Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:15

Mijn ergste val was dat ik na een wilde gallopade door slingerpaadjes (waar de bomen erg dichtbij kwamen) en bochten van 90 graden mezelf heb laten vallen omdat ik er toch al half naast lag en erg bang was voor alle mogelijkheden die ik had op het terrein wat nog voor me lag (beton, grind, stallen etc.). Ik had toen een paar schaafwonden en wat last van mijn knie (daarna stug verder gereden, ik moest en zou samen met een vriendin een buitenrit maken en zomaar opgeven is ook niet goed voor het zelfvertrouwen). Aangezien dit mijn ergste val is ben ik er nog redelijk goed vanaf gekomen vind ik, in tegenstelling tot sommige bokkers...

Mijn grappigse 'val' was dat ik op de verzogshet van een vriendin reed die plotseling draaide en ik met een voet op de grond stond en met de ander nog over de pony hing (was gelukkig zonder zadel anders was het nog horger geweest). Met moeite de pony vast gehouden en na wat baletten kreeg ik mijn been er weer af Bloos

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:49

Doei!

Mijn ergste val was vorig jaar op ... jaja ... vrijdag de 13de ...

Ik ben die dag gaan rijden op me paardje in het A'damse bos. Op weg naar huis kwam er een ruiter achter mij. Op zich niets bijzonders. Alleen verloor zij de controle en kwam geloof ik onder haar paardje terecht. Mijn paardje merkte iets en draaide zich rustig om. Ik zag haar liggen op het paarden pad en haar paard kwam op mij afgestormd. Zij bewoog zich niet en lag voor mij in een vreemde houding. Haar paard rende door langs mijn paard die erachteraan ging. Ik kon me paard niet houden en vloog er achteraan. De paarden zijn de bosrandweg overgestoken. Voor de mensen die het niet kennen, dit is een gevaarlijke weg waar ook veel vrachtwagens rijden. Ook rijden ze er erg hard. Mijn paardje kon niet over het fietspad en is op het nippertje langs 2 palen door geraced. Ik viel eraf en mijn vingertopje was weg + me nagel. (Lees schuin afgesleten). Ik naar het VU in A'dam daar hebben ze na echt absurt lang wachten [dat voor de spoedeisende hulp] me vinger gelukkig kunnen hechten.

Mijn vinger is nu weer normaal. Je ziet het eigenlijk niet, tenzij ik mijn wijsvinger naast mijn andere wijsvinger houd.

Mijn leukste val was toen in van me fjord afgeleed over de hindernis toen die weigerde. En vallen als je zonder zadel rijd geeft ook altijd wel leuke momenten.

Tanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:18

hoi

mijn ergste val was toen ik een jaartje of 6 was.
het paard waar ik op ree steigerde en ik viel er van af op mij stuitje ik ben 5 min blind geweest en een half uur verlamd geweest mijn vader tilde mij op en zette me op een stoel in de kantine maar ik glee uit zijn armen dus ik kwam met een klap op de stoel neer zo doende is alles weer goed gekomen het enige wat ik er aan over heb gehouden is ik kan niet langer dan een half uur op een zadel zitten dus ik ben toen gestopt met paardrijden

groetjes tanka

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:45

Mijn ergste val. Toen ik een jaar of 12 was. Mijn pony werd ingereden en was zelf nog erg jong. Hij schrok van zichzelf toen hij zijn spiegelbeeld zag (spiegel in de bak). Hij wilde gaan rennen en struikelde. Mijn pony viel voorover en is op mij beland. Wat ik hieraan overgehouden heb ik klachten aan mijn schouders, op mijn 18de en 19de jaar ben ik hieraan geopereerd. Verder nog veel last van mijn rug en nek, dit zal een zwak punt blijven.

Ook heb ik ens toen ik nog kleiner was op een manegepony gereden in de les, ik ben van deze pony afgevallen. De pony liep door en schaafde met haar hoef over mijn wang (en hoofd) gelukkig is ze er niet op gaan staan! Ik ben er goed vanaf gekomen, het enige wat ik had was een blauwe en dikke wang die erg pijnlijk was.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:48

Mijn grappigste val was dat ik er met een koprol afgleed en met m'n mond open in de bak terecht kwam (mond vol zand, yuck).

