Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tuc schreef:nou, volgens mij bedoelt hij (de schrijver) niet dat paardrijden geen sport is, maar dat het erg onnatuurlijk is en dat dan benoemt met 'een circusact'.
Citaat:Maar eigenlijk vraag ik mij af wat dressuur met sport te maken heeft.
[/quote]Citaat:Maar eigenlijk vraag ik mij af wat dressuur met sport te maken heeft.
Citaat:Een paard aangeleerde pasjes laten doen op muziek lijkt meer op een circusact dan op sport.
e_horse schreef:Citaat:Een paard aangeleerde pasjes laten doen op muziek lijkt meer op een circusact dan op sport.
Het gaat om de aangeleerde pasjes, danspasjes.. dansen is ook iets sportiefs, maar geen olympische sport.
Pluizebolpum schreef:Onnatuurlijk? Ongetwijfelt...Maar kan iemand me dan aub uitleggen wat er natuurlijk is aan, terwijl je in een halve dubbele krul ligt, een bal op te vangen (ritmische gymnastiek), of van een hele hoge duikplank naar beneden keilen in de een of andere flikflak, laat staan fluitketels over het ijs gooien en er met een bezem achteraan rennen?
KiWiKo schreef:Als je dat verschil niet kan zien, moet je je niet in zo een discussie willen mengen
hiltje1973 schreef:En ben ik de enige die de fysieke prestatie van de mens zelf op de olympische spelen ook een punt vind?
hiltje1973 schreef:KiWiKo schreef:Als je dat verschil niet kan zien, moet je je niet in zo een discussie willen mengen
Again........
Leg het me uit....
Vast de details in de afwerking..........
En ben ik de enige die de fysieke prestatie van de mens zelf op de olympische spelen ook een punt vind?
hiltje1973 schreef:KiWiKo schreef:Als je dat verschil niet kan zien, moet je je niet in zo een discussie willen mengen
Again........
Leg het me uit....
Vast de details in de afwerking..........
En ben ik de enige die de fysieke prestatie van de mens zelf op de olympische spelen ook een punt vind?
Blue_Eyes schreef:hiltje1973 schreef:En ben ik de enige die de fysieke prestatie van de mens zelf op de olympische spelen ook een punt vind?
Again.... ik denk dat de binnenste dijbeenspieren van Anky zeker net zo sterk zijn als van degene die de 100 meter hardlopen heeft gewonnen... om maar een voorbeeldje te noemen.
hiltje1973 schreef:Blue_Eyes schreef:Again.... ik denk dat de binnenste dijbeenspieren van Anky zeker net zo sterk zijn als van degene die de 100 meter hardlopen heeft gewonnen... om maar een voorbeeldje te noemen.
En dat denk ik dus serieus niet.....
En buiten die beenspieren... ik denk dat Anky qua fysieke conditie niet te vergelijken is met de meeste deelnemers van de Olympische Spelen.... net als de meeste ruiters.
Blijkt al uit het feit dat ruiters medailles kunnen winnen terwijl ze 4 mnd zwanger zijn of op leeftijd. Of zoals springruiters op topniveau die ik rokend en drinkend heb zien rondlopend.
En ik waardeer hun prestatie... echt... is topniveau...... maar of je een atleet op olympisch niveau bent (wat veel niet paardenliefhebbers als graadmeter hanteren.
hiltje1973 schreef:En ben ik de enige die de fysieke prestatie van de mens zelf op de olympische spelen ook een punt vind?
En dat denk ik dus serieus niet.....
En buiten die beenspieren... ik denk dat Anky qua fysieke conditie niet te vergelijken is met de meeste deelnemers van de Olympische Spelen.... net als de meeste ruiters.
Blijkt al uit het feit dat ruiters medailles kunnen winnen terwijl ze 4 mnd zwanger zijn of op leeftijd. Of zoals springruiters op topniveau die ik rokend en drinkend heb zien rondlopend.
En ik waardeer hun prestatie... echt... is topniveau...... maar of je een atleet op olympisch niveau bent (wat veel niet paardenliefhebbers als graadmeter hanteren.
KiWiKo schreef:Hitje............... ik heb gefeest met springruiters....... als ik mijn boekje open doe staan er wel wat dingen op het spel.......... maar als ik zie wat die gasten laten voor de sport........ wil je niet weten.......