Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:48

nienke: de zwarte ruin van vorige week uit zwinderen ( weet je nog?)
was gelijk verkocht...

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 17:30

Yelly schreef:
Jammer zeg, Kippiekip! Staan er nog andere kijkers op de planning :)?

Nee en eerst ook van mp en bokt af gehaald, hou eerst een poosje zelf de 'gezocht'
advertentie's in de gaten en in de tussentijd gaan we paar keer op buitenrit, ostheopaat
komt langs om hem weer even lekker los te maken en misschien een onderlinge rijden
zodat ik ook kan zeggen hoe hij op vreemd terrein is :)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:34

Zijn jullie meerde keren bij je paard gaan kijken voor je echt besloot m aan te schaffen? Of zijn hier mensen die na 1x rijden zo'n goed gevoel hadden dat ze meteen besloten het paard te kopen?

Ben wel benieuwd naar die verhalen :))

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 17:35

Ik zou als je de mogelijkheid hebt wel meerdere keren gaan kijken want die ene keer
kan het net zijn dat het paard een super goeie of natuurlijk juist wat mindere dag
heeft

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:56

*stille meelezer meldt zich*

Leuk om de ervaringen van andere zoekenden te lezen en vooral dat er al zoveel matches zijn!

Ik zag zelf wel een leukje, wat zeggen de kenners in dit topic ervan?:

http://www.stal-belvedere.nl/replay_YT.html

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:59

Maria daar werkt essiesilly@bokt, dus voor de bokkers die benieuwd zijn wie weet kan ze meer vertellen over evt leuke dieren die ze daar hebben :D

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:04

Leuk dat er vandaag weer mensen hebben gekeken naar paarden =D

Ferry staat lekker op zn nieuwe stal, eerst even de stal in...toen dachten we even te poetsen(klei eruit) is hele wasbeurt geworde...en die goedzak viel gewoon in slaap..had ik niet verwacht na die wereldreis....nu staat ie lekker in de paddock met een ruintje...gaat helemaal goed...hij reageerde erg leuk en rustig op de paarden die opeens naast m stonde op de wasplaats en de wasplaats maakt contact met stukje land waar een tinker instaat..ook al gesnuffeld en ging helemaal goed.

Ben er erg blij mee en stal eigenaar vond m ook een echte goedzak.

Ik ga nu eerst even eten ect. Al sinds 10 uur aan de weer...reageer vanavond even op alles en een foto

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:15

ikke schreef:
Even uit een oud topic gevist, maar het beschrijft wel precies hoe het zit:

Juweel schreef:
Ik heb de volgende stelling ooit wel eens gehoord:

Een hengst vraag je, een ruin vertel je en met een merrie onderhandel je!

Wat een mooie zeg en zo waar..

Wij zijn nog steeds erg blij met onze soort van ruil.. ruin tegen merrie :D
Sommige dagen doet ze het super en sommige dagen doet ze het niet maar behandel haar dan met respect en ze zal het alsnog voor je doen.
Mijn dochter reed haar al 3 jaar bij dus we weten wat voor vlees we in de kuip hebben. Ze moet je liggen en dan heb je er heerlijk beest aan.
Ons ligt ze meer dan goed <3

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:29

ik heb zelf absoluut geen voorkeur voor merrie of ruin.
denk dat het ook wel belangrijk is hoe je er zelf in staat ;)

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:39

ikke schreef:
ing0204 schreef:
Nou, dat dus. Gewoon doen en wat de rest van de wereld ervan vindt is hun probleem!

Ik heb een "onderdeurtje" van 1,67 waar ikzelf 1,85 ben. Laat ik het zo zeggen: degene die daar wat van vindt zal ik in eerste instantie negeren en mocht die persoon doorzeuren, mag mijn paard bijten en dat kan ze hard!

Vandaag vroeg iemand mij ook of de schimmel die ik op proef heb niet te klein voor me is... Ik voel me wel prettig bij een kleintje dus het moet me niet uit maken, maar vind het toch vervelend :-(

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:10

Hoi Dames,

Iedereen met een nieuwe aanwinst, gefeliciteerd!! Leuk!

Vandaag hebben we mijn bijrijdpaardje weggebracht, hij is ingeruild bij Jansen van den hout voor een haflinger. De eigenaar had liever een paardje waar ze lekker mee naar buiten kan.
Het is wel een zeer eigenwijze haf geworden want toen ik er op zat en de bak ging even open stonden we al aan de andere kant van de spuitplaats, haha! Ik kon er gelukkig wel om lachen, het meisje wat ik net niet omver reed iets minder.. oeps (A)..

Ik heb zelf ook nog even daar rond gekeken maar om eerlijk te zijn zag ik er door de drukte, chaos en alle paarden de fatsoenlijke niet meer tussen zitten. Als je daar heen gaat voor een paard moet je echt iemand mee nemen die nuchter naar een paard kan kijken, ik zou het niet kunnen.
Maar van de week zal mijn ex verzorgpaardje wel op internet staan, als ik het zie zal ik hier wel een linkje plaatsen ben zeer benieuwd wat ze er op zetten, hihi!

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:52

Ik meldt me hier ook even. Ben voor mijn zusje opzoek naar een braaf leerpaard. Dat is nog niet zo makkelijk. Maar na paar weken alle advertensies volgen, vandaag weze kijken bij een leuke ruin, dinsdag daar nog eens terug om te rijden.

