Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krissie0

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:19

Ik heb nog niks terug gehad over mijn opzegging die ik gister heb gemaild.

manonutjuh
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:26

ik heb donderdag gemaild, en net een bevestiging van de opzegging gehad!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:44

Ow dan kan dat bij mij ook wel even duren denk ik.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:30

Omdat ik zo wegga en ik pb'tjes krijg naar welk adres ik gemaild had zet ik het even in dit bericht.
Ik heb naar veel adressen gemaild, de enige die dus de gewenste reactie gaf was:
ria@atotzet.nl

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:12

Heb mijn mail van gister ook nog gestuurd naar bovenstaand adres en kreeg daarnet een leesbevestiging.

EDIT: Ik krijg deze mail terug van haar...

Geachte heer/mevrouw,

Voor opzeggingen verwijs ik u naar de colofon van het blad.

U kunt de algemene voorwaarden van de uitgeverij daarin terugvinden

Met vriendelijke groet,

Pff nu ben ik het wel zat. In de colofoon staat uiterlijk 6 weken voor aflopen van de betaaltermijn blablabla.
Ik weet niet eens wanneer het afloopt maar ik mag het toch gewoon afzeggen wanneer ik wil? Weet dat ik vast zit aan een periode maar ik wil het blad gewoon op tijd afzeggen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:47

Pffftttt... wat raar dat er nog steeds iedere keer ander regels gehanteerd worden.....
Had jij wel antwoord van dezelfde persoon/e-mail adres als manonutjuh?

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:51

Ik heb naar 3 verschillende mail adressen gestuurd. Het mail adres waar ik vanochtend naar heb gemaild en reactie van heb gehad was ria@atotzet.nl die PEET_G hier gepost had.
Heb er daarnet een mail terug gestuurd met deze inhoud:

Geachte Ria,
ik heb een leesbevestiging van u ontvangen op mijn mail waarin ik mijn abonnement opzeg.
Aangezien een ontvangen leesbevestiging dezelfde functie heeft als een aangetekende brief (het bevestigt dat een bericht is aangekomen), ga ik ervan uit dat alles netjes geregeld wordt en ik bij deze geen lidmaatschap meer heb. Dus ik stuur geen aangetekende brief zoals in de colofon van het blad staat.

Met vriendelijke groet .....

Ze doen het er maar mee want ik ben het nu echt zat.

manonutjuh
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:27

wat voor mail heb je gestuurd Krissie0, in eerste instantie?
Je moet namelijk niet opzeggen, maar ontbinden! dat mag namelijk wel via de digitale weg.
Ik heb ook naar die ria@atotzet.nl gemaild.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:29

Ik heb een poosje terug een mail gestuurd met daarin mijn klachten en tevens mijn opzegging van het blad en heb daarin 31 mei als uiterste datum van reageren gegeven van hun kant. Tevens een ontvangst en lees bevestiging gevraagd. Helemaal niets heb ik terug gekregen.

Nu heb ik al mijn Horsimo's bij elkaar gepakt en ben op zoek gegaan naar de melding waarin de prijsverhoging wordt aangegeven. Maar ik heb een aantal maanden geen blad ontvangen. Kan iemand mij misschien vertellen in welk blad de prijsverhoging staat vermeld?

manonutjuh
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:32

er zat bij mijn laatste horsimo, die van mei of april een brief waarin de prijsverhoging wordt gemeld, en het verzoek om te betalen. ( ik had geen automatische incasso.
Naar wie heb je gemaild?

Citaat:
Via deze weg wil ik mijn abonnement op horismo met onmiddelijke ingang ontbinden.
Hiertoe heb ik de volgende beweegredenen

- ik ben het niet eens met de, onaangekondigde, en onredelijk prijsverhoging van 19,95 naar 39,95
- ik ben het niet eens met de onaangekondigde samenvoeging met het blad dier. Ik was in de veronderstelling dat ik een abbonement heb op een paardenblad, niet op een paarden-, honden- en kattenblad.
- PubliForce is in gebreke gebleven, door het meerdere malen niet, of niet tijdig leveren van het blad.

Omdat ik mijn abbo via de digitale weg heb aangeschaft, sta ik in mijn recht om het ook via deze weg te ontbinden.

(tevens is de dagtekening van de brief 10 mei, terwijl ik deze pas vandaag 27 mei! heb ontvangen)

Ik verwacht binnen 5 werkdagen een reactie op mijn mail te ontvangen, met daarin de bevestiging van opzegging.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:59

*\o/* *\o/* Na weken proberen is het me net eindelijk gelukt om iemand aan de lijn te krijgen en als het goed is ben ik vanaf september van het blad af (toen is mijn abonnement ook ingegaan). Ik werd erg vriendelijk te woord gestaan en, al mijn klachten bij elkaar genomen, waren er genoeg redenen om op te zeggen zonder aangetekende brief. Helaas krijg ik hier alleen geen bevestiging van dus ik wacht rustig af wat er in september komen gaat.
Ook heb ik meteen verteld wat ik vond van de kwaliteit van het blad.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:06

manonutjuh schreef:
wat voor mail heb je gestuurd Krissie0, in eerste instantie?
Je moet namelijk niet opzeggen, maar ontbinden! dat mag namelijk wel via de digitale weg.
Ik heb ook naar die ria@atotzet.nl gemaild.