Mijn ergste was niet zo erg hoor: alleen een gekneusde vinger toen het paard weggaloppeerde terwijl ik nog bezig was op te stappen Knipoog.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:56

de springles op de manege.. met een manegepaard, die had niet zo veel zin meer om te springen.. volgende moment zat ik op de hindernis met een hoofdstel in mijn hand en het peerd was vrolijk rondjes aan t rennen..

Mijn eigen merrie vond springen zooo leuk dat er altijd een aantal vreugdebokjes achteraan kwamen. Helaas voor mij ben ik geen sterruiter en al helemaal niet met springen, conclusie 2 x in 10 minuten er naast liggen en de 3e keer zonder beugels half om haar nek hangend blijven zitten Clown Maar we hadden wel lol Vork

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:02

grappigste: ik moest doorzitten (moet vooraf even melden dat ik hier ABSOLUUT niet goed in ben ..) maar omdat het zo slecht ging zou de lesgeefster mij wel even voordoen hoe ik moest zitten. Ik draaf al stuiterend door de hoek terwijl mijn instructrice roept "katrien, kijk naar mij!", ik kijk naar haar in het midden van de piste en ja hoor ... schuif er langs de andere kant zo af. Niets aan overgehouden want ik viel net in de hoek en had dus plaats om te vallen

ergste: een echt erge heb ik nog niet gehad ... enige waar ik iets aan overgehouden heb was met springen (paar dagen na mijn grappigste val), ik stuurde en kwam dus te dicht op de paal uit ... paard stopte al steigerend, ik viel er langs recht af ... half tegen de paal
ik had een tien-tal minuutjes problemen met ademen (heb toen die minuten tegen iemand aan moeten zitten en in een zak moeten ademen)

x

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:10

Mijn ergste val was in '96. Ik reed toen op een zeer onbetrouwbaar paard. Hij kon heel mooi lopen en dan een halve seconde later was het rodeo, zonder duidelijke reden. Meestal bleef ik wel zitten maar toen even niet. Ik viel eraf en onderweg naar beneden sloeg ik met mijn knie op de bakrand. Het gevolg was een gescheurde kruisband. Ben na 2 maanden geopereerd om die kruisband te repareren maar, is nooit helemaal goed gekomen. Afgelopen januari weer geopereerd en een nieuwe kruisband gehad. Ben nu nog steeds aan het revalideren. Maar heb paardrijden nooit opgegeven..........

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:13

Mijn ergste was denk ik die van een paar weken geleden toen we galopwissels moesten oefenen over een balkje... balkje lag iets te dicht bij de korte bakrand en bedoeling was dus om als paar goed omgesprongen was een de juiste kant uit te gaan, maar pony trok zijn eigen plan en schoot op het laatste moment toch nog naar rechts (ik dacht dat het links zou worden) en voila, ik vloog ongeveer door het hek van de bak heen en heb de onderste plank eruit geknald. Dacht eerst dat ik mijn dijbeen gebroken zou hebben maar het viel mee......grote schaafwond en bloeduitstortingen erop, ook 1tje op mijn arm en natuurlijk een gekneusd ego Knipoog

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:13

ehmmmm Tong uitsteken
1. al heel lang geleden:P toen was ik nog aan't dressuren, helaas wist de eigenaar van die manege niet dat ik toen in die bak aan t rijden was.... en zet de sproeiers kei hard aan!!!! beest schrikt, ik donder meteen in een grote modderpoel Clown
2. viel kei hard in het bos van een shetxwelsh waar ik bij kon meelopen... schaam...schaam.. Clown
3. pony springt, balk tussen z'n benen 3 dubbele salto (zag het tussen m'n benen door toen ik ook een triple flip maakte) knalt kei hard naast mij neer, had verder niks,, (maakte ook nog een koprol) liep alleen een beetje met o benen omdat hij die balk tussen z'n benen kreeg:p
4. reed van een heuveltje af en paard bokt en ik maak een koprol en boem:P
5. val en blijf in beugel hangen:P
6. hang eerst een kwartier naast een bokkend paar, val er af toen ie stopte Clown
7. gaf een zangersheide paard een knal (groooooooooot paard) em ja boem!! dat deed heeel heeel zeer!
8. niet van een paard maargoed:P ik liep na een wedstrijd door de kantine, komen erineens een stel honden door de deur... lopen mij omver:P ik lig daar languit!!!! iedereen stil... Tong uitsteken Clown

