De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:35

Ik heb een pony te koop, maar zie nu al redelijk tegen de verkoop op.
Toendertijd een hele nare nasmaak gekregen van het verkopen van een pony.

Toendertijd een mooie ranke C-pony, goed bereden en superbraaf, maar was geen pony om elke dag bakwerk mee te doen,
die genoot veel meer van heerlijke bosritten. Uiteraard was de prijs dus ook naar een recreatiepony.
Kreeg ik eerst een goede 'hollands welvaren' dame op bezoek, die uiteraard zeer boos en verontwaardigd was toen ik zei dat ik liever niet had dat ze ging proefrijden op de pony :')
Ook mensen die meteen een paar flinke zagen in de mond gaven om haar in de krul te rijden, waren op zoek naar een goede sportpony maar hadden het budget er niet voor, beetje jammer was dat allemaal.

Ben benieuwd of het nu beter gaat. Hartstikke leuke nieuwsgierige grote D pony, maar nog erg groen onder het zadel.
Hopelijk komen er nu niet mensen met de verwachting dat hij Z-klaar is onder het zadel, of beginners.. -O-

Donna89

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:52

Succes met de verkoop. Zorg dat je advertentie duidelijk is! En mensen die echt interesse hebben bellen je voor een afspraak zonder 600 mails met vragen te sturen. Dus daar kan je al gaan selecteren

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:15

Denk je dat mijn huidige advertentie duidelijk genoeg is?

Ik vind het wel altijd een beetje eng om mijn nummer open en bloot neer te zetten.. :-o

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:19

Vind het wel wat irritant dat de foto's gedraaid zijn, maar dat kan ook door mijn telefoon komen.

Verder een duidelijke advertentie.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:28

Helemaal gelijk, heb de foto's verkleind en nu worden ze wel recht getoond.
Denk dat ze te groot waren of iets dergelijks.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:44

De stand foto is wat donker maar daar is overheen te komen
ik zou misschien bij het hele nuchter en verkeersmak nog eens benadrukken dat hij wel onervaren is. Kan niet vaak genoeg. De leeftijd doet anders vermoeden namelijk.
verder prima advertentie

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:57

anjali schreef:
@stal nollie: Maar het ging hier over mensen die niet de waarheid vertellen over het aangeboden paard,wat dus in realiteit heel anders is dan voorgespiegeld,en je dan soms zeer ver laten rijden om dit dier te bezichtigen.Als iedereen nu eerlijk de eigenschappen van het te koop staande paard vermeldt dan scheelt dat veel frustratie aan beide zijden.

Ik had een tijdje geleden mijn merrie te koop staan(intussen door twijfels en kleine blessure voorlopig uit de verkoop gehaald)
Duidelijk in de advertentie erbij gezet dat ze een stalgebrek én melanoom heeft.
De eerste klanten(mensen uit finland) wilden haar persé,ze wilden haar liefst dezelfde dag nog meenemen.Dit was niet mogelijk omdat gezondheidspapieren moesten aangevraagd worden.Omdat ze dan toch een dag langer moesten wachten wilden ze toch nog een klinische keuring,en toen struikelden ze over de melanoom,ze wilden nog de helft van de vraagprijs geven :evaw: :evaw: .

Volgende klant,2uur op staan wachten,komen toe en vragen wat het stalgebrek is....ow,maar een luchtzuiger moeten we niet!,en zijn meteen weer vertrokken.Er stond inderdaad niet specifiek in de advertentie 'luchtzuiger',enkel 'stalgebrek'.Maar als je daar zo'n probleem mee hebt vraag je er toch al naar aan de telefoon :? ??

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 03:42

Mag ik me hier ook melden? Ik verkoop weliswaar mijn paard niet, maar biedt hem momenteel aan in halve stal vanwege tijdgebrek.

