke koele kikker, nuchter en nieuwsgierig en voor de duvel niet bang. Ik ga er vanuit dat ik over een paar weken weer wandelingetjes kan maken die ook voor mij leuk zijn Knappe mama van Fay!!
Hmm als ik dit allemaal zo lees heb ik wel een heel relaxed paard. Looptkeurig mee. Let op mij en steigert niet. Hahaha kanook aan het weer liggen merk bij chameur dan ook dat hij meer spanning heeft als het zo hard waait of hard regent
Eston is ook erg braaf en meewerkend, maar ik doe er ook niet te lang wat mee. Het is een jonkie en daarmee heeft hij weinig concentratie. Paar rondjes wandelen en weer klaar. . Totaal geen hengst ook, kan met ruinen en hengsten en reageert niet op merries. Staat er ook tegenover maar heeft alleen maar ook voor zijn hooi
Art_Ificious
Geplaatst: 29-01-16 19:47
Harley is niet onder de indruk van een bal die hij voor het eerst ziet.
_Sabrinaa
Geplaatst: 29-01-16 21:30
Vandaag even zadel op Vienna gehad en het hoofdstel om. Ze is zo makkelijk en vindt het eigenlijk allemaal wel best, fijn paard!
Leuk filmpje van Harley! Hij speelt toch ook wel wat met de bal
Nessie je hebt gelijk hoor qua concentratie, dat merk ik ook wel.
Azmay wat lief!!! Leuke foto's!
En wat betreft tanden, die heb ik nog niet gezien of gevonden haha, ik let er ook niet echt op eerlijk gezegd.
As maandag gaat de dochter van de stal eigenaresse met Lucas beginnen met inrijden. Ik wilde eigenlijk tot het voorjaar wachten, maar ik ga waarschijnlijk van stal verhuizen en inrijden wordt daar veel moeilijker. Dus gaat ze maandag rustig aan beginnen en over een maand is ie dan iig zo ver dat ik het verder kan oppakken zelf.