Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jasia schreef:Ow ik eet dus geen vis, vlees en gevogelte. Wel eieren, kaas, enz. want daar wordt het dier niet voor doodgemaakt..
Ivonka schreef:paardje2005 schreef:Toch ben en blijf ik van menig dat we best wat gevangenen voor die proeven kunnen gebruiken... ze zitten al in een hok, dus je hoeft niks te verbouwen.. kunt dezelfde computerprogramma's gebruiken....
Kunnen ze ook weer wat terug doen voor de maatschapij...
Maar dan wel die lui die levenslang(of de doodstraf) hebben, en dat kennen we hier niet dus halen we maar wat uit amerika ofzo..
Dit lijkt me ook niet de oplossingMaar je kunt je toch vrijwillig opgeven tegen een redelijke vergoeding. Ga je gang.
Cassidy schreef:Jasia schreef:Ow ik eet dus geen vis, vlees en gevogelte. Wel eieren, kaas, enz. want daar wordt het dier niet voor doodgemaakt..
Om aan stremsel te komen voor de kaasproductie moet vaak genoeg een dier het leven laten hoor. Je hebt vegetarische alternatieven, maar weet jij of dat bij de kaas gebruikt wordt die jij toevallig vanmiddag hebt gekocht?
paardje2005 schreef:Toch ben en blijf ik van menig dat we best wat gevangenen voor die proeven kunnen gebruiken... ze zitten al in een hok, dus je hoeft niks te verbouwen.. kunt dezelfde computerprogramma's gebruiken....
Kunnen ze ook weer wat terug doen voor de maatschapij...
Maar dan wel die lui die levenslang(of de doodstraf) hebben, en dat kennen we hier niet dus halen we maar wat uit amerika ofzo..
Citaat:Dat lijkt mij juist WEL de oplossing. Alle medicijnen worden getest op dieren, waarom: om te zien of ze er dood van neervallen, wat de bijwerkingen zijn enz enz..
Als je gevangenen gebruikt die heul stout zijn geweest en toch wachten op een enkele reis, dan kunnen die toch mooi gebruikt worden.. dood gaan ze toch...
En gevangenen kunnen vertellen wat er mis is(bijwerkingen) dat kunnen dieren niet. Die kunnen maar zo doodbloeden zonder dat iemand het door heeft.
je kunt je inderdaad opgeven van het testen van medicijnen. Alleen zijn die testen eerst gedaan op dieren om er voor te zorgen dat je niet dood neer valt als je ze gebruikt.
Tja wat betreft dat wetsvoorstel.. ik zou wel willen. maar denk dat onze bekrompen en vetroetelende regering niet zo enthousiast word van mijn plannen.
Jasia schreef:Stremsel?
Jasia schreef:Oke dankje, hoe weet je dan of dat in de kaas/gebruikt is voor de kaas, of niet?
Cassidy schreef:Jasia schreef:Oke dankje, hoe weet je dan of dat in de kaas/gebruikt is voor de kaas, of niet?
Je kunt er eigenlijk van uitgaan dat stremsel bij het maken van kaas gebruikt wordt die je in de supermarkt koopt. Wil je vegetarische kaas, moet je naar de speciaalzaak. Dus gewoon daar vragen.
Maar voor dat kleine stukje is toch een heel paard geslachtCitaat:omdat daar maar een klein deel inzit heb ik geen moeite mee
Cassidy schreef:@Paardje2005. Heb je het hele topic al doorgelezen waarvan ik de link hierboven heb gegeven?
We gaan vreselijk offtopic, waarom blijf je doordrammen?
Cassidy schreef:@Paardje2005. Heb je het hele topic al doorgelezen waarvan ik de link hierboven heb gegeven?
We gaan vreselijk offtopic, waarom blijf je doordrammen?
Citaat:offtopic zijn we al heeeel lang. het ging over paardenvlees en zielig. we hebben het over koeien/pelsdieren en stremsels in kaas(wat bij mijn weten niet van een paard komt)