Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 13:16

Op buitenrit keer ik ook nooit liever om. Gelukkig is Hinde heel fijn buiten en blijft ze wel goed bij me.

Is hier nog iemand opzoek naar een goede fokmerrie voor een klein prijsje? Het gaat om een PROK merrie uit 2005, Olivi x Jetset D. Stokmaat is ongeveer 1.65m, ze geeft veel front en een goed achterbeen. Het is de moeder van Hinde en Karaat, dan heb je een idee van wat ze geeft. Merrie valt in de lagere prijsklasse.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:24

Wat gaan jullie allemaal super zeg! :D

Happy staat op het moment lekker op het weiland, we willen haar over ongeveer 2 maanden weer verder gaan oppakken, even genieten van haar vakantie. :)
Op het moment krijgt ze dus heel veel poetsbeurten, knuffels en vandaag moest ze even model staan voor de camera, haar uitstraling is zo veranderd de laatste tijd!
Afbeelding

Leonie_M

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:28

Leuke foto. En heerlijk dat ze vakantie heeft.
sjef krijgt in september een break :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:42

Mooie foto Joysie knappe merrie heb je.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:55

wat leuk dat het bij iedereen nu goed gaat!
bij ons gaat het ook lekker, ze snapt inmiddels het idee van springen, in het begin viel ze door de hindernis heen. Thuis zijn we bezig geweest met de galop een klein beetje verkorten en verruimen, changement en stap-galop.
Het is echt zo fijn dat het al een wat ouder paard is. Ze heeft zoveel meer balans, echt prettig om mee te werken! :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:47

Dat klinkt super loveslimpie :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:54

Dali gaat in september ook de hele maand met vakantie :) hij is volgens mij al streepjes op de muur aan het zetten :P

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:59

Nou hier dan ook een update over de moeilijkste op stal.
Mijn vorige update was niet z best toen hij bijna een jongen het ziekenhuis ingeslagen had, maar WAUW wat is hij verandert.
Is veel rustiger geworden zijn werkwillige karakter komt steeds meer naar boven echt genieten!
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:20

Dat is goed nieuws kyrkelover , fijn dat ie zo is veranderd.. Het kwartje is gevallen waarschijnlijk ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:17

Het is nog erg op passen. Want gisteren bijvoorbeeld voor het eerst in de bak opgestapt en niet in de stal en dan staat hij gewoon echt stijf.
Het gaat wel maar heeft nog te veel spanning.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:42

Dat zal ook even tijd nodig hebben , die spanning vloeit wel af als je het een paar keer gedaan hebt ( en het een positieve ervaring voor hem was ) dat weet ik zeker.

Vandaag weer les gehad met Hudson :D en helemaal alleen opgestapt *trots* vorige week toen ik het probeerde stond hij nog niet stil, vandaag gewoon weer geprobeerd en hij stond keurig stil . De les ging ook weer beter dan vorige week, meer conditie en een paar passen was hij super recht op twee teugels , houd ie natuurlijk nog niet vol dus na een paar passen in galop... Maar het begin is er ;)
Ben zo blij met hem :+:

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:31

Fijn Moniek. Ik ga morgen voor het eerst met Sjef lessen. Ben benieuwd

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:55

Fijn Moniek!

Mijn 4-jarige was vandaag zo jolig dat ik maar even binnen gereden heb :o

Hurricane wordt echt een lekker beest! Vandaag een week uit de wei en voor het eerst een dekje op gedaan, dat boeide hem totaal niet dus longeersingel er ook maar omheen. Nog niet met de oren aan het draaien dus ook het hoofdstel maar om gedaan :+ Superbraaf aan de longe en daarna voor het eerst op de spuitplaats geweest. Heel voorzichtig afgesponst en daarna toch maar even de slang op zijn voetje gericht. Steekt dat gekke beest zijn kop onder de slang :+ Die was dus helemaal niet bang :P Meteen lijf ook maar afgespoten, als ze dan toch braaf zijn :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:45

Wat een stappen worden er gemaakt!
Moniek: heerlijk! Zeker omdat hetckntfast zo groot is
Kykrelover: op de juiste weg dus. Lekker volhouden zo
Gomir: lekker relaxed ding dus

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 00:19

Ik snap jullie heel goed over het omdraaien. Had bewust een fijn moment gekozen waar hij relaxt was. Een aantal meter verderop was namelijk een bouwstelling waar ik hem niet meteen langsaf wou laten gaan bij onze eerste poging.