haha:P dat waren meteen al mijn valllen:P wel allemaal toen ik nog engels reedd..... hmm voorteken? Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:20

hmm.. een ergste val heb ik niet geloof ik Tong uitsteken kan ik met niet herinneren .. wel 2 grappige.. eentje (de grappigste vind ik dan Tong uitsteken tenminste.. nu toen vond ik het niet grappig Tong uitsteken ) maar ik reed toen nog op mn shetlander.. die heeft een bloedhekel aan alles wat nat is en in dit geval moest hij door een ontzettende modderige poel heen (een waterplas maar dan modder) Hij draaft er netjes heen.. en vlak voor die poel zet hij de rem erop... het zadel schuift naar voren en ik tuimel zo over zn hoofd.. zo in die modderpoel!!!! had ik nog een lichte broek aan ook.. toen was ik allesbehalve blij.. kan ik je wel vertellen! en een andere keer reed ik in een bos.. en ik weet niet meer precies hoe het kwam.. maar ik reed (nog steeds op die shet) onder een tak door.. en ik had die niet gezien en toen liep hij door.. en ik werd er dus als ware 'afgeslagen' door die tak.. en hij maar doorrennen.. en ik ben m toen huilend achterna gerend (was nog best jong toen Tong uitsteken ) ik was bang dat hij niet meer terugkwam etc.

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:28

ergste: pony ging er keihard vandoor langs de bakrand en gaf toen een mega bok
en ''smeet'' me tegen de houtenmuur aan en aan die rand zitten van die ijzeren ringetjes zodat
ze daar ook wel eens voor de beginners een poetsles kunnen doen in de bak, en daar kwam ik dan keihard met mn oog tegen aan. blauw-paars oog toen. Auuw... Blauw oog

Grappigste:
was een van de eerste lessen :p ging ik op een beginnerspony die altijd met zn hoofd naar beneden ging, en ik ging aandraven, en die pony deed gewoon een keer rustig zn hoofd naa beneden, trok mij naar voren en baf. daar lag ik emt een koprol in het zand. Clown

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:30

Maartje1990 schreef:
hmm.. een ergste val heb ik niet geloof ik Tong uitsteken kan ik met niet herinneren .. wel 2 grappige.. eentje (de grappigste vind ik dan Tong uitsteken tenminste.. nu toen vond ik het niet grappig Tong uitsteken ) maar ik reed toen nog op mn shetlander.. die heeft een bloedhekel aan alles wat nat is en in dit geval moest hij door een ontzettende modderige poel heen (een waterplas maar dan modder) Hij draaft er netjes heen.. en vlak voor die poel zet hij de rem erop... het zadel schuift naar voren en ik tuimel zo over zn hoofd.. zo in die modderpoel!!!! had ik nog een lichte broek aan ook.. toen was ik allesbehalve blij.. kan ik je wel vertellen! en een andere keer reed ik in een bos.. en ik weet niet meer precies hoe het kwam.. maar ik reed (nog steeds op die shet) onder een tak door.. en ik had die niet gezien en toen liep hij door.. en ik werd er dus als ware 'afgeslagen' door die tak.. en hij maar doorrennen.. en ik ben m toen huilend achterna gerend (was nog best jong toen Tong uitsteken ) ik was bang dat hij niet meer terugkwam etc.

hahaha beide zijn grappig ROFL ROFL als je er dan net afvalt is het natuurlijk niet zo leuk Tong uitsteken
maar achteraf Tong uitsteken

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:56

Zat in draf met een Welsh, Welsh stopt ik glij via z'n nek naar beneden en dan zit je daar, je zag die pony echt kijken van.. 'Heh? wat doe jij daar? Koe '

