'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shanytj

Re: 'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:25

ik ben vegetariër, niet dat het lekker is, maar beter dat, dan al die dode dieren!
waar ik ook van walg is van bond, hoe ze dat maken, heb ooit eens een filmpje gezien, en was gwn ziek!! heb zitten huilen als een klein kind! zo erg was het!
http://www.peta.org/feat/ChineseFurFarms/index.asp

hier, moet je maar eens plakken in 1 van de balkjes(nrm in de bovenste), en eens kijken, je zal zien wat ik bedoel!!

shanytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:26

en dan gwn op het filpje klikken

groetjes

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:26

wel duidelijk vermelden aub dat dit een filmke is met ZEER schokkende beelden!
hier lezen kinderen mee he!
nee, je moet kinderen de realiteit niet onder hun ogen weghouden, maar dit filmke kan zelfs ik niet uitkijken, en ik heb al veel smeerlapperij met mijn eigen ogen moeten zien...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:27

Ik zie hier weer eens de opmerking langskomen dat medicijnen op mensen moeten worden getest.

Hier is al een discussie over geweest, misschien weleens leuk om dat door te lezen:

[NM] Proefdieren of gedetineerden?

Even over het feit dat je alleen maar tegen bont bent als je veganist of vega bent: rubbish, dieren alleen fokken vanwege hun pels vind ik not done. Maar hoe vaak zie je konijnenbont verwerkt in bepaalde kleding? Konijnen die geslacht zijn voor het vlees en waar het bont dan ook nog wordt verwerkt.

In ons klimaat is het ook niet nodig om pels te dragen en tegenwoordig zijn er alternatieven, maar dat is dus niet overal zo. Dus bont indien nodig: ja. Maar niet alleen omdat het mooi is of status betekend.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:27

Mij maakt het echt niks uit want anderen denken maar ik eet niet bewust paard. Ik wil dat niet.
Ik ben een vleeseeter ja, dus kip, koe, vis, dat eet ik wel.
Maar ik wil geen paard eten,geen hond, geen kat en ook geen konijn. En ik vind het niet hypocriet, want ik eet wat ik wil eten Lachen
Al dat vegetarisch hoeft van mij ook niet, want mensen zijn gewoon vleeseters naar mijn idee.
Maar zoals ik hun in hun waarde laat, laat mensen die geen paardenvlees eten dat ook.

shanytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:28

ja idd
dit is niet geschikt voor de jongere hier
maare.. het is wèl de realiteit...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:29

Jasia schreef:
Ow ik eet dus geen vis, vlees en gevogelte. Wel eieren, kaas, enz. want daar wordt het dier niet voor doodgemaakt..

Om aan stremsel te komen voor de kaasproductie moet vaak genoeg een dier het leven laten hoor. Je hebt vegetarische alternatieven, maar weet jij of dat bij de kaas gebruikt wordt die jij toevallig vanmiddag hebt gekocht?

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:29

ik kan alleen maar voor mezelf spreken he AaronYve, maar als mensen mijn vegetarische levenswijze respecteren, heb ik evenveel respect voor hun als het hun keuze is om nog vlees te eten.
wel hoop ik dat ze dan actief willen meehelpen om het voor de dieren zo stress en pijnvrij mogelijk te maken, wat soms wil zeggen dat ze een euro'tje meer gaan moeten geven voor hun vleesjes Knipoog
(en nee, vegetarisch vlees is absoluut niet goedkoper, integendeel zelfs)

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:30

Ivonka schreef:
paardje2005 schreef:
Toch ben en blijf ik van menig dat we best wat gevangenen voor die proeven kunnen gebruiken... ze zitten al in een hok, dus je hoeft niks te verbouwen.. kunt dezelfde computerprogramma's gebruiken....

Kunnen ze ook weer wat terug doen voor de maatschapij...

Maar dan wel die lui die levenslang(of de doodstraf) hebben, en dat kennen we hier niet dus halen we maar wat uit amerika ofzo..

Dit lijkt me ook niet de oplossing Knipoog Maar je kunt je toch vrijwillig opgeven tegen een redelijke vergoeding. Ga je gang.

Dat lijkt mij juist WEL de oplossing. Alle medicijnen worden getest op dieren, waarom: om te zien of ze er dood van neervallen, wat de bijwerkingen zijn enz enz..

