Ik was 10 toen ik op een manege ging rijden. 12 toen ik daar m'n ruiterbewijs haalde (dat was de minimum leeftijd, reed toen net 1,5 jaar). Toen ik 14 of 15 was kreeg ik mijn eerste bijrijdpaardjes, daarmee reed ik veel alleen buiten en heb ook les gehad samen met de eigenaar op het andere paard. Toen ik 18 was opgehouden op de manege, wel blijven rijden op bijrijd/verzorgpaarden toen ik een jaar of 20 was opnieuw ruiterbewijs gehaald omdat de oude niet verlengd was door een verhuizing. Ik mocht / mag eigenlijk met al mijn bijrijdpaarden alleen naar buiten. Mijn eerste eigen paard is pas net geleden, dus toen was ik 26. Eerste paard dat ik inreed is jaar of 3 geleden dus toen was ik 23. Ik wil mijn eigen paard ook zelf inrijden, hij is nu bijna 1.
Anoniem
Geplaatst: 08-05-12 14:07
Ik ben 11 en rijd dus niet xd. Maar hopelijk begin ik op mijn 12de? XD
ik was6 mijn oudste dochter met 8 en me middelste is nu 4 en draaft al weg aan longeertouw he;) me jongste isdrie en dievind het leuker als ze bij mama voor mag zitten
suuse
Geplaatst: 08-05-12 16:32
Phoeh ik we hadden al heel vroeg een shetlander een een A welsh, omdat mijn vader het zo leuk vond, maar daar reed ik niet echt op, zo af en toe een rondje. Pas toen ik volgens mij 11 of 12 was kreeg ik les op de manege, op manegepony's en toen ben ik ook meer gaan rijden op mijn eigen pony's. Ik kreeg wat meer vertrouwen. Volgens mij kreeg ik op 12e of 13e ook een grotere pony een New Forest waar ik echt rijden op geleerd heb.
Een paard of pony inrijden heb ik nog nooit gedaan.
Jeetje, allemaal zo vroeg al begonnen! Ik schaam me bijna om te zeggen dat ik nu net een halfjaar rijd Ik ben dus begonnen op mijn 14e, het was een verjaardagscadeau, dat ik op les mocht bij een manege, Manege de Eekwal
ach joh , beter laat dan nooit hea hoe lang je rijd zegt ook niet alles je hebt er talent voor of niet zie ik bij 2 vriendinnen van mij 1 rijd al bijna 10 jaar en de ander net 6 toch zijn ze beiden even goed ondanks die 4 jaar verschil
Paisano
Geplaatst: 08-05-12 16:45
7
itsme23
Geplaatst: 08-05-12 16:51
Vanaf m'n 7de, toen mocht je pas op de manege. Maar vanaf ik kon praten riep ik al de hele tijd paaard en vanaf ik het me kan herinneren ben ik al helemaal gek op paardjes !
Heleennn
Geplaatst: 08-05-12 17:02
Ik begon op mijn achtste op een prive-stal met enkel priveles, na een paar maanden ben ik op een manege beginnen rijden. Hier had ik uiteraard een lievelingspaard maar de manege ging sluiten en alle paardjes moesten weg... dus had ik na bijna een jaar paardijden al meteen een eigen paard, Markus
Een paar jaar later
Nu
Hij is nu al bijna vijf jaar van mij, en nog super fit met zijn 23 jaartjes
Ik was bijna 9 toen ik begon met paardrijden en toen ik 14 was kreeg ik mn eerste verzorgpaard. En nu heb ik sinds een maantje mn eigen paard:D
LauLoveTosca
Geplaatst: 08-05-12 20:33
ik was 5 en ik ben nu 13,5 dus 8,5 jaar en ik heb veel plezier en manege lessen zijn leuker geworden dus nog leuker en ik kan niet bedenken dat ik nooit bij paarden kan zijn dus altijd paarden om me heen hebben
Ik rij vanaf mijn 7e op manege. Daarvoor altijd op wat paardjes buitens huis gereden bij familie enzo. Dus rij nu ruim 10 jaar. Heb nu 2 super schatjuh van vz paardjes!
lisannevosje
Geplaatst: 08-05-12 20:37
euhhhh iets van 0 ben helemaal met paarden opgegroeit en nog steeds heel veel mee bezig
Ik was 10 maar daarvoor hobbelde ik al rond op shetlanders en de verzorgpony van een vriendinnetje maar ik mocht maar niet op paardrijden. Toen ik 10 was mocht ik toen eindelijk op manege les (mijn moeder hoopte dat ik over de paardenliefde zou heen groeien, helaas haha)
Kirsie99
Geplaatst: 11-05-12 21:56
7 jaar:) Dat was de minimum leeftijd van onze manege. Ik wou al sinds mijn 5e ofzo op paardrijden:)
xLunalove
Geplaatst: 12-05-12 10:06
ik was 5 zes jaar oud toen ik begon ben nu net 12 en zit al op een behoorlijk hoog rijnivea ben de jongste in mijn les iedereen in 1,5 2 jaar ouder... ik wou btw toen ik 3 was al op een pony hobbeln :d
Ik mocht pas op mijn 10de beginnen met paardrijden. Vanaf mijn vijfde zat ik al te zeuren dat ik wilde paardrijden, maar dat mocht destijds niet van mijn moeder... Zij was namelijk naar de huisarts gegaan met de vraag of het verstandig was dat ik ging paardrijden en deze had gezegd dat 10 jaar een mooie leeftijd was. Hij was bang dat ik anders vergroeiingen in de bekken (?) zou krijgen of zo iets... Anyway, dit heb ik gedaan tot mijn 17de, daarna moest ik helaas stoppen vanwege studie. Maar als ik klaar ben, ga ik weer beginnen
Toen ik 2 was kreeg ik mijn eigen shetlander. Hier reed ik ook echt mee. Toen ik 4 was kreeg ik een C-pony en op mijn 5de reed ik mijn eerste wedstrijd. Nu rijd ik 2 paarden
xTesslove
Geplaatst: 23-05-12 09:07
7! nu 8 jaar dus hihi. 5 jaar geleden kreeg ik een verzorgpony, en2 jaar geleden is dat mijne geworden!
Ik was 5 toen ik af en toe bij iemand op de shetlander ging rijden (gewoon wat stappen) en ik ging ook af en toe vrijrijden op de manege toen ik 6 en 7 was, terwijl mijn zussen aan het lessen waren. Mijn moeder liep dan met de pony. Toen ik 8 was ben ik gaan lessen op een manege
Heel vroeger, toen ik nog jong en onbezonnen was , hobbelde ik wel eens op een verzorgpony. Nu ik 31 ben rij ik voor het eerst echt serieus en heb ook les. Dus eigenlijk pas vanaf mijn 31e! Brrr...oud he