Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:14

listiglistje schreef:
Ik lees net 9500, dat is toch bijna het dubbele van wat de meeste hier te besteden hebben :7

jaa daar heb je misschien wel gelijk in.. maar als ik eerlijk moet zijn vind ik dat niks teveel voor een goed paard !

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:15

@tjuppe

Volgens mij was iemand haar voor met het kopen en is ze verkocht.

*toch?*

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:17

misschien een rare vraag, maar aangezien jullie de markt goed in de gaten houden ect. Wat is een 16 jarige schimmel ong. waard, B niveau? Braaf en heeft ook sinterklaasdingen gedaan? Stamboom staat in mijn onderschrift. Ze is zeer verkeersmak. Ik dacht zo rond de 1200...

Duijfje

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:26

@emma

Uhm.. Ja.. Vind het bedrag opzich wel kloppen.
Maar van verkoop cijfers weet ik niet heel veel vanaf...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:22

emma525 schreef:
misschien een rare vraag, maar aangezien jullie de markt goed in de gaten houden ect. Wat is een 16 jarige schimmel ong. waard, B niveau? Braaf en heeft ook sinterklaasdingen gedaan? Stamboom staat in mijn onderschrift. Ze is zeer verkeersmak. Ik dacht zo rond de 1200...

Ik denk dat je daar toch ook weer niet mee weg komt. Voorop gesteld dat het een ECHT braaf paard is, dat ook goed gezond is, zul je toch een paar honderd euro meer neer moeten tellen, vrees ik.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:47

Daar ben ik het niet zo mee eens, eerlijk gezegd. Braaf paard op B niveau, 16 jaar oud daar mag je op dit moment blij mee zijn als je er uberhaubt een nieuwe eigenaar voor zal vinden die er voor 1000,- euro voor wil geven. Vaak is dat nog incl. tuigage. Tenzij het een geschikte fokmerrie zou zijn die al meerdere goede veulens heeft gekregen? Juist in deze categorie wordt de markt overspoeld met recreatiepaarden die bijna voor niets worden weggeven.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:51

Duijfje schreef:
@tjuppe

*toch?*

Hoe kan dat nou?? Ze waren toch al akkoord gegaan met haar bod?
Heeft iemand anders daarna meer geboden dan en zijn ze daarmee in zee gegaan?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:55

Is die schimmel niet wat voor een van de recreatie ruiters hier?

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:01

Jeetje zeg zie wel dat mijn post van gisteren een bom heeft gedropt! Dat was nu ook weer niet de bedoeling!

En ik moet heel eerlijk bekennen dat ik 1250 voor een 16jarige merrie op b niveau wel aan de hoge kant vind. Ook als ze goed verkeersmak zijn. Zou meer denken aan 1250 inclusief tuig of 1000 en dan gewoon zo. Dan lukt het wel om haar te verkopen mits ze een goed karakter heeft en dan kijk ik er inderdaad ook altijd wel naar of een merrie van deze leeftijd al eens een veulen heeft gehad. Er is op het moment inderdaad zo ontzettend veel keus! Voor 1500 of 1600 heb je namelijk ook een 12 of 13 jarige met een aardig stukje meer niveau, mensen moeten er vanaf.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:24

Ik ben op dit topic terecht gekomen omdat er een paardje op onze stal te koop staat en ik merkte dat ik toch wel een eigen paardje wil... Had al besloten haar niet te kopen (zie topic jouw overwegingen wel/niet paard/pony te kopen). Nu heb ik na de vriesperiode gisteren weer gereden (op haar) en nu twijfel ik verdorie! Ben op zoek naar een stevige zwarte ruin en zij is een magere witte merrie.....

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:26

ik vind dat altijd zo moeilijk om een prijs te zeggen, vragen staat vrij.

mijn vorige paard heb ik ook teveel voor betaald, heel veel pech mee gehad.
maar nog nooit zo'n geweldig paard gehad, zo blij mee geweest.

het is maar net wat iemand ervoor over heeft.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:28

Als je van je (recreatie)paard af moet lijkt mij een goed thuis het allerbelangrijkste.... Zou dan niet te moeilijk doen over een paar honderd euro denk ik.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:30

Ik heb voor goed tehuis met weidegang een 7 jarige merrie, plaatje om te zien en erg braaf.
Momenteel M1 dresuur, buiten heel braaf... kan je alleen mee weg
PB voor meer info :)

Afbeelding

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:33

deruijter schreef:
@Karin, nee hier kan ik het niet mee eens zijn, ik vind dat je eerst moet bewijzen dat je paarden zelf kan rijden. En niet het paard alles voor je laten doen.