Vorige week zijn er mensen komen kijken, een meisje van 14 jaar met haar ouders en haar nichtje, ook van dezelfde leeftijd. Ik had al eerder aangegeven dat hij meer dan drie maanden had stilgestaan en dus nogal out of shape was, roept de manier gelijk "oh wat is hij dik!" toen ze hem zag. Lekker begin zo.
Ik heb het meisje erna even laten kennismaken en heb hem toen opgezadeld zodat ze eens eventjes kon rijden, echter zou het nichtje hem eerst eens 'flink doorrijden', ondanks dat ik al had aangegeven dat mijn paard geen stap verkeerd zet en liever lui dan moe is. Soit, nichtje had dat na amper 5 minuten dus zelf al ondervonden en toen ging het meisje erop. Voordat ik haar iets of wat wegwijs kon maken op mijn paard begon het nichtje haar al 'les' te geven, dus ik dacht laat ze maar even lekker bezig zijn dan.
Terwijl het meisje aan het rijden was vroeg de moeder me of ze eventueel hem niet mochten meenemen om hem te stallen op de manège bij hun in de buurt, wat ik absoluut niet zag zitten aangezien de manège waar ze hem graag gehad hadden erom bekend staat om hele kleine en krakkemikkige stalletjes te hebben waar de paarden slechts in het weekend de weide op mogen. Toen vroeg ze me of hij dan wel mee mocht om 1 à 2 keer per week lessen te gaan volgen, daar had ik natuurlijk geen bezwaar mee.
Terwijl het meisje aan het rijden was hoorde ik het nichtje de hele tijd zeggen "houdt hem aan de teugel", dus ik vraag met mijn slimme kop aan het nichtje wat ze daar precies mee bedoelt. Zegt ze "dat hij met zijn hoofd naar beneden moet lopen", waarop ik vraag hoe het meisje dat dan moet doen zodat het paard zo loopt, "nou ja met haar handen enzo" antwoordde ze mij. Juist ja. Hierop zegt de moeder heel trots tegen mij "als ze op de manège les heeft moet ze soms zoooo hard aan de teugels trekken dat het paard met zijn hoofd tegen zijn borst loopt hoor".. Zo dus jij wil mijn paard daar mee naartoe nemen? 8)7 Ik heb de moeder toen duidelijk laten merken dat zoiets bij mij niet door de beugel gaat, waarop ze erna volledig omsloeg van gedrag. Opeens wou ze hem niet meer in halve stal, ze was enkel komen kijken omdat de vader het wel wou overwegen en dit was toch slechts een 'experiment' om te zien of haar dochter wel verantwoordelijk genoeg zou zijn voor een eigen paard.
Het meisje was natuurlijk wel helemaal enthousiast, dus toen ze vertrekken vroeger ze me nog of ik het eventueel zou willen overwegen om hem bij hun thuis te stallen (waarom dan eerste die manège??), ik zei dat ik dan wel eerst zou willen komen kijken, en zij zijn toen vertrokken en zouden me nog wat laten weten.
Na wat background search te hebben gedaan via een kennis die in hetzelfde dorp als hun woont blijkt het dat die mensen inderdaad hun eigen stalling hebben, maar geen weides hebben, waarvan ik meerdere keren had aangegeven dat dat een must was voor mijn paard.

Tot op heden nog niks van hun gehoord, en dat hoeft ook helemaal niet, mijn paard is geen hobbelpaardje waar je je opvoedingsexperiment mee kan uitvoeren :evaw:

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:37

Jezus wat een verhaal Snollygoster :oo

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:47

@Snollygoster,ik denk dat "halve stal'alleen werkt als het paard dan gewoon op jouw stalling blijft staan.Anders ga je je doodergeren .Trouwens,dat zal toch wel gebeuren,ook als het paard niet verplaatst wordt. Tenzij dat je deelt met iemand die je heel goed kent.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:09

Halve stal is ander woord voor bijrijder of leaser?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:36

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:36

Bedankt voor de link :j

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:37

Klopt inderdaad bruintje. Paard blijft dan officieel van mij, alleen neemt iemand anders een deel of de volledige de kosten en zorg op zich en mag deze persoon mijn paard dan als "eigen paard" beschouwen.

@Anjali het is ook mijn bedoeling hem bij mij op sta te houden, maar als mensen hem willen meenemen naar een stalling in de buurt die er goed uitziet en waar ik weet dat hij goed zal komen te staan wil ik het ook best overwegen. Zint het me niet kan ik hem elk moment terugnemen, dat is het fijne aan halve stal of leasing, het blijft gewoon mijn paard.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:42

Halve stal is als je je paard "verhuurt" voor enkele dagen per week tegen de helft of een ander afgesproken bedrag van de stalhuur.

Edit. Internet gaat hier traag, antwoord staat er al...

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:42

@snollygoster ik krijg al een naar gevoel als ik je verhaal lees.. En als je je nu al erger aan het "nichtje en aan de manier van aan de teugel rijden" wat denk je wat er gebeurt als jij er geen (toe)zicht op heb..
Ik geef mijn paarden tegenwoordig liever "vakantie" dan dat er anderen op gaan rijden. Heb al teveel meegemaakt met bijrijders waardoor ik zeg ze hebben tijdelijk vakantie..
En als moeders graag wil experimenten dan doet ze dat maar op een andere manier maar niet met (mijn) levende wezens..

