Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirov

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:11

Had een keer op mn facebook gezet: "Afgelopen weekend met 5wp naar huis: 2wp in de M1 en 3wp in de L1. Kreeg een berichtje van een vriend van mij of dat geheimtaal was, waarvan alleen paardenmensen de code hadden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:26

Kirov schreef:
Had een keer op mn facebook gezet: "Afgelopen weekend met 5wp naar huis: 2wp in de M1 en 3wp in de L1. Kreeg een berichtje van een vriend van mij of dat geheimtaal was, waarvan alleen paardenmensen de code hadden.

:')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:26

Kirov schreef:

Hahaha! :P Ja, dat lijkt me ook heel lastig te volgen als je geen paards spreekt. Als ik met iemand over paarden praat vragen niet-paardenmensen ook altijd waar we het nu weer over hebben... Als mijn moeder iets vraagt over paarden en ik dan een verhaal ophang snapt ze ook nooit iets van mijn uitleg. :=

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:28

Kirov schreef:

_/-\o_ dit vind ik nog de mooiste van het topic :P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:31

Die is goed indd! :')
Geheimtaal onder de paardenkenners.. :+

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:05

Kreeg een keer de vraag van een manlijke collega hoe oud een pony is wanneer het uitgegroeid is tot paard en je er op kan rijden!Leeftijd collega 35+ :') en het was nog een serieuze vraag ook!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 19:29

Kirov schreef:

:))

Het is ook moeilijk he, wp, B tot ZZL, aw, sb, tdh, AvG of MAR ... terwijl ze al niet begrijpend kijken bij het woord sjabrak :+

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:32

Kirov schreef:

Hahahaha _O-

Ik heb dit achteraf gehoord, was er zelf niet bij...
Mijn moeder ging samen met mijn zusje een nieuwe dressuurzweep kopen voor mijn verjaardag. Nou, een mooie gekocht, komen ze er in de auto achter dat ze even terug moeten om hem te ruilen.
Hij was kapot, het bovenste stukje was al verbogen.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:41

mijn moeder: ge gaat toch nie weer nen onderlegger kopen he???"
mijn antwoord: oke, dan koop ik een dekje
tja, mama weet niet eens wat een dekje is :P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:45

Ha, slim! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:49

Ik werk op een kinderdagverblijf en dit was zo lief dus ik moet dit jullie even vertellen..

Ik was een boederij-boek aan het voorlezen waar natuurlijk ook paardjes in staan. Ik vroeg aan de kinderen wat voor dieren er op de afbeeldingen stonden en zo riep er een kindje door de groep; paard ziek!
Dus ik vraag; hoezo paard ziek?
Kindje: Ja paard wit! met stippels.
Dus ik keek even heel raar want ik snap niet wat het kind bedoelde. Naar mijn idee stond er een witte schimmel met zwarte stippen in het boek getekent.
Kindje: Paard is ziek, heeft pok!

Wat bedoelen ze met pok bij ons op het kinderdagverblijf? Waterpokken!!
Ik moest lachen en vertelde maar dat het paardje inderdaad ziek was. Moest wel lachen.

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:40

Of die van m'n vriend; wanneer ik nou eens met wedstrijden die dingen van tv ging doen, want nu ben ik aldoor alleen maar aan het rondjes rijden.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:46

haha dan hebben wij allemaal van die kapotte zwepen :')

en ik ga niet mijn paard longeren maar bij mijn paard logeren :')

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:45

Mijn schoonmoeder had van de week weer een leuke. Ik heb een ouder paard die al jaaaaren op de manege staat. De manege is 10 minuutjes fietsen bij het huis van mijn schoonouders vandaan.