Tevens staat haar C/D pony te koop, dus als iemand een leuke brave kinder/sport pony zoekt:
http://www.bokt.nl/markt/ad/28685/super ... sport-pony

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:00

coroosje schreef:
ikke schreef:
Nou, dat dus. Gewoon doen en wat de rest van de wereld ervan vindt is hun probleem!

Ik heb een "onderdeurtje" van 1,67 waar ikzelf 1,85 ben. Laat ik het zo zeggen: degene die daar wat van vindt zal ik in eerste instantie negeren en mocht die persoon doorzeuren, mag mijn paard bijten en dat kan ze hard!

Vandaag vroeg iemand mij ook of de schimmel die ik op proef heb niet te klein voor me is... Ik voel me wel prettig bij een kleintje dus het moet me niet uit maken, maar vind het toch vervelend :-(

Neem een voorbeeld aan je paard, die heeft vier middelvingers om op te steken......... }:)

maria1991 schreef:
*stille meelezer meldt zich*

Leuk om de ervaringen van andere zoekenden te lezen en vooral dat er al zoveel matches zijn!

Ik zag zelf wel een leukje, wat zeggen de kenners in dit topic ervan?:

http://www.stal-belvedere.nl/replay_YT.html

Het paard is het aankijken wel waard, maar het ruiterke hoef ik d'r niet bij..........

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:03

Heb je fotos van jullie op je paard ikke en coroosje?
Ik vind me zelf ook al snel te groot en grof voor een paard maar dan denk ik ook wel weer laat ze maar l#llen totdat iemand weer zegt het lijkt voor geen meter :(

Gevoel hebben kan je nou eenmaal niet uitzetten

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:16

Je hebt twee soorten gevoel: eentje als je er op zit en eentje als je er naast staat en iemand opmerkingen maakt....
Jij moet er mee rijden dus het eerste is dan toch bepalend.
Enne, op die merrie zit je toch heel goed terwijl je daar eerst twijfelde. Bleek meer in het zadel dan in de maat te zitten, geloof ik.

Ik hoop dat dit nu doorgaat trouwens! *duimt*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:18

Klopt was meer het zadel die het deed, vind nog steeds dat ik wel wat groot op dr lijk maar ik verwacht met een wat extra training en dus spieren dat dat niet meer opvalt :D

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:19

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... ekid/24555 emma is dit niet wat voor jou ?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... ekid/24555 of deze, heb het filmpje niet bekeken trouwens :P.
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... ekid/24555
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/183735 deze kwam me bekend voor.. Volgens mij is deze al eens in het topic geplaatst. Toen waren er ook al mensen die die prijs een beetje laag vonden volgens mij. Ik vind hem ook wel erg goedkoop.. Maar goed, misschien licht het aan z'n grootte ?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:20

Je steekt er niet met je voeten onderuit dus dat komt wel goed!

Dat kan ook per paard zoveel schelen: mijn man reed vroeger een merrie van 1.80 en ik kon nog onder de buik door zijn voet aan de andere kant zien terwijl hij nu op eentje van 1.70 rijdt waar je zeker niet meer ziet, eerder wat minder. Gewoon andere bouw.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:25

Helaas is het paard waar ik ben gaan kijken het niet geworden.
Nu ben ik dus weer op zoek.

Weet iemand hier toevallig nog een leuk allround paard?
Vooral het springen moet goed zijn.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:26

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:29

Seven schreef:
Heb je fotos van jullie op je paard ikke en coroosje?
Ik vind me zelf ook al snel te groot en grof voor een paard maar dan denk ik ook wel weer laat ze maar l#llen totdat iemand weer zegt het lijkt voor geen meter :(

Gevoel hebben kan je nou eenmaal niet uitzetten

Jawel, ik heb wel foto's van mezelf en nee, die komen niet on-line.

Het punt is niet of het eruit ziet; het punt is of jij erboven kunt staan. Als iemand weer begint te zeiken dat het er niet uitziet, zeg die persoon dat ie eerst eens leert rijden, voordat ie commentaar heeft.
Het gros wat loopt te zeuren over wel of niet "passen" die hebben qua rijden veelal niks te melden en zoeken naar redenen om jou te kleineren, zodat ze zelf wat voorstellen.

Dat heeft een naam: psychologische oorlogsvoering.......

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:32

:+
Alja schreef:
nienke: de zwarte ruin van vorige week uit zwinderen ( weet je nog?)
was gelijk verkocht...

Oja! Hij was ook wel heel erg leuk maar mijn nichtje wilde toch liever geen fries omdat ze graag wil springen....

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:32

Ik word een beetje moedeloos van de zoektocht, er staat ook echt niks leuks meer op sporthorses. Iemand hier vroeg waarom het niets geworden was bij mij ( naar aanleiding van mijn opmerking: 'alles behalve droge benen'), paard had behoorlijk aanwezige gallen op beide voorbenen.
@Pollux: Gefeliciteerd met het vinden van een paard! Wat gaaf zeg.
@Tanee: Sympatiek paard. Allround paarden kom ik er wel heel veel van tegen op sporthorses momenteel, zit er niks tussen?
@Maria: PM essiesilly even, dat is degene die erop zit ;)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:38

tanee_blaze schreef:
Helaas is het paard waar ik ben gaan kijken het niet geworden.
Nu ben ik dus weer op zoek.

Weet iemand hier toevallig nog een leuk allround paard?
Vooral het springen moet goed zijn.

Jep, merrie van 10. Spring niveau M maar kan zeker door tot Z stokmaat ongeveer 1.65 ;)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:47