UPDATE Spaanse schone: uiteindelijk weer weg...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 10:32

Ilindra"]
[quote="abby schreef:
De handelaar heeft hem opnieuw laten keuren en foto's laten maken en die handelaar heet de Koning? Ik zou voorzichtig zijn...

Idd. ik zou van hem nog geen blik hondenvoer kopen.
Jaren geleden kwam er iemand met een Fjord op de keuring die gebrand was met een A (van afgekeurd en overgenomen door de verzekering), hij had die mensen wijsgemaakt dat dat paard met een A was gebrand omdat ze een A premie had gehaald Frusty
Zo ken ik nog wel een paar verhalen.
[/quote]

Een fjord met een letter A als brandmerk betekend niet dattie afgekeurd is (die paarden worden niet gebrandmerkt) maar dat zijn naam met een letter A begon, dus in het jaar geboren is van de A.
Niks mis mee dus met dat paardje, alleen klopt idd zijn verhaal niet wat erbij hoort.
Dan zou Tjo volstaan met A-tjes, hihihih.

Viv

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 10:42

Jeetje, wat zal jij je ongelukkig voelen zeg!
Maar : kom op, er komen betere tijden,ook voor jou( echt waar )
Op een dag vind je het juiste paardje ,al gaan daar misschien nog wel wat teleurstellingen aan vooraf. Frusty
Op de dag dat je die gevonden hebt zijn alle nare dingen ineens vergeten en wat je haf betreft: dat zal vast wel los lopen.
Waarschijnlijk hebben ze gewoon wat langer de tijd nodig om met elkaar om te leren gaan.
Iig veel sterkte en succes met je verdere zoektocht.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 18:48

Misschien kun je ook eens beter eerst terecht bij een erkend fokker van Spanjaarden. (en niet bij de handelaar die het uiteindelijk toch altijd met "2e rangs" producten zit, das niet banketstaaf bedoelt hoor, maar een erkend fokker wil enkel het beste materiaal ... een handelaar niet)

www.stalquovadis.nl hebben een naam hoog te houden, bovendien komt de Andalusiche merrie Ionica (van iemand hier op bokt) daar ook van.
Ze hebben daar een hoop leuke paarden (die ook nog in Frankrijk staan) en zullen je graag helpen in de zoektocht naar een geschikt paard.
Goedkoop zijn ze niet (hangt er wat vanaf wat je wilt), maar kwaliteit kost ook wat en volgens mij zijn dit hele betrouwbare mensen met hart voor hun vak. Dat moet ook wel als je dekhengsten hebt staan en het ras wil promoten.

Misschien kun je hun eens mailen met alle info over wat je zoekt en de vraag of zij je daar aan kunnen helpen? Zeker weten dat het daar wel lukt Knipoog

Ik heb overigens nog meer sites van erkende fokkers, moet je die ook hebben?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:02

Heel veel succes met je verdere zoektocht. Wel oliebol zeg, maar het is beter dat je er nu achterkomt dan pas over twee maanden ofzo.
En by the way, het had mij ook kunnen gebeuren hoor,
Misschien kun je eens contact opnemen met centro lusitano. Weet niet zeker, maar misschien hebben ze daar ook wel een leuke andalusier staan. Je weet het nooit. Ergens staat een paardje op jou te wachten, je moet hem alleen nog even vinden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:38

Heel veel succes met zoeken!

Ik zou trouwens je pony niet terugnemen...Je hebt hem niet voor niets verkocht neem ik aan Verward Het kan maanden duren voor je er weer van af bent en als je hem niet op proef meegegeven hebt hoef je hem niet terug te nemen! Die mensen kunnen hem ook prima zelf verkopen imo...
Anders zit je er weer mee en moet je je zoektocht naar een eigen paard weer staken. En die haf eet al die tijd ook gewoon door hoor *LOL* Of je moet er heel erg aan gehecht zijn en heel graag zelf een nieuw tehuis voor hem zoeken, maar ik heb zelf altijd zoiets van 'weg is weg'.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:16

Balen!!!
Je kan idd in Spanje gaan zoeken, maar samen met iemand die thuis is daar en de taal beheerst, dan kom je ergens anders wordt het moeilijk.
Het transport is te betalen en goed! ik heb nog wel een paar adressen van transportbedrijven die dat doen (vanuit Spanje) Piropo is ook vanuit Madrid gekomen en dat is heel goed gegaan, ik heb een foto van de vrachtwagen waarmee hij aankwam in mijn profiel staan.. echt mega...
Suc6 met je verder zoektocht en neem er je tijd voor.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:13

Das balen! Ik zou idd niet meer rijden. Nadat de pony die ik op proef had afgekeurd was, heb ik ook wegens omstandigheden nog een paar weken voor haar gezorgd, en na elke keer lekker rijden werd het weer moeilijker om aan het idee te wennen dat ik weer afscheid moest nemen. Natuurlijk wel de noodzakelijke verzorging geven, maar verder niet tuttelen, knuffelen etc.

kashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:23

hoi wat leuk voor je!!
Misschien is de naam javier wat?
spreek je uit als gabier.
groetjes kashmir