Nou het zijn geen automaten hoor :+
Met die Z2 merrie kwam ik amper zonder verliespunt de M1-ring uit.
Zodra ik maar een beetje scheef zat begon ze wissels te springen.
Je leert er echt van, wordt op je plek gezet, paard doet niet alles. Althans, paard doet wel wat maar als je niet op let doen ze totaal iets anders dan jij wilt.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:34

Moeilijk Coroosje, het belangrijkste is of jij de klik met die merrie hebt en je goed op haar voelt.
Daarbij moet je je ook nog afvragen of ze je wat kan leren.
En ben je weg van haar omdat je haar karakter zo leuk vindt of omdat ze toevallig op jouw stal staat en braaf is.
Vragen,vragen ;)

@ emma525, op dit moment is de markt verzadigt met brave,wat oudere, recreatie paarden dus ik zou inderdaad voor 1200 incl tuig of 1000 kaal gaan en voor een goed tehuis is overleg mogelijk.
Dan weet je zeker dat je haar binnen een redelijke tijd verkoopt.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:36

Leuk paard afwasborstel :j Hoe hoog is ze?
En je profiel :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:36

Gave merrie afwasborstel!
Helaas kan ik ivm deurne niet voorzien in de weidegang. Anders had ik wel interesse gehad!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:38

deruijter schreef:
KarinvdM schreef:
Die paarden doen niet alles vanzelf hoor. Als je een foute hulp geeft doen zie iets anders dan wat jij bedoeld had.
Wissels mogen voelen op een paard dat ze goed en makkelijk springt is ideaal voordat je zelf een paard wissels moet leren, je weet dan hoe het moet voelen en wanneer het goed is. Met andere oefeningen is dat niet veel anders.

Als je een foute hulp geeft en ze doen het niet waarom wil je dan een Z paard? Om de garantie te krijgen dat deze het wel kan,
maar je het er zelf uit moet halen?

Nee, om te leren voelen, te leren hoe nauw sommige hulpen bij elkaar liggen.
Je leert er van, je leert 'gevoeliger' te rijden.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:39

nobel1 schreef:
Leuk paard afwasborstel :j Hoe hoog is ze?
En je profiel :')

Haha ja daar staat niet veel zinnigs in :+ Ze is 1.70 :)

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:40

coroosje schreef:
Ik ben op dit topic terecht gekomen omdat er een paardje op onze stal te koop staat en ik merkte dat ik toch wel een eigen paardje wil... Had al besloten haar niet te kopen (zie topic jouw overwegingen wel/niet paard/pony te kopen). Nu heb ik na de vriesperiode gisteren weer gereden (op haar) en nu twijfel ik verdorie! Ben op zoek naar een stevige zwarte ruin en zij is een magere witte merrie.....

Laat die kleurtjes nou los, joh :+
Als zij qua karakter goed bij je past en je kent haar dus ook al echt, je weet wat van haar geschiedenis, veel perfecter kan niet denk ik.
Voldoet ze afgezien van geslacht en kleur wel aan je wensen?

@Prijzen: eerlijk gezegd kan ik er geen touw aan vastknopen. Ik zie best veel verschillende prijzen voor ongeveer dezelfde paarden. Er is blijkbaar gevoelsmatig ook een groot verschil tussen 16 en 18 jaar, 16-jarigen zijn vaak zo 1000,- duurder dan 18-jarigen.
Wat ik erg fijn vind is als er in ieder geval een passend zadel bij het paard verkocht wordt. Nog niet zozeer om de kosten, maar een passend en geschikt zadel vinden is een beste uitdaging voor een recreatie-penny als ik. Er is zoveel keus en dan moet het ook nog bij het paard en jou passen.
Als dan na een tijdje blijkt dat je liever een ander zadel wil, kan dat altijd nog.

@Afwasborstel: prachtige merrie zeg!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:44

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:45

coroosje schreef:
Ben op zoek naar een stevige zwarte ruin en zij is een magere witte merrie.....
Ik wilde ook persé geen schimmel... :D

coroosje

@nobel ben bang dat het vooral is omdat ze bij ons op stal staat en bomproof/braaf is. Dat is voor mij zo'n belangrijke "eis". We hebben een shet die ook heeel braaf zou zijn, maar daar heb ik nu toch echt veel werk mee (ze is pas 5 en blijkt helemaal niet goed doorgereden te zijn...). Ben dus een beetje op m'n hoede. Vooral omdat onze dochter ook vaak mee gaat. Als ik de advertenties lees, zijn er heeel veel paarden heeel braaf.

@pizzazz ik heb pas 3 keer op haar gereden, waarvan 2 priveles en 1 keer alleen 'vrij rijden'. Ik ken haar dus nog niet heel goed, maar ze is nu van mijn instructrice en haar vertrouw ik 100%. Dit weekend liet ik een advertentie zien aan iemand (niet kenner) en hij vroeg: waarom is deze beter dan die bij jullie op stal te koop staat? Kon alleen maar "mooier" zeggen... Das wel erg hè?

Zijn er anderen die op uiterlijk een beslissing hebben genomen?

OdiEtAmo

Duijfje schreef:
@tjuppe

*toch?*

:n

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:46

ikke schreef:
emma525 schreef:

Ik denk dat je daar toch ook weer niet mee weg komt. Voorop gesteld dat het een ECHT braaf paard is, dat ook goed gezond is, zul je toch een paar honderd euro meer neer moeten tellen, vrees ik.

Echt brave paarden zijn goud waard. :j