Als je gevangenen gebruikt die heul stout zijn geweest en toch wachten op een enkele reis, dan kunnen die toch mooi gebruikt worden.. dood gaan ze toch...
En gevangenen kunnen vertellen wat er mis is(bijwerkingen) dat kunnen dieren niet. Die kunnen maar zo doodbloeden zonder dat iemand het door heeft.

je kunt je inderdaad opgeven van het testen van medicijnen. Alleen zijn die testen eerst gedaan op dieren om er voor te zorgen dat je niet dood neer valt als je ze gebruikt.

Tja wat betreft dat wetsvoorstel.. ik zou wel willen. maar denk dat onze bekrompen en vetroetelende regering niet zo enthousiast word van mijn plannen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:30

Cassidy schreef:
Jasia schreef:
Ow ik eet dus geen vis, vlees en gevogelte. Wel eieren, kaas, enz. want daar wordt het dier niet voor doodgemaakt..

Om aan stremsel te komen voor de kaasproductie moet vaak genoeg een dier het leven laten hoor. Je hebt vegetarische alternatieven, maar weet jij of dat bij de kaas gebruikt wordt die jij toevallig vanmiddag hebt gekocht?

Stremsel? Bloos

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:33

paardje2005 schreef:
Toch ben en blijf ik van menig dat we best wat gevangenen voor die proeven kunnen gebruiken... ze zitten al in een hok, dus je hoeft niks te verbouwen.. kunt dezelfde computerprogramma's gebruiken....

Kunnen ze ook weer wat terug doen voor de maatschapij...

Maar dan wel die lui die levenslang(of de doodstraf) hebben, en dat kennen we hier niet dus halen we maar wat uit amerika ofzo..

Dit lijkt me ook niet de oplossing Knipoog Maar je kunt je toch vrijwillig opgeven tegen een redelijke vergoeding. Ga je gang.[/quote]

Citaat:
Dat lijkt mij juist WEL de oplossing. Alle medicijnen worden getest op dieren, waarom: om te zien of ze er dood van neervallen, wat de bijwerkingen zijn enz enz..

Als je gevangenen gebruikt die heul stout zijn geweest en toch wachten op een enkele reis, dan kunnen die toch mooi gebruikt worden.. dood gaan ze toch...
En gevangenen kunnen vertellen wat er mis is(bijwerkingen) dat kunnen dieren niet. Die kunnen maar zo doodbloeden zonder dat iemand het door heeft.

je kunt je inderdaad opgeven van het testen van medicijnen. Alleen zijn die testen eerst gedaan op dieren om er voor te zorgen dat je niet dood neer valt als je ze gebruikt.

Tja wat betreft dat wetsvoorstel.. ik zou wel willen. maar denk dat onze bekrompen en vetroetelende regering niet zo enthousiast word van mijn plannen.

Je doet nu precies hetzelfd als bij de dieren alleen ja, kunnen mensen praten, maar het gaat nog steeds niet vrijwillig.
Laatst bijgewerkt door Ivonka op 19-07-08 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:33

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:36

Oke dankje, hoe weet je dan of dat in de kaas/gebruikt is voor de kaas, of niet?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:37

Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-07-08 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:38

via http://www.biteback.be kan je opzoeken welke producten vegetarisch zijn en welke niet Knipoog
het lijkt veel he, maar na een paar jaar 'ken' je je producten en afkortingen wel en ga je automatisch bij elk nieuw ding de ingrediëntenlijst controleren Knipoog

Cassidy

Jasia schreef:
Oke dankje, hoe weet je dan of dat in de kaas/gebruikt is voor de kaas, of niet?

Je kunt er eigenlijk van uitgaan dat stremsel bij het maken van kaas gebruikt wordt die je in de supermarkt koopt. Wil je vegetarische kaas, moet je naar de speciaalzaak. Dus gewoon daar vragen.

paardje2005

Nou en, kan mij het schelen dat die lui het niet vrijwillig doen.

Ik heb het dan wel over mensen die zware misdrijven hebben gekregen. Dus levenlang of de doodstraf.... menig van die lui hebben mensen omgebracht of wel de dood van anderen op hun geweten. Dat hebben ze zelf gedaan, en degene die dood is dankzij hun, zal denk ik niet uit vrije wil het leven hebben gelaten.