Maar achteraf gezien had het waarschijnlijk geen probleem geweest. Vanavond namelijk onze eerste buitenrit gehad van een hele ronde. Samen met een stalgenootje die een braaf paard heeft. History durfde fijn voorop, keek absoluut nergens naar. Op een ander stuk liep hij achteraan en gaf er niks om toen de afstand wat ruimer werd. Kreeg totaal geen drang naar voren, bang achter te blijven. Verkeer was geen punt, onder de bruggen snelweg bruggen door ook niet. Alsof hij dit al jaren deed. Hij genoot er duidelijk van. Voordeel is ook wel, dat ik altijd veel met hem gewandeld heb. Ook verkeer, vreemd terrein en onder bruggen door. Hij vertrouwd vrij snel op mij. Dat is heel fijn natuurlijk. Was een geweldige rit waar nog veel van gaan volgen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 04:18

Gomir, wat een topper zeg die Hurricane van jou.. Klinkt als een super stoere ;)

Orsje, leuke foto's :) wat een heerlijk gevoel moet dit zijn, lekker naar buiten wat een vertrouwen .

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:13

Gomir: wat een stoere kerel heb je daar seg! Die van mij is terughoudender bij nieuwe dingen. Als hij ze eenmaal kent is het ook wel geen probleem meer.

Moniek: wat leuk seg! Jullie zijn mekaar wel echt aan vinden geloof ik :j

Orsje: leuke foto's zo! Ziet er relaxed uit!

Hier gisteren hoofdstel besteld! Bitje wacht ik nog mee tot ik advies van de zadelmakmaker heb gevraagd :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:37

Hoi hoi, ik zit al een tijdje in de meeleesmodus. Kijken hoe alles verloopt bij iedereen. Ik heb een aantal weken geleden mijn eigen paard af moeten geven en er heeft zich een kans voorgedaan die ik maar aangepakt heb. Bloed kruipt waar het niet gaan kan e soms moet je risco s nemen. Het is ook een H tje en hij mag eind september begin oktober naar school. Hij kende tot een paar maanden terug alleen meelopen aan een touwtje maar verder super ril op zijn lijf. Inmiddels gaat dat allemaal goed dus nu maar weer wat verder richting het longeren. Het houdt me wel bezig na verlies van mijn andere paard. Je valt niet in zon gat. Het begint inmiddels wel te kriebelen, erg benieuwd wat hij gaat doen bij het mak maken.

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:41

Zo leuk om jullie vooruitgang met jullie baby's te volgen. Daardoor wordt ik nog ongeduldiger hahaha!
Maar het gaat nu opschieten.
Halencia is vorige week voor het eerst naar de tandarts geweest. Zoals met alles was ze weer onwijs braaf. En haar mond is dus goedgekeurd voor het zadelmak maken. Nu nog even geen bitje en daarna weer verder.
Heb van de week een nieuw hoofdstel voor haar gekocht :D.

Yentl heeft mij aangeboden te willen helpen met het zadelmak maken van Halencia, waar ik echt heel blij mee ben. September gaan we beginnen.

Ben vandaag ook creabea bezig geweest voor Halencia. Heb m'n eigen onderlapjes gemaakt voor onder haar neusriem.
Afbeelding

Wat vinden jullie er van?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:48

Wat leuk gemaakt!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:51

Die van mij gaat morgen naar een "cowboy" hij blijft zo bokken op de singel dat de zadelmakmaker de eerste x iemand erop uit besteed. Maar hopen dat dit allemaal meevalt en hij gewoon lekker gereden kan worden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:39

Mooi gemaakt Blohal

Spannend fokfanaat ... Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, succes in ieder geval komt vast goed.

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:54

Spannend hoor fokfanaat! Hoop dat ie daarna gauw mak wordt en je er lekker zelf van kan gaan genieten.
Ga je morgen kijken?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:13

Wat leuk Blohal dat yentle je kont helpen met zadelmak maken. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat oppakken.

Sjef doet het nog steeds heel fijn. Morgen krijgt hij weer nieuwe ijzers en woensdag wordt zijn zadel gecheckt. Kunnen we er daarna weer tegen aan

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:17

Spannend fokfanaat
Creatief blohal

Ik heb vandaag ook een gezellige bok sessie gehad. Wilde in de wei gaan rijden aan de overkant van de weg. Nog nooit gereden maar ze staan daar regelmatig. Eerst even rondje aan de hand en flink rondspringen en bokken. Mogelijk door de sproeiers van de buurman. Oh, moet ik daar op..... :')
Nog even aan gekeken en wat laten draven aan de lijn en toen leek hij na nog een paar rondjes bokken wat te kalmeren. Er toch maar gewoon op gaan zitten, was wel wat onrustiger/ baldadiger maar toch weer braaf gedaan. Gelukkig had ik er nog wel vertrouwen in.
Ben benieuwd of hij dit vaker gaat doen...geloof dat ik er vanaf zou knikkeren als hij dat onder de man zo ook zou doen. }:0