Geachte heer/mevrouw,
ik wil per direct mijn abonnement op het tijdschrift de Horsimo opzeggen.
Mijn lidmaatschap nummer is ******
Op de naam van: ******
adres: ********
Vriendelijke groet *****
Dit was mijn eerste mail.

En nu heb ik terug:
Geachte heer/mevrouw
Wij moeten ons aan de voorwaarden van de uitgever houden.
Met vriendelijke groet,
Ria van Zon
Ledenadministratie

Wat dus inhoud dat ik aangetekend moet opzeggen?? Maar nu kan ik niet nog een mail sturen waarin ik zeg dat ik het wil ontbinden?

Ik heb helemaal geen Horsimo gehad waarbij een brief zat met een prijsverhoging??

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:24

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:35

Krissie0 schreef:
Wat dus inhoud dat ik aangetekend moet opzeggen?? Maar nu kan ik niet nog een mail sturen waarin ik zeg dat ik het wil ontbinden?

Ik heb helemaal geen Horsimo gehad waarbij een brief zat met een prijsverhoging??

Je moet duidelijk in je mail (of telefonisch contact) aangeven wat je klachten zijn. Heb je een klacht in de trant van "de inhoud van het blad bevalt niet meer" zul je inderdaad aangetekend moeten opzeggen. Zijn je klachten, zoals bij mij, te vroeg afschrijven van geld en al maanden geen blad ontvangen hebben dan zijn ze bereid het abonnement zo op te zeggen.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:42

@ rissa Ik ontvang soms een hele tijd ook geen blad en heb nooit een bericht gehad over een prijsverhoging.
Ik ga nog maar een mail sturen met die klachten en dan zien we het wel weer. Bellen doe ik niet aangezien hier al aangegeven word dat ze niet tot nooit opnemen en het 80 cent per minuut kost.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:45

Bij mijn mei uitgave zat ook geen brief.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:47

Ik heb klein uurtje terug gebeld met het 0900 nummer en optie 3 gekozen en met 2 minuutjes wachten had ik iemand aan de lijn (heb wel al vaak erg lang in de wacht gehangen) De prijsverhoging gaat pas vanaf augustus of september in.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:57

rissa schreef:
Ik heb klein uurtje terug gebeld met het 0900 nummer en optie 3 gekozen en met 2 minuutjes wachten had ik iemand aan de lijn (heb wel al vaak erg lang in de wacht gehangen) De prijsverhoging gaat pas vanaf augustus of september in.

Zéggen ze, maar ondertussen schrijven ze wel al dat bedrag bij verschillende mensen van hun rekening af.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:21

__Nienke schreef:
rissa schreef:

Zéggen ze, maar ondertussen schrijven ze wel al dat bedrag bij verschillende mensen van hun rekening af.

Weet ik, is bij mij ook gebeurd. Dat is dus ook een van de redenen dat mijn abonnement telefonisch is stopgezet.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:27

Ik heb NOOIT een brief gehad over de prijsverhoging, moest het vernemen uit het colofon van het April nummer.
Dit is van hun kant niet correct, je moet er namelijk tijdig SCHRIFTELIJK over geinformeerd worden.

Raar trouwens dat Ria bij de 1 wel het abonnement middels een mail beëindigd en dat de ander aangetekend moet opzeggen! (dit is trouwens onnodig bezwarend voor een gratis blad dus dit kun je bij je redenen zetten)
Gewoon melden dat je niet accoord gaat met de prijsverhoging, er niet tijdig over geinformeerd bent, de inhoud van het blad dermate gewijzigd is dat het niet meer je intresse heeft en dat er fouten in de artikelen staan.
Heb je 4 voorwaarden voor telefonisch/via mail opzeggen!

Succes allemaal!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:36

PEET_G schreef:
Ik heb NOOIT een brief gehad over de prijsverhoging, moest het vernemen uit het colofon van het April nummer.
Dit is van hun kant niet correct, je moet er namelijk tijdig SCHRIFTELIJK over geinformeerd worden.

Raar trouwens dat Ria bij de 1 wel het abonnement middels een mail beëindigd en dat de ander aangetekend moet opzeggen! (dit is trouwens onnodig bezwarend voor een gratis blad dus dit kun je bij je redenen zetten)
Gewoon melden dat je niet accoord gaat met de prijsverhoging, er niet tijdig over geinformeerd bent, de inhoud van het blad dermate gewijzigd is dat het niet meer je intresse heeft en dat er fouten in de artikelen staan.
Heb je 4 voorwaarden voor telefonisch/via mail opzeggen!

Succes allemaal!

Dat heb ik allemaal gemaild dus hopelijk is het gezeik nu over.
Ik heb de zo'n beetje over genomen van manonutjuh :o :D

manonutjuh
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:37

Dat was ook de bedoeling haha! Hopen dat je er ook gauw afkomt

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:37

Ik hoop het ook want het begint me nu wel aardig de keel uit te hangen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:34

Ik ga m ook zo de mailbox uit gooien! Ben er klaar mee! Als ze dit niet accepteren ga ik donderdag bellen. Ik weiger nog een keer een aangetekende brief te sturen met het risico dat ik hem weer terug krijg, dat geintje heeft me inmiddels genoeg geld gekost.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:39

Heeft iemand een lidmaatschapsnummer en waar zou ik dat eventueel kunnen vinden? Leg ik alle gegevens klaar om eventueel nog een keer te moeten bellen.