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:16

Als ik een eigen paard heb weet ik iig wie er niet op mijn paard mag klimmen.. Sommige willen ook alleen maar dat het hoofd en nek in een bepaalde positie zit.. En of ie daardoor 2 keer zo erg op de voorhand loopt maakt niet uit. Hij loopt nu mooi want ik rij hem aan de teugel.. %)

Dan heb ik nog liever iemand die nog niet (goed) kan rijden, maar het wel enorm graag wilt leren. Kan je diegene ook gelijk afleren te zagen en dat het uit ontspanning komt.. En met zagen denk ik niet dat je veel ontspanning krijgt. :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:23

Zucht.. Mensen lezen ook totaal niet he? Heb een superleuke Welsh A merrie te koop staan, ervaren in mennen, braaf en kent veel. Alleen onder het zadel met kleintjes en beginners is ze gewoon te snel/slim, zoals een echt Welshje dat nou vaak is. Staat ook zeer duidelijk in de tekst dat ze voor echt jonge kleintjes volledig los niet handig is en dat ze als bv leading rein pony ( dus aan een touw) wel super is, maar te slim om volledig los te lopen. Met oudere gevorderde kids kan dit wel. Dat we haar het liefste verkopen als menpony ( extreem ervaren in) fokmerrie of leading rein pony.

Staat allemaal in de advertentie, en werkelijk... De een na de ander; mijn kind van 5 moet erop bixies los, kan ze los met een beginner van 6? Etc etc..
Dan denk ik.. Leeessss please... Leeeeeees de advertentie :=
het staat er zo overduidelijk is waar haar kwaliteiten liggen en waar niet.. Why Why weer vragen :=
Als je nou twijfelt over je 10 jarige dochter die al 4 jaar rijd.. Kijk dan snap ik dat het een vraagstuk wordt. Maar kleuters los erop in alle gangen terwijl er staat dat het niet handig is? -O-

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:35

Jaaa maar dan heb je waarschijnlijk te maken met mensen die vinden dat 'mijn kleuter' wel kan rijden..

Serieus hoor. Hoeveel mensen wij toen niet op erf hebben gehad die al zeker 10 lessen hadden gereden dus waren geen beginner meer {:)-:(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:39

Op dat soort reacties reageer ik niet eens :n Als je te dom bent om de advertentie goed te lezen ga ik daar ook geen tijd in steken want als je ze dan een afwijzing stuurt ben je nog de boeman ook.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:35

Na, nu meld ik mij ook eens... door privéomstandigheden moeten wij dus onze youngster verkopen en dat ook nog redelijk snel.
Dit betekend alleen niet dat wij hem zomaar weggeven. Dat jong heeft een waarde/prijs maar uiteraard is die wel te bespreken.

Zoooo frusterend de Pb's van : voor 200/300/500 kom ik hem vandaag ophalen ( voor at geld kan di ook naar de slager }:)
of nog erger : "ik neem hem graag over ... gratis want je moet er toch vanaf.."
of ( dan dus de bedelaars) :"ik kan hem een heel goed thuis bieden maar heb het geld niet voor de aankoop of een minibudget"

Trekt men zo mensen aan omdat men gewoon eerlijk is en vertelt dat hij snel weg moet ?
pfffft, inmiddels het nodige aantal PB's van die soort gehad...

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:36

misschien alleen in de advertentie laten staan; voor de snelle beslisser? Niet dat er zoveel haast bij zit? Vind de prijs ook al wel voor een meeneemprijs als er nog papier bij zit. Ziet er uit als een mooi beestje.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:52

Nette prijs
Eventueel idd dat 'moeten' weg
Ik had toen paarden te koop wegens ziekte eigenaar.
Moesten ook weg maar kreeg wel nog enigzins respect. Op een paar brutale biedingen na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:10

sasja0705 schreef:
Na, nu meld ik mij ook eens... door privéomstandigheden moeten wij dus onze youngster verkopen en dat ook nog redelijk snel.
Dit betekend alleen niet dat wij hem zomaar weggeven. Dat jong heeft een waarde/prijs maar uiteraard is die wel te bespreken.

Zoooo frusterend de Pb's van : voor 200/300/500 kom ik hem vandaag ophalen ( voor at geld kan di ook naar de slager }:)
of nog erger : "ik neem hem graag over ... gratis want je moet er toch vanaf.."
of ( dan dus de bedelaars) :"ik kan hem een heel goed thuis bieden maar heb het geld niet voor de aankoop of een minibudget"

Trekt men zo mensen aan omdat men gewoon eerlijk is en vertelt dat hij snel weg moet ?
pfffft, inmiddels het nodige aantal PB's van die soort gehad...

Ik heb je advertentie even bekeken maar denk als je die wat aanpast je andere mensen trekt.
Ik zou persoonlijk wat duidelijkere foto's erop zetten, deze komen wat "ongeïnteresseerd" over en je kan niet goed de bouw zien van het paard.
Ook de tekst zou ik veranderen, er word best wel veel nadruk gelegd op dat hij zo snel mogelijk weg moet, ook dat trekt mensen aan die dan denken voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:16

Ik denk dat romy gelijk heeft, als ik het lees krijg ik de indruk van liever gisteren als vandaag. Misschien daar wat minder de nadruk op leggen. Verder is het wel een leuk paardje vind ik :)! succes met de verkoop