Nou dan kan het mij echt geen moer schelen als ze creperen door het testen van medicijnen.
Zo doen ze ook iets terug voor de maatschapij.

Weet je wat het kost om die lui opgesloten te houden? En eten te geven, en de uiteindelijk spuit of stoel?beveiliging enz enz. Heel heel veel.

Dieren hebben niks gedaan. Worden maar gewoon in een hok gestopt en platgespoten en overlijden door gruwelijken bijverschijnselen die ze niet kunnen vertellen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:40

Cassidy schreef:
Jasia schreef:

Je kunt er eigenlijk van uitgaan dat stremsel bij het maken van kaas gebruikt wordt die je in de supermarkt koopt. Wil je vegetarische kaas, moet je naar de speciaalzaak. Dus gewoon daar vragen.

Zijn er bij de "supermarkt-kazen" dan geen merken die het niet gebruiken?
Zal eens even googlen naar zo'n speciaalzaak Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:40

@Paardje2005. Heb je het hele topic al doorgelezen waarvan ik de link hierboven heb gegeven?

We gaan vreselijk offtopic, waarom blijf je doordrammen?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:41

Citaat:
omdat daar maar een klein deel inzit heb ik geen moeite mee
Maar voor dat kleine stukje is toch een heel paard geslacht Haha!

De leeftijd van het paard maakt niets uit voor de consumptie. Paardenvlees heeft een andere structuur dan koeienvlees en blijft mals, ondanks de leeftijd. Zal van een veulen wel wat malser zijn, maar van een oud paard is het ook niet taai. (is mij tenminste vroeger door de paardenslager verteld)

Mijn kinderen werden al op vrij jonge leeftijd vegetariër, maar ik mijn vriend en ik houden toch wel van ons dagelijkse stukje vlees Vork

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:42

'Ik eet geen paardenvlees want dat vind ik zielig, en de rest van het vlees eet ik wel.' Dat is echt de meest idiote uitspraak die ik wel is hoor!!!

Ik vind paardenvlees eten het mínst zielig.. Waarom? Die dieren hebben nog een fijn leven gehad!

Kippen: na ongeveer 8 weken worden ze al geslacht als 'kip'... Met 10.000en in een schuur en alleen maar eten, drinken en constant licht om maar zo snel mogelijk te groeien...
Varkens: in een hokje van 1x1 vetgemest worden en dan geslacht, ook nooit het daglicht gezien....
Koeien: Vind ik al wat minder zielig, hebben meestal wel in het land gelopen voor ze geslacht werden en zijn nog wat ouder geworden.
Schapen: idem als koe.
Paarden: idem als koe. (en hebben dan vaak nog het fijnste leven gehad van alle dieren die ik hierboven heb genoemd!!!)

Ik snap echt niet dat mensen dat zeggen iig, juist omdat paarden meestal nog goed worden verzorgt, paar jaar oud worden en lekker buiten hebben gelopen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:42

Cassidy schreef:
@Paardje2005. Heb je het hele topic al doorgelezen waarvan ik de link hierboven heb gegeven?

nog niet helemaal. dram niet door, geef mijn mening.

offtopic zijn we al heeeel lang. het ging over paardenvlees en zielig. we hebben het over koeien/pelsdieren en stremsels in kaas(wat bij mijn weten niet van een paard komt)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:45

Cassidy schreef:

Sorry ik vroeg het me gewoon af over dat stremsel, wist het namelijk niet Bloos

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:47

Ik eet gewoon paardenvlees, eet al het vlees dus waarom geen paard? Ik moet wel toegeven dat ik niet vaak paard eet, maar een boterham met paardenrookvlees gaat er op z'n tijd wel in.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:52

Citaat:
offtopic zijn we al heeeel lang. het ging over paardenvlees en zielig. we hebben het over koeien/pelsdieren en stremsels in kaas(wat bij mijn weten niet van een paard komt)

sorry, ik denk dat ik als eerste offtopic ben gegaan Bloos
tis een onderwerp waar ik uren over kan bezig blijven Bloos dus bij deze, shame on me Bloos