We hebben er sinds kort een jaarling bij en die werd afgelopen weekend verhuisd naar een opfok hier in de buurt. Ik heb ze ongeveer 100 keer verteld wat een opfok is en dat die een stukje verder weg is.
En ja hoor wat gebeurt er. Veulen komt aan bij de opfok, ping smsje van mijn schoonmoeder. Waar zijn jullie dan?? Ik sta ik de wei maar de paarden staan gewoon binnen hoor. En Sjimmie ook (mijn andere paard)

Stonden ze dus met een zakje worteltjes op de manege om het nieuwe kleinkind te bewonderen. Whahhahaha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:55

Ahhh nou dat is toch wel schattig :o hebben ze het uiteindelijk toch gevonden?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 00:00

Hihi nee ze zijn nou nog steeds niet geweest. Hahahaha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:43

Ik moest laatst zo lachen. Ik was in de buitenpiste aan het rijden, bij ons zit die naast de parking. Er was een gezin op de manege die onlangs een paardje hebben gekocht, waar de moeder en oudste dochter op rijden. De vader heb ik 1x zien rijden geloof ik, en hij zag eruit als een beginner... Goed, ik was aan het rijden, en de vader komt met een zadel naar buiten richting de auto. Was echt een gaaf zadel, met zwart en blauw leer.
Dus ik zeg ' Mooi zadel heb je daar'.
Hij zo ' Jaaa die hebben we net gepast, dat is een uhh.. Boomloos Zadel!' Echt op zo'n manier dat dat echt wel het summum van bijzonderheid/hipheid op paardengebied was. Volgens mij had hij geen idee wat het inhield, vond het wel grappig klinken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:56

_O- Geweldig Magrathea.

Laatst was ik met [naam] aan het langelijnen, en ik sta tegen [naam] (vriendin die daar ook een pony heeft staan) heel vrolijk te vertellen dat [naam] nogal moeite heeft met buigen op de rechter hand, en dat ze soms zo sloom is in draf dat ze bijna staat te piafferen. Staat er blijkbaar al een tijdje een jongetje langs de paddock/wei te kijken met zijn [***], gaat die [***] heel wijs staan uitleggen wat piafferen is. Da's blijkbaar dat ie vanuit stilstand wegdraaft. :j

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:59

Doanique.. nou dan kan mijn paard heel erg goed piafferen.. dat kost hem totaal geen moeite :D :Y)

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:01

Maartje1990 schreef:
niet zozeer een grappige opmerking van de nietpaardenmensen... maar 1 van mezelf naar het niet paardenmens... in dit geval bekend als 'de bouwvakker'.

Bouwvakkers, je kent ze wel, menen zich altijd wat en kijken naar de mooie vrouwen. Ik rijd met mijn haflingermerrie langs een bouwplaats waar 1 van die bouwvakkers roept van 'ik zou jouw paard wel willen zijn!' (weetje wel... tussen mijn benen enzo... ) waarop ik doodleuk terugroep 'weet je dat zeker? want deze is namelijk gecastereerd!'

toen stond meneer toch even met z'n mond vol tanden... andere bouwvakkers lachten 'm ook keihard uit... en ach... dat mijn paard een merrie was... heb ik er maar niet bijverteld :+

_/-\o_

deze vindt ik geweldig...

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:02

manfredie schreef:
Maartje1990 schreef:
niet zozeer een grappige opmerking van de nietpaardenmensen... maar 1 van mezelf naar het niet paardenmens... in dit geval bekend als 'de bouwvakker'.

Bouwvakkers, je kent ze wel, menen zich altijd wat en kijken naar de mooie vrouwen. Ik rijd met mijn haflingermerrie langs een bouwplaats waar 1 van die bouwvakkers roept van 'ik zou jouw paard wel willen zijn!' (weetje wel... tussen mijn benen enzo... ) waarop ik doodleuk terugroep 'weet je dat zeker? want deze is namelijk gecastereerd!'

toen stond meneer toch even met z'n mond vol tanden... andere bouwvakkers lachten 'm ook keihard uit... en ach... dat mijn paard een merrie was... heb ik er maar niet bijverteld :+

deze vindt ik geweldig...

Hahaahaha :j _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:19

Rchell schreef:
Doanique.. nou dan kan mijn paard heel erg goed piafferen.. dat kost hem totaal geen moeite :D :Y)

Zullen we samen Anky verslaan? Mooie pas de deux vol piaffes!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:25

Klinkt als een plan hahaa.. en als het aangalopperen vanuit stilstand nou een gelopswissel is kunnen we daar ook een aantal series van laten zien :Y) _O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:24

oohh van die bouwvakkers GE-WEL-DIG _/-\o_

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:03

Ik had op facebook gezet: straks Daan rijden. Blijken mensen toch aan heeeeele andere dingen te denken. (en mijn broer heet ook nog eens daan).