En een keer op een Shet z'n kont zitten en toen werd ik er afgebokt Huilen van het lachen , Shet door de bak heen geraced tussen de andere paarden door , iedereen in paniek want hij liet alle andere paarden op hol slaan (uhm, niet?) en ik kwam niet meer bij van het lachen Huilen van het lachen.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:00

Mijn ergste val was vorig jaar Januari, ik liet Arie over de inrit van mijn (toenmalige) stalling uitrazen.
Hij ging harder, ik zei dat ie moest stoppen, maar zette dat niet door ( omdat ik het toch wel leuk vond ) en dus nam hij mijn hulpen niet meer zo serieus.
We gleden samen uit, paard niets, maar ik wel.
Vier verschoven en gebroken middenvoetsbeentjes.
Het ergste deel was nog wel het ziekenhuisdeel, wat een drama zeg.
Wachten met die gigantische pijn en compleet nuchter, kwam er weer wat tussen, heel vervelend..

En mijn leukste is toch wel die keer dat ik een haflinger inreed.
We gingen draven en ik voelde het zadel zakken, zij voelde dit ook en raakte in paniek. Omdat ze nog redelijk onervaren was, snapte ze de hulpen nog niet zo goed.
Ik gleed naar beneden en probeerde haar stil te laten staan, maar was nutteloos, ik liet me er maar af glijden haha.
En zij maar blijven rennen omdat ze het zo eng vond. Haha!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:11

haha dat heeft iedereen toch wel eens meegemaakt he!

Ik reed nog maar net, en kreeg een zadel aangemeten op mijn merrie, er kwam een zadel op te liggen dat helemaal fout lag, en ik moest van de zadelpasser even in galop door het weiland (we hadden ff geen bak) dan zou het zadel misschien iets zakken Bloos ,de zadelpasser gebaarde dat ik moest afremmen, mijn paard schrok ervan en sprong met 4 benen opzij, ik viel er vanaf, en had mijn teugel dubbel om mijn voet geslagen, dus toen sleurde ik lekker mee het weiland door in volle galop. En niemand die wat kon doen, maar uiteindelijk stond ze stil, en ik daar maar met mn poot in de lucht te bungelen, en hebben ze de teugel van het bit moeten afhalen, om mij los te maken.. oei wat zou dat paard dat hebben gevoeld in dr mond Verdrietig

Ik was aan het springen en mijn paard weigerde echt nooit, en ik nam een kleine hindernis maar ik ging er plat opliggen (net of het een 1.60 sprong was Bloos ),, en toen gleed ik er zo af,, paard stond helemaal vreemd te kijken,, hahaha helemaal mijn eigen schuld!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:27

Mijn ergste val was dat ik met mijn onderbeen tegen een paal aan kwakte en zo mijn binnenste kniebanden heb gescheurd. Ik was er de dag daarvoor ook al afgevallen dus ze schrokken zich in het ziekenhuis rot van mijn donkerblauwe benen Vork .

Mijn grappigste is heel wat jaren terug op de manege. Ik moest voor het eerst lichtrijden zonder beugels en zat niet echt stevig Tong uitsteken . Bij het staan zette de pony net een stap opzij en ik glij er af. Het was gelukkig geen vlotte pony dus het ging ook niet snel. De manegeeigenaar komt geschrokken naar me toe of ik me pijn had gedaan. Ik: nee. Hij: waarom sta je dan niet op? Ik: Bert staat op mijn mouw Clown Haha! . En Bert maar braaf blijven staan Koe .
Wat ook wel grappig was, ik mocht een keer op een pony rijden waarvan ik achteraf hoorde dat ze nogal lelijk kon stijgeren. Iedere keer als ze stijgerde lande ik keurig op mijn voeten achter haar en zat ik er al weer op als ze nog maar net beneden was. Na 4 keer was ze het beu en heeft maar niet meer gestijgerd.

dingo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:29

ik had een heel lang verhaal getypt en dan komt hij maar niet! Boos!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:30

Dat was toch wel toen ik er 5x in een uur vanaf viel. Huilen van het lachen
Van zo'n shetje.

Mijn ergste. Heb ik nog niet echt gehad, ik val niet zo vaak eigenlijk.

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:41

Ik heb ooit met mn jonge paard gehad.. hij lanceerde mij eraf en belandde op de bak rand.. hahaha (niet op de bovenste plank zeg maar, maar daar tussen in hahahha) zo erg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:13

ik ben ook zo heerlijk stuntelig zo af en toe even denken

1: we gingen springen en ik reed op een hele leuke fjord maar ja op de 1 of andere manier stond ik na de sprong op de grond echt heel raar.

2:ik was ontzettend melig op ruiterkamp ik wou erop maar viel met hetzelfde gemak eraan de andere kant er weer af.dat was zo grappig

3: we waren op kamp maar ik wou niet galloperen maar de rest wel dus ik inhouden vloog die van mij er keihard vandoor zo ontzettend stom

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:37

Ergste: Op een racepad schrok mnpony en liep er een pony over mijn buik heen!

grappigste: een fjord die nooit sprong en met mij inneens een reuze sprong van 3 meter van tevoren nam, bij de landing lag ik ernaast Huilen van het lachen

Afbeelding

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:16

Mijn ergste val was toen ik op een net ingereden hengst reed aan de longeerlijn, ze kwamen toen binnen met de merries in de bak en opeens had die hengst alleen nog maar daar aandacht voor. Toen moest ik hem een tikje met de zweep geven wat die niet zo leuk vond, dus hij vloog zo door de lucht met mij er achteraan. Ik viel en het scheelde maar weinig of ik had ook nog een hoef in mijn gezicht gehad omdat ie daarna heel dicht naast mij voorbij rende.

Grappigste val was toen ik op een paard ging springen, ik had toen geen cap op en na de hindernis bokte ze en ik zat dus nog in de verlichte zit. Ik vloog zo voorover met me gezicht in het zand.. Kon dus lekker zandhappen Bloos

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:48

M'n ergste... Waar ik wel een beetje een trauma aan over heb gehouden was op een Hafje van de manege met een springlesje. Meneer vond het leuk om boven de hindernis zijn kont idioot hoog de lucht in te gooien waardoor je dus iedere keer op zijn hals belandt. Zo ben ik dus 3x eraf gevallen in een uur. Ook fijn dat de instructeur me dat van tevoren ff verteld had, maar niet heus. Gelukkig niks aan over gehouden ofzo.

Had ook een keer dat ik via een muurtje zonder zadel op mijn Haf wou stappen en toen deed hij net een stap opzij toen ik mijn rechter been over zijn rug had gelegd, dus ik gleed weer terug en knalde heel hard met mijn hiel op de grond, waardoor ik die kneusde. Ik had ook het bovenste kootje van mijn pink gekneusd maar hoe weet ik niet precies, dubbel gezeten denk ik. Clown

Ik heb ook een keer meegemaakt dat ik met mijn vriendin samen aan het galopperen was in het duin en ik wilde naar links afslaan, maar naar rechts was naar huis dus dat wou mijn pony natuurlijk veel liever !! Wij zaten een beetje te kletsen en te lachen dus ik lette niet zo goed op, en was er al op voorbereid om naar links te gaan, maar mijn paard schoot opeens de andere kant op dus ik werd in de bosjes gelanceerd !! Haha! We lagen echt in een deuk.

Heb ook een keer met paard en al in de sloot gelegen omdat meneer persee in een smal grasstrookje wilde draven terwijl ik hem op het grindpad ernaast wilde hebben, en toen gleed hij weg met zijn achterbenen de sloot in, ik kon er nog net af klimmen en ben droog gebleven, hij klom er aan de andere kant weer uit en kom ik hem in het bollenveld gaan ophalen. Was me rot geschrokken en paard ook !!!

Verder ben ik ook vaak zat gelanceerd door mijn Haf want hij kan bokken als de beste !! Haha!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:34

Ik heb niet echt erge vallen. Wel een grappige. Haha!
Toen ik vroegâh nog op de manege reed reed ik altijd op een A of B-ponytje en die rende een keer vét hard op een veels te hoge hindernis af en toen remde die ineens keihard. En toen viel ik er met een soort radslag af. Clown